| |  | | |
12.04.11, 11:19
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Nyt pistää vihaksi
Pakolaisille maksetaan 700 euroa kuussa käteen, kirjoittaa iltapäivälehti.
Minä saan 900 euroa kuussa eläkettä kun olen tehnyt töitä 35 vuotta ja maksanut tältä ajalta veroja.
Herää kysymys onko tämä oikein? Vieläkö pitää ihmetellä suhtautumista pakolaisiin?
Lisäksi paperittomille maahantulleille avattiin terveysasema jossa saavat hoitoa, mutta meikäläiset eivät pääse terveyskeskukseen, kun ei ole lääkäreitä.
Eikö näiden henkilöllisyys pitäisi yrittää saada selville, tai palauttaa tulomaahan?
| |
| | |
12.04.11, 12:54
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kyllä minunkin pulssi vähän nousi kun luin tuon uutisen. En tiedä sitten, pitääkö heidän maksaa tuosta summasta asuminen, ruoka, ym. vai onko se "taskurahaa" kaiken muun hyvän lisäksi.
Nyt oli kova "haloo" kun pienempiä eläkkeitä korotettiin (n. sadalla eurolla) keväällä, onko se nyt 680 € ja siitä pitäisi suomalaisten maksaa kaikki, tietenkin VOI hakea toimeentulotukea, mutta luulen, että aika moni venyttää tätä pientä eläkettään.
Vielä on mahdollisuus kysyä tästäkin asiasta eduskuntaan pyrkivältä, ovat varmasti liikkeellä sankoin joukoin tulevina päivinä.
ÄÄNESTETÄÄN kuitenkin, ei jäädä "nukkuvien" puolueeseen!
| |
| | |
12.04.11, 13:08
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kiukkuinen mummo Pakolaisille maksetaan 700 euroa kuussa käteen, kirjoittaa iltapäivälehti.
Minä saan 900 euroa kuussa eläkettä kun olen tehnyt töitä 35 vuotta ja maksanut tältä ajalta veroja.
Herää kysymys onko tämä oikein? Vieläkö pitää ihmetellä suhtautumista pakolaisiin?
Lisäksi paperittomille maahantulleille avattiin terveysasema jossa saavat hoitoa, mutta meikäläiset eivät pääse terveyskeskukseen, kun ei ole lääkäreitä.
Eikö näiden henkilöllisyys pitäisi yrittää saada selville, tai palauttaa tulomaahan? |
Missä lehdessä tälläistä kirjoitettiin.
| |
| | |
12.04.11, 14:00
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) |
Luin netistä Ilta-Sanomista.
| |
| | |
12.04.11, 19:03
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) |
Pakolaiset vielä ymmärrän, mutta kun vankilassa olevat vangit saavat pari tonnia, se menee yli ymmärryksen
| |
| | |
01.05.11, 18:19
|
#6 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja kiukkuinen mummo Pakolaisille maksetaan 700 euroa kuussa käteen, kirjoittaa iltapäivälehti.
Eikö näiden henkilöllisyys pitäisi yrittää saada selville, tai palauttaa tulomaahan? | jos pakolaisten perhe on suuri, jokainen saa 700 e. Mutta eipä suomalaiselle perheelle makseta kuin yhdelle toimeentulotukea alle 500, vaikka ois kuinka monta kersaa.
| |
| | |
02.05.11, 10:03
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) |
No eivät varmasti saa jokainen perheenjäsen 700 €. Koettakaa nyt tarkistaa jostain faktat, ennenkuin alatte vauhkoina naputtamaan nettiin.
| |
| | |
02.05.11, 15:28
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) |
Jokainen pakolainen saa saman toimeentulotuen 419 € kuin suomalainen, lisäksi lapsilisät ja asumistuki - käytännössä sossu maksaa asumisen.
Lisäksi he kylläkin saavat harkinnanvaraista toimeentuloa huomattavasti enemmän kuin suomalaiset ja se on totaalisen väärin.
Pakolaiselle ostetaan uudet huonekalut, tv:t yms. Suomalainen saa max. 150 euron maksusitoumuksen paikalliseen kierrätyskeskukseen.
Vangit eivät saa vankilasta tuollaisia summia. Kyse em. jutussa oli, että vanki oli tehnyt runsaasti ylitöitä ja sai siitä hyvästä em. summan.
Vangit maksavat palkastansa myös kulukorvauksen asunnosta ja ruoasta sekä verot.
On hyvä aina selvittää faktat, ennen kuin alkaa höyrytä.
| |
| | |
02.05.11, 19:06
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) |
Totta tai ei, mutta vankilassa olijat eivät tarvi mitään muuta kuin vettä ja leipää.
Mikä pirun vankila se semmoinen on kun on teeveet, saa tehdä töitä ja siitä maksetaan vielä palkkaakin.
Ei ihme että nykyään tehdään rikoksia kun vankilakin on kuin 5 tähden hotelli, ottaa NIIN päähän.
| |
| | |
02.05.11, 21:37
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) |
Se asia on kohdallasi helposti oikaistu. Tee rikos niin pääset vankilaan hyville päiville.
Siitä, onko vankilassa "hyvät päivät" voidaan olla montaa mieltä, mutta se on kuitenkin varmaa että ihmisen yksi tärkeimmistä asioista on oma vapaus. Sitä, miltä tuntuu kun vapaus viedään, ei voi kuvitella eikä tietää ennen kuin itse kokee. Ulkopuolelta helposti luulee, että vankilassa on helppoa olla, mutta tuo vapauden puute ei ole mikään yksinkertainen juttu.
Vankilan oloja ei kannata kenenkään kadehtia. Eikä vangit lyö siellä ollessaan rahoiksi, se on aivan varmaa. Ottakaa paremmin selvää asioista.
Sen katkeruuden kyllä ymmärrän, että miksi tänne tuleville ulkomaalaisille annetaan rahaa käteen ja turvataan toimeentulo ja asuminen, kun sitä ei sitten kuitenkaan turvata maan omille kansalaisille. Aikoinaan jouduin avioeron takia lähtemään kodistani pienen lapsen kanssa, eikä minulla ollut kuin väliaikainen asumispaikka sukulaisten luona. Menin kirkassilmäisenä ja luottavaisena sosiaalitoimistoon kysymään meille vuokra-asuntoa, olin sentään työssäkäyvä ihminen ja pystyvä maksamaan vuokran eli siitä ei ollut kyse, mutta silloin oli vain kova pula asunnoista. Luulin, että tokihan meille kunta asunnon antaa, kun meillä ei sellaista ole ja lapsi oli vielä pieni. Mitä vielä, minulle ilmoitettiin heti, että jos minulla ei ole asuntoa, minulta otetaan lapsi ja viedään lastenkotiin ja minua jopa syyllistettiin siitä, että olin lähtenyt lapsen kanssa yhteisestä kodistamme. Uhattiin, että lapsi annetaan isälle, koska isä jäi sinne kotiin asumaan. Sitä, että mies oli rappiolle itseään ryyppäävä alkoholisti ja oli vähällä kännipäissään sytyttää talon palamaan, ei otettu kuuleviin korviin. Säikähdin niin, että vetäydyin koko asiasta, sanoin tietäväni meille asunnon, kunhan nyt kyselin vielä kunnankin asuntoja. Onneksi sain melkein heti vuokratuksi meille yksityiseltä puolelta pienen kämpän niin ettei tarvinnut enää sanoa olevansa ilman asuntoa.
Myöhemmin, kun mies oli kuollut viinaan ja talo jäi sitten kuitenkin minulle, kehtasivat kunnasta vielä soittaa ja kysyä, vuokraisinko taloni kunnalle, niin että he voisivat asuttaa siihen jotain asunnottomia. Talo oli nimittäin kaukana haja-asutusalueella ja sen läheisyydessä oli toinen tällainen vanha talo, jossa asui kunnan vuokralaisia. En todellakaan vuokrannut taloani kunnalle, vaan pistin myyntiin.
Pakolaisten kohdalla puhutaan perheen yhdistämisestä ja sen nojalla tänne haalitaan sitten kaikki mahdolliset perheenjäsenet, mutta oman maan kansalaisten kohdalla näköjään kannatetaan perheen erottamista toisistaan. Siis mieluummin ja ensisijaisesti lapsi eroon äidistään ja lastenkotiin, ennemmin kuin että alettaisiin etsimään asuntoa, missä äiti ja lapsi voisivat turvallisesti asua yhdessä. Tämä on minun kokemukseni.
| |
| | |
03.05.11, 11:01
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) |
Joskus ehkä vuosi sitten oli lehdissä juttu mamujen puhtaista tuloista. Käteen maksettavan rahasumman liäksi, kuukausittaisen, he saavat tuon päälle kaikki kalusteet. Ja kun perhe kasvaa, tulee automaattisesti isompi asunto jne. Ei ihme että persut saavat ääniä...
| |
| | |
03.05.11, 14:14
|
#12 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Adalmiinan helmi Joskus ehkä vuosi sitten oli lehdissä juttu mamujen puhtaista tuloista. Käteen maksettavan rahasumman liäksi, kuukausittaisen, he saavat tuon päälle kaikki kalusteet. Ja kun perhe kasvaa, tulee automaattisesti isompi asunto jne. Ei ihme että persut saavat ääniä... |
Ja perhehän kasvaa, nehän just ovatkin tosi sikiävää sorttia!
Isommissa kaupungeissa vaan alkaa olla jo puutettu suuremmista kuin 4 h+k kt-asunnoista.
| |
| | |
03.05.11, 16:50
|
#13 (linkki)
| | (Vierailija) |
No oli sullakin vastaus, "tee rikos niin pääset vankilaan hyville päiville".
Vankilaanhan EI OLE mikään pakko mennä, joten ei muuta kuin kuritusta, sitä ne murhaajat ym tarvii.
Murhataan ,palotellaan ja poltetaan ihmisiä, mitä helvetin hyysäämistä ne vielä tarvii.
| |
| | |
04.05.11, 12:05
|
#14 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja niin niin Ja perhehän kasvaa, nehän just ovatkin tosi sikiävää sorttia!
Isommissa kaupungeissa vaan alkaa olla jo puutettu suuremmista kuin 4 h+k kt-asunnoista. |
Ja perhe kasvaa myös erikoisilla tavoilla, kerron esimerkin. "perheen isä" oli puoli vuotta lähtömaassaan ja sillä aikaa perheen äiti alkoi odottaa lisää suita perheeseen eli moniavioisuuden kautta tulee pesuetta lisää. Tänne täytyy raahata ei vaan oma perhe vaan koko suku ja klaani.terveyspalvelut ovat "huippuluokkaa" niille, sairauksia löytyy ja hoidot pitkäaikaisia.
| |
| | |
04.05.11, 12:13
|
#15 (linkki)
| | (Vierailija) |
Meillä Suomessa on erilainen käsitys perheestä.
Just näissä mamu-maissa on sitä moniavioisuutta ja perheeseen kuuluu koko suku ja lisäksi vielä kaikki pikkuserkutkin sieltä väärän koivun takaa ja tädin kummin kaimat.
Kaikki tänne vaan hyviin oloihin meidän elätettäväksi!
Samat etuudet ja paremmat olot pitää saada kuin lähtömaassaan oli.
Esim. siellä auto ollut, yht.kunnan on se ostettava heille täällä.
Mikseivät vaadi tuomaan autoaan maitse tai laivalla tänne ja maksamaan samat verot, kuin suomen kansalainenkin maksaa ulkomailta tuodulle/ostetulle autolle??
| |
| | |
05.05.11, 04:15
|
#16 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minun lapsuudenajan supisuomalaiseen perheeseeni kuului: isä, äiti, isoisä ja me viisi sisarusta. 8 henkeä siis.
Pitäisikö pakolaisen siis jättää esim. isovanhemmat sinne kuolemaan, paikkaan, jossa ei edes ole vanhainkoteja? Päinvastoin kuin Suomessa, jossa voidaan vanhukset sysätä vaipalle ylikuormitettuun vanhainkotiin ja kävästä kerran vuodessa siellä moikkaamassa, monissa maissa katsotaan jälkikasvun velvollisuudeksi hoitaa vanhuksensa.
Nuo auton maksamiset ohitan täysin - mitä ihme siinä on, että asioista ei voi keskustella faktoilla, vaan aletaan keksiä omasta päästä juttuja.
| |
| | |
05.05.11, 13:36
|
#17 (linkki)
| | (Vierailija) |
On todellakin hyvä asia, että Suomeen saadaan uutta verta, uutta ihmisrotua.
Vanha kanta alkaa jo sairastua pelkästä kateudesta.
| |
| | |
05.05.11, 18:05
|
#18 (linkki)
| | (Vierailija) |
Näin on, kun näitäkin kirjoituksia lukee :)
| |
| | |
06.05.11, 09:32
|
#19 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja teretulemast On todellakin hyvä asia, että Suomeen saadaan uutta verta, uutta ihmisrotua.
Vanha kanta alkaa jo sairastua pelkästä kateudesta. | ja
pakolainen ja muu maahanmuuttaja ovat kaksi eri asiaa. Eivät ne afrikkalaiset tänne tulevat ole pakolaisia vaan elintason perässä tänne tulevia. Puskaradio on tehokas, eli pusikoissa tiedetään että Suomessa saa hyvät olosuhteet tekemällä yhtään mtiään. riittää vaan terrorisointi kantaväestöä kohtaan, sitä ne tekevät kun on aikaa. Ainoa työ mitä ne täällä tekevät ovat lapsilukumääränsä lisääminen. EU-tasolla olisi jo syytä saada valmiiksi yhteinen pakolaisohjelma, se on ollut tekeillä, mutta missä vaiheessa lienee, ei ole tietoa.
| |
| | |
06.05.11, 09:34
|
#20 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja perhe=isä,äiti+lapset Meillä Suomessa on erilainen käsitys perheestä.
Just näissä mamu-maissa on sitä moniavioisuutta ja perheeseen kuuluu koko suku ja lisäksi vielä kaikki pikkuserkutkin sieltä väärän koivun takaa ja tädin kummin kaimat.
Kaikki tänne vaan hyviin oloihin meidän elätettäväksi!
Samat etuudet ja paremmat olot pitää saada kuin lähtömaassaan oli.
Esim. siellä auto ollut, yht.kunnan on se ostettava heille täällä.
Mikseivät vaadi tuomaan autoaan maitse tai laivalla tänne ja maksamaan samat verot, kuin suomen kansalainenkin maksaa ulkomailta tuodulle/ostetulle autolle?? |
Tuskin siellä puskissa Volvoilla ja Bemareilla on ajeltu. Musuilla on monilla paremmat autot kuin suomalaisilla. Ja meillä sentään monet tekevät töitä tai ainakin haluaisivat tehdä, ne eivät.
| |
| | |
06.05.11, 11:05
|
#21 (linkki)
| | (Vierailija) |
Hyvä, että pärjäävät. Näin oman väen ei tarvitse ostaa heille niitä mersuja.
Kansa meillä myös äänestää, kelle annoitte äänenne, vai äänestittekö lainkaan?
Tässäkö nyt mieleisenne ratkaisu, älkää purnatko.
Nyt menemme eteenpäin näilläkin ratkaisuilla.
| |
| | |
08.10.11, 14:09
|
#22 (linkki)
| | (Vierailija) |
Sehän tarkoitti, että täällä Suomessa ne ajelee paremmilla autoilla kuin suomalaiset. Ne ei käytä ehkäisyä ja ovat moniavioisia, eli omassa maassa on kolmekin muijaa lapsineen. Nekö pitäis vielä tänne tuoda hyysättäväksi? Veronmaksajien rahat menee noille. Käyttäytyisivät edes rahansa eteen kunnolla, mut ei, ne joutilaina tekee rikoksia ja tappelee kaduilla. Ihan etoo, kun riskit miehet vaan luuhaa kauppakeskuksissa. Töihin vaan, mut kuka ottais, eivät taida olla niitä rehellisiä kuiteskaan.
| |
| | |
08.10.11, 15:38
|
#23 (linkki)
| | (Vierailija) |
Hyvä, kun kaikista pidetään huolta, myös kateellisista.
| |
| | |
09.10.11, 21:55
|
#24 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja heinäntekijä Myöhemmin, kun mies oli kuollut viinaan ja talo jäi sitten kuitenkin minulle, kehtasivat kunnasta vielä soittaa ja kysyä, vuokraisinko taloni kunnalle, niin että he voisivat asuttaa siihen jotain asunnottomia. Talo oli nimittäin kaukana haja-asutusalueella ja sen läheisyydessä oli toinen tällainen vanha talo, jossa asui kunnan vuokralaisia. En todellakaan vuokrannut taloani kunnalle, vaan pistin myyntiin.
| Tämä vanha kommentti oli kyllä ketjun huippu. Hyvä, heinäntekijä!
Pakolaisten ja mamun suhteen tunteet ovat vähän ristiriitaiset ja mutta kai se on uskottava, että täällä hyvin elävät, ainakin mitä elintasoon tulee. Eri asia on sitten, miten kiva pakolaisen on asua tässä maassa.
Ruotsissa on menty aika pitkälle muistaaakseni, eikös jossakin koulussa lakattu laulamasta suvivirttä, kun vierasperäisiä, eli ei-luterilaisia, oli niin paljon. Uskonnollinen en ole vähääkään, mutta rajansa sentään kaikella.
| |
| | |
09.03.12, 20:42
|
#25 (linkki)
| | (Vierailija) | näin puhui..
Työpaikallani oli Somalialainen mies työssä. Hän tuumasi,että lopettaa nämä hommat ja siirtyy sossunpäivärahalle,kun hänen vaimokin on ja saa 1000 euroa avustusta kuukaudessa!
Minäkin olen tehnyt 30 vuotta raskasta työtä ja eläke jäi tuonne tonnin pintaan.
Kyllä se kummastuttaa,että tuolta jostakin kaukaa tulee populaa tänne Suomeen loikomaan ja nauttimaan verorahojamme. Ja lisää porukkaa on tulossa Afganista.
| |
| | | | |