| |  | | |
22.07.05, 11:46
|
#51 (linkki)
| | (Vierailija) | Re: abortista.
Enpä tiedä, onko kysymys siitä, että moraalin peruskäsitteistö on hukassa.
Abortin voi tehdä vain nainen - silti nainen ei voi koskaan yksin tulla raskaaksi.
Tässä siis luonto on pannut naiselle vaikeamman roolin ja kuitenkin ihmisistä tuntuu, että myös miehellä olisi vastattavaa.
Miehen mukaan vetäminen onnistuu vain silloin, kun tarvitaan maksajaa lapsen elatukselle - ja nykyisin senkin hoitaa yhteiskunta. Käytännössä on mahdotota saada miestä vastuuseen.
Tätä on vaikea ihmisten hyväksyä. Varsinkin kun nainen sitten joutuu joko tekemään vaikean abortin tai ottamaan lapsen vastaan ja joko luovuttamaan sen pois tai hoitamaan itse. Naisen rooli on jokatapauksessa kova. | |
| | |
22.07.05, 12:01
|
#52 (linkki)
| | (Vierailija) | Re: Abortista.
Muistin virkistämiseksi, pistä käsi sydämmelle ja käy katsomassa uudelleen seuraavaa linkkiä:
http://www.kolumbus.fi/mika.ebeling/abortti.htm
| |
| | |
22.07.05, 12:06
|
#53 (linkki)
Varhaisen keskenmenon kokeneena haluaisin muistuttaa, ettei vielä kuukauden ikäisen alkion erottaminen veren joukosta onnistu, joten käsiä ja jalkoja on turha etsiä.
Valtaosa aborteista tehdään käsittääkseni hyvin varhain, jolloin alkio on vasta sormenpään kokoinen.
Myöhemmät abortit tehdään tilanteessa, jossa lapsi on todettu vaikeasti vammaiseksi tai hänellä vahvasti epäillään esim. vaikeaa kehitysvammaa.
Toivoisin abortin vastustajilta asiallista suhtautumista.
| |
| | |
22.07.05, 18:12
|
#54 (linkki)
""hei""!
Tiedän, että Raamattu on täyttä fiktiota, valhetta ja pelottelua, vallanhimoisten ihmisten kirjoittama kirja tunneriippuvaisille. Mutta, että vielä tänään 2000-luvulla uskovaiset käyttävät noin väärin hyväksi ihmisten tunteita.
Ei yksikään täysjärkinen ihmnen voi uskoa, että 11 -viikkoisella sikiöllä raajat on jo kävelyä vailla. Hävetkää!
| |
| | |
22.07.05, 18:48
|
#55 (linkki)
Kyllä sinun tietosi aika alkukantaista ja todella riidanhaluista.
Et nää nokkaasi pitemmälle.
Kyllä on häpeä ihmiskunnalle, kun lapsia teloitetaan äidin kohtuun ja vanhuksia taas vanhemmasta päästä.
| |
| | |
22.07.05, 19:29
|
#56 (linkki)
| | (Vierailija) | Re: abortista.
Parempi vaihtoehto olisi raakana ihmisenä alkaa mieluummin eliminoimaan murhanhimoisia lapsentappajia ja listiä aikuisia pois jaloista ja antaa tuoreemman sukupolven kasvaa lapsista. Aikuisistakin löytyy liikaa kusipäitä jotka joutaisi yli jordanin. Omaa henkeään kyllä kaikki nämä mölisijät ovat suojaamassa mutta puolustuskyvyttömiä olentoja sitten rohkeana tapetaan ja ollaan niin helvetin viisaita. Vetäisit sinäkin ensin köyden omaan kurkkuusi!
| |
| | |
22.07.05, 19:35
|
#57 (linkki)
No sittenhän ei ole mitenkään vakavampaa tappaa ihminen milloin tahansa, kuoleehan nitä muutenkin!;)
| |
| | |
22.07.05, 19:41
|
#58 (linkki)
Abortteja ei tehdä kuukauden ikäisille sikiöille koska nainen todetessaan olevansa raskaana on jo ainakin 3 raskauviikolla ja ennekuin nämä tappajaiset sitten järjestyy niin se ei käy heti seuraavana päivänä. Hae googlesta kuvia 6-7-8-9-viikkoisista sikiöistä niin näet siellä raajoja mutta onhan sanontakin että ""ei ole sokeampaa kuin se joka ei halua nähdä"". Ainahan tällaiselle teurastukselle on löydettävä joku "" mutta kun"" tai ""eikun"".
| |
| | |
22.07.05, 19:44
|
#59 (linkki)
Sinulle samoin, hanki tietoa! Katsele nyt toki kuvia 11 viikoisesta jos olet noin jälkeen jäänyt nykyajasta ettet pysy kehityksen mukana ja ole tietoinen miltä 11 viikoinen sikiö näyttää. Niillä raajoilla nyt ei kävellä kun ei vielä oikein 10 kk vanha lapsikaan niillä kävele. Minä en ole uskovainen mutta tämä on näin. Mene siis päivittämään tiedonvajauksesi.
| |
| | |
22.07.05, 20:26
|
#60 (linkki)
Eihän ole kyse raajoista, vaan elämästä, tappamisesta ! | |
| | |
22.07.05, 20:34
|
#61 (linkki)
Murhien puolustajat selittää elämän olemassaolemattomuuden sillä kun alkion tai sikiön raajat eivät ole tarpeeksi kehittyneet tai kun lapsen alku ei itse vielä ajattele. Ei kai ajattele niin, kun eihän nämä aikuisetkaan siihen kykene edes vielä vuosikymmenien treenauksen jälkeen!!! Nirri siis vaan pois surutta, mitä niitä jäädä kaipaamaan..ajattelemattomia aikuisia. Lapsella nyt kuitenkin ne raajat ihan on jo alkuvaiheessa. Onneksi on sivuja joissa tiede tarjoaa tietoa jos on kyky ymmärtää sitä. Useimmiten ei.
| |
| | |
22.07.05, 20:39
|
#62 (linkki)
""hei""
Minun tietoni pohjautuu 2000-luvun tieteen tutkimuksiin ...ei siis enää raamutun aikaisiin valheisiin. Sinun nokkasi on jäänyt näköjään kiinni aivopestyjen maailmaan. Riidanhaluisuutesikin pohjautuu sinne uhrimenoihin.
Häpeä yhteiskunnalle ja koko maailmalle on mielestäni se, että viattomat lapset kuolevat nälkään ja äidit kärsivät ja elävät toisista riippuvaisina...täysin vailla inhimillistä elämää.
| |
| | |
22.07.05, 20:49
|
#63 (linkki)
""moi""
Olet oikeassa, ettei 11- viikkoisen raajat voi olla niin kehittyneet, että niillä voisi jo kävellä. Kahden lapsen äitinä olen tietoinen lapsen kehitysvaiheesta konkreettisesti. Mutta kun katselet viimeisen kuvan alkiota, jota väitetään 11- viikkoseksi niin väittäisin, että kuvaa on hieman käsitelty.
| |
| | |
22.07.05, 20:54
|
#64 (linkki)
Kehoittaisin todella päivittämään tietosi, niinkuin joku toinenkin kirjoitti.
Siteeraisin raamatusta vapaasti kerrottuna näin:
""Kehuessaan olevansa viisaita he ovat tyhmiksi tulleet"".
Kirjoitit on että on häpeäksi, kun viattomat lapset kuolevat nälkään, kysyisinkin että kuinka paljon esim. sinä autat näitä nälkäisiä ja kuinka pajon uhraat täällä turhuuden markkinoihin??.
| |
| | |
22.07.05, 20:55
|
#65 (linkki)
Täältä löydät muutaman lisää. Siinä 8 viikkoisella on raajat selvästi näkyvillä. Sinun on hankittava todellakin ajankohtaista tietoa tuohon ammottavan tyhjään tilaasi´
http://www.faskinder.de/galerie_entwicklung.htm#Seitenanfang
Siellä klikkaat 2.kuukauden kuvan kohdalla "" Weiteres Bild"" niin näet ihan suurempana selvästi miten 8 viikkoisella on raajat.
Vai onkohan sitä käsitelty myös ihan sinua kiusaten kkun odottivat vierailuasi palstalle? ;)
| |
| | |
22.07.05, 21:03
|
#66 (linkki)
jännä miten nämä abortin hyväksyjät ovat alkaneet tän ""sikiö ei ole ihminen"" lässytyksensä-KOSKA ELÄVÄ IHMINENHÄN SIELLÄ ON KASVAMASSA KOKOAJAN-pitäähän sitä ""murhaa"" jotenkin yrittää selitellä-ja itse jos olisin lääkäri,en suostuisi myöskään tekemään noita tappoja-ihmiset ovat todella itsekkäitä,niinkun tämä joka haluaa tulla ja mennä niinkuin tahtoo-toivottavasti näille itsekkäille ei toista tilaisuutta tule-ja saatte vapaasti mennä,niin pitkään kun se on mahdollista
| |
| | |
22.07.05, 21:19
|
#67 (linkki)
Sepä se!
Väitän ettei yksikään abortin puolustaja oman elämän mukavuuden takia puolusta raskauden keskeytystä. Syyt ovat varmasti täysin perusteltuja ja jokainen abortia harkitseva punnitsee ensisijaisesti lapsen tulevan elämän kannalta.
Vain itsekäs aikuinen voi saattaa lapsen maailmaan, vaikka tietää että lapsen elämä olisi kärsimystä täynnä.
Ensisijaisesti kannatan kuitenkin tarjolla olevia ehkäisymenetemiä, mutta valitettavasti vielä ei ole keksitty 100% ehkäisyvarmuutta.
Kirjoituksestasi päättelen sinun ymmärryksen olevan vielä puutteellista tai näköalasi on hyvin kapea. | |
| | |
22.07.05, 21:32
|
#68 (linkki)
Minun näköalani on varsin laaja ja mahdollisuuksia aukeaa monia jos on siihen valmiudet eikä stoppaa vaikeuksia ainoaan vaihtoehtoon; henki pois ja ongelma poistuu. Työskentelen nimittäin tällaisten äitien ja lasten lähellä joita autetaan alkuun, sekä ongelmanuorten parissa,+ naisten jotka ovat jääneet suureen pulaan, pahoinpideltyjä jne.... Heitä ohjaillaan eri tahoille ja ongelmat kyllä ajan mittaan selviää ainakin euroopan maissa joissa on tarjolla kaikenlaista apua kun sitä lähtee hakemaan. Ihmiset joilla ei ole omaa tuntoa tarttuvat puukkoon ja tekevät lopun sille ongelmalleen. Toiset jotka sitä kannattavat ovat miltei rikollisia.
Asiasta olen jo kaiken sanonut joten väittely kohdaltani päättyy tähän. Kieriskelköön joakinen omantuntonsa(jos sitä on)vyyhdissä. Minä kannan korteni kekoon tavalla joka ei halveksi eikä tuhoa elämää, siltä osin mieleni on levollinen. Muuten minussa on yhtä paljon vikoja kuin muissakin. Yhdessä asiassa olen ehdoton, elämän tuhoamiseen en lähde koskaan mukaan missään muodossa.
| |
| | |
22.07.05, 21:36
|
#69 (linkki)
Aborttia voisi vastustaa ennen kaikkea siksi, että se aiheuttaa monelle naiselle paljon surua.
Erilaisilla vertaistukipalstoilla kerrotaan masennuksesta ja jopa vuosia kestävästä surutyöstä. Tosin on myös niitä, joille abortti on suuri helpotus.
Kuitenkin ihmisten syyt abortteihin ovat monet. Esimerkiksi tyttö, joka on käyttänyt huumeita ja pillereitä, ei edes uskaltaisi synnyttää lasta. Joku on saanut väärää lääkettä, joka aiheuttaa sikiövaurioita.
Joku tekee abortin, mutta tuomitsee itsensä lapsettomuuteen, kun ei osannut hoitaa asioitaan paremmin.
Ennen laillista aborttia tuhannet naiset vammautuivat laittomissa aborteissa - abortteja on tehty aina. Monet myös tappoivat itsensä ennemmin kuin synnyttivät lapsen, jota eivät halunneet. Nämä ovat vaikeita asioita.
Voisimme vihdoinkin jättää tuomitsemisen Jumalalle. Voisimme pohtia käytäntöjä, joista olisi apua. Aborttien ikävistä puolista tulisi myös puhua ja siitä, miten yksin on nainen, joka kantaa ei-toivottua lasta. Myös niin lapsen isä kuin naisen oma sukukin voivat painostaa naista aborttiin. Aikaisemmin naista saatettiin jopa pahoinpidellä niin, että raskaus päättyi.
| |
| | |
22.07.05, 23:40
|
#70 (linkki)
Kirjoitat : Syyt ovat varmasti täysin perusteltuja ja jokainen abortia harkitseva punnitsee ensisijaisesti lapsen tulevan elämän kannalta.
Mitä mieltä olet tänä päivänä olisiko ollut parempi, jos äitisi olisi tappanut sinut kohtuunsa ajateltuaa, ettei kykene tarjoamaan sinulle omasta mielestään riitävän hyvää elämää. Vai haluatko itse päättää mikä on sinulle hyvää.
Eikö näiden lasten tule saada päättää mikä on heille riittävän hyvä elämä. Toisaalta vanhempien luona ollaan vain noin 18 vuotta, kun ihmisen elämä kestää noin 80 vuotta. Kohtuullisen lyhyt aika siis, jonka jälkeen ihminen itse saa päättää elämästään ja siitä mikä on riittävän hyvää hänelle. Minkä takia jollakin on oikeus tappaa heidät ennen kun he ehtivät edes aloittaa elämäänsä. Eikö heidän tule itse saada päättää elämästään! | |
| | |
23.07.05, 01:07
|
#71 (linkki)
mä en väitä vaan tiedän tapauksia missä lapsi ei ole just siihen "" saumaan"" elämää mahtunut ja se on abortoitu,ja kas kummaa puolen vuoden päästä onkin ollut eri tilanne ja on ruvettu uutta yrittämään-ja punnitsee lapsen tulevan elämän kannalta? Siis tappamalla? En ymmärrä pointtiasi,koska kukaanhan meistä ei tulevaisuutta tiedä-mistä kukaan tietää että lapsen elämä on pelkkää kärsimystä täynnä meidän maassamme?Äitini on ollut sekakäyttäjä viina/huumeet,lapsuuteeni on ollut kaikkea muuta kun onnellinen,mutta nyt on kaikki hyvin ja minulla on ainakin elämä-ja mitä tulee mun ymmärtämiseen tai näköalaan,yksin olen lapseni hoitanut synnäriltä asti ja en vaihtais mihinkään-ja luojalle kiitos,en tehnyt aborttia
| |
| | |
23.07.05, 01:21
|
#72 (linkki)
Erittäin hyvä ja osuva kommentti. Abortteja vastaan olevia syytetään julmuudesta naisia kohtaan ja unohdetaan kokonaan, että kyse ei olekaan siitä naisesta enää vaan uudesta elämästä joka kasvaa hänessä ja jolla on oikeudet. Abortin kannattajat kylläkin ottavat oikeudet käsiinsä päättää kuka saa syntyä ja milloin. Kuinka paljon on niitä ""varakkaiden"" ulospäin hyvinvointiperheiden lapsia jotka heti 18v täytettyään lähtevät kodista(ellei jo sitä ennen) koska eivät kestä sitä elämää joka näiden aborttiystävällisten mielestä olisi ollut ideaali ympäristö nauttia elämästä ja ainoa avain onneen. Sitten taas monen köyhän perheen lapsi pitää hyviä välejä vanhempiinsa ja on vähään kiitollinen ja tyytyväinen. Viihtyy kotiympäristössään ja muistaa vanhempiaan. Jokaiselle ihmiselle onnellisuuden käsite muodostuu elämän myötä henkilökohtaisesti vaikka tappojen kannattajat leikkivätkin selvänäkijää ja haluavat antaa sen kuvan, että heillä on patentti jolla saavat selville mitä kukin onneton tapettu ihmisalku olisi pitänyt onnensa edellytyksenä. Hyvin onnettomissakin olosuhteissa syntyneet ovat taistelleet tiensä elämässä ja löytäneet paikkansa. Tämä abortti-ihmisryhmä kieltää toisilta tämän mahdollisuuden vain itsekkäistä syistä,; ne lapset olisivat heidän itsensä hyvinvoinnin esteenä tai jarruttamassa hankintoja joilla voi muille osoittaa tiettyä statusta, olematonta tai todellista.
| |
| | |
23.07.05, 06:44
|
#73 (linkki)
Sikiön hedelmöittyminen tapahtuu ""äidin toisella raskausviikolla"". Raskausviikkojen laskeminen alkaa silloin kun äidin viimeiset kuukautiset alkoivat. Äti tuntee yleensä olevansa raskaana joskus 5.viikon tuntumassa, jolloin sikiö on oikeasti 2-3 viikon ikäinen.
Tästä keskusteluketjusta jää paha olo. Tuomitseminen ja ylhäältäpäin moralisointi tuntuu aina jotenki typerältä. Kiihkeästi mielipidettään puolustavalla ei yleensä ole perspektiiviä, kokemusta tarkastella asiaa kovin laajasti eri näkökulmista.
Jokainen ihminen syyllistyy enemmän tai vähemmän elämän tuhoamiseen eläessään ja erilaisia valintoja tehdessään. Ei maailma ole lainkaan mustavalkoinen. | |
| | |
23.07.05, 07:26
|
#74 (linkki)
""Jokainen ihminen syyllistyy enemmän tai vähemmän elämän tuhoamiseen eläessään ja erilaisia valintoja tehdessään. Ei maailma ole lainkaan mustavalkoinen.""
Tämä on totta.
Ja mikä pahinta, meidän elämäntapamme ja myös meidän kovasydämisyytemme ansioista moni jo syntynyt lapsi menehtyy kehitysmaissa.
Meillä ei ole varaa heitellä kivillä.
Abortteja on monenlaisia ja voisi leikitellä ajatuksella, että ainakin osa aborttiin päätyvistä raskauksista voisi päättyä myös toisin - mutta tuskin kaikki.
Parempi lähtökohta kuin syyllistäminen on se, että kohotamme lapsen arvoa keskuudessamme. Vaikka yhteiskunta tulee monin tavoin taloudellisesti vastaan, henkisesti nykyäiti jää yksin. Lapsen kasvattamiseen moni tarvitsisi hyväntahtoisen ja positiviisen perheyhteisön - me emme sitä tarjoa. Lapsesta on aivan tavaton vastuu ja ymmärrän, että naiset joutuvat pohtimaan asiaa tarkasti. Miten rajoittuneessa ja syyllistävässä ympäristössä voisi kasvaa avoin ja onnellinen lapsi, siihenhän kaikilla lapsilla olisi oikeus.
| |
| | |
23.07.05, 10:02
|
#75 (linkki)
Jos äitini elämäntilanne olisi ollut minua odottaessaan sellainen, ettei hän olisi voinut huolehtia eikä antaa minulle elämisen arvoista elämää itse, niin toivon, että hän olisi päätynyt abortiin. Luulen, että ajattelevat ja järkevät vanhemmat tietävät mitä tekevät.
Mutta, mutta mitä merkitystä on kysyä asiaa minulta kun onni on ollut puolellani. Kuinka moni lapsi ja nuori huutaa ja kiroaa vanhempansa tänäänkin syntymästään. Ja kuinka moni nuori tekee itsemurhan, kun vanhemmista ei ole ollut tukea. Onko parempi, että syntymään saatettu lapsi tappaa itse itsensä vai, että keskeytys olisi tehty ennen kärsimysten alkua.
Eiköhän abortien määrä Suomessa ole kuitenkin minimaalinen ja usein syynä lienee mm. terveydellisetkin syyt. Mielestäni asia on tässä ketjussa hieman liioiteltu.
| |
| | | | |