Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Työ ja yhteiskunta > Elämänkatsomus
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
20.01.12, 11:43   #51 (linkki)
Ankelika
(Vierailija)

"joukossamme on..."

Tiellisesti on voitu todistaa, että joukossamme on paljon ihmisiä , joiden realiteettien taju on niin heikko , etteivät he pysty erottamaan todellisuutta ja kuvitelmia toisistaan.
Tälle ihmisryhmälle voidaan uskotella melkein mitä vain."

Realiteettien taju. Miten suu pannaan jos sanon uskovani joulupukkiin. Näin aina joulun aikaan
punakolttuisia valkopartaisia miehiä kaupoissa. Viime jouluna en uskaltanut pyytää karkkia.
Muutama vuosi sitten joulupukki tuli ihan töikseen luokseni ja ojensi minulle karkin. Sain siitä hyvän mielen.

Toisessa viestiketjussa pakistaan ihmeitä tekevästä ikonista. Taide tekee aina ihmeitä katsojassa.

Ihmiset uskovat sokeasti tieteeseen. Aamun uutisessa kerrottiin, että Marokkoon tipahtanut tulipallo on todistettavasti peräisin Marsista. Kuka uskoo jos väitän, että se on Pikku Prinssin heittämä pallo kotiplaneetaltaan. Siis prinssi, joka sanoo satukirjassaan, että elämässä tärkeintä on hoitaa kukkaa.

Usko on iloinen asia. Epäusko ruokkii uskoa. Uskon siihen, että ateisteilla on tärkeä tehtävä.
Eikä tämä ole minun teoria. Olen kai joskus lukenut jutun jostakin.

Luen nykyään melko vähän. Ei ole enää mitään erityistä, josta haluan ottaa selvää.
  Vastaa viestiin
20.01.12, 21:44   #52 (linkki)

Rekisteröitynyt: 11/2006
Ankelika

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ankelika Näytä viesti
Tiellisesti on voitu todistaa, että joukossamme on paljon ihmisiä , joiden realiteettien taju on niin heikko , etteivät he pysty erottamaan todellisuutta ja kuvitelmia toisistaan.
Tälle ihmisryhmälle voidaan uskotella melkein mitä vain."

Realiteettien taju. Miten suu pannaan jos sanon uskovani joulupukkiin. Näin aina joulun aikaan
punakolttuisia valkopartaisia miehiä kaupoissa. Viime jouluna en uskaltanut pyytää karkkia.
Muutama vuosi sitten joulupukki tuli ihan töikseen luokseni ja ojensi minulle karkin. Sain siitä hyvän mielen.

Toisessa viestiketjussa pakistaan ihmeitä tekevästä ikonista. Taide tekee aina ihmeitä katsojassa.

Ihmiset uskovat sokeasti tieteeseen. Aamun uutisessa kerrottiin, että Marokkoon tipahtanut tulipallo on todistettavasti peräisin Marsista. Kuka uskoo jos väitän, että se on Pikku Prinssin heittämä pallo kotiplaneetaltaan. Siis prinssi, joka sanoo satukirjassaan, että elämässä tärkeintä on hoitaa kukkaa.

Usko on iloinen asia. Epäusko ruokkii uskoa. Uskon siihen, että ateisteilla on tärkeä tehtävä.
Eikä tämä ole minun teoria. Olen kai joskus lukenut jutun jostakin.

Luen nykyään melko vähän. Ei ole enää mitään erityistä, josta haluan ottaa selvää.
Minäkin uskon joulupukkiin , koska se ilmestyy takuuvarmasti joka joulu.
Vaan kuka täysjärkinen on nähnyt kristittyjen jumalan , perkeleen, enkelit, jeesuksen, pyhänhengen, paratiisin ja helvetintulet.

Kuitenkin meidän taikuuden linnake kirkko rahastaa näillä mielikuvitusolennoilla monta sataa miljoonaa euroa vuosittain.
On siinä kylliksi syytä ja rahaa uskotella kansalle näiden satuolentojen olemassaoloon.
  Vastaa viestiin
22.01.12, 19:34   #53 (linkki)
newmessagefi
(Vierailija)

Kaikkitietävä Jumala ja oma pieni elämä

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Karri Näytä viesti
"Loistavaa, engel48! Tuollaisen mahtavan kirjoitelman jälkeen kukaan tollo ei kehtaa väittää, että palsta olisi näivettymässä."

Elämänkatsomukseni on valoisa. Niin minulle aikoinaan sanottiin, kun kieriskelin vaikeuksissani.

Käytän nykyään Jumalasta englanninkielistä sanaa God. Puhun mielessäni meneväni lähitulevaisuudessa Godille töihin. Nämä nykyiset työtehtävät eivät oikein tunnu tarpeeksi haastavilta.
Luulisin, että hakemuksesi on vastaanotettu. Minulle kävi niin, kun löydin tämän:
www.newmessage.org (suomeksi: Jumalan Uusi Sanoma).

Se kertoo mm. uudesta Jumalakäsityksestä, jossa pala Jumalaa on sisälläsi Tietoutena, mutta koko maailmankaikkeuden Jumala ei keskity ohjaamaan kenenkään yksittäisen henkilön elämää tia omaa mitään suosikkeja. Auttajina on kyllä enkeleitä ja muita läheisiä sieluja. Se elämän hallinta pitää tehdä itse.

Ihmiskunta ei tiedä mitä tuolla maapallon ulkopuolella on planeettojen lisäksi, mutta tämä sanoma kertoo mitä siellä on ja mitä on odotettavissa. Sanoma on tasoa Muhammed ja Jeesus, ei mitään New Agea. Älä jätä väliin, vaikka kyseessä on monumentaalinen haaste jokaiselle, joka sen lukee. Kyseessä on myös yhtä monumentaalinen lahja. Ja voit itse kuulla ja nähdä sanansaattajan myös, ihan tavallisen miehen, jolle tämä on tullut tehtäväksi.
  Vastaa viestiin
27.01.12, 22:24   #54 (linkki)

Maanpäällinen helvetti odottaa

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja newmessagefi Näytä viesti
Luulisin, että hakemuksesi on vastaanotettu. Minulle kävi niin, kun löydin tämän:
www.newmessage.org (suomeksi: Jumalan Uusi Sanoma).

Se kertoo mm. uudesta Jumalakäsityksestä, jossa pala Jumalaa on sisälläsi Tietoutena, mutta koko maailmankaikkeuden Jumala ei keskity ohjaamaan kenenkään yksittäisen henkilön elämää tia omaa mitään suosikkeja. Auttajina on kyllä enkeleitä ja muita läheisiä sieluja. Se elämän hallinta pitää tehdä itse.

Ihmiskunta ei tiedä mitä tuolla maapallon ulkopuolella on planeettojen lisäksi, mutta tämä sanoma kertoo mitä siellä on ja mitä on odotettavissa. Sanoma on tasoa Muhammed ja Jeesus, ei mitään New Agea. Älä jätä väliin, vaikka kyseessä on monumentaalinen haaste jokaiselle, joka sen lukee. Kyseessä on myös yhtä monumentaalinen lahja. Ja voit itse kuulla ja nähdä sanansaattajan myös, ihan tavallisen miehen, jolle tämä on tullut tehtäväksi.
Jos ryhdymme yleisesti uskomaan raamatun" ihmeisiin"
vastoin tervettä järkeä .
Ihmiskunnan kohtalona olisi vaipua uudelleen keskiaikaiseen pimeyteen.

Koraanin kirjaimellisesti ottavissa islamin-maissa keskiaikainen pimeys on tätä päivää.
  Vastaa viestiin
29.01.12, 18:06   #55 (linkki)

Asiantuntijan arvio

""Nykyinen avoin tilanne uskonnonfilosofisessa keskustelussa on edullisempi ateisteille kuin kirkolle. Kristillinen usko on vailla tukevaa uskonnonfilosofista perustaa kuten jumalan olemassaolon ja Jeesuksen jumaluuden osoittamista , mutta uskonnottomuus ei tarvitse perustakseen sitä ,että osoitetaan , ettei jumalaa ole olemassa .

Nykyisessä tieteellisen keskustelun tilanteessa on uskonnottomuus järkevä vaihtoehto , SILLÄ TIETEELLINEN TUTKIMUS EI OLE OSOITTANUT YHTÄÄN USKONTOA TODEKSI, USKOMISEN ARVOISEKSI ""

JUKKA LIINASUO

Teologian maisteri
  Vastaa viestiin
29.02.12, 00:00   #56 (linkki)

" Perkeleen hyvä jätkä"

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja engel48 Näytä viesti
""Nykyinen avoin tilanne uskonnonfilosofisessa keskustelussa on edullisempi ateisteille kuin kirkolle. Kristillinen usko on vailla tukevaa uskonnonfilosofista perustaa kuten jumalan olemassaolon ja Jeesuksen jumaluuden osoittamista , mutta uskonnottomuus ei tarvitse perustakseen sitä ,että osoitetaan , ettei jumalaa ole olemassa .

Nykyisessä tieteellisen keskustelun tilanteessa on uskonnottomuus järkevä vaihtoehto , SILLÄ TIETEELLINEN TUTKIMUS EI OLE OSOITTANUT YHTÄÄN USKONTOA TODEKSI, USKOMISEN ARVOISEKSI ""

JUKKA LIINASUO

Teologian maisteri
Ateistiprofessori V.T. Aaltonen pohti jumalan asemaa näin :
" Jos jumala on tahtonut , että paha tuli maailmaan , ei hän voi olla hyvä . Jos taasen paha tapahtuu vastoin hänen tahtoaan , hän ei voi olla kaikkivoipa .
Meillä ei ole tämän pulman edessä muuta mahdollisuutta kuin kieltää jumala tai paha , sillä kaikkihyvä jumala ei ole voinut luoda pahaa . Mutta pahaa emme voi kieltää . Ellei tämä ole älyllistä hölynpölyä niin mikä sitten on sellaista "

"Radikalisoituneella luterilaisuudella on vain yksi johdonmukainen johtopäätös edessään. Jos tällä pahalla maailmalla olisi jumala , hänen täytyy todellisuudessa olla perkele. Jumala ei voi olla yhtä aikaa hyvä ja kaikkivaltias".

Ihminen on siitä kumma eläin, että hän on periaatteessa kaikkien eläinten alapuolella , sillä yksikään eläin ei sorru ihmisen tasolle. Eläimet eivät luo jumalia eivätkä palvo kuvia.
  Vastaa viestiin
29.02.12, 20:31   #57 (linkki)
Älä usko kaikkea mitä näe

Käyttäjän valentino avatari

Rekisteröitynyt: 08/2006
Sijainti: Pielisjoen rannoilla
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ç*ç*ç* Näytä viesti
Darvin on joillekin jumala jota palvotaan samalla kiihkolla kuin allahia, shiwaa ym...Ehkä Darvin oli alkupamahduksen profeetta...:D
Vastaus sinulle "ç*ç*ç*;" Darvin oli niitä esnmäisiä järkeviä ihmisiä, jota kyseenalaistivat Raamatun sanoman. Siitä, että Jumalaa sanotaan kaikkitietäväksi ja rakastavaiseksi ihmiseksi, on väärä sanoma:"Tulisiko meidän pyhittää lepopäivä/sapatti?

2. Moos. 20:8 "Muista pyhittää lepopäivä."
2. Moos. 31:15 "Kuusi päivää tehtäköön työtä, mutta seitsemäntenä päivänä on sapatti, levon päivä, Herralle pyhitetty. Kuka ikinä tekee työtä sapatinpäivänä, rangaistakoon kuolemalla."
4. Moos. 15:32,35,36 "Israelilaisten oleskellessa erämaassa tavattiin mies kokoamassa puita sapatinpäivänä ... Mutta Herra sanoi Moosekselle: Se mies rangaistakoon kuolemalla ... Silloin koko seurakunta vei hänet leirin ulkopuolelle, ja he kivittivät hänet kuoliaaksi, niinkuin Herra oli Moosekselle käskyn antanut."
3. Moos. 26:2 "Pitäkää minun sapattini ja peljätkää minun pyhäkköäni. Minä olen Herra."
vs.

Tämä jos mikään, kertoo Jumalan kaikkipyhyydestä ja anteeksi annosta. Mooseskin tunnusti itsensä "Herraksi". Muistuttaa pahasti nykypäivän Kokoomuslaista pääministeriä, -valitettavasti!
  Vastaa viestiin
01.03.12, 14:33   #58 (linkki)
Ankelika
(Vierailija)

kirjoista puheenollen

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja engel48 Näytä viesti
Minäkin uskon joulupukkiin , koska se ilmestyy takuuvarmasti joka joulu.
Vaan kuka täysjärkinen on nähnyt kristittyjen jumalan , perkeleen, enkelit, jeesuksen, pyhänhengen, paratiisin ja helvetintulet.

Kuitenkin meidän taikuuden linnake kirkko rahastaa näillä mielikuvitusolennoilla monta sataa miljoonaa euroa vuosittain.
On siinä kylliksi syytä ja rahaa uskotella kansalle näiden satuolentojen olemassaoloon.
Googletin kaksi kirjaa, jotka haluan lukea. Liittyvät raamatun tutkimiseen.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku