Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Työ ja yhteiskunta > Eläkkeellä
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
28.12.11, 20:15   #1 (linkki)
eläkeelle
(Vierailija)

eläketietoa

Utelen sellaista asiaa, että kun saitte eläkelaskurin arvion eläkkeestä, niin oliko eläke sen suuruinen?
Olen työttömänä ja näyttää siltä, että täytyy 65-vuotiaaksi asti ollakin. Työttömyyskorvukseni on 200 euroa suurempi kuin eäkelaskurin summa.
Olen kuitenkin ollut työssä melkein kokoikäni ja saman summan sai tuttavani joka ei ole paljon töitä tehnyt. En oikein ymmärrä mistä syystä.
Uskoisin, että laskuri ei ihan pidä paikkaansa. Nyt olen ollut työttömänä 3-vuotta ja pian olisi mahdollista hakea eläkettä.
  Vastaa viestiin
08.01.12, 19:18   #2 (linkki)
voe voe
(Vierailija)

Ne ,jotka saavat pientä työeläkettä saavat kansaneläkettä ja sitä haetaan erikseen. Kansaneläke ei siis näy työeläkkeessä. Lue hyvä ihminen kelan sivuja. On takuueläkekin.
  Vastaa viestiin
09.01.12, 09:35   #3 (linkki)
Ankelika
(Vierailija)

vähälläkin tulee toimeen

Kannattaa opetella tarkan euron talous jo työssä ollessaan. Joulun jälkeen kuulema velkaneuvojien ajat ovat varatut maaliskuulle asti.

Jouluna törsääminen on kuitenkin maksettava takaisin.
  Vastaa viestiin
12.04.12, 15:51   #4 (linkki)
eläketäti
(Vierailija)

eläkkeelle

Luin kans äsken eläotteeni oli melkein sama kuin työttömyyskorvaus, olen vasta 61 vuotta.
Mietin kans pitääkö paikkansa?? Mistä sais varman tiedon??
  Vastaa viestiin
13.04.12, 08:40   #5 (linkki)
Elmo49
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja eläketäti Näytä viesti
Luin kans äsken eläotteeni oli melkein sama kuin työttömyyskorvaus, olen vasta 61 vuotta.
Mietin kans pitääkö paikkansa?? Mistä sais varman tiedon??
Jos otteeseen on merkitty kaikki työpaikkasi pitää varmaan paikkansa, siksihän ote on että siitä voi tarkistaa asian.
  Vastaa viestiin
15.04.12, 16:04   #6 (linkki)
minä
(Vierailija)

olen varmaa

Jos eläkeote pitää paikkansa, niin olen ansiosidonnaisella 65-vuotiaaksi. Olen myösin 61-vuotias.
Tunnen henkilön, joka oli toistakymmentävuotta ansiosidonnaisella, kun eläke oli pienempi.
  Vastaa viestiin
15.04.12, 20:08   #7 (linkki)
Elmo49
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja minä Näytä viesti
Jos eläkeote pitää paikkansa, niin olen ansiosidonnaisella 65-vuotiaaksi. Olen myösin 61-vuotias.
Tunnen henkilön, joka oli toistakymmentävuotta ansiosidonnaisella, kun eläke oli pienempi.
Miten ihmeessä, eihän ansiosidonnaisella voi olla kun 500 päivää, siinä on sitten ollut työtä välillä.
  Vastaa viestiin
16.04.12, 12:33   #8 (linkki)
nn
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Elmo49 Näytä viesti
Miten ihmeessä, eihän ansiosidonnaisella voi olla kun 500 päivää, siinä on sitten ollut työtä välillä.
Eläkeputki käy kukkarolle / Työ ja Ura / Digitoday
  Vastaa viestiin
03.08.12, 14:54   #9 (linkki)
lopullinen
(Vierailija)

eläke

Eläketeidotteessa lukee, että lopullinen eläke selviää vasta kun jää eläkkeelle. Eläkkeet tulevat eri yhtiöistä ja voidaan maksaa lyhytaikaset kertasuorituksena.
Minä en uskalla jäädä, kun luultavasti se on aika paljon pienempi kuin asiosidonnainen.
  Vastaa viestiin
03.08.12, 16:35   #10 (linkki)
Mii tuu
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja minä Näytä viesti
Sama täällä! Siirryin juuri lisäpäiville eli 500 päivää tuli täyteen. Ansiosidonnainen on - kiitos hyvien viimeisten työvuosien ansioiden - suurempi kuin oletettava eläke. Joten myös minä aion olla ansiosidonnaisella 65-vuotiaaksi:)
  Vastaa viestiin

05.08.12, 00:38   #11 (linkki)
Carita
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mii tuu Näytä viesti
Sama täällä! Siirryin juuri lisäpäiville eli 500 päivää tuli täyteen. Ansiosidonnainen on - kiitos hyvien viimeisten työvuosien ansioiden - suurempi kuin oletettava eläke. Joten myös minä aion olla ansiosidonnaisella 65-vuotiaaksi:)
Onneksi olkoon, nauti elämästäsi, olet sen ansainnut:)
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku