Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Työ ja yhteiskunta > Ihminen hädässä
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
10.10.09, 00:04   #1 (linkki)
jkisfjopö
(Vierailija)

kassaneiti unohti poistaa hälytyslaitteen piposta! Mitä teen?

Ostin keskiviikkona pipon ja huomasin kotona, että kassalla ollut nainen ei ollut poistanut hälytintä. Minulla on kuitti tallella, enkä ole vielä poistanut piposta hintalappuakaan. Kai pystyn kuitilla todistamaan, että olen ostanut kyseisen pipon jo aikaisemmin, vaikka siinä onkin se hälytin? Ei olisi kiva joutua maksamaan siitä uudestaan saati sitten tulla syytetyksi varkaudesta.

Neuvoja? Kellään kokemusta vastaavasta?

Kiitos.
  Vastaa viestiin

10.10.09, 00:05   #2 (linkki)
jkisfjopö
(Vierailija)

viestini pointti oli siis...

se, että olisin menossa takaisin liikkeeseen pipon ja kuitin kanssa poistattamaan sen hälyttimen, kun ei sitä itsekään irti saa.
  Vastaa viestiin
10.10.09, 01:39   #3 (linkki)
minski_
(Vierailija)

älä panikoi

Aina silloin tällöin sattuu moisia erehdyksiä myyjille ja jostain kumman syystä portit ei olekkaan reagoineet hälyttimeen. Uskon kyllä, että myyjä ystävällisesti poistaa hälyttimen pipostasi ja pahoittelee asiaa...kun sinulla kerran on kuitti tallessa. Rohkeasti takaisin vaan liikkeeseen, niin saat asian hoidettua kuntoon :)
  Vastaa viestiin
10.10.09, 05:16   #4 (linkki)
miukumaukuinen
(Vierailija)

kassaneiti

Tälläinen samainen kävi Tanja Karpelan ex-miesseuralaiselle, hänellä vain jäin maksamatta koko vuodevaatesetti.
  Vastaa viestiin
10.10.09, 16:36   #5 (linkki)
Cici
(Vierailija)

Mulle tapahtui samanlainen juttu vuosi sitten. Kotona vasta huomasin, että ostamaani takkiin oli jäänyt sellanen hälytin. Yritin saksilla sitä itse poistaa, mutta eihän se lähtenyt. Kuitti oli onneksi tallessa, ja seur. päivänä menin ko. liikkeeseen kuitin kanssa ja myyjä poisti hälyttimen.
  Vastaa viestiin
10.10.09, 17:03   #6 (linkki)
Hyvitystäkin
(Vierailija)

Takkiin oli jäänyt hälytin, joka hälytti sitten viikon päästä toisessa kaupassa. Kuitin kanssa sitten ostospaikkaan ja siellä pahoittelujen ja kahvipaketin kera otettiin hälytin pois.

Toisessa tapauksessa oli hälytin jäänyt Ruotsissa vaatteeseen. Suomessa vaatekaupassa poistivat sen kun oli ostoskuitti mukana.
  Vastaa viestiin
12.10.09, 09:25   #7 (linkki)
housuissa
(Vierailija)

Kerran kun kävin kaupoissa, hälytin pärähti joka toisen liikkeen ovella. Olin ihan ymmälläni, en ollut vielä edes ostanut mitään! No, yhdessä tavaratalossa menin liukuportaita ylimpään kerrokseen. Kun läksin sieltä alaspäin, joka kerroksen kohdalla hälytysääni huusi. Tunnelma oli tukala... Alimmassa kerroksessa seisoi jo kaupan vartija odottamassa ja astelin suoraan hänen luokseen ja sanoin, ettei aavistusta, mikä minussa on hälyttänyt pitkin päivää.

Suht´uusien - mutta kertaalleen pestyjen - housujen takataskun sisällä oli sellainen teippimäinen hälytyslaite, jonka sai repäistyksi irti. En ollut lainkaan huomannut moista! Onneksi kyseisessä kaupassa ei myyty sentyyppisiä vaatteita.
  Vastaa viestiin
12.10.09, 12:38   #8 (linkki)
nolostunut asiakas
(Vierailija)

On todellakin ymmärrettävää, että kaupoissa on hälyytyslaitteet.
Varastetun tavaran määrä on suuri ja sen kustannukset siirtyvät suoraan hintoihin.

Itselleni on käynyt kaksi kertaa niin, että kassahenkilö on unohtanut poistaa lätkän, joka hälyyttää portilla. Aika noloa minulle, vaikka asia on heti korjattu.

Myös kaksi kertaa on käynyt niin, että vasta kotona olen huomannut, että lätkä on vaatteessa.
Ja nämä ostokset olen tehnyt samassa samasta liikkeestä, muutaman viikon välein.

Eka kerralla menin ihan ystävällisessä hengessä takaisin, kuitin kanssa ja kassahenkilö oli hyvin hämmentynyt. Totesin vaan, että sattuuhan sitä.
Muutama viikko ja sama sattuma samassa kaupassa.
Silloin pikkusen otti aivoon ja sanoin kassahenkilölle, että teidän vahtiporteillanne ei tee yhtään mitään, koska ne eivät reagoi lätkiin.

Tulin siihen tulokseen, että ITSE pitää olla tarkkana kassalla.
Huolehtia siitä, että lätkät poistetaan ostoksista.
Nämä lätkät olivat niitä muovisia läpyköitä, joita ei saa pois kuin niillä laitteilla, joita on kassoilla. Ei siis mitään tarroja joissain saumoissa.
  Vastaa viestiin
11.11.09, 11:00   #9 (linkki)
Manalainen
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nolostunut asiakas Näytä viesti
Itselleni on käynyt kaksi kertaa niin, että kassahenkilö on unohtanut poistaa lätkän, joka hälyyttää portilla. Aika noloa minulle, vaikka asia on heti korjattu.

Myös kaksi kertaa on käynyt niin, että vasta kotona olen huomannut, että lätkä on vaatteessa.
Ja nämä ostokset olen tehnyt samassa samasta liikkeestä, muutaman viikon välein.
Itselleni on myös käynyt niin, että ostettuun takkiin jäi hälytin, joka huomattiin vasta kaupungin toisella puolella toisessa liikkeessä. Oli palattava kiireessä takaisin, mutta en saanut silloiselta myyjältä asiasta edes pahoitteluja, mistään hyvityksestä puhumattakaan - kiireessä ja hämmennyksessäni en sellaista älynnyt edes vaatia. Kun toisen kerran ostoksiini unohdettiin hälytin samassa liikkeessä (kysymyksessä muuten jopa sama kassa, myyjää en muista), sanoin asiasta paikalle ensimmäisenä sattuneelle myyjälle joka oli aidosti pahoillaan ja antoi hyvitykseksi alennuskupongin. Kysymyksessä oli Aleksi13 Helsingissä, mahtoikohan olla sama liike?

Unohduksia toki kaikille myyjille varmasti joskus sattuu ja nykyajan hälyttimet ovat monesti niin hyvin vaatteisiin kätkettyjä, ettei niitä aina löydä. Siitä huolimatta asiakkaalle kuuluisi minusta joku hyvitys aina antaa, jos hän on saanut asiasta suotta kärsiä. Esim. Stockmannilla on myös joskus jouluruuhkassa jäänyt hälytin ostokseeni, mutta siellä hoidettiin asia tyylikkäästi ja sain hyvitykseksi kaksi kahvikuponkia. Kannattaa siis itsekin tuollaista hyvitystä pyytää, jollei myyjä älyä sitä tarjota!
  Vastaa viestiin
15.11.09, 19:05   #10 (linkki)
nolostunut asiakas
(Vierailija)

Voihan jumankekka ja taas. Kolmas kerta puolenvuoden sisään ja samassa liikkeessä.
Lätkä jäi huivimyssyyn perjantaina.
Lauantaina kävin KOLMANNEN kerran samasta asiasta liikkeessä ja kovasti pahoiteltiin.
Kassarouva oli tunnistavinaan kassakuitin perusteella, että kassalla ollut henkilö oli vuokrafirman työn tekijä, joita he käyttävät tuuraajina.
Alkaa olla mulla jo rutiinia. Paskat silti!
  Vastaa viestiin
16.11.09, 13:13   #11 (linkki)
oma vikas
(Vierailija)

Lainaus:
Voihan jumankekka ja taas. Kolmas kerta puolenvuoden sisään ja samassa liikkeessä.
Lätkä jäi huivimyssyyn perjantaina.
Lauantaina kävin KOLMANNEN kerran samasta asiasta liikkeessä ja kovasti pahoiteltiin.
Kassarouva oli tunnistavinaan kassakuitin perusteella, että kassalla ollut henkilö oli vuokrafirman työn tekijä, joita he käyttävät tuuraajina.
Alkaa olla mulla jo rutiinia. Paskat silti!

kun et kato, että se kassa varmasti poistaa sen hälyttimen.
  Vastaa viestiin
17.11.09, 16:51   #12 (linkki)
nolostunut asiakas
(Vierailija)

Kyllä lätkän poistaminen kuuluu kassahenkilön toimenkuvaan, hän siitä saa palkkansa, en minä asiakkaana.
Se pitäis tapahtua ihan automaattisesti, onhan niitä jo joka vaatteessa.
Tässä nimenomaisessa tapauksessa kassajonoon taakseni sattui tuttu, jonka kanssa vaihdoin muutaman sanan, joten en hoksannut vahdata kassahenkilön toimintaa.
  Vastaa viestiin
17.11.09, 22:41   #13 (linkki)
Manalainen
(Vierailija)

Lainaus:
Kyllä lätkän poistaminen kuuluu kassahenkilön toimenkuvaan, hän siitä saa palkkansa, en minä asiakkaana.
Se pitäis tapahtua ihan automaattisesti, onhan niitä jo joka vaatteessa.
Näin on. Miksi asiakkaan pitäisi vahtia, tekeekö myyjä työnsä oikein? Jos siihen ei voi luottaa, ei kysymyksessä ole hyvä asiakaspalvelu.
  Vastaa viestiin
23.11.09, 17:50   #14 (linkki)
no ei se
(Vierailija)

kassakaan aina huomaa sitä hälytintä, jos on vaatteen sisäpuolella, eikä se piippaa.
  Vastaa viestiin
23.11.09, 23:34   #15 (linkki)
.......
(Vierailija)

Viimeksi törmäsin hälyttimeen kosmetiikkaostoksilla. Tarrahälytin oli kosmetiikkatuotteessa sen pahvipakkauksessa kannen sisäpuolella, myyjä etsi sitä vähän joka puolelta, ei meinannut löytää. Sanoin jo siinä että jätän pahvilaatikon heille sinne, jos ei saa hälytintä pois, mutta löytyihän se lopulta.
Ne vaatteiden isot magneettihälyttimet on onneksi kassalla poistettu, ettei ole tarvinnut mennä sen vuoksi kauppaan takaisin. Välillä ne on tuotteissa kiinni niin, että sovittaminenkin on vaikeaa, esim naisten avokkaissa jossakin kiinnityssoljessa kiinni, ja sitten solkea ei saa kiinnitettyä lainkaan.
  Vastaa viestiin
20.01.10, 17:46   #16 (linkki)
Pipo kireällä
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jkisfjopö Näytä viesti
Ostin keskiviikkona pipon ja huomasin kotona, että kassalla ollut nainen ei ollut poistanut hälytintä. Minulla on kuitti tallella, enkä ole vielä poistanut piposta hintalappuakaan. Kai pystyn kuitilla todistamaan, että olen ostanut kyseisen pipon jo aikaisemmin, vaikka siinä onkin se hälytin? Ei olisi kiva joutua maksamaan siitä uudestaan saati sitten tulla syytetyksi varkaudesta.

Neuvoja? Kellään kokemusta vastaavasta?

Kiitos.
Luoja... mihin on se kuuluisa maalaisjärki kadonnut?? Luulin tätä ensin vitsiksi, mutta eihän tämä taida ollakkaan...??
  Vastaa viestiin
29.01.10, 23:05   #17 (linkki)
Ei edes kuittia
(Vierailija)

Ostin pojalleni joululahjaksi Calvin Klein -alushousuja useamman paketin. Hän laittoi ne pahvilaatikoissaan kaappin ja vasta parin viikon kuluttua kahdet viimeiset otettiin paketista pois ja niissä oli hälytin kiinni!

Ei siis olleet mitkään portit hälyttäneet ja kun menein takaisin tavarataloon, ei hälyttänyt edelleenkään. Sanoin, etten tiedä, mitä nyt tehdään, mutta joululahja kalsareissa on hälyttimet ja ne avattiin vasta nyt ja kuitit on jo aikoja sitten hävitetty, koska olivat mieleiset ja oikean kokoiset.

Vähän hämmästelivät, mutta poistivat kuitenkin hälyttimet ja marssin ulos. ei pahoitteluja tms., mutta hyvä kun eivät sentään varkaaksi epäilleet!
  Vastaa viestiin
30.01.10, 13:39   #18 (linkki)
kokemuksia hälyttimistä
(Vierailija)

Jatkan omaa tarinaani

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ....... Näytä viesti
Viimeksi törmäsin hälyttimeen kosmetiikkaostoksilla. Tarrahälytin oli kosmetiikkatuotteessa sen pahvipakkauksessa kannen sisäpuolella, myyjä etsi sitä vähän joka puolelta, ei meinannut löytää. Sanoin jo siinä että jätän pahvilaatikon heille sinne, jos ei saa hälytintä pois, mutta löytyihän se lopulta.
Ne vaatteiden isot magneettihälyttimet on onneksi kassalla poistettu, ettei ole tarvinnut mennä sen vuoksi kauppaan takaisin. Välillä ne on tuotteissa kiinni niin, että sovittaminenkin on vaikeaa, esim naisten avokkaissa jossakin kiinnityssoljessa kiinni, ja sitten solkea ei saa kiinnitettyä lainkaan.
Olin joulun jälkeen aleostoksilla ja ostettiin tyttärelle kolmet housut, joista yhdessä oli se suuri valkoinen hälytinlätkä, joka poistettiin asianmukaisesti. Kuitenkin poistuessamme rupesi hälytysportti vilkuttamaan valoa ja huutamaan, ja tytär tajusi, että se hälyttää meille. Myyjä oli jo tulossa kohti, ja yksien housujen taskussa oli tuommoinen litteä tarrahälytin. Emme olisi mitenkään voineet huolehtia siitä, että se poistetaan kassalla, sama juttu kuin tuon kosmetiikkapakkauksen kanssa.
Saimme 15 % alennuskupongin ko. liikkeeseen, kuponkin on voimassa vuoden.
Toka kerta kun pääsen portille asti, ekalla kerralla kuljin koko tavaratalon 4 kerrosta alaspäin, enkä reagoinut ollenkaan että joka portti piippasi, vartijat olivat ulko-ovella vastassa ja urheiluosastolla ylimmässä kerroksessa oli onohdettu poistaa myös tuommoinen tarrahälytin. Sain siitä kupongin kahvilaan, kahvipulla ja kahvi ilmaiseksi, nod bad.
  Vastaa viestiin
30.01.10, 13:40   #19 (linkki)
oho
(Vierailija)

Myyjä taisi olla joku opiskelija ei siis ammattitaitoinen myyjä. Tavarataloissa ja marketeissa näitä onnettomia on, jotka ovat vain rahan takia eivätkä "kaupanmyyjiksi" aikovia. Vaikka ei asiakaspalveluun edes olisi aikomustakaan jäädä, niin alkeelliset käytöstavat pitäisi kyllä olla ja osata niitä tarpeentullen myös käyttää.

On niin perin suomalaista käytöstä, katsotaan suu auki ja ihmetellään.
Suomalaisten anteeksipyyntö: OHOH
  Vastaa viestiin
30.01.10, 15:15   #20 (linkki)
jooooooooooo
(Vierailija)

Myös minulle on käynyt noin. Kotona huomasin ostamassani takissa hälyttimen ja soitin ko. liikkeeseen. Sanoivat siellä että ei kannata yrittää poistaa hälytintä itse, koska tässä hälyttimessä on väripatruuna sisällä ja jos sen irroittaa väärin patruuna värjää vaatteen pilalle.
Jouduin odottamaan viikonlopun yli ennen kuin pääsin käymään ko. liikkeessä poistattamassa hälyttimen.

ps. viikonloppu oli pilalla, olisi tarvinnut sitä takkia silloin, siksi sen ostinkin.
  Vastaa viestiin
11.02.10, 12:37   #21 (linkki)
pahoittelu ei riitä
(Vierailija)

Ei todellakaan ole asiakkaan oma vika, jos hälytinlaite jää myyjältä tuotteeseen. Eihän asiakas voi tietää mihin paikoihin niitä on piilotettu.

Siitä pitäisi saada korvaus jos joutuu tuotteen kanssa palaamaan liikkeeseen tai sitten ovella alkaa hälytin piipata. Ei pidä tyytyä pelkkään pahoitteluun, koska pahoitellahan voi mistä vain ja se on helppoa.Aina kannattaa tehdä kirjallinen reklamaatio.
  Vastaa viestiin
18.02.10, 20:54   #22 (linkki)
Lassie
(Vierailija)

Minulle kävi tänään Halpa Hallin liikkeessä samoin, että myyjä unohti hälyttimen Lassien haalariin. Huomasin hälyttimen vasta kotona ja kello oli jo niin paljon, etten enää viitsinyt lähteä kauppaan takaisin vaan ajattelin, että napataan irti se hälytin itse. Hälyttimien tyypeistä mitään tietämättömänä annoin haalarin miehelle, jolla tuota voimaa on enemmän ja saa sen hälyttimen varmaan irrotettua. Hän väänsi sitä läpyskää voimiensa takaa ja kuinka ollakkaan hälyttimessähän oli joku punainen väripatruuna, luulin sitä vain joksikin heijastimeksi tms. ja se räjähti haalariin. Limen värinen haalari meni kokonaan pilalle kun siihen tuli tummanpunaista väriä. No, hätääntyneenä vein heti haalarin likoon, mutta eihän se väri siitä mihinkään lähtenyt. Hintalaput on haalarissa edelleen kiinni ja kuitti on tallella. Tuo hälytinkin oli omituisesti siinä kauluksessa, ja myyjäkin etsi hälytintä vain hihoista, joissa ne yleensä on. Mies soitti liikkeeseeen ja lupasivat ottaa selvää mitä asialle voi tehdä. Haalari norm hinta oli 52Eur ja oli tarjouksessa puoleen hintaan, eli hinta 26EUr. Voikohan tällaisesta saada hyvitystä? Rahat takaisin ja haalarin palauttaa. Eihän se minunkaan vikani ole, ettei myyjä ota hälyttimiä pois. Toisaalta niidenhän pitäisi edes portilla sitten hälyttää jos ne jäävät vaatteeseen kiinni. Kyllä harmittaa...
  Vastaa viestiin
29.01.12, 23:59   #23 (linkki)
Myyjäkin vain ihminen
(Vierailija)

Haluaisin muistuttaa kaikkia, jotka nyt sättivät niitä huonoja asiakaspalvelijoita ja työtään osaamattomia myyjiä, että myyjäkin on vain ihminen.

Totta on, että kassalla myyjän tulee käydä kaikki tuotteet läpi, poistaa hälyttimet ja, jos hälytin on jäänyt tuotteeseen, pahoitella sattunutta. Vahinkoja kuitenkin tapahtuu eikä varmasti yksikään hälytin ole yhteenkän ostettuun tuotteeseen jäänyt tahallaan.

Myyjäkin on ihminen ja ihminen tekee virheitä.

Myyjät tekevät pitkiä päiviä, seisovat mahdollisesti useita tunteja kassalla ilman taukoa ja kiireisenä päivänä asiakkaita on mahdollisesti satoja. Lisätään tähän vielä alennusmyynnit, joissa on oltava tarkkana että oikeat alennukset annetaan, ja tuotteita on asiakkailla kerralla normaalia enemmän, niin joskus myyjänkin huomio saattaa herpaantua, ja hälytin unohtua tuotteeseen.

Vielä ennen kuin huudatte ja sätitte sitä myyjää, joka selvästi tahallaan vain teidän riesaksenne jätti hälyttimen maksettuun tuotteeseen, niin miettikää, että olisiko mahdollista että myyjä ottikin hälyttimen pois, mutta niitä olikin toinen?

Nykyajan varkaat nimittäin ystävällisesti kiinnitävät irroittamiaan hälyttimiä niihin tuotteisiin, joita eivät halunneetkaan ottaa. Myyjä ei siis välttämättä joka kerta huomaa etsiä ylinmääräisiä hälyttimiä tuotteesta, jos yksi on jo löytynyt.

On ikävää ja harmillista, jos hälytin jää tuotteeseen ja varsinkin, jos ehtii päästä kotiin asti ennen kuin tajuaa tämän, mutta silti vahinkoja sattuu.

Jos olet useita kertoja joutunut samanlaisen kömmähdyksen kohteeksi samassa liikkeessä, on hyvä ottaa yhteyttä liikkeen vastuuhenkilöön, jotta asiaan kiinnitetään huomiota ja myyjiä muistutetaan tarkkaavaisuudesta.
  Vastaa viestiin
30.01.12, 15:38   #24 (linkki)
N52
(Vierailija)

Toki tekevälle sattuu.

Kun kuitenkin yleensä tuollaisessa tilanteessa asiakkaalle tulee kuluja myyjän huolimattomuuden takia (hän joutuu menemään uudestaan samaan kauppaan) tai ainakin vaivaa ja harmia (vaate ei ole käytettävissä) asian takia, on ihan kohtuullista korvata se jollakin.

Näinhän firmallekin kertyisi tietoa siitä, kuinka paljon tätä sattuu ja keille myyjille kun jaettaisiin jotain kuponkeja tai lahjakortteja.
  Vastaa viestiin
11.02.12, 05:49   #25 (linkki)
Kassat
(Vierailija)

vähän tarkempaa

Olin eilen ostoksilla Prismassa ja,kun pakkasin tavaroita niin yht*äkkiä portinhälytin alkoi huutamaan. Pyysin kassapoikaa tutkimaan tavarani ja poistamaan hälyttimen,jonka luulin jääneen liiviin jonka ostin. Mitään ei löytynyt.
Siitä vierestäni juoksi ulos tyttö ja mies,mutta heihin ei kukaan kiinnittänyt mitään huomiota. Elikkä varastivatko nuo juoksijat jotakin,siksikö hälytin huusi?
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku