Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Työ ja yhteiskunta > Elämänkatsomus
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
04.02.12, 16:45   #1 (linkki)

Rekisteröitynyt: 05/2009
Sijainti: Kokkola
Hääpuku

Tyhjän taulun edessä seisoi hääpari.Valokuvaaja heilutti kättään kamerasilmän takana.

- No niin,sitten tulevaisuuskuva!Katsokaa etuoikealle tuota lamppua kohti. Mies ottaa kiinni vaimon käsivarresta. Hiukan haaveileva ja miettivä ilme….noin. Kukkakimppu vähän ylemmäksi.

Hohtavan valkoiseen hääpukuun puettu morsian pudisti kiivaasti päätään: - Ei käy, puvussa on pieni likatahra. Kukat pitää olla näin, niin se ei näy.

- Voi harmi. No, kyllä siitä hyvä tulevaisuus noinkin tulee.

Oletko sinä lukija, tuon nuoren naisen kaltainen ”tahrat piiloon”- vaeltaja?

Ehkäpä olet kuullut rakkauden kaupungista ja kävelet erämaapolkua pitkin etsien kaupunkia. Valitettavasti kaunis pukusi on matkalla ryvettynyt ja repeytynyt. Kaikenlaisia inhottavia tahroja!! Eikä tule puhtaaksi ihmetahranpoistoaineellakaan.

Sitten polullesi ilmestyy ahdas portti. Näet, miten muutamat ihmiset yrittävät kiertää sen tai kiivetä ylitse. Jotkut palaavat takaisin, toiset pysähtyvät portin eteen. Muutamat sitkeät sissit kamppailevat ja onnistuvat lopulta pääsemään läpi. Sinäkin tunkeudut väkisin sisälle ahtaasta portista!! Sisäpuolella näet että olet saanut uudet, valkoiset häävaatteet.

Raamatun mukaan Herra Jeesus Kristus on tuo ahdas portti, ks. Matt. 7:13-14. Taivaasta maan päälle ihmiseksi syntynyt Jumalan Poika kärsi ristillä uhrikuoleman ja sovitti syntimme. Ahtaasta Jeesus-portista jokaisen syntisen ihmisen - myös sinun ja minun - on tunkeuduttava sisälle saadaksemme Jumalan lahjoittaman valkoisen hääpuvun. Ilman taivaallista hääpukua emme pääse asukkaiksi rakkauden kultakaupunkiin.

Pyhä Henki, Kristuksen kirkastaja, ks. Joh. 16:13,14, johdattaa meidät ahtaan portin luokse. ”Sinä Jeesus, olet Herrani, syntieni sovittaja ja kuolleista herättäjä ”, kun näin uskomme ja tunnustamme syntimme, niin silloin astumme kaidalle taivastielle. Silloin rakkauden Jumala riisuu tahraantuneen syntipukumme ja lahjoittaa taivaallisen hääpuvun, ks. Matt. 22:1-14. Oikea tie ja elämän tarkoitus löytyy. Alamme vaeltaa rakkauden kaupunkia kohden.

Kaipaatko siis lukija, Herramme lahjoittamaa hääpukua, ts. syntien anteeksiantamusta ja puhdasta sydäntä ? Etsitkö vapautta syntisyyllisyydestä ja uutta, iloista elämää ja tulevaisuuden toivoa? Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan.
Armon ja totuuden Jumala sanoo sinulle, syntejäsi katuva lukija: ”Ole turvallisella mielellä, sinun syntisi annetaan sinulle anteeksi.

Herra riisuu tahraantuneen pukusi. Hän antaa anteeksi kaikki syntisi; nuokin ilkeät ajatukset ja sanat joilla olet kurjistanut monen elämää. Kaikki nuo pahat teot, joilla olet haavoittanut itseäsi ja lähimmäisiäsi ja saanut heikon ihmisen tuntemaan itsensä entistä surkeammaksi. Syntisyyllisyytesi otetaan pois ja sinut, syntielämästä parannuksen tehnyt vaeltaja, puetaan taivaallisiin häävaatteisiin. Sillä tunnustamalla syntisi ja uskomalla ne anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä, olet uudestisyntynyt Jumalan lapseksi. Vanhurskas Jumala myös kirjoittaa nimesi elämän kirjaan, ks. Ilm.20:12,joten olet helvetistä pelastunut taivaan kansalainen.

Valkeuden Jumalasta syntyneet, valkopukuiset ihmiset kilvoittelevat maan päällä päästäkseen kuolemansa jälkeen rakkauden kehtoon, kultakaupunkiin. He kamppailevat Saatanaa,syntiä ja oman lihansa heikkouksia vastaan voittaakseen pysyvän asuinpaikan tässä Kaikkivaltiaan luomassa uudessa taivaassa, ks. Ilm.21.

Taivaallisen asuinpaikan voittaneista valkopukuisista kilvoittelijoista todistetaan Jumalan valtaistuimen edessä:” Nämä ovat ne jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat ,he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne KARITSAN VERESSÄ” Ilm. 7:14

Mikko Lahti
saarnaaja
Julistuspalvelu Mikael

Elvis Presley - Amazing Grace - YouTube
  Vastaa viestiin

04.02.12, 18:56   #2 (linkki)

Rekisteröitynyt: 11/2006
Mikko, älä paskaa jauha järkeville ihmisille

Eipä voisi Mikon taivas vähempää kiinnostaa.

Kuka jaksaisi kuunnella kuorolaulua ja harpun soittoa miljoonia vuosia. Se olisi pirullinen rangaistua ihmisille, joilla on luonnonjärjestyksen mukkaan ( eikä siitä ole yhtäkään poikkeusta) elettävänään vai yksi elämä ja siinä kaikki.
  Vastaa viestiin
04.02.12, 18:58   #3 (linkki)
Kokkimorsian
(Vierailija)

Mikolle resepti

Hei, Mikko! Kun sie tuon veren kanssa lotraat, niin täs siule kunnon resepti.

Karitsanverimakkara

1/2 ltr. karitsanverta
1 dl survottuja ohraryynejä,
3 dl maitoa tahi lihalientä,
1 sipuli
2 rkl. rasvaa tahi voita
1/2 rkl. sokeria
1 tl. hienonn. meiramia
1/2 tl hienonn. valkopippuria
1-2 rkl. suolaa
3 dl ruisjauhoja

Ryynit pannaan maitoon tahi lihaliemeen paisumaan, jonka jälkeen siivilöity ja vispilöity karitsanveri, kuorittu hienonnettu ja rasvassa tahi voissa ruskistettu sipuli, mausteet sekä jauhot sekoitetaan joukkoon. Seos pannaan löyhästi paksuihin suoliin. Suolet sidotaan ja keitetään hiljaisella tulella hiukan suolalla maustetussa vedessä noin tunnin verran, eli niin kauan, ettei karitsanveri puserru suolista niihin vispilänvarvulla pistettäessä, tai kypsennetään uunissa. Makkarat tarjotaan joko heti keitettyinä tahi voissa paistettuina puolukkahillon kera.
  Vastaa viestiin
05.02.12, 19:36   #4 (linkki)

Rekisteröitynyt: 11/2006
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kokkimorsian Näytä viesti
Hei, Mikko! Kun sie tuon veren kanssa lotraat, niin täs siule kunnon resepti.

Karitsanverimakkara

1/2 ltr. karitsanverta
1 dl survottuja ohraryynejä,
3 dl maitoa tahi lihalientä,
1 sipuli
2 rkl. rasvaa tahi voita
1/2 rkl. sokeria
1 tl. hienonn. meiramia
1/2 tl hienonn. valkopippuria
1-2 rkl. suolaa
3 dl ruisjauhoja

Ryynit pannaan maitoon tahi lihaliemeen paisumaan, jonka jälkeen siivilöity ja vispilöity karitsanveri, kuorittu hienonnettu ja rasvassa tahi voissa ruskistettu sipuli, mausteet sekä jauhot sekoitetaan joukkoon. Seos pannaan löyhästi paksuihin suoliin. Suolet sidotaan ja keitetään hiljaisella tulella hiukan suolalla maustetussa vedessä noin tunnin verran, eli niin kauan, ettei karitsanveri puserru suolista niihin vispilänvarvulla pistettäessä, tai kypsennetään uunissa. Makkarat tarjotaan joko heti keitettyinä tahi voissa paistettuina puolukkahillon kera.
Varmaankin herkullista evästä.
Tuli vaan mieleen , että kuinka ne suolet saa puhdistettua sieltä sisältä päin.
Meinaan , jos peräsuoleenkin laitetaan makkara kypsymään.
  Vastaa viestiin
05.02.12, 22:58   #5 (linkki)
Kokkimorsian
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja engel48 Näytä viesti
Varmaankin herkullista evästä.
Tuli vaan mieleen , että kuinka ne suolet saa puhdistettua sieltä sisältä päin.
Meinaan , jos peräsuoleenkin laitetaan makkara kypsymään.

Oletkos, Enkeli, yhtä palikka kuin tuo idioottisaarnaaja? Tilaa suoli valmiina kauppahallista. Suoli on pestyä, joten sitä voi käyttää sellaisenaan. Ennen käyttöä liota suolta 5 minuuttia puhtaassa vedessä. Kiloon suolta mahtuu 20-30 kg karitsanverimakkaraa.
  Vastaa viestiin
08.02.12, 01:07   #6 (linkki)
Uskonsisar
(Vierailija)

Kysymys Mikolle

Kysymys Mikolle!
Vähän taustatietoja aluksi: Olen tullut uskoon 3 v. sitten katsoessani erästä hengellistä tv-ohjelmaa televisiosta. Uskomatonta, mutta totta, Pyhä Henki tuli televisioruudun läpi olohuoneeni sohvalle, jossa istuin, ja kosketti minua hyvin voimallisesti. Joku ajattelee nyt, että sellaista ei voi tapahtua, mutta kyllä voi. Koin niinkuin "herätyksen", minun oli pakko lähteä ostamaan hengellistä kirjallisuutta ja luin ja ahmin niitä ja koko sisäinen elämäni muuttui. En ollut koskaan aikaisemmin ajatellut mitään Pyhä Henki-ajatuksia, yht´äkkiä olin täynnä Pyhää Henkeä ja ylistin Jumalaa tuon tapahtuman jälkeen neljä päivää yhtäsoittoa kotona yksin ollessani. Sydämeni täytti valtava ilo ja olin niinkuin olisin ollut rakastunut, oli vähän sellainen tunne ja se tunne on jatkunut nyt kolme vuotta. Aloin lukea Raamattua ja aloin myös ymmärtää sitä. Sitten mieleeni hiipi ajatus, että minun pitäisi mennä kasteelle, siin aikuiskasteelle eli uskovien upotuskasteelle. Tämä tapahtui 2 kk sitten paikallisessa helluntaiseurakunnassa.

Katetilisuuden jälkeen muuan nainen nousi puhujapönttöön ja alkoi profetoida. Hän sanoi että "täällä on henkilö, jonka sukulaiset eivät lainlaan ymmärrä sinun uskonratkaisuasi - siinä vaiheessa höristin korviani, koska minun kohdallani tilanne on tosiaan näin - mutta sinä olet kuitenkin voittajan tiellä. Katso, minä (tark. Jumalaa) olen pukenut päällesi valkoiset vaatteet, pannut sormuksen sinun sormeesi ja kengät sinun jalkaasi". Minusta tuntui, että tämä profetia oli suunnattu minulle, saattoihan se olle jollekin muullekin myös.

Kysyisin sinulta Mikko, miten sinä tulkitset tämän profetian. Tiedän että tämä sama asia on kerrottu Raamatussa tuhlaajapojan tarinassa, mutta olisi mielenkiintoista kuulla sininkin näkemyksesi tästä asiasta.
  Vastaa viestiin
08.02.12, 16:10   #7 (linkki)
turun tyttö
(Vierailija)

pieni Anneli isosiskoni

Mitään pitkää hää "kläninkiä" ei ollut, valkoinen kuitenkin..tarjoustangon tuote, jota sitten tuunasin sopivaksi. Hääkimpun tein itse, kieloja, syreeneitä, ruusuja..Kirkkoherra vihki meidät lähimpien sukulaisten ollessa todistamassa..oli kesäkuu..vielä alkukesän hehku.
Toista kertaa en mene naimisiin, olkoon kuka tahansa tarjolla..uskollisna olen miehelleni.
Minulla on melkoisen vahva psyyke ja lihan himoa olen vältellyt, migreeni, puolukkapäivät, vatsa kipeä, huono-olo, nukuttaa, huono fiilis, ilmavaivoja, hormooni myrskyjä, pelottava elokuva, pissahätä, töissä kiire, kamalat työkaverit, join liikaa kahvia, pojat on hereillä, tuntuu että on kuumetta, rahahuolia, kylmä ja kuuma, hiki..lista on pitkä..

Nykyään tahra häämekossa ei kuvaushetkellä ole ongelma..otetaan digikuvat ja käsitellään tarpeenvaatimalla työtavalla. Jo, vain tahra poissa ja muutoinkin digikuvia voi käsitellä mielensä mukaan. Se on sitä kuvan käsittelyä, josta on ollut polemiikkia, esim. luontokuvauksessa.

Onko "tahrattomuus" tarkoitettu naispuolisille. Onko Mikolla jotain ongelmia varsinkin naisten kanssa, no me naisethan olemme melko hankalia käsitellä, niin hankalia, että jotkin miehet peräti hakkaavat rakastaan.

No, luulo ei ole tiedon väärti, mutta kumminkin tasa-arvon vuoksi kaikki varmasti ovat tervetulleita taivaan leveistä porteista. Mutta, kumminkin kipakat kehityskeskustelut käydään kaikkien kanssa. Näen sitten, joskus isosiskoni siellä, nukkui pois pienenä, no onneksi hänellä on ollut hyvät hoitajat..
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku