| Vapaudu riivaajahengistä
Monet uskovat kysyvät ja pohtivat voiko uskovan sisällä asua riivaaja (demoni)? Raamatun selkeän opetuksen mukaan uudestisyntyneen uskovan sisällä ei voi asua riivaajia. Tässä kirjoituksessa käyn läpi tämän aiheen Raamatun sanan todistuksen valossa. Jumalan sanan tulee todistaa meille siitä mitä sana opettaa ja se opettaa selkeästi ettei uskovan sisällä voi asua riivaajia.
Kun käytän tässä kirjoituksessa sanaa uskova, niin tarkoitan sillä Uuden Liiton aikaista uudestisyntynyttä uskovaa, joka Jumalan armosta elää ja kasvaa uskossa Jumala sanan opetuksen mukaisesti Pyhän Hengen voimasta.
Jumala on saatanaa suurempi
Evoluutioteoria on pesiytynyt niin voimakkaasti länsimaiseen ajattelutapaan, että jopa jotkut Herraan Jeesukseen uskovat ihmiset luulevat Jumalan luoneen evoluutioteorian kautta taivaan ja maan, vaikka Raamattu opettaa selkeästi, että Jumala loi eläimet lajiensa mukaan sekä ihmisen maan tomusta.
1 Joh 4:4 Lapsukaiset, te olette Jumalasta ja olette voittaneet heidät; sillä hän, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa.
Jumala on suurempi kuin se, joka on maailmassa. Tämä tarkoittaa myös sitä, että Jumala on suurempi saatanaa, joka pimeyden ruhtinaana hallitsee synnin orjuuden alaisuudessa olevia maailman ihmisiä. Uudestisyntyneessä uskovassa asuu Jumala Pyhän Hengen kautta, koska uskovat ovat Pyhän Hengen temppeleitä. Pahat demonihenget eivät voi tulla asumaan Jumalan temppeliin, sillä Jumala on saatanaa suurempi, eikä saatana voi mitenkään asuttaa sitä asuntoa, jossa Jumala asuu.
Uudestisyntynyt uskova on Pyhän Hengen temppeli
1 Kor 3:16 Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?
Opetus joka opettaa, että uskovan sisällä voi asua riivaaja on opetusta, joka loukkaa Jumalan pyhyyttä. Raamattu opettaa, että uudestisyntynyt uskova on Jumalan temppeli (Pyhän Hengen temppeli), jossa Jumala itse asuu Pyhän Hengen kautta. Pyhä Jumala ei voi asua samassa paikassa kuin saastaiset pahat henget. Pyhä Henki ja paha henki ei asu samassa asunnossa.
Ateistien keskuudessa on suosittua etsiä ja tuoda esiin Raamatun "virheitä". Eräs tällainen "virhe" on "ristiriita" 2 Moos 9 ja 2 Moos 14 lukujen välillä.
Ateistien väite on että Jumalan tuomiossa Egyptiä kohtaan kaikki Egyptin karjaeläimet kuolivat mukaan lukien hevoset. Silti egyptiläiset lähtivät hevosvaunuilla ja ratsuilla israelilaisten perään. Tämä väite on väärä ja virheellinen.
Jumala karkotti pois taivaasta saatanan ja hänen kanssaan langenneet enkelit. Tämä tarkoittaa sitä, että Jumala ei voi asua samassa paikassa saastaisten henkien kanssa. Tämä taas tarkoittaa sitä, että uudestisyntyneen uskovan sisällä ei voi asua tai olla riivaajia.
1 Kor 6:19 Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli, joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet Jumalalta, ja ettette ole itsenne omat?
Room 7:4 Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle.
Raamattu opettaa, että koska uskova on Pyhän Hengen temppeli, niin siksi hän ei ole enää itsensä oma, vaan Herran Jumalan oma ja omaisuutta. Jumala ei anna omaisuuttansa saatanan ja demonien asuttamaksi, koska Hän itse asuu omassa kansassaan. Opetus joka opettaa, että uskovassa voi asua riivaaja on epäluottamus lause Jumalaa kohtaan ettei Hän kykene huolehtimaan omaisuudestaan riivaajia vastaan.
Joh 14:16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
Joh 14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
Pyhä Henki joka asuu uskovassa on uskovan ihmisen Puolustaja, joka pitää myös siitä huolen ettei uskovan sisälle pääse riivaajahenkiä, koska uskova on Jumalan Hengen temppeli.
|