| |  | | |
12.04.09, 10:45
|
#76 (linkki)
| | (Vierailija) |
"Työnhakija voi menettää oikeutensa työttömyysetuuteen määräajaksi, mikäli työttömyys johtuu omasta syystä. Karenssien pituudet vaihtelevat 30 päivästä 90 päivään perusteesta riippuen. Seuraavassa on lueteltu yleisimmät korvauksettoman määräajan asettamiseen johtavat tilanteet ja niihin liittyvää lainsäädäntöä. Esitys ei ole tyhjentävä. " Mollin sivulta lainattu teksti ja sieltä löytyy muutakin asiaan liittyvää.
| |
| | |
14.04.09, 00:02
|
#77 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 05/2007 Sijainti: Tampere
|
On todella karseaa lukea, että aikuiset ihmiset käyttäytyvät tuolla tavoin työpaikoilla. En ymmärrä. Kuka tuollaisesta käytöksetä kostuu?
| |
| | |
25.05.09, 23:17
|
#78 (linkki)
| | (Vierailija) |
voi niin mahtava voima.
| |
| | |
27.05.09, 21:08
|
#79 (linkki)
| | (Vierailija) | tervehdys
miltä tuntuu,kun esimies kävelee työmaalla vaikka aamulla "näkemättä" vastaan ,jos tervehdit häntä ja kääntää katseensa sivuun huomioimatta tervehdystäsi.Onko silloin asiat hyvin ,eikö tälläinen ole työn tekijän halveksimista,eikä tule antamaan edes muissakaan asioissa tilanne "katsausta" töitten suhteen .
| |
| | |
11.06.09, 08:32
|
#80 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja karenssi 30-90 pv "Työnhakija voi menettää oikeutensa työttömyysetuuteen määräajaksi, mikäli työttömyys johtuu omasta syystä. Karenssien pituudet vaihtelevat 30 päivästä 90 päivään perusteesta riippuen. Seuraavassa on lueteltu yleisimmät korvauksettoman määräajan asettamiseen johtavat tilanteet ja niihin liittyvää lainsäädäntöä. Esitys ei ole tyhjentävä. " Mollin sivulta lainattu teksti ja sieltä löytyy muutakin asiaan liittyvää. | Minkähän takia minulle sitten määrättiin viiden kuukauden karenssi! | |
| | |
15.06.09, 16:18
|
#81 (linkki)
| | (Vierailija) | Osa-aikaduunari lle
Hei,Osa-aikaduunari ! Tee ihmeessä valitus!
| |
| | |
15.06.09, 18:12
|
#82 (linkki)
| | (Vierailija) |
Oletko ollut pitkäänkin samassa työpaikassa ja onko pomo aikaisemmin tervehtinyt. Kyllähän sitä helposti epäluulo herää, jos käytös jatkuu. Pomolta edellyttää kuitenkin täyttä asiallisuutta ja tasapuolisuutta. Voihan olla, että sait jonkun toisen puolesta?
Oman pomoni pidän käärmeenä, joten hän ei pääse minua yllättämään. Kun en vähästä, esim. epäsuosiosta, säikähdä, niin häneltä menee rohkeus.
| |
| | |
29.06.09, 11:57
|
#83 (linkki)
| | (Vierailija) | tervehdys
onhan sitä aikaisemminkin ollut ,muittenkin pomojen aikana vaikka ne on vaihtunut välillä sama homma..näyttää siltä,että pärstä kerroin vaikuttaa asiaan ,"kun ei ole sen arvoinen"-tyyliin ...
| |
| | |
15.08.09, 17:14
|
#84 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja KiusattuKiusattukiusattu Hei,Osa-aikaduunari ! Tee ihmeessä valitus! | Tein päätöksestä aikoinaan valituksen, mutta en ymmärtänyt valittaa karenssin pituudesta. :( | |
| | |
20.08.09, 16:08
|
#85 (linkki)
| | (Vierailija) | Joskus parempi se hapan naama Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja huomenta vaan miltä tuntuu,kun esimies kävelee työmaalla vaikka aamulla "näkemättä" vastaan ,jos tervehdit häntä ja kääntää katseensa sivuun huomioimatta tervehdystäsi.Onko silloin asiat hyvin ,eikö tälläinen ole työn tekijän halveksimista,eikä tule antamaan edes muissakaan asioissa tilanne "katsausta" töitten suhteen . | Joskus minullakin oli sosiaalinen törppö esimiehenä. Harvoin tervehti ja jos tuli vierailijoita ei välttämättä esitellyt ketään tai esitteli jonkun ja jätti pari muuta esittelemättä (samassa rypäleessä seisoivat).
Sitten kun esimies tuli mairea hymy kasvoilla ja imelää nyökkäilyä sinne ja tänne, niin silloin halusi jotain. listoja viime vuosituhannelta, museoituja arkistokamaa tai ylitöihin. Vanhemmat työtekijät "haistoivat" tunnelmat jo esimiehen ajotavasta kaartaa pihaan ja osasivat olla työntouhussa toisaalla.
Ja aina ne uusimmat kärsivät. | |
| | |
11.01.10, 23:55
|
#86 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Iiris http://www.ttl.fi/Internet/Suomi/Aihesivut/Henkinen+hyvinvointi/Tyoyhteison+hyvinvointi/Tyopaikkakiusaaminen.htm
Kertoo mm. siitä että Työsuojelulaki VELVOITTAA työntajan toimiin ja sen että kiusattu usein muuttuu ja se tila saa muut uskomaan että hän onkin se hankala ihminen, ei se kiusaaja... |
Minun kiusaajani oli työnantaja.
| |
| | |
19.01.10, 09:55
|
#87 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja jepjep Minun kiusaajani oli työnantaja. |
Niin minunkin,kellepä valitat? Kukaan ei sinua usko. Työantaja leimaa sinut,vainoharhaiseksi,laiskaksi hulluksi ym..............
Tämä kun tapahtuu pienellä paikkakunnalla,on vitsit vähissä.
Työsopimuksessa oli vielä kohta,jossa sanotaan,että ei saa mennä vuoden aikana toiselle saman alan kilpailijalle töihin,kun työsuhde loppuu nykyiseen............................
| |
| | |
09.02.10, 21:31
|
#88 (linkki)
| | (Vierailija) | Työpaikka kiusaaminen Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hengissä vielä Niin minunkin,kellepä valitat? Kukaan ei sinua usko. Työantaja leimaa sinut,vainoharhaiseksi,laiskaksi hulluksi ym..............
Tämä kun tapahtuu pienellä paikkakunnalla,on vitsit vähissä.
Työsopimuksessa oli vielä kohta,jossa sanotaan,että ei saa mennä vuoden aikana toiselle saman alan kilpailijalle töihin,kun työsuhde loppuu nykyiseen............................ |
Hei :) Olen kihloissa esimieheni kanssa. Moni luulee että saan etuisuuksia koska olen pomon kanssa :)Joka sairaslomasta on Lääkärintodistus.Noudatan työaikoja ja yritän auttaa muita kaikessa.Pahin työkaverini on vaihdevuosi iässä oleva Nainen joka yrittää pomottaa kaikkia ja kaikki pitää mennä hänen pillinsä mukaan.Tullessaan hän sanoi että muiden pitää muuttua hänen ei.Yksi Nainen otti lopputilin kun ei jaksanut ja yhtä uutta tämä kyseinen matami itketti aluksi.Tänään sain raivoamiset kun menin vapaapäivänä töihin :) :) No annoin kyllä takaisin :)
Sain sairauteni takia erilaista työtä ja kateus on iskenyt tähän matamiin :)
Työkaverit sanovat että se kuka tappelee minun kanssani saa katsoa itseään peiliin.
Jaksamista ja sisua kiusatuille |<3
| |
| | |
26.05.10, 20:26
|
#89 (linkki)
| | (Vierailija) |
[QUOTE=Carenssi;7178716]Työttömyysturva kyllä lähtee siitä lähtökohdasta, että työpaikasta irtisanoutumiseen pitää olla todella hyvät ja DOKUMENTOIDUT perusteet, että karenssia ei määrättäisi.
Eli loparit voi ottaa, mutta yhteiskunta ei siitä sinulle korvausta maksa.
Karenssi on 3 kk eikä niitä ole eri pituisina, lisäksi omavastuuaika ja sitten vielä korvaus maksetaan jälkkikäteen,eli ensin pitää täyttää sitä työtön-lappua neljä viikkoa ja vasta sitten lähtettää sen maksajalle. Eli käytännössä nelisen kuukautta ilman rahaa, kannattaa varautua hieman säästöillä tai jollain muulla avustuksella. Asuntolainasta tietty hetimiten lyhennysvapaat kuukaudet käyttöön ym.
Jos kuitenkin päätät, ettet enää kiusattununa työpaikallasi aio olla, sinun pitää pystyä esittämään, että sun tilannetta on ENNEN IRTISANOUTUMISTA yritetty selvittää/hoitaa. Olet ottanut yhteyttä luottamusmieheen, työsuojeluun ja ammattiliittoosi. Kaikista näistä dokumentit.
Jos kaikista näitä toimista huolimatta ei työpaikallasi ole tilanne parantunut, voi toimikunta katsoa ettei sulla ole ollut kertakaikkiaan muuta mahdollisuutta kuin ottaa lopputili eikä määrätä karenssia.
Yleensä kyllä kiusatut kääntyvät terveydenhuollon pariin ja hakevat sairaslomaa. Hae sinäkin, ota sitä niin paljon kuin saat. Jotkut lääkärit, jotka ovat työpaikan paineisiin paneutuneet kirjoittavat heti kuukauden sairasloman, toiset vaan viikon-kaksi. Mutta sitä sairaslomaa voi aina hakea lisää. Kertoo, kuinka sietämätön tilanne on ja että ei missään nimessä ole työkunnossa.
Ansiosidonnaista saat tietysti, jos olet liittoosi maksut maksanut ja työssäoloehto täyttyy. Ei siinä kysellä mitään irtisanoutumisen syitä, se on pelkkää matikkaa.
Lepää viikonloppu ja varaa lääkäriaika, ota sairaslomaa ja anna työpaikallasi pölyn laskeutua vaikka koko kevään ajan jos siltä tuntuu.[/QUOT
Entäpäs jos kiusaaja on pomo? mitäs siinä kohtaa pitäisi tehdä?
| |
| | |
10.06.10, 12:50
|
#90 (linkki)
| | (Vierailija) | Sama täällä
Minulla on samantapainen tilanne ja se alkaa olla niin paha, etten kestä nähdä sitä ihmistä. Koska kiusaajana on esimieheni ja samalla työantajani, ei ole ollut mahdollisuutta asian puolueettomaan käsittelyyn. Olen ollut yhteydessä liittoon ja työsuojeluun, mutta prosessi on pitkä ja vaikea, tarvitaan vahvaa näyttöä ja vastassa on työnantajiin kuuluva esimies.
Olen itse väliportaan pieni esimies, jolla on vastuu kaikesta muttei päätäntävaltaa mistään. Olen koko ajan suurennuslasin alla ja vaikka teen työni hyvin, virheitä etsimällä etsitään. Joudun jatkuvasti vastaamaan älyttömiin syytöksiin ja selvityksiin. Esimieheni on kateellinen ja katkera ihminen ja mustamaalaa minua selän takana.
Nyt yksi työntekijä on alkanut käyttää tilannetta hyväkseen, ja jos ei saa jatkuvasti erityisvapauksia hän marssii esimieheni puheille. Ja taas tulee syytöksiä. On siis ihan sama mitä työpaikassa tapahtuu, esimieheni syyttää siitä minua. Tällä hetkellä olen tilanteeseen niin väsynyt ja alkanut masentua, että olen helppo"uhri". Haluaisin vain tehdä työni hyvin ja rauhassa.
Edeltäjäni irtisanoutui päästäkseen pois. Minusta tuntuu että joudun tekemään samoin. Haluaisin uuden työpaikan ennen sitä, ettei tule karenssia. Ajatus poispääsystä on kuitenkin koko ajan mielessä. Kuulisin mielelläni, jos jollakulla on kokemusta vastaavasta.
| |
| | |
10.06.10, 19:15
|
#91 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja -entinen uupunut Ajattelin että kirjoitan kannustukseksi teille muille miten selvisin tilanteesta, mitä olen tässä parilla vanhemmalla kirjoituksella kommentoinut.
Töistä olin syksyllä kaksi viikkoa sairaslomalla masennus diagnoosina. Sen jälkeen hetken töissä missä tilanne ei ollut muuttunut. Sitten edessä oli viikon ennaltasovittu lomamatka josta palattuani kuulin että olin päässyt haluamaani opiskelupaikkaan.
Pari päivää mietin mitä teen, menin töihin ja irtisanoin itseni. Taloudellisesti tilanne tulee olemaan tiukkaa mutta elämänlaatu parani 100 % !!
Hyppäsin tyhjän päälle mutta oli vahva tunne että teen oikein. Jos työpaikalla on paha olla, siellä ei ole pakko olla. Elämä kantaa kyllä eteenpäin, luotan niin.
Työpaikkakiusaajalleni haistatan pitkät peet, en ymmärrä hänen käyttäytymistään ja vieläpä johtavassa asemassa oleva henkilö. Olen ylpeä että pystyin lähtemään työpaikasta, kaipa herra pomo ajatteli että meitä ja nimenomaan valittua osaa voi nöyryyttää ja kohdella miten jos haluamme kuitenkin hinnalla millä hyvänsä pitää työpaikan.En pidä minkään arvoisina tuollaisia ihmisiä mutta kyllä kaiken edestään löytää mitä taakseen jättää.
Nyt olo on onnellinen, saa nähdä mitä elämä tuo eteen! Hymyjä kaikille! | Törmäsin tähän vanhaan ketjuun ja löysin sieltä omatkin viestini.
Kuulumisiani nyt lähes 1½-2 vuoden kuluttua.. kävin kouluni ja pärjäsin myös rahallisesti. Työllistyin uudelle alalle, välillä on ollut työtöntäkin jaksoa mutta ihan kivasti töitäkin. Tuntuu mukavalta, että työssä arvostetaan. Juuri äsken oli työhaastattelussa vakituisesta virasta. Hakijamäärä oli suuri ja pieni joukko valittiin haastatteluun. Tuntuu hyvältä, että pääsin jo haastatteluun asti, se osoittaa etten ole se pyöreä nolla, mihin entinen esimieheni yritti minut asettaa.
Kirjoitin kokemuksistani entisen työpaikkani ketjun johtoon, mutta vastaus sieltä oli mitäänsanomaton. En tiedä olisiko työsuojeluvaltuutettu voinut minua aikoinaan auttaa, voimat olivat kyllä niin vähissä minulla että tuskin olisin jaksanut.
Ex-pomo porskuttaa entisin elkein, ne vanhat työkaverit jotka vielä ovat firmassa voivat pahoin. Vaihtuvuus on suurta.
Elämä kantoi minut eteenpäin, mutta uskon vahvasti edelleen että kaiken minkä jätät taaksesi, löydät myös vielä edestäsi. Hyvässä ja pahassa.
| |
| | |
13.06.10, 11:28
|
#92 (linkki)
| | (Vierailija) |
"Elämä kantoi minut eteenpäin, mutta uskon vahvasti edelleen että kaiken minkä jätät taaksesi, löydät myös vielä edestäsi. Hyvässä ja pahassa. "
Kiva kun pääsit elämässäsi eteenpäin, etkä jäänyt taistelemaan tuulimyllyjä vastaan ja saisrastuttanut itseäsi työkyvyttömäksi. Tiedän kyllä nämä asiat hyvinkin tarkkaan, mutta en rupea kertomaan omaa tarinaani, koska ei sitä kukaan edes jaksaisi lukea. Kaikke hyvää.
| |
| | |
16.06.10, 13:07
|
#93 (linkki)
| | (Vierailija) | työpaikkakiusaaminen
Jouduin edellisestä työpaikastani irtisanoutumaan pahan työpaikkakiusaamisen takia. Terveyteni ei enää kestänyt. Jouduin jatkuvasti syömään reseptillisiä vatsalääkkeitä päivittäin ja joskus jopa tupla-annoksen. Lopulta lääkäri ilmoitti, ettei terveyteni enää kestä tätä. Eli kannattaisi mennä muualle töihin. Tottakai hain ahkerasti muualle töihin, mutta eihän kukaan ottanut, kun en ollut valmiiksi työtön, joita tuolloin pelkästään laman takia haettiin.
Jouduin siis työpaikalla kiusaamisen uhriksi esimiesteni taholta. Kaikki revittiin minun ja alaisteni selkänahasta. Jouduin valehtelemaan asiakkaille ja alaisilleni asioista ja tekemään asioita joita en halunnut. Jouduin päivystämään 24/7 ja vastaamaan puheluihin yölläkin ja viikonloppuina. Lääkäri määräsi jopa stressipohjaiseen paniikkihäiriööni lääkkeitä, joita käytetään myös masennuslääkkeinä. En kuitenkaan pystynyt syömään niitä, koska elimistöni ei niitä kestänyt. Oksensin jo puolikkaan pillerin syötyäni.
Lopulta siis irtisanouduin tietäen että tulisin saamaan 3kk karenssin. Työkkärissä ei työpaikkakiusaaminen riittänyt syyksi, koska en saanut lääkäriltäni todistusta tilastani. Kävin siis työpaikkalääkärillä ja olin sen verran isossa firmassa töissä, että lääkäri ei uskaltanut ottaa riskiä kirjoittaa minulle todistusta, koska olisivat voineet menettää ison asiakkaan. Näin ollen sain sen 3kk karenssin. Tosin olin työttömänä onneksi vain 1,5kk kunnes pääsin töihin. Tuona aikana kuitenkin sain terveyteni kuntoon ja pääsin jaloilleni.
Tsemppiä siis kanssa sisarilleni, jotka tietävät miltä työpaikkakiusaaminen tuntuu.
| |
| | |
27.08.10, 10:23
|
#94 (linkki)
| | (Vierailija) | myös kokemusta aiheesta
Minulla kesti pitkään hyväksyä se tosiasia, että olen myös työpaikkakiusattu. Kaikki alkoi uudessa työpaikassani runsas vuosi sitten. Esimieheni on alusta alkaen jättänyt minut ulos yhteisistä asioista, kerran projektipalaveristakin ja antanut loputtomasti tyhjiä lupauksia. Kuvioon kuuluu, että kun olen yrittänyt puhua asiasta, mielenterveyteni on kyseenalaistettu, koska "kuvittelen asioita". Kyseessä on pieni yliopistoyhteisö, enkä ole uskaltanut viedä asiaa eteenpäin. Joka tapauksessa kiusaamisen todentaminen olisi erittäin vaikeaa, ja esimieheni osaisi kokeneena kettuna selittää asiat parhain päin; ts. kaikki vika onkin minussa. Nyt emme ole puheväleissä esimieheni kanssa, ja olen syönyt masennuslääkkeitä ja käynyt terapiassakin masennuksen takia.
Nyt olen vaihtamassa työpaikkaa, mutta monta kuukautta kestänyt masennus tekee elämästä vaikeaa. Mikään ei enää huvita, ja jokapäiväisistä asioista huolehtiminenkin tuntuu raskaalta. En tiedä, miten jaksan aloittaa uudessa työssäni. Tuntuu, että koko luonteeni on muuttunut prosessin aikana. Olen katkera ja pahalta tuntuu, että kiusaaja-esimiehelleni asiasta ei tule mitään seuraamuksia. Jos ihmettelette, miksi minut ylipäätään palkattiin tehtävään, kyseessä on ylimääräisten projektirahojen käyttö, koska rahoituksen antaja ei katsoisi rahojen palauttamista hyvällä, esimieheni sanoin. Sanomattakin on selvää, että en olisi aloittanut työssäni, jos olisin ajoissa tiennyt "pelin hengen".
| |
| | |
28.09.10, 20:23
|
#95 (linkki)
| | (Vierailija) | työpaikkakiusaaminen
Olen työpaikalla kiusattu.Osa työntekiöistä kiusaa ja osa katsoo sivusta puuttumatta siiihen.Kiusaaminen menee aina vain pahemmaksi.kiusaamisessa on mukana yksi "pikku"pomoista joten asia on hankala.Olen harkinnut menoa työterveyteen.Jotenkin asian esiin ottaminen pelottaa jos jään asiani kanssa yksin eikä mikään muuttuisi paremmaksi.Olisin aikaa lähtenyt työpaikasta jos ei olisi asuntovelkaa.Olen myös miettinyt miksi minua kiusataan.Ehkä siksi etten mielistele ketään ja olen aina ollut luonteeltani vähän niin kuin yksinäinen susi. Nyt tällä hetkellä tuntuu olo pahalta enkä tiedä kuinka jaksan eteen päin.
| |
| | |
29.09.10, 16:48
|
#96 (linkki)
| | (Vierailija) | aiheesta tänään...
Tänään puhuttiin Radio Novassa työpaikkakiusaamisesta. Kuuntelin ohjelmaa vain muutaman minuutin. Luultavasti aiheesta löytyy jotain radion nettisivulta.
Se jäi mieleen että joku kertoi kiusaajan kärsivän huonosta itsetunnosta. Kiusaamalla toista
saa itselleen muka paremman mielen.
Kyllähän netissäkin on kiusaajia. Minulla on ollut vuosikausia yksi tai ehkä useampi häntäkärpänen.
Käykääpä vaikka katsomassa tv-friikit palstalla. Siellä se häntäkärpänen taas pörrää.
Mutta tavallaan on kiva että joku viitsii ajatella juttujani. Kyllä niistä minulle on jotain hyötyä.
Näen asioita aina uusista kulmista.
Olen nyt it-luokassa maksamassa laskuja. On jo kiire ranskan tunnille.
Taivuttelen mielessäni epäsäännöllisiä verbejä.
Toivottavasti kiusaaminen vähenee. Onhan asiasta niin paljon puhuttu ja kirjoitettu.
Kouluissa varsinkin asiaan on tietääkseni tartuttu tomerasti "härkää sarvista."
| |
| | |
30.09.10, 17:14
|
#97 (linkki)
| | (Vierailija) | Työpaikkakiusatulle
Minunkin kokemuksen mukaan työpaikalla työpaikka kiusaamista harrastavat ovat usein oman lähimmän esimiehensä lähipiiriin kuuluvia eli joskus niitä perseennuolijoita. He voivat harrastaa työpaikkakiusaamista joko esimiehensä tietäen tai tietämättä. Varmaan useimmiten kiusaaminen tapahtuu kahden kesken, silloinhan toiselle ihmiselle voi sanoa ihan mitä vain, kun muut eivät ole kuulemassa. Toista ihmisén työntekoa voi häiritä, työntekotapaa voi moittia ja voi vaikkapa
haukkua ja herjata ja nimitellä toista ihmistä loukkaavilla nimityksillä.
Valitettavasti usein kiusaajan tarkoituksena on saada kiusattu ihminen itse lähtemään ja järjestää hänelle irtisanominen valittamalla hänen työnteostaan. Kiusaamisen syinä on varmaan
useimmiten kateus, mustasukkaisuus ja pahansuopuus varsinkin naisten ollessa kysymyksessä.
Naiset voivat olla joskus erittäin ilkeitä toisiaan kohtaan, toiselle ihmiselle voi sanoa ihan mitä vaan.
Minä itse arvostan hyvän työnteon lisäksi hyvää käytöstä, sitä pitäisi odottaa ihan kaikilta työntekijöiltä aina siivoojasta johtajaan saakka. Hyvään käytökseen kuuluu tervehtiminen aamulla töihin tullessa ja olisi muutenkin huomaavainen muita ihmisiä kohtaan, eikä vain silloin,
kun jostakin ihmisestä on hyötyä itselleen. Kenellekkään ihmiselle ei tarvitsisi käydän huutaaman
ja raivoamaan, sillä kyllä aikuisten ihmisten pitäisi pystyä hallitsemaan ja hillitsemään itsensä työpaikalla ihan kaikissa tilanteissa. Ketään ihmistä ei tarvitse nöyryttää ja nolata.
| |
| | |
02.10.10, 11:23
|
#98 (linkki)
| | (Vierailija) |
Hiljaista kiusaamista on se, ettei puhu tai tervehdi työkaveria tai vastailee kuin jollekkin ääliölle jos jotain kysyy. Sanoisimpa, että tälläisten takia ei ainakaan kannata yöuniaan menettää. Oman hölmöytensä he siinä näyttävät. Minkäs sille voi jos joku haluaa olla hölmö.
| |
| | |
02.10.10, 13:17
|
#99 (linkki)
| | (Vierailija) |
Onpa koettu karenssi 7 vuotta sitten.
Uusi työpaikka,olin 40-kymppinen ja eka kertaa koin työpaikkakiusaamisen.
Työnantajani eli esimieheni oli kiusaaja. En saanut tehdä työtehtäviä. Minun piti vierestä seurata miten tämä "ammattilainen" toimii. Nöyryytystä joka päivä. Menetin ihmisarvoni kokonaan.
Aloin aamuisin saada paniikkikohtauksia,töihin meno pelotti ihan hirveästi. Tuntui kuin olisin mennyt keskitysleiriin,jossa ei koskaan tiedä mitä on edessä.
Ihan oikeasti pelkäsin henkeni edestä. Luulin tulevani hulluksi.
Sanoi itseni irti koeajalla,työnantajani sanoi viimeisenä päivänä : Älä muistele pahalla".
Kyllä muistelen pahalla,sillä tämä kokemus vei minulta työkyvyn moneksi vuodeksi ja luottamuksen ihmisiin. Tuli pelkotiloja ja katkeruutta. Maailmani romahti.
Olen jotenkuten toipunut,mutta kauheat arvet jäi nöyryytyksestä.
| |
| | |
05.10.10, 15:39
|
#100 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mä katsoisin, ettei hyvää tyyppiä voi oikeasti nöyryyttää. Ei myöskään ole sen häpeä, joka on hyväntahtoinen ja -uskoinen ja jolle valehdellaan. Kannattaa tietysti pyrkiä oppimaan kokemuksistaan. Kun katselee ihmisiä ja niille (no, meille...) tyypillistä käyttäytymistä, niin voi aika pian sukeltaa jollain lailla toisen housuihin ja nähdä, mitä tuo tulee yrittämään ja millä keinoin pönkittämään heikkenevää itsekuvaansa. Opetelkaa työkin sukeltamaan. ;)
| |
| | | | |