| |  | | |
07.12.05, 13:27
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Stringeistä
Olen nyt 45v nainen ja kokeilin taannoin hipstereiden tilalle stringejä.. Mutta en oikein pitänyt, koska ne hankasivat pimpsaa ja peppuvakoa.. Muilla samaista ongelmaa??
| |
| | |
07.12.05, 13:51
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | Stringeistä
Aattelin voisko johtua kankaasta.. Tai jotain sellasta.
| |
| | |
07.12.05, 15:11
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) | Re: Stringeistä
En pue ikinä stringejä, vaikka olisi mitkä pehmokankaat. Kyse on mun mielestä seksismistä eli naisen alistamisesta seksistisesti, milloin piikkikoroilla milloin hankaavilla stringeillä, milloin milläkin. Terveydestä ja mukavuudesta viis. Ei kiitos mulle. Olen tasa-arvoinen nainen ja musta tää nykypukeutuminen on suurta tasa-arvon riistoa. Milloin miehellä olisi stringit tai munanvarsi (ajeltuna) pilkistelisi lannefarkuista talvipakkasella?!
Slogeilla pärjää mukavasti ja panempa ihanat suomalaiset leveähköt talvikengät jalkaan ja eikun menoksi!
| |
| | |
07.12.05, 15:27
|
#4 (linkki)
Ennen piti raottaa alushousuja jos mieli nähdä perseen. Nyt pitää raottaa persettä, jotta näkee nuo housut... ;) ;)
| |
| | |
07.12.05, 16:57
|
#5 (linkki)
oikean kokoiset, niin eivät hankaa, purista, löpötä tai näy vaatteiden läpi...
| |
| | |
07.12.05, 16:59
|
#6 (linkki)
Itse käytän yli nelikymppisenä jatkuvasti stringejä,talvellakin. Ainakin minulle istuvat eikä taatusti hankaa.
Eipä tarvi oikoa pepun päältä tai miettiä näkyykö saumat läpi.
Olkoon sitten vaikka seksismiä, mutta olen ostellut useita stringejä itselleni ja saanut jopa naisilta lahjaksi. Vai olisiko sitten erikseen string-pyllyt? Miehetkin tykkää, niistä missä menee vain narut takana. Painan 70 kg, joten ihan keijukainen en ole.
| |
| | |
07.12.05, 17:52
|
#7 (linkki)
Pitele sä vain stringejä rauhassa. Mä en välitä hitustakaan, mistä miehet tykkää, mulle riittää, että tykkään itse itsestäni ja on noita seuralaisiakin riittänyt iän kaiken. Ei se oo pöksyistä kiinni! Ja eikun menoksi!
| |
| | |
07.12.05, 18:56
|
#8 (linkki)
Korjaus:pidän itse ihan omaksi iloksi, kotona myös. Tykkään vaan kun ei paina eikä purista.
Mutta kuten sanoin, pepun mallista voi olla kiinni mikä kellekin sopii. Ei iästä tai feminismin asteesta. Ja nythän on muodikkaimmat hipsterit, ei nekään kaikkiin ahtereihin sovi.
| |
| | |
07.12.05, 19:42
|
#9 (linkki)
Monet kaverini käyttävät stringejä ja kehuvat niitä ylivertaisen mukaviksi käytössä. Minä vaan en ole tottunut niihin millään. Eivät ne mulla hankaa, mutten vaan kestä sitä kun alkkarit on siellä persvaossa. Todella epämiellyttävä tunne... | |
| | |
07.12.05, 20:29
|
#10 (linkki)
Ite oon käyttäny stringejä reilu 7v,alussa niitä ei joka kaupasta saanutkaan,muita alushousuja en enää käytäkään kun tuntuvat inhottavilta ja ovat rumia.
| |
| | |
08.12.05, 01:09
|
#11 (linkki)
Ihmettelen tuota ristiriitaa, kun sanotaan, ettei näy läpi!! Kuitenkin monet naiset pitävät lantiomallisia farkkuja. Ne jalassa vähäinenkin pyllistys paljastaa persevaon ja kolmiomaisen kangaskappaleen perseen yläpuolella sekä lantion ympäri kiertävän narun. Se ei sitten muka haittaakkaan sen enempää. Kunhan eivät näy läpi. Eikö olekin kummallisen ristiriitaisia kommentteja?! Kyllä stringit ovat nätit ja hemaisevan näköiset, eikä se näkyminenkään haittaa, eikä myöskään housujen läpi näkyminen. Sehän on vaan positiivista. Miksi naiset pitävät sitä sitten niin pahana? Eivätkä hyvin istuvat tangat tai muun malliset varmasti löpötä. Vaimollani ainakin istuvat kaikki mallit nätisti ja seksikkäästi, kun ovat oikeaa kokoa. Stringit miehen jalassa.... voi (\/)...%$£€#%!!
| |
| | |
08.12.05, 09:30
|
#12 (linkki)
Miksi naiset sitten pitävät niitä niin pahana? Kerronpa sulle. Olen moderni nainen, olen silti koko ikäni joutunut taistelemaan mahdollisuudesta lähes kaikkeen, myös opiskeluun (tyttönä). Kävin kouluni ennen peruskoulua. Monilla maalaismiehillä oli vielä asenne, tyttöjä ei kouluteta. No, menin kouluun ja yliopistoon. Tein kokopäivätöitä. Päivähoitolaki ei ihan vielä ollut tullut. Etsin lapselleni yksityisen hoitopaikan ( mikä oli tosi vaikeaa), jotta sain tehdä työtä. Maksoin veroni ja maksoin hoidon. Tulin työpaikkani esimieheksi. Luin ylopistossa jatkotutkinnon.
Pyysin ensimmäsien kerran vuosiin hieman (lue todella hieman) lisää palkaa. En saanut. Kaikilla johtoryhmän miehillä oli henkilökohtaiset palkanlisät. Jne....
Joku MUU aina määritteli, mitä minun pitää olla naisena. Saanko TYTTÖNÄ mennä kouluun( isä päätti), saanko opiskella( annetaanko rahaa, ei ollut opintotukea vielä,isä päätti), saanko samaa palkkaa ( mies esimies päätti).
Me hehkutamme Suomessa tasa-arvon puolesta, mutta olemme tänään paljon vähemmän tasa-arvoisia, kuin vuosikymmen sitten. Miksi? Miehet määrittelevät katsellaan, mistä MIEHET pitävät, ja niin väitöskirjan yliopistolla tehnyt nainen alkaa horjua piikkikoroilla jäisillä kaduilla,
kulkee napa ja pillunkarvat paljaan pakkasella, pyllistelee pyllyvako paljaana ihmisten naamojen edessä kaupan alahyllyiltä tavaroita etsien, vetää hankaavat stringit jalkoihin ja sitten huutaa, etteä nainen ei oo tasa-arvoinen. Itse me itsemme alistamme. Median ja muodin ja MIESTEN mieleiseksi.
On ihan turha odottaa mitään tasa-arvoa, kun itse emme arvosta omaa mukavuuttamme, omaa terveyttämme.
SITÄ SAA, MITÄ TILAA. Tuttava mies sanoi minulle suoraan, että naiset ovat kuin pillun karvat ( anteeksi). Ne pannaan sivuun, kun tositoiminta alkaa.
Minulle ei enää näillä aamuilla kukaan määritä: mitä puen,mitä painan, ei pakota hankaaviin naruihin tai korkeisiin korkoihin,push upeihin jne.. Itsetunto on vankka.
Ja seuraakin on riittänyt!
| |
| | |
08.12.05, 11:12
|
#13 (linkki)
HYVÄÄ!! BRAVOO!!! Niin sitä pitää! Pane vaan luut kurkkuun kaikille machoilijoille! | |
| | |
08.12.05, 12:12
|
#14 (linkki)
Herranen aika, nehän ovat vain ALUSHOUSUT!!! Uskomatonta, miten alushousuista 2000-luvulla saadaan revittyä tasa-arvokysymys. Koska todellakin, ne ovat vain ja ainostaan yhden malliset alushousut.
Minä valitsen vaateideni mukaiset alusvaatteet, värit + mallit. Ei sen sen ihmeellisempää ole. Joskus on kureliivit ja joskus stringit, jos housujeni materiaali niin vaatii. Hipsterit matalien farkkujen kanssa ja shortsit, kun laitan kireähkön hameen. Näkisin olevani erittäin emasipoitunut, koska en heijasta naiseuttani ja tasa-arvoisuuttani alusvaateisiin:)
Yksinkertaista, eikö?
| |
| | |
08.12.05, 12:34
|
#15 (linkki)
| | (Vierailija) | Moi
Mä ainakin tykkään stringeistä.. Oon ite 18 ja tykkään kun tytöt pyllistelee ne päällä.
| |
| | |
08.12.05, 19:38
|
#16 (linkki)
| | (Vierailija) | Re: Moi
Joo ja mä ehdotin ukolle, että se ostaisi stringit tai jos nyt vaikka edes tangat.
| |
| | |
08.12.05, 22:12
|
#17 (linkki)
Mun mielestäni se ei edistä kenenkään tasa-arvoisuutta palkkauksessa tai työelämässä muutenkaan, että pukeudutaan stringien sijasta tai-mallisiin housuihin. Itse en käytä kuin stringejä, paitsi urheillessa. Minun stringini eivät näy housujen ollessa päälläni, koska minusta ei kuulu hyviin tapoihin väläytellä alusvaatteitaan ihmisten ilmoilla.
| |
| | |
09.12.05, 00:15
|
#18 (linkki)
Joo, stringit nakyy usein lapi esim. valkoisten (tai yleensa ohuempien) housujen tai hameen alta.
| |
| | |
09.12.05, 01:47
|
#19 (linkki)
Hanki kunnon persvakopökät. Mitä pienempi naru, sen parempi tunne perseessä. Ei hankaa.
| |
| | |
09.12.05, 12:09
|
#20 (linkki)
""Mun mielestä se ei edistä kenenkään tasa-arvoisuutta palkkauksessa tai työelämässä muutenkaan, että pukeudutaan stringien sijasta tai-mallisiin housuihin.""
Aivan, siis kysessähän on todella alushousut, ei mikään naisen arvon mittari. Jos niitä haluaa tasa-arvon kannalta boikotoida, niin ihan vapaasti mun puolesta. Vaikutus jää luultavammin kuitenkin yhtä marginaaliselle tasolle, kuin rintaliivien polttaminen 60-luvulla. Ja jos mennään vaikka 100 vuotta ajassa taaksepäin, naisten alushousut olivat lähinnä shortsi-mallia, taitkin olisivat olleet sikäläiselle naiselle kauhistus. No, 100 vuotta sitten naisilla ei ollut edes äänioikeutta, edes suomalaisnaisilla, jotka kuitenkin saivat sen ensimmäisten joukossa koko maailmassa. Eli jos halutaan verrata alushousujen mallia tasa-arvokehitykseen, niin kaiken järjen mukaan stringien pitäisi olla huippuluokkaa.
Todellinen tasa-arvo ei ole riippuvainen vaatetuksesta. Historiassa osa naisen pukeutumista on ollut niin kireä korsetti, että se oli suorastaan terveydelle vaarallinen. Mutta sekään ei ole silloisen tasa-arvottomuuden ydin. Todellinen tasa-arvo pukeutumisessa tarkoittaa mielestäni sitä, että pukeutui nainen miten hyvänsä, hän on vapaa valitsemaan sellaiset vaatteet kuin haluaa. Tas-arvoisessa yhteiskunnassa naista ei olisi ennenvanhaan pakotettu pukeutumaan korsettiin, sen enenpää kuin nykyään pakotetaan pukeutumaan stringeihin.
Henkilökohtaisesti en käytä stringejä, mutta sillä ei ole mitään tekemistä tasa-arvon kanssa, vaan henkilökohtaisen mieltymyksen ja käyttömukavuuden kanssa. Joku tuolla aiemmin sanoi, ettei vaan ole tottunut siihen kangaskaistaleeseen peppuvaossa, sama juttu mulla. Omistan kahdet stringit, joita käytän tiettyjen vaatteiden kanssa. Yleensä valitsen päälleni jotain muuta, sellaista mikä minua enemmän miellyttää. | |
| | |
09.12.05, 14:01
|
#21 (linkki)
Monesti naisilla riisuttaessa on stringit ruskeina ja kovettuneina persvaon ja pimpan kohdalta. Mikä ei jää vessapaperiin menee stringien naruun. Siihen onkin sitten lopahtanu ne leikit.
| |
| | |
09.12.05, 16:00
|
#22 (linkki)
-Tiptiptip, sanoi pieni keltainen kusitippa imeytyessään miehen rumien Impetusten etumukseen ja kuivui kovettuneeksi kankaaksi.
-Brooom, ulvahti pieru varren kanssa jättäen vaaleanruskeat kurvit perspuolelle alushousun nyppyjä näkyvästi korostaen.
| |
| | |
09.12.05, 16:18
|
#23 (linkki)
| | (Vierailija) | Pukeutuminen voi syödä uskottavuutta
Anteeksi nyt vaan, mutta kyllä se on ihan tänä syksynä julkistettua tutkimustulosta, että NAISILLA liian seksistinen pukeutuminen voi olla uranousun este. Liian paljastava pukeutuminen antaa mielikuvan siitä, että naisella ei ole itsetuntoa ja että hän on tyhmempi kuin mitä onkaan (lue: tyhmä blondi). Jos haluaa edetä todella ylöspäin, niin työaikana tissit, persvako ja polvet piiloon!
Miehillä tätä ongelmaa uskottavuuden kanssa ei ole johtuen ilmeisesti siitä, että bisnespukeutuminen on varsin konservatiivista ja miesten uskollisesti noudattamaa. On siis vaikea miehen erottua pukeutumisesta negatiivisesti. Miesten kohdalla suhtautuminen on myös oikeudenmukaisempaa kuin naisten kohdalla. Epäsiisti tukka tms. ei vaikuta siihen, otetaanko mies työssä vakavasti. Miesten osalta siis osataan erotella epäolennainen (=epäsiisteys tms.) oleellisesta (= osaa työnsä)
Toinen asia on sitten se, tuleeko aika korjaamaan tämä epäkohdan naisten kohdalta. Todennäköisesti, mutta saattaa viedä pari sukupolvea aikaa, mikäli naiset eivät suuressa määrin omaksu ""reisikiipijän"" taktiikkaa ja itse pyri aktiivisesti siihen, että yrittävät yletä seksin tai ulkonäön avulla.
| |
| | |
09.12.05, 16:44
|
#24 (linkki)
| | (Vierailija) | Re: Pukeutuminen voi syödä uskottavuutta
Mä pidän stringejä yleensä kyllä housujen ja hameen alla. Edellinenkö käyttää niitä ilman päällysvaatteita tai päällysvaatteiden päällä?
Eiköhän aikuinen ihminen ole tietoinen sopivasta pakuetumiskoodista työelämässä.
| |
| | |
09.12.05, 16:49
|
#25 (linkki)
| | (Vierailija) | Re: Pukeutuminen voi syödä uskottavuutta
Heh, tarkoitus oli kirjoittaa tietenkin pukeutumiskoodista:D
| |
| | | | |