| |  | | |
11.02.11, 23:11
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Onko kimpuusi hyökätty fyysisesti?
Itse olen elämässäni monta vuotta sitten joutunut yhden ainoan kerran tilanteeseen, jossa vähän humalainen mies tarrasi ranteisiini ja rupesi kiroilemaan. En ollut edes sanonut mitään vaan hän tuli vastaan hiljaisella kävelykadulla ja satuin jonkin purkamattoman vihan kohteeksi.
Minulla oli mukanani iso sekarotuinen (rottweiler-suomenajokoira) koira. Se kiepsahti miehen taakse siinä silmänräpäyksessä ja suoritti kengurupotkun eli hyppäsi kaikilla neljällä jalalla miehen selkään. Ei haukkunut eikä purrut, mutta mies pelästyi niin kauheasti, että irrotti otteensa ja sai jalat alleen ilman eri käskyä.
Sen ehdin havaita, että miehen otteesta ei irti pääse, jos ei tee jotakin itsepuolustusliikettä. Koira hoiti asian ennen kuin kerkesin tehdä yhtään mitään.
| |
| | |
12.02.11, 07:10
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) |
Ei ole, onneksi.
Asun yksin ja maaseudun ´rauhassa´, pidän ulko-oven lukossa.
Vasta viime vuosina olen osannut pelätä mahdollista hyökkääjää.
En mielelläni liiku pimeän aikaan jalan.
Turvaan koiraani, joka on maailman kiltein, mutta uskon sen puolustavan jotenkin minua mahdollisessa väkivaltaisessa tilanteessa.
Noista hyökkäyksistä voi jäädä pahoja jälkivaikutuksia esim. uniin ja alitajuntaan ainainen pelko!
| |
| | |
12.02.11, 09:29
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) |
Ei ole.
Koirattomana luotan kovaan ääneen, huudan niin paljon kuin voin!
Onhan niitä kaikkia kädessä pidettäviä laitteita, joista lähtee kova ääni.
Onko sen kuulijoita sitten lähialueella ja onko yleensä muita ihmisiä lähettyvillä.
Tilanteeseen vaikea varustautua ennakolta.
Joskus neuvottu pitämään sateenvarjoa mukana, sillä huitoo niin humalaiset kuin vihaiset koiratkin kimpustaan pois!
| |
| | |
12.02.11, 09:52
|
#4 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 02/2011 Sijainti: Pirkanmaa
| Lainaus: |
Joskus neuvottu pitämään sateenvarjoa mukana, sillä huitoo niin humalaiset kuin vihaiset koiratkin kimpustaan pois!
| Joissakin sateenvarjoissa voi olla aika kapea ja terävähkö pää... sillä jos sattuu päällekarkaajan silmän tökkäsemmään puhki niin sitä onkin itse syytettynä pahoinpitelystä :( Suomen oikeusjärjestelmä on aivan mätä...
| |
| | |
12.02.11, 10:31
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minut on kerran yritetty raiskata. Ei siiinä tilanteessa ääntä lähde, eikä jalat juokse. Selvisin kuitenkin pakoon ja poliisi sai miehen myöhemmin kiinni.
| |
| | |
12.02.11, 15:58
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minut on raiskattu, mutta ei siitä sen enempää. Jos ihminen joutuu puolustamaan itseään ja vahingoittaa toista osapuolta tai vaikka ei vahingoittaisikaan, niin ilmoitus poliisille tunnin sisällä tapahtumasta. Oikeudessa on rutkalti apua. Se mitä joskus minulle on tapahtunut on kasvattanut niin, että enää en pelkää mitään.
| |
| | |
12.02.11, 16:59
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minulle tuosta tapahtumasta jäi ikuinen kammo. En mielelläni lähde yksin illalla lenkille hiljaisille paikoille. Myös päivällä mieluummin lenkkeilen siellä, missä on muitakin ihmisiä, niin mukavaa kuin metsässä olisikin kuljeskellä itsekseen.
| |
| | |
14.02.11, 09:20
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) |
"kimpuuni" hyökätty eikä myöskään kimppuuni. En liiku epämääräisillä seuduilla ja jos joudun tulemaan jostain tilaisuudesta kotiin vähän myöhempään illalla, otan joko taksin tai sitten ajan omalla autolla.
| |
| | |
14.02.11, 10:07
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) |
Ei ole hyökätty. Kerran 60-luvulla yksi yritti ja muistan sen "tyypin" ikuisesti, nyt en ole nähnyt häntä vuosiin.
| |
| | |
14.02.11, 11:03
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ei ole "kimpuuni" hyökätty eikä myöskään kimppuuni. En liiku epämääräisillä seuduilla ja jos joudun tulemaan jostain tilaisuudesta kotiin vähän myöhempään illalla, otan joko taksin tai sitten ajan omalla autolla. | Mikähän on epämäääräinen seutu? Ei minusta ainakaan rauhallisen kaupunginosan kävelykatu, jolla liikkuessa koiran kanssa iltalenkillä jotakin tapahtuu. Enemmän näitä "kimp(p)uunkäymisiä taitaa sattua öiseen aikaan kaupunkien keskustoissa ravintoloiden läheisyydessä, vaikka siinä taksijonossa. :) Siellä vielä usein heiluvat teräaseetkin.
| |
| | |
14.02.11, 14:18
|
#11 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Vanha elli Mikähän on epämäääräinen seutu? Ei minusta ainakaan rauhallisen kaupunginosan kävelykatu, jolla liikkuessa koiran kanssa iltalenkillä jotakin tapahtuu. Enemmän näitä "kimp(p)uunkäymisiä taitaa sattua öiseen aikaan kaupunkien keskustoissa ravintoloiden läheisyydessä, vaikka siinä taksijonossa. :) Siellä vielä usein heiluvat teräaseetkin. |
Väärin ajateltu, juuri rauhallisella alueella esim. raiskaajat käyvät kimpuun... itse kirjoitan sanan kylläkin kahdella p-kirjaimella....
En taas käy ravintoloissa joten en tiedä mitä niiden ulkopuolella tapahtuu enkä myöskään jonota takseja, pyydän paikkaa soittamaan taksin jos illalla sitä tarvitsen. Käyn kokouksissa (Hgin keskusta-alueilla) ja jos lähden illalla myöhempään, kyllä saan taksin soittamalla ihan lähtöpaikkaan.
Vihainen, kimppuunkäyvä koira on taas aika arveluttava, en haluaisia sellaista niskaani kun kävelen siellä missä kävelen. Ns. "vaahteranlehtipylly"-koira kävi työtoverin kimppuun taasnnoni ilman mitään syytä, omistaja oli laskenut sen irti hihnasta. Sairaslomahan siitä kehkeytyi.
| |
| | |
14.02.11, 14:51
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) |
Näin me ihmiset koemme asioita eri tavalla ja yksi kokemusten kohde on aina ollut ja on oleva juuri koira. Minulle koira on yhtä kuin hyvä turva iltaisin ja muulloinkin liikkuessani. Se kirkkaasti valaistu, rauhallinen katu, jossa kertomani tapaus sattui, on kaupungissa, jossa talot ovat vierekkäin. Varmaan olisin huudolla saanut apua, jos ei olisi ollut oma suojelija mukana. Olen liikkunut jo lähes 30 vuotta iltaisin myös metsissä rakkaiden koirieni kanssa eikä muulloin ole mitään edes yrittänyt sattua.
Stadiaikoinani minulla ei ollut koiraa, mutta silloin olin nuori ja omistin vikkelät kintut. Ei silti tarvinnut koskaan pakoon juosta. Pelännyt en ole koskaan, mutta varonut kyllä etenkin ulkomailla joissakin kaupungeissa.
Mitä aloitukseni kirjoitusvirheeseen tulee, eikö "ei ole" sinulle koskaan satu sormi lipsahtamaan, kun kirjoitat kymmenellä sormella? Minulle sitä sattuu enkä aina tule lukeneeksi ihan tarkkaan. Mutta onhan täällä näitä kielipoliiseja korjaamassa. :)
| |
| | |
14.02.11, 16:01
|
#13 (linkki)
| | (Vierailija) | ot kysymys Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ei ole Vihainen, kimppuunkäyvä koira on taas aika arveluttava, en haluaisia sellaista niskaani kun kävelen siellä missä kävelen. Ns. "vaahteranlehtipylly"-koira kävi työtoverin kimppuun taasnnoni ilman mitään syytä, omistaja oli laskenut sen irti hihnasta. Sairaslomahan siitä kehkeytyi. |
Mikä on taasnnoni?
Ei pitäisi vinoilla toisille, kun ei ne omat sormetkaan pysy oikeilla näppäimillä.
| |
| | |
15.02.11, 12:50
|
#14 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Vanha elli Näin me ihmiset koemme asioita eri tavalla ja yksi kokemusten kohde on aina ollut ja on oleva juuri koira. Minulle koira on yhtä kuin hyvä turva iltaisin ja muulloinkin liikkuessani. Se kirkkaasti valaistu, rauhallinen katu, jossa kertomani tapaus sattui, on kaupungissa, jossa talot ovat vierekkäin. Varmaan olisin huudolla saanut apua, jos ei olisi ollut oma suojelija mukana. Olen liikkunut jo lähes 30 vuotta iltaisin myös metsissä rakkaiden koirieni kanssa eikä muulloin ole mitään edes yrittänyt sattua.
Stadiaikoinani minulla ei ollut koiraa, mutta silloin olin nuori ja omistin vikkelät kintut. Ei silti tarvinnut koskaan pakoon juosta. Pelännyt en ole koskaan, mutta varonut kyllä etenkin ulkomailla joissakin kaupungeissa.
Mitä aloitukseni kirjoitusvirheeseen tulee, eikö "ei ole" sinulle koskaan satu sormi lipsahtamaan, kun kirjoitat kymmenellä sormella? Minulle sitä sattuu enkä aina tule lukeneeksi ihan tarkkaan. Mutta onhan täällä näitä kielipoliiseja korjaamassa. :) | on kirjoittaa kimppuun, ei kimpuun. Totta on että jos on kyse vain huolimattomuus-eli painovirheestä, niitä sattuu kyllä. Mutta nykyihmiset eivät osaa kirjoittaa oikeata suomea, eivät osaa taivuttaa sanoja eikä käyttää yhdyssanoja. Nuo ovat enemmänkin sääntöjä kuin poikkeuksia. Jos taas kirjoittaa tietokoneella nopeasti, laite ei ehdi reagoida merkkeihin ja kirjaimet tulevat väärään järjestykseen. Aina ei ole aikaa tai ei viitsi tarkistaa tekstiä. En ole poliisi, en kielipoliisi, mutta kielet olivat pääaineeni ja jotekin "rassaa" tuo huolimaton kielenkäyttö. Kun ei osaa äidinkieltään hyvin, ei opi myöskään muita kieliä kuin "jotain sinnepäin".
| |
| | |
15.02.11, 13:02
|
#15 (linkki)
| | Killing Whispers
Rekisteröitynyt: 07/2008 Sijainti: In the darkest shadows...
|
Eipä ole käyty, mutta ahdisteltu on.
Ulkomaalainen, yritti leikkiä kaveria, kehui ja houkutteli kyytiin siinä onnistumatta.
| |
| | |
15.02.11, 13:46
|
#16 (linkki)
| | (Vierailija) |
"oikein" nimimerkin kanssa.
Olen aina ollut kiinnostunut sekä puhutusta että kirjoitetusta kielestämme.
Olen ollut puhetyössä ja harrastan runonlausuntaa.
Olen myös tarkka äidinkielen oikein kirjoituksesta sekä lausumisesta.
Jollei osaa suomea eli äidinkieltämme, ei tosiaankaan opi kunnolla vieraita kieliä.
Esim. jollei tajua kielioppisääntöjä ym.
Jk. en puutu yleensä kirjoitusvirheisiin keskustelupalstoilla, mutta HUOMAAN ne kyllä
| |
| | |
15.02.11, 14:03
|
#17 (linkki)
| | (Vierailija) |
Hetkinen!
Yksi p:n puuttuminenko riitti heittämään keskustelun kokonaan pois aiheesta "Onko kimppuusi hyökätty fyysisesti?"
Kun olette niin hyviä kieliopisssa, niin olisiko syytä opetella myös asiassa pysyttelemistä? :)
| |
| | |
16.02.11, 13:54
|
#18 (linkki)
| | (Vierailija) |
Vielä tämän kerran jatkan.
Tässä on malliesimerkki suomalaisesta keskustelutaidosta. Joku takertuu johonkin pieneen, epäoleelliseen sivuseikkaan ja onnistuu sillä tempulla tyrehdyttämään keskustelun alkuperäisestä asiasta.
Toki sain työelämässä tottua samaan ilmiöön, mutta siellä minulla oli mahdollisuus pitää homma hanskassa ja saada osallistujat pysymään asiassa. Toki nämä palstat ovat ajanvietepaikkoja, joilla keskustelulla ei ole kummempia vaikutuksia.
| |
| | |
16.02.11, 20:11
|
#19 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kielipolliisit ja murteen vihhaajat on hyökänneet virtuaalisesti tiälä palstoilla. Sanotaanhan, jotta ei haukku haavaa tee, jollei vihanen koira purase.
Mulla on kansa vikkelät sormet ja viärät leuat, mitenkä siinä siästysi kirjoitusvirheiltä. Huom: Pitkä sana virheettä edellä!! Ihan tarkotuksella.
Mulla ei ole kokemusta päällekarkauksesta ulkosalla, vaan kotiseinien sisällä semmosta on kyllä aikanaan tapahtunu. Onneksi semmosen ongelman voi ratkaista ihan itse lähtemällä uuteen kottiin.
| |
| | |
06.05.12, 18:39
|
#20 (linkki)
| | (Vierailija) | nuorena tyttösenä
Minun kimppuun kävi kerran nuorena tyttösenä ollessani eräs mies.
Odotin tyttöystävääni kerrostalon pihalla,kun siihen tuli nuori mies,joka pyysi mukaansa,kun en lähtenyt hän kamppasi minut ja yritti tehdä "temput". Aikomukseksi se jäi,kun purin hampaani hänen kämmenen syrjään kiinni. Verta valuen ja kättään pidellen se jätkä kiroillen juoksi pois.
Myöhemmin poikaystäväni kavereineen oli hakannut hänet.
| |
| | |
07.05.12, 13:57
|
#21 (linkki)
| | (Vierailija) |
En edes tiedä mikä tuo kimpuu on.
| |
| | |
07.05.12, 14:02
|
#22 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Vanha elli Vielä tämän kerran jatkan.
Tässä on malliesimerkki suomalaisesta keskustelutaidosta. Joku takertuu johonkin pieneen, epäoleelliseen sivuseikkaan ja onnistuu sillä tempulla tyrehdyttämään keskustelun alkuperäisestä asiasta.
Toki sain työelämässä tottua samaan ilmiöön, mutta siellä minulla oli mahdollisuus pitää homma hanskassa ja saada osallistujat pysymään asiassa. Toki nämä palstat ovat ajanvietepaikkoja, joilla keskustelulla ei ole kummempia vaikutuksia. |
är en mycket viktig sak.
Kun kirjoittaa, tekee sen samalla myös kunnolla. Jos ei osaa, pysykööt poissa. Hämmästytti tuo "kimpuu".... mikä ihme se on?
Täällä on todella ala-arvoista suomen kieltä palstat täynnään, kertoo jotain ihmisten koulutustasosta.
Itse olen "kielialalla" eikä tulisi mieleenkään laskea hyppysistään ala-arvoista tekstiä.
Menkää peruskouluun te joilla ei ole edes perustaitoja hallussa! Ja hävetkää, älkää puolustelko toinen toistanne.
Olet varmaan siivooja tai jotain siihen suuntaan....
| |
| | |
07.05.12, 14:03
|
#23 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Joo, on Kielipolliisit ja murteen vihhaajat on hyökänneet virtuaalisesti tiälä palstoilla. Sanotaanhan, jotta ei haukku haavaa tee, jollei vihanen koira purase.
Mulla on kansa vikkelät sormet ja viärät leuat, mitenkä siinä siästysi kirjoitusvirheiltä. Huom: Pitkä sana virheettä edellä!! Ihan tarkotuksella.
Mulla ei ole kokemusta päällekarkauksesta ulkosalla, vaan kotiseinien sisällä semmosta on kyllä aikanaan tapahtunu. Onneksi semmosen ongelman voi ratkaista ihan itse lähtemällä uuteen kottiin. |
on tässäkin savolaiskirjoituksessa. Hyi olkoon.
| |
| | |
07.05.12, 14:13
|
#24 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Vanha elli Mikähän on epämäääräinen seutu? Ei minusta ainakaan rauhallisen kaupunginosan kävelykatu, jolla liikkuessa koiran kanssa iltalenkillä jotakin tapahtuu. Enemmän näitä "kimp(p)uunkäymisiä taitaa sattua öiseen aikaan kaupunkien keskustoissa ravintoloiden läheisyydessä, vaikka siinä taksijonossa. :) Siellä vielä usein heiluvat teräaseetkin. |
vanhalle akalle. Kun asuu isossa kaupungissa, Suomen suurimmassa, on myös levottomia kaupungiosia ja -seutuja. Sinä maalaisena et niistä edes tiedä, mutta auot päätäsi kuitenkin.
Itse asun myös arvokkaalla asuinalueella (=kalliilla ja rauhallisella), mutta jos tulen jostain myöhään illalla, tulen joko autolla tai taksilla. Koiraa en ota mukaan kokouksiin yms. tilanteisiin.
Yritä hillitä itsesi vaikka oletkin kotona pyörivä eläkemummo ja maailmasi on kapeahko.
| |
| | |
08.05.12, 11:44
|
#25 (linkki)
| | (Vierailija) | käsiksi Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ei ole En edes tiedä mikä tuo kimpuu on. |
Suomeksi;päällekarkaus.
| |
| | | | |