Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Työ ja yhteiskunta > 50+
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
31.05.12, 15:42   #1 (linkki)
Utelias Ulla
(Vierailija)

Kevään ja kesän vaikutus

Kun kevät tulee ja kesä on jo melkein, niin tuleeko teille tarve vaihtaa asusteiden, kodin sisustuksen tai jonkin muun asian suhteen väriskaalaa? Vaihtuvatko värit vaaleisiin vai mielumin kirkkaisiin ja kuviollisiin? Vaikuttaako se mikä on nyt in tai muoti-ilmiö elämäänne vai teettekö valintoja luottaen omaan makuunne?
  Vastaa viestiin
31.05.12, 16:20   #2 (linkki)
Eläkkeestä haaveileva
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Utelias Ulla Näytä viesti
Kun kevät tulee ja kesä on jo melkein, niin tuleeko teille tarve vaihtaa asusteiden, kodin sisustuksen tai jonkin muun asian suhteen väriskaalaa? Vaihtuvatko värit vaaleisiin vai mielumin kirkkaisiin ja kuviollisiin? Vaikuttaako se mikä on nyt in tai muoti-ilmiö elämäänne vai teettekö valintoja luottaen omaan makuunne?
Pakkohan se on muotia noudattaa, kun kaupoissa ei myydä mitään muuta. Vanhat vaatteeni olen kuluttanut suunnilleen puhki, kun minulla ei kovin paljon vaatteita ole. Yksi syy on se, että inhoan vaateostoksilla käymistä, kun mieleisen löytäminen on niin vaikeaa. Jos löytyy sopiva malli ja koko, ainakin väri on väärä, ja jos kaikki muu sopii, hinta on hirveä tai arkikäyttöön tarkoitettu vaate kuivapesun vaativa.

Kesällä on helpompi löytää vaatteita, koska väriskaala on laajempi. Talvella myydään pelkkää mustaa tai muita tummia, murrettuja värisävyjä, jotka eivät sovi minulle ollenkaan. Käytän talvellakin mieluiten vaaleita ja kirkkaita värejä.

En osta vaatteita, kenkiä tai sisustustekstiilejä yhtä sesonkia varten. Kaikkea ostamaani käytän vähintään muutaman vuoden, joten suosin klassisia malleja ja vältän sellaisia erikoisuuksia, jotka menevät nopeasti pois muodista.
  Vastaa viestiin
31.05.12, 18:53   #3 (linkki)
Kesäni on
(Vierailija)

iloinen ja värikäs

Minä taas haluan kesällä uutta. Ostan uusia kirkkaan värisiä teepaitoja ja capreja. Kenkienkin pitää olla kesällä iloisen väriset. Siten otan kesän vastaan. Kotona vaihdan verhot kesäisiin ja ripottelen värikkäitä tyynyjä huoneisiin..
  Vastaa viestiin
31.05.12, 21:24   #4 (linkki)
Valkoinen
(Vierailija)

Olenkohan aivan poikkeus kun kesä tulee haluan, että kaikki on mahdollisimman vaaleaa jopa puhtaan valkoista. Valkoiset verhot, vaatteet, kengät... Tuntuu, että luonto ympärillä on niin värikäs, että on pakko jotenkin tasapainottaa sitä.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku