Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Työ ja yhteiskunta > Elämänkatsomus
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
29.12.05, 20:14   #1 (linkki)
kaikki mukaan...
(Vierailija)

Aatamin toive

Re: Suurin huijaus Jeesus Aatami 29.12. 13:40
Darvinille!

Aluksi nimimerkkisi on huonosti valittu.

Mitä jeesuslegendan tilalle?
V: Tietoa, valistusta, ymmärrystä, järjen valoa, tietämisen ja oppimisen riemua, iloa ihnasta suvaitsevaisesta maailmasta sanalla sanoen - valoon uskonnon tarjoamasta valheesta, helvetin pelosta ja pimeydestä!!!!

Ateistit eivät palvo ja uhraa sen enmpää jumalille kuin kirjoittajan esittämiä ""epäjumalikaan"" - palvominen on sairasta!

Hukkaa D elämäsi suorittamalla jumalan ja ylipappien suorittamalla uhri ja palvontamenoja, uskoen näin lunastavasi ikuisen elämän kuvitellussa harppujen taivaassa! Minä en siitä välittäisi vaikka sellainen kaunaisen jumalan ylläpitämä legendojen taivas olisikin olemssa - menisin mieluummin fiksujen kanssa Helvettiin! Aamen! Tässä on iäinen totuus...
  Vastaa viestiin
29.12.05, 20:45   #2 (linkki)
Darwin
(Vierailija)

Valinta

Aatami. Valinta on sinun.
  Vastaa viestiin
29.12.05, 20:46   #3 (linkki)
Bodom
(Vierailija)

Mistä puhut nyt,A.?

Luin aloituksesi tarkasti.Mistähän maailmankatsomuksesta mahtanet kirjoittaa...:)
Kristinusko Raamatun Jeesuksen lopullisen Jumalan lain vaatimusten täyttämänä on aivan muuta, minkä jutustasi oivalsin sun arvostelussasi pyrkivän kritisoimaan. Ekaksi:jos käsität uskonasiat jotenkin ""pakkopullana"",olet joutunut elämään todella ahtaassa lakihenk.kotiympäristössä,mikä on onneksi harvinaista Suomessa,jossa minä elän. Tokaks: jos uhrimenoja olet nähnyt harrastettavan, kerrotko missä kirkossa, tuun kattoon...:)
Kristus-usko on nimenomaan VAPAUTUS ORJUUDESTA-synnin ja kuoleman orjuudesta.Totta että ennen Jeesusta juutalaisuus tavallaan vaati uhrimenoja vaikka armosta silloinkin Jumala pelasti.Uudenliiton Jeesuksen rakkauden ja vapauden sanomaa pilasi Rooman jumalaton keisarivalta määräämällä paavin kirkon muk.tulkinnan ainoaks luvatuks
  Vastaa viestiin
29.12.05, 20:51   #4 (linkki)
Bodom
(Vierailija)

Mistä puhut nyt,A.?

Luin aloituksesi tarkasti.Mistähän maailmankatsomuksesta mahtanet kirjoittaa...:)
Kristinusko Raamatun Jeesuksen lopullisen Jumalan lain vaatimusten täyttämänä on aivan muuta, minkä jutustasi oivalsin sun arvostelussasi pyrkivän kritisoimaan. Ekaksi:jos käsität uskonasiat jotenkin ""pakkopullana"",olet joutunut elämään todella ahtaassa lakihenk.kotiympäristössä,mikä on onneksi harvinaista Suomessa,jossa minä elän. Tokaks: jos uhrimenoja olet nähnyt harrastettavan, kerrotko missä kirkossa, tuun kattoon...:)
Kristus-usko on nimenomaan VAPAUTUS ORJUUDESTA-synnin ja kuoleman orjuudesta.Totta että ennen Jeesusta juutalaisuus tavallaan vaati uhrimenoja vaikka armosta silloinkin Jumala pelasti.Uudenliiton Jeesuksen rakkauden ja vapauden sanomaa pilasi Rooman jumalaton keisarivalta määräämällä paavin kirkon muk.tulkinnan ainoaks luvatuks
  Vastaa viestiin
29.12.05, 21:05   #5 (linkki)
Vapaa Aatami
(Vierailija)

Re: Mistä puhut nyt,A.?

Parahin veli/sisar Bodom!

Kirjoitin kristinuskosta! Olen Aatami onnekseni saanut elää varsin onnellista, vapaata lapsuutta ja elämää - elää elämäni vailla uskovaisen kodin lakikirousta ja helvetinpelkoa, joita niitäkin olen seurannut...

Uhrimenojako kaipaat - siellä se uhrattu roikkuu alttarilla verisään jokaisessa kirkossa ja teloituspuun alla nautitaan hänen vertaan ja ruumistaan... - eikö kyse ole ilmiselvästi uhritoimituksetsta, joka on suoraa jatkoa juutalaisetn kymmenille uhrimenoille? Mutta en toisaalta ihan ymmärrä miksi jumalan itse määräämistä monista uhrimenoista eri tarkoituksiin luovuttiin ja jumalamme ei enää saa nauttia mm. viattomien esikoisten ""ihanista hyväntuoksuista uhrisavuista"" kuten ennen.

Miksihän minut pitäisi vapauttaa - olen vapaa synnistä ja orjuudesta jo nyt? Ja olen vapaa myös ajattelmaan ja tietämään sekä näkemään totuuden ja olen vapaa Helvetin ja jumalien pelosta.

siinä hyvä Bodom olet täysin oikeassa, että kristinusko opinkappaleineen on Rooman pakanakeisarien valtapoliittinen luomus - etunenässä Konstantinus Tyhmä ja Nikean kirkolliskokous.
.

Vastaa viestiin
29.12.05, 21:57   #6 (linkki)
Bodom
(Vierailija)

Mistkyse?

Uhri:Jeesus on AINOAN KERRAN JO UHRATTU2000v sitten ja ylösnoussut takaisin Isän taivaskotiin.Ehtoollisleipä ja viini ova vain MUISTOATERIAN VÄLIKAPPALEITA MUISTUTTAMASSA uskovaa Kristuksen veriuhrista,jota EI TOISTETA KOSKAAN ENÄÄ.
Pelko/helvetti.Jumala on rakkaus,joka vapauttaa synnin tuomasta UHASTA JA PELONHENGESTÄ,koska Kristus on jo KÄRSINYT PUOLESTAMME. Mutta entä helvetti eli kadotuksen ikuisuus?Totta sekin JOKAISELLE EPÄUSKOONSA JÄÄNEELLE-miksi näin?Jumalako ei armahdakaan kaikkia?Ei ja kyllä-riippuen MINUN TILASTANI SUHTEESSANI Kristus-lunastusVAPAUTUKSEEN.Ei Jumala ketään ""automaattisesti""armahda eikä tuomitse vaan:
TÄRKEIN HUOMIO on, olenko nöyrtynyt ja ""anonut armoa""Kristuksen vapautuksen saamista osakseni.Siis OIKEUDENMUKAINEN Jumala on ARMOLLINEN JOKAISELLE SYNTISELLE,joka USKOO Jeesukseen,ettäJ.on synnitMAKSANUT
  Vastaa viestiin
29.12.05, 22:08   #7 (linkki)
Potomi hei
(Vierailija)

Re: Mistkyse?

Milloin opit kirjoittamaan? Yhtä sekamelskaa kaikki tekstisi, ei kirjoitusasua aikä mitään järkeä jutuissasi.
  Vastaa viestiin
29.12.05, 22:20   #8 (linkki)
Bodom
(Vierailija)

Mistkyse?

Anteeksi, mitä tarkoitat sekamelskalla? Yhtään kirjoitusvirhettä en kielialan ammattilaisena tunnusta tehneeni ainakaan tahallisen huolimattomuuden takia.Älä itse kirjoita jotakin savon murteen tapaista vaan kirjoita selko kirjakieltä, osaathan?:)
No, jos Soneran operaattoriyhteyksien kautta kännykällä lähettämiini teksteihin ""matkalla""on virheitä, merkkimuutoksia tms.ilmaantunut, en voi niitä korjata...Aivan eri asia sitten onkin tekstieni ymmärtäminen sisältönsä merkitykseltä.Jos et ymmärrä ko.tarkoitteita käyttämieni sanojen ilmauksista, en voi kuin valittaa.Olen kirjailijana tähän asti aina tullv ymmärretyksi suunnilleen joka asiassa.
  Vastaa viestiin
30.12.05, 09:18   #9 (linkki)
Vapaa Aatami
(Vierailija)

Entä meidät synnittömät, rakastavat ja suvaitsevat ateistit - mistä meitä siis rangaistaan?
Siitä ettemme ole nähneet jeeusksen taikatemppuja?
  Vastaa viestiin
30.12.05, 09:42   #10 (linkki)
Ihmettelija
(Vierailija)

Minä taas ymmärrän sanat mutta en sisältöä.
  Vastaa viestiin

30.12.05, 11:45   #11 (linkki)
kristitty
(Vierailija)

Vapaa Aatami

Sinua aatami rangaistaan ymmärtämättömyydestäsi siitä, että et edes ymmärrä syntejäsi kaikessa muka viisaudessasi! Ja lisäksi paljosta, paljosta muusta...

Vastaa viestiin
30.12.05, 12:05   #12 (linkki)
Ymmärtävä Aatami
(Vierailija)

Re: Vapaa Aatami

Jos tyhmiä, kavalia, kostonhimoisia beduiinijumalia olisi oikeasti olemassa...
  Vastaa viestiin
30.12.05, 12:19   #13 (linkki)
???
(Vierailija)

Vai kielialanammattilainen? Sinäkö? No et takuulla ole kun et sen vertaa tiedä, että pilkun ja pisteen jälkeen tulee välilyönti eikä siihen vaikuta mitkään kännykät. Teet niin paljon virheitä, että et koskaan ole ollut tekemisissä minkään kielen ammattilaisena. Kuinka typerinä pidät oikein muita? Juttujesi sisältökin on aina sekavaa. Kaiketi siksi kun et itsekään ole selvillä vesillä.
  Vastaa viestiin
30.12.05, 12:46   #14 (linkki)
Lähimmäinen
(Vierailija)

Itselläni on laajakaista ja tosi nopea on helppo kirjoitella, ymmärrän hyvin nimimerkkiä Bodom, ei ole helppo kirjoitella kännykällä! itse en siihen pysyisi! joten jatka vaan! älä välitä mitä toiset sanovat!
  Vastaa viestiin
30.12.05, 13:01   #15 (linkki)
kristitty
(Vierailija)

Ymmärtävä Aatami

No, sen näet sitten omana aikanasi...
  Vastaa viestiin
30.12.05, 13:26   #16 (linkki)
???
(Vierailija)

Normaali ihminen pystyy kirjoittamaan kännykällä täysin virheettömän tekstin ja jättämään välilyönnit. Siinä on tarjolla kaikki kirjoitukseen tarvittavat merkit ja kirjaimet. Turha käyttää verukkeina kännykkää jos ei ole koulunpenkillä tarpeeksi kauan istunut ja on nykäsmatti asteella.
  Vastaa viestiin
30.12.05, 15:44   #17 (linkki)
Näkevä Aatami
(Vierailija)

Re: Ymmärtävä Aatami

Ihanaa elää ateistina, kun teitää miten asiat ovat eikä tarvitse pelätä kuviteltuja henkiolentoja ja heidän summittaista vihaansa!
  Vastaa viestiin
30.12.05, 16:11   #18 (linkki)
Näkevä Aatamille
(Vierailija)

Re: Ymmärtävä Aatami

Sää pelkäät vaan mielikuvituksesi muodostamia ihmistyyppejä, joten elämäsi kuulostaa olevan kaikkea muuuta kuin ihanaa. Jos tällä palstalla muu ei ole selvinnyt niin ainakin se, että sun elämäsi ei ole ihanaa, olet sitä niin monia kymmeniä kertoja täällä hokenut!
  Vastaa viestiin
30.12.05, 21:20   #19 (linkki)
Bodom
(Vierailija)

[???]:lle

Taidanpa kysäistä yliopisto-opiskeluaikani virallisia todistuksia Jkl:n yo:sta ja opettajaksi pätevöitymisharjoituskouluni Jkl:n ""norssin"" todistuksia. Ja pyytää ne lähettämään virkateitse sinulle???ym.""kirjoituskriitikoilleni"". :)
Jotta voisin em.todistukset toimittaa luettavaksesi (todetaksesi mun ""mattinykästasoni""(sori Matti, kun sua mokaillaan), niin joudun pyytämään sua, että lähetät mun nimimerkillä varustetun selityskuoren""tarpeestasi""em.opinahjojen kanslioihin,jonne pyyntöön suostumukseni ensin tietenkin tekisin -nimimerkilläni ja nimelläni pyytäen mun henkilötietojeni kohdalta nimeni peittämistä.Sehän on näin nykyajassa normaalia puolin ja toisin, eikö?:)
P.S. Mahtoi taas tulla noita kirjoitusmokia...No, ei hätää, onneksi on kai ainakin pari lukijaa, joilla on hallussaan aivan ilmiömäinen kielipää. :)
  Vastaa viestiin
30.12.05, 21:42   #20 (linkki)
atte
(Vierailija)

ammattikirjailija?

Tuota, tuota... Täytyy myöntää, Bodom, että missiosi on tavattoman vahva, jos kerran kännykästä noita viestejäsi lähettelet. Eiköhän olisi jo aika sinunkin hankkia se laajakaista? Minustakin sinun tekstejäsi on todella hankala lukea, sillä kirjoitat pötköön, sekavasti, virheellisesti ja suurella paatoksella. Oletko ihan tosissasi väittämässä, että seuraava otos teksteistäsi olisi ammattikirjailijan tekele:

""""""Uhri:Jeesus on AINOAN KERRAN JO UHRATTU2000v sitten ja ylösnoussut takaisin Isän taivaskotiin.Ehtoollisleipä ja viini ova vain MUISTOATERIAN VÄLIKAPPALEITA MUISTUTTAMASSA uskovaa Kristuksen veriuhrista,jota EI TOISTETA KOSKAAN ENÄÄ.
Pelko/helvetti.Jumala on rakkaus,joka vapauttaa synnin tuomasta UHASTA JA PELONHENGESTÄ,koska Kristus on jo KÄRSINYT PUOLESTAMME. Mutta entä helvetti eli kadotuksen ikuisuus?Totta sekin JOKAISELLE EPÄUSKOONSA JÄÄNEELLE-miksi näin?Jumalako ei armahdakaan kaikkia?Ei ja kyllä-riippuen MINUN TILASTANI SUHTEESSANI Kristus-lunastusVAPAUTUKSEEN.Ei Jumala ketään ""automaattisesti""armahda eikä tuomitse vaan:
TÄRKEIN HUOMIO on, olenko nöyrtynyt ja ""anonut armoa""Kristuksen vapautuksen saamista osakseni.Siis OIKEUDENMUKAINEN Jumala on ARMOLLINEN JOKAISELLE SYNTISELLE,joka USKOO Jeesukseen,ettäJ.on synnitMAKSANUT """"""

Jos juttujasi on jossakin julkaistu on ainut selitys se, että kysymyksessä täytyy olla jokin uskonnollinen herätyssaarna, jonka kirjallisella asulla ei ole mitään merkitystä lukijoilleen.

Muuten olen sitä mieltä, että kirjoittakoon kuka miten haluaa - eri asia on sitten, jos väittää itseään ammattilaiseksi alalla;=)
  Vastaa viestiin

30.12.05, 22:02   #21 (linkki)
eki
(Vierailija)

Re: Vapaa Aatami

Yksi on ja se riittää!!!!!!!!

Vastaa viestiin
30.12.05, 22:05   #22 (linkki)
???
(Vierailija)

Re: [???]:lle

Älä sössötä kun et usko noihin itsekään. Tietäähän jokainen miten netissä ja hömppäpalstoilla jokainen on akateeminen ja tohtoritasoa!!! Sinä et ole poikkeus vaan samaa sakkia joilla on tarve olla silloin tällöin milloin mitäkin.

Sinä ja sinun todistuksesi...Koetahan rauhoittua ja pidä jalat maan päällä. Hörhöjä on palstat pullollaan.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku