| |  | | |
30.07.12, 20:55
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Uskallatko olla erilainen?
Uskallatko olla erilainen kuin kaikki muut vai kuljetko kaikessa valtavirran vietävänä? Minä olen poikkeava koska olen vaastarannan kiiski.
EN
Meikkaa
Käy kosmetologilla
Käytä kasilaukkua kuin pakosta
Käytä hameita kuin pakosta
Osta muotivaatteita
Käy lomamatkoilla
Prassaile ystävilläni, naapureillani, omaisillani
Keittiössäni ei ole itegroitua liettä, astianpesukonetta, marmoria ja terästä
Laihduta tai käytä laihdutustuotteita
Rypynpoistomenetelmiä
Aja säärikarvojani
Käy kuntosalilla tai punttisalilla
En osta Porschea
En käy tanssilavoilla, ravintoloissa tai pubeissa
Olen ihan tavallinen ihminen ja kyse ei ole rahasta vaan vastarinnasta tätä kulutus- ja ulkonäköpainoitteista yhteiskuntaa vastaan. Onko muita?
| |
| | |
30.07.12, 21:05
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | Jokainen elää tyylillään
Jokainen elää tyylillään. Jos elämän EN-asenne tekee onnelliseksi, mikäpä siinä.
| |
| | |
30.07.12, 21:57
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiktaktuk Jokainen elää tyylillään. Jos elämän EN-asenne tekee onnelliseksi, mikäpä siinä. | Korjaanpa hiukan koska kyse ei ole elämän EN-asenteesta vain ainoastaan alla olevan luettelon. Kysymys on arvoista eli mitä ihminen arvostaa ja pitää tärkeänä.
| |
| | |
30.07.12, 22:24
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) |
Jokainenhan on erilainen johonkuhun nähden. Johonkin ryhmään nähden. Johonkin, mitä itse kuvittelee enemmistöksi, ja mitä taas joku muu pitääkin vähemmistönä. Maailmahan koostuu miljoonista erilaisista pienryhmistä ja -kulttuureista, ja nekin taas vain yksilöistä, keskenään erilaisista.
Tuokin lista, no, minä taas varmaan kuvittelisin noita tekeviä vähemmistöksi, mutta kumpikaan vastaus ei ole totta eikä oikea. Ei sellaista asetelmaa ole yleispätevästi olemassakaan, jokainen on sekä enemmistöä että vähemmistöä, "samanlainen" ja "erilainen". Kyse on vain siitä, keneltä sitä milloinkin kysytään, kenen maisemasta käsin asia määritellään.
Olen siis erilainen. Ja samanlainen. Vain yksilö, kuten ihan jokainen muukin, yhtä ainutlaatuisen samanlainen.
| |
| | |
30.07.12, 23:22
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) |
Meitä on paljon kaltaisiasi, jotka omilla valinnoillamme otamme kantaa. En pidä meitä kuitenkaan mitenkään vastarannan kiiskeinä. Listallasi mainitsit, että et osta Porchea. No en osta minäkään, mutta en ole kuullut, että juuri tuo automerkki olisi se valtavirran automerkki. Enemmän ehkä tuolla ostoboikotillasi olisi arvoa, jos olisit kirjoittanut, että et osta autoa lainkaan.
En oikein muutenkaan tajunnut tuon viestisi pointia. Et käytä hametta siitä syystä, että haluat olla se vastustaa kulutus- ja ulkonäköpainotteista yhteiskuntaa. Jos olisit kirjoittanut 1950-luvulla, että et käytä hametta, niin ymmärtäisin pointtisi, mutta tänä päivänä hameen käyttämättömyydellä ei ole painoarvoa.
Minä olen koko ikäni vastustanut ylimääräistä kulutusta. Ja mitä vanhemmaksi tulen, sen voimakkaammin ekologinen omatuntoni kolkuttaa vääristä valinnoista. En osta mitään huvikseni, vaan tarpeeseen. Ja uskallan sanoa sen ääneen, mutta en koe olevani mikään esimerkki. Kyse on vain minun valinnoistani.
| |
| | |
31.07.12, 07:23
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) |
Vietin lomani maalla ja kuljin lähes luomuna jokapäiväisen saunomisen takia. Tukka oli pehmeä ja hyvältä tuoksuva.
En lähtisi kuitenkaan esim. kauppaan laittamatta itseäni. En tiedä miksi pitää meikata. Ehkä haluaa vielä näyttää hyvältä miesten silmissä, joka tietenkin on ihan naurettavaa.
Minulla on vielä putkitelevisiot ja tavallinen liesi. Pidän hyvän huolen ostamastani elektroniikasta ja vaihdan vasta pakon edessä. Yleensä en saa mitään rikki vaan tekniikka muuttuu niin, että jokin pitää vaihtaa. En osta krääsää vaan panostan laatuun, ehkä siinäkin loppupeleissä säästää.
Ihailen tanskalaista maajussia joka on omavarainen lähes kaikessa.
Ajattelin eläkepäivinä olla erilainen, kun ei enää tarvitse pukeutua töihin.
| |
| | |
31.07.12, 08:10
|
#7 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Vastarannan kiiski Uskallatko olla erilainen kuin kaikki muut vai kuljetko kaikessa valtavirran vietävänä? Minä olen poikkeava koska olen vaastarannan kiiski.
EN
Meikkaa
Käy kosmetologilla
Osta muotivaatteita
Käy lomamatkoilla
Rypynpoistomenetelmiä
Aja säärikarvojani
En osta Porschea
Olen ihan tavallinen ihminen ja kyse ei ole rahasta vaan vastarinnasta tätä kulutus- ja ulkonäköpainoitteista yhteiskuntaa vastaan. Onko muita? | Käytän hameita, mekkoja, meikkaan lähtiessäni tanssimaan lavoille tai ns-taloille talvisaikaan.
Käyn lomamatkoilla.
En osta Porschea, koska pärjään pienellä japanilaisella autollani.
En käy kioskeilla, baareissa enkä ravintoloissa.
Muuten EN listani on sama kuin sinulla.
En ymmärrä sanaa ´prassaile´ joten en ota kantaa siihen.
En silti tunne tekeväni vastarintaa ketään tai mitään vastaan.
| |
| | |
31.07.12, 08:27
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) |
"En oikein muutenkaan tajunnut tuon viestisi pointia. Et käytä hametta siitä syystä, että haluat olla se vastustaa kulutus- ja ulkonäköpainotteista yhteiskuntaa. Jos olisit kirjoittanut 1950-luvulla, että et käytä hametta, niin ymmärtäisin pointtisi, mutta tänä päivänä hameen käyttämättömyydellä ei ole painoarvoa."
Ensinnäkin tuo autopolitiikka. Katselin uutisia, jossa haastateltiin myyntitykkiä. Hän sanoi, ettei voi ajaa kuin tietyillä autoilla, joissa moottoritilavuus on luokkaa X, mukavuuksilla ja Y-merkillä varustetulla työautolla. Hänelle ei kelvannut ekologinen, vähän kuluttava ja näppärä ns pikkuauto. Mielestäni syy valintaan on/oli vain ja ainoastaan statuksesta riippuva. Tuo Porsche olisi yhtä hyvin voinut olla jokin muu vastaava automerkki. Suomen teillä nopeusrajoitukset ovat niin alhaisia, tiet suhteellisen huonoja ja parkkipaikat pieniä sekä kalliita tai hakusessa, etten näe tarpeellisena ostaa autoa, joka on vain huonon itsetuntoni pönkittäjä.
Hameista ja leningeistä. Mielestäni hameiden mallit, värit, helman pituus jne vaihtelevat muodin mukana enemmän kuin housujen. Housut ovat ajattomammat eivätkä niin sidoksissa muodin virtauksiin, jolloinka niitä ei tarvitse ostaa yhtä usein kuin hametta tai leninkiä. Voit ottaa kaapista 10 vuotta vanhat farmarit ja ne toimivat mikäli mahtuvat tietenkin jalkaan. Kysymys ei siis ole feminismistä vaan silkasta käytännöllisyydestä jo säidenkin suhteen.
Mietin vielä tuota kirjoittamaani luetteloa ja huomasin, että monessa kohdassa olen saanut yliannostuksen kyseistä asiaa, josta on seurannut antipatia ja täydellinen suunnan muutos. Eikö teillä muilla ole kokemuksia vastaavasta?
| |
| | |
31.07.12, 08:38
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) |
Prassata sanalla tarkoitetaan ylpeilyä negatiivisessa mielessä. Esimerkiksi naapurini on se ja se julkisuuden henkilö, hallintojohtaja... lapseni on älykkäämpi kuin muiden lapset tai puolisoni on todella tärkeässä asemassa tässä yhteiskunnassa. Eli kun sanon etten prassaa muilla ihmisillä, niin tarkoitan, että en vahvista omaa vaatimatonta minää tai asemaani "ratsastamalla jonkun muun selässä".
| |
| | |
31.07.12, 08:45
|
#10 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Prassaus Prassata sanalla tarkoitetaan ylpeilyä negatiivisessa mielessä. Esimerkiksi naapurini on se ja se julkisuuden henkilö, hallintojohtaja... lapseni on älykkäämpi kuin muiden lapset tai puolisoni on todella tärkeässä asemassa tässä yhteiskunnassa. Eli kun sanon etten prassaa muilla ihmisillä, niin tarkoitan, että en vahvista omaa vaatimatonta minää tai asemaani "ratsastamalla jonkun muun selässä". | Urbaani sanakirja sanoo brassailla (kansanomaisesti prassata) tarkoittavan pröystäillä, leveillä, ylpeillä tai kehuskella.
| |
| | |
31.07.12, 09:00
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) | yliannostus
"Mietin vielä tuota kirjoittamaani luetteloa ja huomasin, että monessa kohdassa olen saanut yliannostuksen kyseistä asiaa, josta on seurannut antipatia ja täydellinen suunnan muutos. Eikö teillä muilla ole kokemuksia vastaavasta?"
En käy huvittelemassa. En ole käynyt valovuosiin eikä vain tee mieli. Tykkään tavallisesta arjesta.
Kyllä tämän ikäisen ellin pitää jo tuntea itsensä ja tietää mistä pitää. Jos ei joku asia huvita niin
sille pitää sanoa napakasti ei.
Innostuin illalla katsomaan ellien tv-friikit palstan vinkkina netistä haravoimaani dokumenttia Marilyn Monroesta. Yle Teeman lähetys ei näy netissä.
Miten naiskäsitys onkaan muuttunut vuodesta 1962. Ollaan onnellisia ettei maailma enää ole niin mustavalkoinen.
| |
| | |
31.07.12, 09:01
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mielestäni erilaisuus itsetarkoituksena on hieman puberteettista, tulee mieleen lapsenomainen kapinointi. Miksi pitäisi olla erilainen?
Tuossa listassa oli pelkästään Ei-asioita ja niitäkin aika rajatulta alueelta. Minkähänlainen kyseinen Ei-ihminen on työssä, ystävänä, harrastuksissa....? Mitkä asiat ovat hänelle tärkeitä, mitkä ovat niitä Kyllä -asioita.
Ja vertaaminen samanlainen -erilainen on ylipäätään aika tarpeetonta. Klisee tai ei, niin kaikkihan me olemme jollain tavoin erilaisia kuin muut. Ainutlaatuisiakin. Tärkeintä on mielestäni löytää ne itselle mieluiset asiat ja karsia tarpeettomat. Mutta ei siitä kannata tehdä mitään kauhean suurta numeroa.
| |
| | |
31.07.12, 09:21
|
#13 (linkki)
| | (Vierailija) | erilaisuus
Erilaisuus on rikkautta. Minulla kesti aikoinaan löytää rikkaus savolaisesta taustasta.
Eihän sillä asialla aiemmin kannattanut brassailla.
MInulle elämässä tärkeintä on henkinen ja fyysinen hyvinvointi. Sitä ei voi ostaa kaupasta millään hinnalla.
Olen kiitollinen elämästäni. Löysin eilen googlettamalla viime sunnuntain jumalanpalveluksen loppuvirren, joka soitettiin viululla. Virsi on Soi kunniaksi luojan. Kirjoitin sanat muistipaperille.
"Hän onneen meidät ohjaa ja aikaan vaikeaan." Aiemmin kuvittelin, että elämässä tärkeintä on aina olla onnellinen ja hymy huulilla. Kun kohtasin elämässäni "aikaa vaikeaa" en millään tajunnut, että senkin kuuluu elämäni käsikirjoitukseen.
Nyt suorastaan ikävöin noita kasvun vuosia. Tulin perille omaksi itseksi tuon myllytyksen avulla.
En tiedä mistä oloista ellit täällä kirjoittelevat. Joskus kuitenkin tulee tunne, että he elävät aika suppeissa ympyröissä.
Kun näkee asuinympäristössään koko elämän kirjon pakostakin asenteet laajenevat.
Eilenkin oli ihana seistä kassajonossa kilo perunoita käsissäni. Jono seisoi, kun kassa selvitti tuotteen alennusta englantia puhuvalle naiselle. Takana oleva jo vaihtoi viereiselle kassalle.
Minulla ei ole elämässäni kiire minnekään. On vain aikaa ajatella.
Sydämeni on avoinna joka heti. Kun en tee vapaaehtoistyötä ajattelin, että nettikirjoittelulla saan hieman valoa ja iloa ihmisten elämään.
| |
| | |
31.07.12, 09:37
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) |
Hauska aloitus! Ennenkuin luin ensimmäistäkään kommenttia olin satavarma siitä, että jokainen meistä kokee olevansa hyvinkin erilainen kuin muut samanikäiset kanssakulkijat:)
Täällä meilläpäin näkee hyvin usein (ennen sanottiin teini-ikäisten) tyttöjen istuvan jalkakäytävällä ja ikäänkuin eristäytyvän näin ympäristöstään ilmeisesti osoittaakseen erilaisuuttaan. Tatuoinnit, lävistykset ja räikeästi värjätyt hiukset. Tuttua vai mitä?
50+ ihminen sitten ilmeisesti laatii näitä EN-listoja osoittaakseen erilaisuuttaan. Samalla menestyksellä...
EN-listasta löysin muutaman oman kohdan: en laihduta, en käy kuntosalilla, en käytä rypynpoistomenetelmiä enkä osta Porchea. Tosin Porchen osto ei ole mikään ekologinen mielenilmaisu, sillä autoni koko- ja kulutusluokka ei ole sieltä pienimmästä päästä. Toisin kun joku täällä sanoi, mielestäni maamme päätiet ovat suhteellisen hyviä ja kyllä se parkkipaikkakin on tähän mennessä löytynyt, vaikkei auto olekaan pieni ja näppärä. Kun ajaa paljon, niin kyllä itselleen voi suoda hyvän auton mukavuuden.
Yhteenvetona: mielestäni olemme hyvinkin samanlaisia, vaikka kuinka haluamme olla erilaisia. Eikö tämäkin ketju osoita sen:)
| |
| | |
31.07.12, 09:40
|
#15 (linkki)
| | (Vierailija) |
Ankelika savolaisuus on hieno asia olen oppinut siitä mieheni kautta paljon. Meillä liehuu pihalla savolaisten viiri kaikkien satakuntalaisten riemuksi ja iloksi.
En ole koskaan ollut niin hauskassa tilaisuudessa kun savolaisen suvun sukukokouksessa. Kannustan miestäni käyttämään murrettaan koska se kuulostaa hauskalta ja on rikkaus hallita sitä. Muutama asia siis sinne KYLLÄ listalle murteet on ihana asia, samoin suuret sukukokoukset ja savolainen huumorintaju.
| |
| | |
31.07.12, 09:51
|
#16 (linkki)
| | (Vierailija) |
"50+ ihminen sitten ilmeisesti laatii näitä EN-listoja osoittaakseen erilaisuuttaan. Samalla menestyksellä..."
Vaiko herätelläkseen Ellejä keskustelemaan ja ottamaan kantaa.
| |
| | |
31.07.12, 10:01
|
#17 (linkki)
| | (Vierailija) |
KYLLÄ:
Meikkaan ja hoidan ihoani
Käyn kosmetologilla, jalkahoidossa, manikyyrissa, hierojalla, kampaajalla
Tottakai ajelen sääri- ja kainalokarvat sekä siistin bikinirajan
Käytän lähestulkoon aina hameita ja leninkejä
Ostan laadukkaita ja omaan tyyliini sopivia vaatteita, jotka kestävät käyttöä ja katseita vuosikausia.
Matkustelen sekä kotimaassa että ulkomailla
Käytän käsilaukkua aina ( mihin muuten laittaisin avaimet, lompakon, huulipunan, puuterin, kamman ja nenäliinat?)
Käyn kuntosalilla, lenkkeilen jne.
Käyn ravintoloissa syömässä
Ajan bemarilla ja seuraavakin on sellainen
Keittiöni on viimeisen päälle varusteltu, mutta käytännöllinen, ei näyttelykeittiö
Käytän hyviä, tuoreita raaka-aineita, voita ja kermaa keittiössäni
Olen onnellinen ja tyytyväinen elämääni
EN:
Käy tanssimassa, tanssin kyllä, jos sellaiseen tulee muuten mahdollisuus
Käytä housuja kuin pakon edessä
Vietä lomaani/viikonloppuja mökillä
Polta tupakkaa
Laihduta tai käytä laihdutusvalmisteita
Käytä keinotekoisia makeutusaineita, transrasvoja, margariineja
Ihmettele muiden elämäntyyliä ja valintoja
Minäkin olen ihan tavallinen ihminen ja pyrin elämään elämääni itseäni miellyttäen ja muita häiritsemättä ja arvostelematta.
| |
| | |
31.07.12, 10:21
|
#18 (linkki)
| | (Vierailija) |
Entäpä jos ei haluakaan olla erilainen, vaan toive olisi olla mahdollisimman samanlainen kuin muut?
Olen aina ollut poikkeava niin että se näkyy ulospäin. Poikkeavuus ei ole mitenkään positiivista. Eikä itselle mukavaa.
Te jotka haluatte varta vasten olla erilaisia ja laaditte listoja siitä, miten ainutlaatuisia olette: mitä jos ihan oikeasti olisitte poikkeavia? Haluaisitteko olla?
| |
| | |
31.07.12, 10:50
|
#19 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Omanlainen KYLLÄ:
Käyn kosmetologilla, jalkahoidossa, manikyyrissa, hierojalla, kampaajalla
Käytän lähestulkoon aina hameita ja leninkejä
Ostan laadukkaita ja omaan tyyliini sopivia vaatteita, jotka kestävät käyttöä ja katseita vuosikausia.
Käytän käsilaukkua aina ( mihin muuten laittaisin avaimet, lompakon, huulipunan, puuterin, kamman ja nenäliinat?)
Ajan bemarilla ja seuraavakin on sellainen
Keittiöni on viimeisen päälle varusteltu, mutta käytännöllinen, ei näyttelykeittiö
Käytän hyviä, tuoreita raaka-aineita, voita ja kermaa keittiössäni
EN:
Käy tanssimassa, tanssin kyllä, jos sellaiseen tulee muuten mahdollisuus
Käytä housuja kuin pakon edessä
Polta tupakkaa
Käytä keinotekoisia makeutusaineita, transrasvoja, margariineja
Minäkin olen ihan tavallinen ihminen ja pyrin elämään elämääni itseäni miellyttäen ja muita häiritsemättä ja arvostelematta. |
Tämä lista on lähellä omaani, mutta muutama poisto/siirto:
KYLLÄ:
Käyn hierojalla, kampaajalla
Käytän yleensä hameita
Käytän käsi/olkalaukkua aina (mihin muuten laittaisin avaimet, lompakon, huulipunan, kamman ja nenäliinat?)
Käytän hyviä, tuoreita raaka-aineita,
EN:
Käy tanssimassa,
Käytä housuja kuin harvoin
Polta tupakkaa
Käytä keinotekoisia makeutusaineita, transrasvoja
| |
| | |
31.07.12, 11:26
|
#20 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Poikkeava Entäpä jos ei haluakaan olla erilainen, vaan toive olisi olla mahdollisimman samanlainen kuin muut?
Olen aina ollut poikkeava niin että se näkyy ulospäin. Poikkeavuus ei ole mitenkään positiivista. Eikä itselle mukavaa.
Te jotka haluatte varta vasten olla erilaisia ja laaditte listoja siitä, miten ainutlaatuisia olette: mitä jos ihan oikeasti olisitte poikkeavia? Haluaisitteko olla? | Ensinnäkin ihminen on aika harvoin tyytyväinen siihen mitä on olipa kyse sitten säästä tai ulkonäöstä. Toisaalta kuka tai mikä määrittelee poikkeavan-normaalin? Emmekö me kaikki ole poikkeavia toisiimme nähden ja hyvä niin.
Jenkkilässä plastiikkakirurgia suoltaa samannäköisiä naisia kuin jokin tehdas konsanaan.
Olen myös poikkeava koska olen lähes 190 cm, iso rintainen, todella haitallisen pitkäsäärinen, ääneni on matala altto ja ihonvärini on suhteellisen tumma johtuen ulkomaisista sukujuuristani. Näytä tässä sitten tyypilliseltä sirolta, pieneltä, vaalealta, sinisilmäiseltä suomalaiselta Eloveena-tytöltä. On asioita, joille emme valitettavasti voi mitään ja on vain hyväksyttävä sekä yritettävä elää niillä mitä on.
| |
| | |
31.07.12, 12:02
|
#21 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Pakkohan se on Ensinnäkin ihminen on aika harvoin tyytyväinen siihen mitä on olipa kyse sitten säästä tai ulkonäöstä. Toisaalta kuka tai mikä määrittelee poikkeavan-normaalin? Emmekö me kaikki ole poikkeavia toisiimme nähden ja hyvä niin.
Jenkkilässä plastiikkakirurgia suoltaa samannäköisiä naisia kuin jokin tehdas konsanaan.
Olen myös poikkeava koska olen lähes 190 cm, iso rintainen, todella haitallisen pitkäsäärinen, ääneni on matala altto ja ihonvärini on suhteellisen tumma johtuen ulkomaisista sukujuuristani. Näytä tässä sitten tyypilliseltä sirolta, pieneltä, vaalealta, sinisilmäiseltä suomalaiselta Eloveena-tytöltä. On asioita, joille emme valitettavasti voi mitään ja on vain hyväksyttävä sekä yritettävä elää niillä mitä on. | En tietääkseni maininnut, mitä laatua poikkeavuuteni on. Ulospäin voi ilmetä myös muu kuin ulkonäköön liittyvä poikkeavuus, jos se on kovin voimakasta. Poikkeavuus ei ole pelkästään oma kokemus, vaan siitä kertovat esim. saadut diagnoosit.
Kovin pinnallisesti tässä ketjussa puhutaan vain ulkoisista asioista, kuka käyttää hametta ja sitä rataa. Samanlainen -erilainen -keskustelussa ulkonäkö on pieni asia.
| |
| | |
31.07.12, 12:14
|
#22 (linkki)
| | (Vierailija) |
Loppulause on outo:
" Olen ihan tavallinen ihminen ja kyse ei ole rahasta vaan vastarinnasta tätä kulutus- ja ulkonäköpainoitteista yhteiskuntaa vastaan. Onko muita? "
Siis "olen ihan tavallinen ihminen", sanot. Laadit listan kaikesta siitä mikä tekee ihmisestä "tavallisen", se joka ei noudata listaasi, ei ole ilmeisesti mielestäsi tavallinen vaan poikkeva ja sitten kyselet kuinka kestät olla erilainen kuin MINÄ ITSE???
Olen suuri nautiskelija ja kulutan tai en kuluta juuri sitä mitä mieleni tekee. Nautin kaikesta; kodistani, sisustamisesta, perheestäni, ylellisyydestä, naisellisuudesta, matkoista, kokkaamisesta, lukemisesta, luonnosta, merestä sateesta, auringosta, ystävistä ja lukuisista muista asioista kuten kosmetoloogilla käynnistä, tuoksuista ja kroppani hoidosta.
Se mitä EN tee, on tuhlata energiaa ja ajatuksia tiukoille EI-säännöille. Minulle raha on käyttöä varten ja tavarat samoin. Elämä on lyhyt, että tuhlaisin kallisarvoisen ajan asettamalla itselleni kieltoja tai viettämällä aikaa barrikaadeilla kulutusta ja tarjontaa vastaan...!
| |
| | |
31.07.12, 12:53
|
#23 (linkki)
| | (Vierailija) |
Suurin osa tänne kirjoittelevista elleistä on kirjoitustensa perusteella suunnilleen kuten ap. Siis se ei ole mitenkään erilaista, vaan ihan tavanomaista Suomessa.
| |
| | |
31.07.12, 13:11
|
#24 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Vastarannan kiiski Uskallatko olla erilainen kuin kaikki muut vai kuljetko kaikessa valtavirran vietävänä? Minä olen poikkeava koska olen vaastarannan kiiski.
EN
Meikkaa
Käy kosmetologilla
Osta muotivaatteita
Käy lomamatkoilla
Rypynpoistomenetelmiä
Aja säärikarvojani
En osta Porschea
Olen ihan tavallinen ihminen ja kyse ei ole rahasta vaan vastarinnasta tätä kulutus- ja ulkonäköpainoitteista yhteiskuntaa vastaan. Onko muita? |
...Kontulassa vaiko Jakomäessä? Vai Perä-Pöytyänmäen sivukylän laidalla?
| |
| | |
31.07.12, 13:32
|
#25 (linkki)
EN
Meikkaa
Käy kosmetologilla
Osta muotivaatteita
Käy lomamatkoilla
Rypynpoistomenetelmiä
Aja säärikarvojani
En osta Porschea
Olen ihan tavallinen ihminen ja kyse ei ole rahasta vaan vastarinnasta tätä kulutus- ja ulkonäköpainoitteista yhteiskuntaa vastaan. Onko muita? |
on? Tiedän monta, monta, monta samanlaista tavista ja luulit olevasi erilainen?
| |
| | | | |