| |  | |
25.06.11, 22:26
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | ongelmaa
Nypin harmaan kulmakarvan pois, kun se kiusaa, kun huomaan. Nyt on niin , että kohta ei taida olla koko kulmakarvoja. Olisko syytä lopettaa harmaiden poistaminen?
| |
| | |
26.06.11, 09:57
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | no hei Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kulmakarva Nypin harmaan kulmakarvan pois, kun se kiusaa, kun huomaan. Nyt on niin , että kohta ei taida olla koko kulmakarvoja. Olisko syytä lopettaa harmaiden poistaminen? |
heh, heh mitäs mieltä itse olet "karvattomista"kulmista?
Ihan vinkkinä; järjen käyttö on sallittu, sinun kulmathan on kyseessä, vain sinä itse päätät onko kulmakarvoja vai esim. kynällä piirretyt kulmat. Pikku vinkkinä vielä; kulmakarvojakin voi värjätä.
| |
| | |
01.07.11, 13:09
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kulmakarva Nypin harmaan kulmakarvan pois, kun se kiusaa, kun huomaan. Nyt on niin , että kohta ei taida olla koko kulmakarvoja. Olisko syytä lopettaa harmaiden poistaminen? | Kulmakarvat on erittäin heppo kotona värjätä ja se värjäyspaketti (tarjoustalostakin varmaan saa) kestää ainakin 10 värjäyskertaa. Vaikkei minulla ole harmaita mutta on niin vaaleat että olen vuosikausia värjännyt n. joka toinen kuukausi. Aikaa siihen ei kauaa mene.
Kulmakarvat muuten kasvaa uudestaan kuten muutkin karvat. Muutenhan niiden hävittäminen ei-toivotuista paikoista olisi kovin helppoa.
| |
| | |
09.07.11, 00:01
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) | harmaata
Kaikki harmaat vääristää kulmat ja hiukset. Ne iskevät suoraan sydämmeen ja siitä tietää että on vanha.
Väriä saa ollla laittamassa joka kuukausi ja koko vanhuus on kai sen arvoista, en tiedä.
| |
| | |
10.07.11, 08:28
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kosmetologi muotoilee ja värjää kulmakarvani kahden kuukauden välein. Tämä on aika uusi juttu minulle, ennen en "nyppinyt" kulmakarvojani, mutta huomasin, että se piristää mukavasti ilmettäni.
| |
| | |
30.05.12, 21:48
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) | värjään
Minä olen aina nyppinyt kulmani itse ja nykyään joudun myös laittamaan väriä niihin.
En tykkää,kun kulmat on värittömät,kun olen aina ollut tummakulmainen. Värjään myös hiuksiani yhä.
| |
| | |
08.06.12, 11:13
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mullakin on alkaneet kulmakarvat harmaantua ja nypin ne harmaat pois aina kun huomaan. Mulla on rumat kulmakarvat muutenkin, ne sojottaa ja rehottaa rumasti, en saa niistä muotoilemallakaan sellaisia ihania linnunsiipiä, mitä monilla näkee. Kosmetologi kyllä aina välillä nyppii ja joksus värjääkin ne, mutta ei vaan näytä niin kauniilta kuin toivoisin. Se saattaa johtua otsan ihosta, se laskeutuu alaspäin ja kulmakarvatkin "putoaa" silmän päälle.
Hiukset värjään säännöllisesti, olen 60-vuotias, enkä aio lopettaa tätä vielä niin pitkään kuin itse saan asiasta päättää. Kyllä se niin vain kokonaisuutta piristää, jos nyt sitten ei nuorentaisikaan. Joskus olen ajatellut, että olkoon, mutta sitten taas nopeasti kyllästynyt siihen sameaan ilmeeseen, mikä peilistä näkyy. Minulla on aina ollut tumma tukka, mutta vanhemmiten se on tietenkin vähän haalistunut. Värjäys tuo myös toivottua kiiltoa hiuksiin.
Pelottelevat, että varsinkin noista kestoväreistä liukenee jotan myrkkyä päänahkaan. No enpä tiedä, voi olla tai ei, mutta minähän olen värjäillyt hiuksiani nuoresta asti, siis 60-luvulta lähtien, ja silloin aikanaan ne on olleet varmasti vielä paljon tujumpia aineita mitä nykyään, kestihän ne paljon pitempään hiuksissakin. Käytin monta kertaa sitä nyt niin kamalan myrkylliseksi sanottua hennaakin, enkä ole mitään sairautta saanut, ellei sitten järki ole jämähtänyt, mitä en itse huomaa. Se henna muuten haisi kamalan pahalta, varmaan monet ikätoverit muistaa sen hennamömmön tympeän tuoksun, mikä siitä lähti kun jauhe sekoitettiin veteen.
Nyt on tullut uudestaan muotiin kuivapesuaineet. Muistatteko ne 60-luvulta? Yksi ystäväni käytti säännöllisesti sellaista, kun silloin ei niitä pesumahdollisuuksia ollut yhtä hyviä kuin nykyään. Hänellä oli aivan vaaleat hiukset, ja ne näyttivätkin puhtaan tuuheilta ja pöyheiltä kuivapesun jälkeen. Minun tukkani se aine teki just päinvastaisen näköiseksi, hiukset näytti tunkkaisilta ja mattapintaiselta, päänahka kutisi kauheasti ja koska sitä jauhoa oli mahdoton saada kaikkia harjatuksi pois päästä, näytti läheltä kuin hiusjuuret olisi olleet täynnä hilsettä. ajattelin aina, että miksei voida keksiä mustaa kuivapesuainetta, miksi sen pitää aina olla valkoista. Minkähänlaisia nuo nykyiset aineet mahtaa olla?
| |
| | |
08.06.12, 14:31
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kulmakarvat voidaan myös tehdä pysyviksi kestopigmentoinnin avulla.
| |
| | |
11.06.12, 20:13
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) | Pigmentointi
Pigmentointi ei ole mikään ikuinen autuus. Sen teho kestää kyllääkin muutaman vuoden, mutta ei karvat siitä tummaksi muutu. Olen itse kokeillut asiaa ja se vasta oli oudon näköistä kun tummilla pigmentointijäljillä rehoitti harmaat karvat. Eli karvat piti kuitenkin meikata/värjätä.
| |
| | |
19.06.12, 16:08
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) |
Olen entinen brunetti, jolla oli tummat ja selkeät kulmat. Hiuksia tummemmat. Nyt on harmaa pää, kaunis ja ihana, kulmat haalenneet samoin kuin ripsetkin. Seassa muutama harmaakin.
En kanna mitään komplekseja noista. Meikkini on joskus tarvittaessa kevyesti poskipunaa, ei muuta. Paras meikki on kiiltävät, puhtaat hiukset ja ihon puhdas, raikas tuoksu. Hajuvedet ovat kamalia, saan niistä oireita.
Joskus olen nähnyt, kun mummeli on tökässyt (ilmeisesti käsikopelolla) kajalia silmiin ja kulmiin, vetäen kulmansa todella vahvalla viivalla. Se on aika surkuhupaisa näky! Mieluummin minusta ei lainkaa kulmia, kuin noita viivoja.
| |
| | |
20.06.12, 08:02
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kuuluisa malli Saimi Nousiainen (ent) poisti ainakin aiemmin kulmakarvansa kokonaan.
| |
| | |
20.06.12, 08:35
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) | huonot silmät Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Harmaa pantteri Olen entinen brunetti, jolla oli tummat ja selkeät kulmat. Hiuksia tummemmat. Nyt on harmaa pää, kaunis ja ihana, kulmat haalenneet samoin kuin ripsetkin. Seassa muutama harmaakin.
En kanna mitään komplekseja noista. Meikkini on joskus tarvittaessa kevyesti poskipunaa, ei muuta. Paras meikki on kiiltävät, puhtaat hiukset ja ihon puhdas, raikas tuoksu. Hajuvedet ovat kamalia, saan niistä oireita.
Joskus olen nähnyt, kun mummeli on tökässyt (ilmeisesti käsikopelolla) kajalia silmiin ja kulmiin, vetäen kulmansa todella vahvalla viivalla. Se on aika surkuhupaisa näky! Mieluummin minusta ei lainkaa kulmia, kuin noita viivoja. |
Kun näkö menee niin eipä silloin enää kannattakkaan meikkejä yritellä silmiin:(
| |
| | | | |