Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Työ ja yhteiskunta > Elämänkatsomus
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
14.12.09, 16:58   #51 (linkki)
Arachnilla
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Goottityttö Näytä viesti
"ne pukeutuu ihan kivasti. Mutta massaa hekin ovat. Kaikki nämä muoti-ilmiöt; jos joku on muotia, niin sitä seuraava ei ole pukeutunut yksilöllisesti, vaan tietyn muotisuunan mukaan. Gootit pukeutuu kuten toisetkin gootit. Ja ollaan niin erilaisia ?"

Anteeksi kuinka? Gootit, massaa? Nyt ette taida olla ihan perillä asiasta, kaikella kunnioituksella vaan. Katsellaanpa katukuvaa: kuinka monta siitä massasta poikkeavaa ihmistä ylipäätään löytyy, ja kuinka moni näistä on gootteja? Osuus on häviävän pieni. Gootit eivät ole massaa, missään nimessä. Luulisi, että kun tässä on tullut hieman kokemusta ihmisten tuijottamisesta ja vierastamisesta, niin voisin sanoa, että gootit ovat jotakin aivan muuta. Tämä ei ole muoti-ilmiö, muuten Sinisterin vaatteita voisi ostaa Anttilan hyllyiltä.
Pelkästään mustat vaateet eivät muuten tee goottia, niin kuin jotkut luulevat.
--
Gootit pukeutuvat myös toisistaan poikkeavasti. Miksi meillä pitäisi muka olla jokin pukukoodi, vailla mitään persoonallisuutta? Onko kukaan kuullut esim. cyber-, punk-, tai metalgooteista?

Voi kuule, kyllä ovat massaa. Tuntuu että Helsingissä erityisesti joka toinen vastaantulija näyttää siltä. Joku Irc Galleriakin on täynnä niitä. Erityisesti teinien keskuudessa taitaa kyseinen tyyli olla pop. Johan niillä on se yksi foorumikin, jossa on ihan hitosti jäseniä.

Ja gootahtavia vaatteitahan on saanut ihan normikaupoistakin pitkin 2000-lukua. Pahin kausi taisi olla 2004.

Ja ennenkuin kukaan nyt ehtii kitistä siitä, että olen vain ulkopuolinen tuomitsija: olen ollut mukana goottialakulttuurissa noin 15-kesäisestä asti. Nyt en enää juurikaan käy klubeilla tai missään, keskityn vain musan diggailuun kotona. Mutta seuraan silti jossian määrin alan mediaa..
  Vastaa viestiin
29.12.09, 18:52   #52 (linkki)
Karmiininpunainen
(Vierailija)

"Voi kuule, kyllä ovat massaa. Tuntuu että Helsingissä erityisesti joka toinen vastaantulija näyttää siltä. Joku Irc Galleriakin on täynnä niitä. Erityisesti teinien keskuudessa taitaa kyseinen tyyli olla pop. Johan niillä on se yksi foorumikin, jossa on ihan hitosti jäseniä."

Satuin huomaamaan keskustelun, ja tuli sattumalta mieleen: lasketaankohan nykyään "wannabetkin" gooteiksi? Tulipahan vain mieleen, kun noilla kuvatuilla teinigooteilla ei tunnu olevan juurikaan käsitystä ko. alakulttuurista olevankaan. Onhan varmasti poikkeuksiakin, yleistämään en ryhdy. Mutta mutta. Goottityylinhän Pitäisi olla hieman jotakin muuta(kin), kuin vain mustaa ja joitakin Backstreetiltä ostettuja kuteita. Tai sitten en käsittänyt jotakin hyvin olennaista.

Helsingissä vastaantulijat yleensä ( en halua kärjistää, mutta kunhan huomautan) näyttävät samalta kuin kaikki muutkin, muotikuteisiin pukeutuvilta "normaali-ihmisiltä", ainakin omien havaintojeni mukaan. Musta nyt vain tuntuu olevan jotenkin "in". Näitä gootteja tuntuu näkyvän huomattavasti vähemmän.

Voin toki olla väärässäkin.
  Vastaa viestiin
03.01.10, 00:49   #53 (linkki)

Käyttäjän Vesimies -70 avatari

Rekisteröitynyt: 07/2006
Sijainti: Noiruttu Pohojammaa
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vesimies -70 Näytä viesti
Siis huh huh...kun suoraan jonkun uskovaisen hihhulin suusta. Ei se, että on gootti oo sama kun saatananpalvoja. Mitähän mieltä sä wiccoista oot?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Uskovainen Näytä viesti
Ja tuo taasen oli ihan kuin jonkun ennakkoluuloisen ihmisen suusta! On mielestäni ihan yhtä paha kuvitella, että uskovainen sanoisi noin, kuin kuvitella, että kaikki gootit käyvät tekemässä tuollaisia. Kannattaisi monien ihmisten ottaa selvää asioista - uskovaiset ovat ihan yhtä erilaisia kuin muutkin ihmiset. Minä olen esimerkiksi hevari, vaikka olenkin uskovainen. Kuuntelen vain nykyään kristillistä metallia.

Jännä juttu, ettei mistään muusta saa viljellä ennakkoluuloja, mutta uskovaisista kyllä aina saa levitellä vaikka mitä, vaikkei tietoutta olisikaan. :D

Tuo oli siihen aikaan kirjoitettu, kun tän palstan ainoat, siis ainoat uskovaiset oli näitä Raamatulla päähän lyöviä tulta ja tulikiveä ennustavia "minä ja vain minä olen ainoa oikeassa oleva" -tyylisiä. Kenenkää, siis kenekään kans ei saanu järjellistä keskustelua. Jos nyt on toisin, ja on hevariuskoviakin, niin hyvä.

Kuunteletko muuten mitään muuta musiikkia kuin kristillistä? Jos et, niin mikset? Mitä mieltä oot esmes Timo Rautiainen ja Trio Niskalaukauksesta, Nightwishistä, Sonata Arcticasta....
  Vastaa viestiin
03.01.10, 13:14   #54 (linkki)
Elli alusta asti
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vesimies -70 Näytä viesti
Tuo oli siihen aikaan kirjoitettu, kun tän palstan ainoat, siis ainoat uskovaiset oli näitä Raamatulla päähän lyöviä tulta ja tulikiveä ennustavia "minä ja vain minä olen ainoa oikeassa oleva" -tyylisiä. Kenenkää, siis kenekään kans ei saanu järjellistä keskustelua. Jos nyt on toisin, ja on hevariuskoviakin, niin hyvä.

Kuunteletko muuten mitään muuta musiikkia kuin kristillistä? Jos et, niin mikset? Mitä mieltä oot esmes Timo Rautiainen ja Trio Niskalaukauksesta, Nightwishistä, Sonata Arcticasta....
Miten kauan Vesimies -70 on ollut Elleissä keskustelemassa, kun muistiini ei ole tuollaista jäänyt.

Potaskaa puhut tyttö parka.
  Vastaa viestiin
03.01.10, 21:38   #55 (linkki)

Käyttäjän Vesimies -70 avatari

Rekisteröitynyt: 07/2006
Sijainti: Noiruttu Pohojammaa
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Elli alusta asti Näytä viesti
Miten kauan Vesimies -70 on ollut Elleissä keskustelemassa, kun muistiini ei ole tuollaista jäänyt.

Potaskaa puhut tyttö parka.
En puhu potaskaa. Tuo aika kun Elämäkatsomuksessa kirjoitin oli 2005-2006, en oo 2007 enää varma. Toki voi olla, että muut uskovaiset ei tuonu sillon niin vahvasti uskovaisuuttaan esille, kun noi "häiriköt".

Sä vissiin vedit palkokasvit nenään, kun väitit mun puhuvan potaskaa?? Sorry, ei ollu mun tarkotus palkokasvittaa sun nenää.

Oli vähä "murkkumainen" lause. :D Meinaan se sun potaskas. :D

Viimeinen muokkaaja Vesimies -70; 04.01.10 03:01.
  Vastaa viestiin
14.05.11, 13:17   #56 (linkki)
Väärin ymmärretty ihminen
(Vierailija)

älkää haukkuko ellette tiedä tarkalleen mitä tarkoittaa!!

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Gootin äiti Näytä viesti
Mitä on gootti/ goottilaisuus tai gootismi?
Täytyykö olla huolestunut, kun 17-vuotiaani sanoo olevansa gootti?

En tiedä, mihin palstalle tämä aihe kuuluisi, mutta elämänkatsomustahan vissiin tuokin on?
Faktatietoa kaipaan en vi...lua
Olen 11v ja kaikki haukkuvat minua gootiksi...minulla on vain pari paitaa enemmän tummia vaatteita enkä ole mikään uu perhosia tyttö..siis otin selvää mikä gootti on:
1Gootti sana alkoi siitä kun ihmiset kuuntelivat ns goottimusaa .....kuuntelioita sanottiin gooteiksi2gootti voi olla myös jos pukeutuu VAALEANPUNAISEEN, KIRKKAANVIHREÄÄÄN jne (niikuin tytöt luokallani pukeutuvat niin...3 saatanan palvonta ei mitenkää ole ilmiselvää jos on gootti..joks kaverinne syrjii ihmistä joita he sanovat gooteiksi selittäkää etsikää tietoa näyttäkää mitä se oikeasti tarkoittaa!!!! ÄLKÄÄÄ LOUKATKO TUIJOTTAKO MUSTIIN PUKEUTUVIA KOSKA JOS OLETTE VAALEANPUNAISIA BLONDEJA JNE..teidät voi nimetä gooteiksi aivan yhtä tyhjin perrustein kun tekin tuomitsette gootteja!Q!!!!!!!!!! se on oikeasti loukkaavaaa!!!
  Vastaa viestiin
14.05.11, 17:14   #57 (linkki)
Se pieni ero
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Gootin äiti Näytä viesti
Mitä on gootti/ goottilaisuus tai gootismi?
Täytyykö olla huolestunut, kun 17-vuotiaani sanoo olevansa gootti?

En tiedä, mihin palstalle tämä aihe kuuluisi, mutta elämänkatsomustahan vissiin tuokin on?
Faktatietoa kaipaan en vi...lua

Onko 17-vuotiaasi itä- vai länsigootti?
  Vastaa viestiin
17.05.11, 08:55   #58 (linkki)
Dirlanda
(Vierailija)

En ymmärrä ja ymmärrän

Minä en koskaan vaatteillani juurikaan tuonut esille mitä lajia olen tai edustan. Mutta olen koko ikäni kulkenut hautausmailla ja rakastanut pimeyttä ja hämärää. Joskus kun siltä tuntuu pukeudun mustaan ja sulaudun syksyn pimeisiin öihin. Tässä erään kerran eräs tuttuni sanoi mun edustavan gootti tyylin ajattelua vaikka sitä ei voi vaatetuksesta mitenkään päätellä. Joten pelkkä vaatetus ei vielä sano mitään mutta ajatus ja sen syvyys. En paljon välitä kesällä olla auringossa ja rusketusta en hanki. Liikun mielummin varjoissa tai sitten kun varjot pitenevät.
  Vastaa viestiin
11.02.12, 16:06   #59 (linkki)
Gootin äiti, minäkin
(Vierailija)

Goottius pahasta?

Kuulkaas nyt, gootit harvoin ovat mitään saatananpalvojia. Useimmiten gootit ovat rauhallisia, väkivaltaa vastustavia ja lainkuuliaisia ihmisiä. He haluvat vain toteuttaa sitä omaa juttuaan ja vaikkapa kokea yhteenkuuluvuutta toisten samalaisten kautta. Goottius on asenne. Ja kaikkiin ihmisiin pitää suhtautua yksilöinä. Jos joku tyyppi vaikka lyö jotakuta ja hänellä on mustat vaatteet, ei pidä leimata kaikkia mustiinpukeutuvia väkivaltaisiksi hulluiksi. Ja onhan nuorena ollut tärkeää (minullakin) kuulua johonkin joukkoon. Mielestäni nuorten pitää saada toteuttaa itseään kokeilla erilaisia asioita. Goottius ei ole pahasta.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku