Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Työ ja yhteiskunta > 50+
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
11.06.12, 10:29   #1 (linkki)
Utelias elli
(Vierailija)

Legginsit

Pidättekö legginsejä vai katsotteko niiden käytön kuuluvan vain nuorille?
  Vastaa viestiin
11.06.12, 10:37   #2 (linkki)
Sopivat
(Vierailija)

hoikille

Mielestäni ne kuuluu hoikille. On ihan sama onko nuori vai vanha,kunhan on hoikka.
Silti senverran kuitenkin silmä tykkää,että vanhoilla on jotakin pitkää puseroa siinä päällä,ettei ihan pelkät legginsit. Näyttää jotenkin hölmöltä jos vanha nainen pukee vain legginsit ylleen ja pikkupusakan.
  Vastaa viestiin
11.06.12, 12:16   #3 (linkki)
51v.
(Vierailija)

Minä, 51 vuotias naisihminen uskallan jopa pitää pitkälahkeisia kapeita pyöräily- tai juoksuhousuja. Tosin minun piti kysyä omien lasteni mielipidettä, kehtaako viiskymppinen tällaisia käyttää. Sieltä tuli heti varauksettomasti kommenttia, että kehtaa, aivan huoletta. Ja niinpä olen käyttänyt. Eivät lahkeet ainakaan ole ketjujen välissä. Tosin pyöräilenkin ihan harrastuksekseni tuhansia kilsoja vuodessa =D
  Vastaa viestiin
11.06.12, 14:25   #4 (linkki)
joskus
(Vierailija)

Käytän. Mutta kun vyötärö-lantio on 64-86, niin väljähkö, hyvin laskeutuva paita, tunika tms. päälle. Muuten on ihan pallopeppu:)
  Vastaa viestiin
11.06.12, 15:11   #5 (linkki)
käytän
(Vierailija)

talvella farkkujen/housujen alla.
Ovat tosi hyvät kylmäntorjujat eikä saumat paina eikä näy.

Sukkahousuja (hametta/mekkoa) olen pitänyt ehkä joskus 12-13 vuotiaana. Nyt on ikää reilut 50 vuotta.
  Vastaa viestiin
11.06.12, 15:27   #6 (linkki)
52v käyttäjä
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Utelias elli Näytä viesti
Pidättekö legginsejä vai katsotteko niiden käytön kuuluvan vain nuorille?

Ei ole mikään nuorten vaate. Kun on muotoja, ne sopivat vallan hyvin. Kyllä kääntyy nuortenkin miesten päät kun pukeutuu seksikkäisiin kuviollisiin leggareihin ja toppiin. Siinä jää moni nuori luuviulu lehdille soittelemaan kun me vanhemmat ladyt uskalletaan pukeutua toisenlaisiin vaatteisiin kun omat äitimme aikanaan.

Rohkeasti vaan eikä aina tarvi olla sitä perusmustaa vaan suosikaa värejä ja kuvioita! Kesäkadut odottavat meitä ;D ;D
  Vastaa viestiin
11.06.12, 15:32   #7 (linkki)
Käytän
(Vierailija)

melkein joka päivä, sääreni ovat moitteettomat ja kauniin malliset, miksi en kororstaisi kroppani parasta puolta? Olen reilut 10kg ylipainoinen ja yli kuusikymppinen kaunis nainen.
Mitään rinnan alta poikki-telttoja en legginsien kanssa pidä, vaan varataloa myötäilevät , itse ommellut pellavamekot tai-liivihameet ovat paras ja pukevin asu.
Kevyet kiilakantaiset kangaskengät, joita omistan useamman värisiä pitävät ryhtiä yllä. Pitkähihaiset napakat strets t-paidat ovat piste iin päälle.Allit ovat aluillaan, ;) mutta ikääntyneen ihmisen iho ei ole mikään näytön paikka.

Liian laihoilla legginsit ovat säälittävän näköiset, kun lahkeensuut lörköttää kolme numeroa liian suurina ja muutenkin ne ovat kuin tikun päälle pujotetut, vielä jänteiset laihat valkoiset kanankintut nilkoista paljaina, voi kauhistus!
  Vastaa viestiin
11.06.12, 17:31   #8 (linkki)
Hyyyyiiii
(Vierailija)

Kalsarit on kalsarit. Kamalat kaikilla. Sopivat vain alusvaatteeksi.
  Vastaa viestiin
11.06.12, 17:37   #9 (linkki)
oikein ajattelet
(Vierailija)

jos alkkareita pidät, HYIIIIIIIIIIIII, johan ne haiseekin XD
  Vastaa viestiin
11.06.12, 19:58   #10 (linkki)
vanhempi nainen
(Vierailija)

katso peiliin

Nythän jopa farkkujakin on niin ohkaisia,että näyttävät ihan legginseiltä. Nuorilla tytöillä oikein sieviä,mutta en kyllä halua nähdä,kun vanha mummo pukee semmoisia päälleen.
Paula Koivuniemikin näkyy suosivan hyvin tiukkoja housuja,mutta kun on tikkulaiha niin vanhan kropan ääriviivat näyttää tosi rumilta. Lötsähtäneet reidet ja perseetön olemus..huh huh..
Katse peiliin ennenkuin ulos.
  Vastaa viestiin

11.06.12, 20:00   #11 (linkki)
juuu
(Vierailija)

Hehe.

Katseet kääntyy,kun perse roikkuu velttona;)))
  Vastaa viestiin
11.06.12, 22:49   #12 (linkki)
Farkut
(Vierailija)

siis stretsit

joissa on kumia 5-10% ovat kauhistus vanhojen riippulihasten omistajan päällä.

Eikä kukaan paulan ikäinen nainen pidäkkään farkkuja, se on hänen etuoikeutensa. Onko?
Hänellä on miehen etsintä vasta edessä, meillä 50 plussalaisilla jo takana.

Legginssit ovat napakoita ja vetävät viimeisetkin roikut kohdilleen.
  Vastaa viestiin
11.06.12, 23:21   #13 (linkki)
legginsit
(Vierailija)

eivät sovi juuri kenellekkään. kenenkähän kesintö. minusta se on sama kun alusvaate.
nykyään 50v ei taida löytää sopivaa päällepantavaa nykymuodista, samaan kaavaan ommeltu kaikki, siis putkimallia. itse kun ompelee saa paljon kivoja vatteita ja juuri kropan malliin sopiviksi.
pyöräillessä eri juttu, mutta katuvaatteeksi legginsit, huh.
  Vastaa viestiin
12.06.12, 09:31   #14 (linkki)
hoikka nainen
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Käytän Näytä viesti
Liian laihoilla legginsit ovat säälittävän näköiset, kun lahkeensuut lörköttää kolme numeroa liian suurina ja muutenkin ne ovat kuin tikun päälle pujotetut, vielä jänteiset laihat valkoiset kanankintut nilkoista paljaina, voi kauhistus!

En yleensä ehdota kateuskorttia mutta tämän jälkeen on pakko. Ennemmin olen hoikka kuin lihava. Ja väitän että 99% naisista on samaa mieltä kansani.
  Vastaa viestiin
12.06.12, 11:21   #15 (linkki)
51v.
(Vierailija)

On liian laihakin aika hurjan näköinen. Mutta jos on laiha/hoikka mutta lihaksikas. Se on vielä ihan ok:n näköistä jos on pyöreät lihakset luiden ympärillä. Mutta jos tosiaan nahka roikkuu velttona luiden ympärillä, niin kyllä ennemmin olen hieman liian pyöreä kuin luukasa.
Jos vain pysyn kunnossa yritän säilyttää lihakseni hamaan hautaan asti. Äitini on himokävelijä ja 72-v. hän on laiha mutta silti lihaksikas. Hän näyttää ihan hyvältä. Pään kun vaihtaisi niin näyttäisi montakymmentä vuotta nuoremmalta kroppansa puolesta (vaatteet päällä).
  Vastaa viestiin
12.06.12, 12:43   #16 (linkki)
Hui
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sopivat Näytä viesti
Mielestäni ne kuuluu hoikille. On ihan sama onko nuori vai vanha,kunhan on hoikka.
Silti senverran kuitenkin silmä tykkää,että vanhoilla on jotakin pitkää puseroa siinä päällä,ettei ihan pelkät legginsit. Näyttää jotenkin hölmöltä jos vanha nainen pukee vain legginsit ylleen ja pikkupusakan.

No ei kai kukaan pidäkään niitä ilman pitkää yläosaa.
Itse käytän polven yläpuolelle ulottuvien hameen tai mekon kanssa kesällä jos ei tarkene paljain kintuin, ikäänkuin korvaamassa sukkahousuja.
  Vastaa viestiin
12.06.12, 13:00   #17 (linkki)
eikö
(Vierailija)

just näin kaupungilla 50+ ikäisen naisen, laiha kuin rautakanki, sellaisissa lerpottavissa legginsin näköisissä ohuissa housuissa, ylisuuri virttynyt t-paita jonka helmat hapsottivat sinne ja tänne päällä. Ei ollut kaunis näky.

Eilen oli ruokakaupassa aika pullukka teini. Housut kireet kuin makkarankuori. Yläosassa pitkä t-paita joka oli myös kuin makkarankuori. Jokainen rengas näkyi. Navan kohdalla syvä kuoppa.
Ei ollut kaunis näky sekään.

Eikä kovinkaan nättejä ole myöskään ne lyhyet ihmiset jotka pukevat ylleen vajaamittaiset housut matalien kenkien kanssa. On kuin ihminen olisi kasvanut ensin 50 cm vaakasuuntaan ja sitten metrin ylöspäin. He näyttävät ihan taaperoilta.

Ja entäs naiset joilla on alleja. Heidän on jostain syystä pakko vetää päälleen hihattomia paitoja. Yöks. Ai niin, eihän näin voi sanoa kun ikää on jo 57 vuotta.
  Vastaa viestiin
12.06.12, 13:33   #18 (linkki)
Antaa kaikkien kukkien..
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja legginsit Näytä viesti
eivät sovi juuri kenellekkään. kenenkähän kesintö. minusta se on sama kun alusvaate.
nykyään 50v ei taida löytää sopivaa päällepantavaa nykymuodista, samaan kaavaan ommeltu kaikki, siis putkimallia. itse kun ompelee saa paljon kivoja vatteita ja juuri kropan malliin sopiviksi.
pyöräillessä eri juttu, mutta katuvaatteeksi legginsit, huh.

Sopii ne kaikille, kun ostaa oikeaa kokoa. Sama se on bikinein kanssa. Puhutaan bikini/rantakunnosta, mutta mikä se on? Kuka sen määrittää. Joku yrittää laihtua, jotta bikinit sopii. Sama juttu, ostaa oikeaa kokoa, niin jo mahtuu.

Ja turha sanoa, että jollekin kropalle ei joku käy. Jos kerran valmistaja viisaudessaan niitä tekee, niin ei kai se loppukäyttäjä se vikapää ole, kun noita retaleita päälleen laittaa.
  Vastaa viestiin
12.06.12, 14:02   #19 (linkki)
Hullu ei ole..
(Vierailija)

"Ja turha sanoa, että jollekin kropalle ei joku käy. Jos kerran valmistaja viisaudessaan niitä tekee, niin ei kai se loppukäyttäjä se vikapää ole, kun noita retaleita päälleen laittaa.[/QUOTE]

Eihän se ole hullu, joka pyytää, vaan se, joka maksaa! Tähän pätee ihan sama. Hullu on se, joka ostaa retaleen.

Minusta on kivaa katsoa ihmistä, joka pukeutumisessaan ei korosta puutteitaan, vaan sopivalla vaatetuksella tasapainottaa vakutelmaa ja korostaa vahvuuksiaan. Sitä voi nimittää realismiksi ja hyväksi mauksi.
  Vastaa viestiin
12.06.12, 14:27   #20 (linkki)
152senttinen
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja eikö Näytä viesti
Eikä kovinkaan nättejä ole myöskään ne lyhyet ihmiset jotka pukevat ylleen vajaamittaiset housut matalien kenkien kanssa. On kuin ihminen olisi kasvanut ensin 50 cm vaakasuuntaan ja sitten metrin ylöspäin. He näyttävät ihan taaperoilta.
Totta. Mulla on parit hyvälaatuiset ja istuvat caprit, mutten tule oikein käyttäneeksi niitä. Jännä tunne se, kun jokin näennäisesti sopii ja kuitenkin häiritsee. Ehkä alitajunta toimii pukeutumisneuvojana silloin:) Joskus erehdyin lähtemään ihmisten ilmoille capreissa ja matalissa kengissä ja kyllä oli koko ajan tunne epäonnistuneesta pukeutumisesta, lättä olo.
Sirojen korollisten sandaalien kanssa menettelee ja kun värit ovat sopivat keskenään.

Lyhyellä mittasuhteet/värit/kuosit vaatteissa muutenkin korostuneen tärkeitä ettei olisi ihan lillerilalleri. En edes ole paksu enkä ns. 'persjalkanen' vaan xs/s kokoa. Kuitenkin pieni onnistuu helposti näyttämään lihavalta, vyötärö katoaa jne.

Legginssit? No jaa, ei minua häiritse muiden käyttö, itselläni lähinnä kotiasuna.
  Vastaa viestiin

12.06.12, 14:50   #21 (linkki)
...hai
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hui Näytä viesti
No ei kai kukaan pidäkään niitä ilman pitkää yläosaa.
.

Ei vai? Kyllä pitää, valitettavasti.
  Vastaa viestiin
12.06.12, 14:53   #22 (linkki)
174senttinen
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 152senttinen Näytä viesti
Totta. Mulla on parit hyvälaatuiset ja istuvat caprit, mutten tule oikein käyttäneeksi niitä. Jännä tunne se, kun jokin näennäisesti sopii ja kuitenkin häiritsee. Ehkä alitajunta toimii pukeutumisneuvojana silloin:) Joskus erehdyin lähtemään ihmisten ilmoille capreissa ja matalissa kengissä ja kyllä oli koko ajan tunne epäonnistuneesta pukeutumisesta, lättä olo.
Sirojen korollisten sandaalien kanssa menettelee ja kun värit ovat sopivat keskenään.

Lyhyellä mittasuhteet/värit/kuosit vaatteissa muutenkin korostuneen tärkeitä ettei olisi ihan lillerilalleri. En edes ole paksu enkä ns. 'persjalkanen' vaan xs/s kokoa. Kuitenkin pieni onnistuu helposti näyttämään lihavalta, vyötärö katoaa jne.

Legginssit? No jaa, ei minua häiritse muiden käyttö, itselläni lähinnä kotiasuna.

Ei sovi caprit mullekaan. Tulee ikään kuin vaikutelma että olen ostanut ylipitkänä ihmisenä liian pienet housut. Normaalihousuissa, mekoissa ja hamosissa näytän normaalilta (lahkeen pituus 34) mutta capreissa vallan humoristiselta.
  Vastaa viestiin
13.06.12, 09:54   #23 (linkki)
pieni ja pyöreä
(Vierailija)

eikö ne sovi

Olen 158 cm pitkä hieman ylipainoinen nainen. Kun olen tämmöinen tantta niin enkö saa sitten pitää capreja teidän mielestänne? Minä kun niin tykkään capreista:/
  Vastaa viestiin
13.06.12, 11:56   #24 (linkki)
174senttinen ja hoikka
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pieni ja pyöreä Näytä viesti
Olen 158 cm pitkä hieman ylipainoinen nainen. Kun olen tämmöinen tantta niin enkö saa sitten pitää capreja teidän mielestänne? Minä kun niin tykkään capreista:/

Et saa. Kuten en minäkään. Tai saamme toki mutta sitten ei auta ihmetellä jos meitä pidetään huvittavan näköisinä. Siispä en pidä. Itse tosin edes en pidä niistä, aika epänaiselliset vetimet, suosin mekkoja tai sitten ihan kunnon pitkiä housuja tai farkkuja.
  Vastaa viestiin
13.06.12, 12:21   #25 (linkki)
158, 174 senttisille
(Vierailija)

juuri näin, kotioloissa vaan legginssejä, vaikka saahan jokainen pukeutua niinkuin haluaa ja tuntee mukavaksi ja kotoisaksi olonsa..
Kaikki kukat kukkii halusit tai et :=)
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku