| |  | |
03.07.12, 01:33
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | pieni laina 100€?
Etsin yksityistä lainanantajaa. Tarve olisi 100e perjantaiksi, jonka olen sopinut vuokranantajan kanssa maksupäiväksi tälle kuukaudelle (menee loppu vuokran maksamiseen) Maksan koron kanssa takaisin, kunhan saadaan asiat kuntoon. Olen juuri aloittanut työt eli ei ole ongelma maksaa takaisin.. Palkkapäivä on elokuun 10 päivä..
Viimeinen muokkaaja Plaza-tiimi; 07.08.12 17:29.
| |
| | |
03.07.12, 01:58
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Yksityinen lainanantaja Etsin yksityistä lainanantajaa. Tarve olisi 100e perjantaiksi, jonka olen sopinut vuokranantajan kanssa maksupäiväksi tälle kuukaudelle (menee loppu vuokran maksamiseen) Maksan koron kanssa takaisin, kunhan saadaan asiat kuntoon. Olen juuri aloittanut työt eli ei ole ongelma maksaa takaisin.. Palkkapäivä on elokuun 10 päivä.. | Pyydä pomolta kottia jos kerran töissä olet. Mielellään antaa kun tietää että et voi sitten lähteä nostelemaan ennenkuin on velat maksettu kun ei työ kuitenkaan satu maistumaan.
Eikä vuokria makseta perjantaisin. Onneton yritys, mutta ei teiltä retkuilta juonet lopu. Juopoilla on aina rahan tarve perjantaina. En koskaan laita kenellekään rahaa viikonloppua vasten. Sunnuntaina itketään krapulassa lisää rahaa kun nyt vähän lipsahti. Enkä lainaa rahaa suoraan juopolle vaan on annettava sen vuokranantajan tiedot ja tilinumero että voin itse olla yhteydessä siihen. Tai jos lainataan rahaa muuta ostosta varten tai laskun maksuun maksan sen itse suoraan että menee oikeaan paikkaan. Jos ei googlella löydy kotisivua ja tilinumeroa ko. firmaan ei rahaakaan tipu. Huijareille en laita. Juopot on uskomattomia keksimään "ystäviä" joilta voi tarkastaa että tiedot on oikein ja tilinumero myös, mutta minua ei kuseteta. Tuppaa olemaan se vuokranantaja sellainen viskibasso baarin hälyssä että hälytyskellot soi heti. Että raitista viikonloppua vaan. Tuskinpa kukaan lainaa vaikka kuinka epätoivoisesti vingut. Sitä paitsi vuokranantaja voi odottaa ensi kuuhun asti. Ei se heti häätöä laita.
Viimeinen muokkaaja Plaza-tiimi; 07.08.12 17:29.
| |
| | |
04.07.12, 21:26
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) |
Heinäkuun vuokrasta siis puuttuu satanen. Eräpäivä on mitä ilmeisemmin - ja niin kuin yleensä onkin - ollut kuun alussa, esim. toinen päivä, pari päivää sitten. Varmasti voit neuvotella vuokranantajan kanssa, että maksat puuttuvan satasen silloin palkkapäivänä. Miksei hän odottaisi sitäkin, kun joutuu kuitenkin odottamaan sitä elokuun alussa maksettavaa vuokrakin sinne elokuun kymmenenteen.
Jos on ihan pakko maksaa, niin pyydä vanhemmiltasi, sisaruksiltasi tai ystäviltäsi. Luultavasti jollakin tutulla tai sukulaisella on, kyllä meidän sukulais- ja tuttavapiiri ainakin auttaa tarvitsevaa ja läheisestä ihmisestä varmasti tietää, että raha tulee sovitusti takaisin. Tai jos on aivan yksin maailmassa, niin ehkä silloin kannattaa ottaa sellainen hirmukorkoinen pikavippi kuukaudeksi. Niitähän tarjotaan yhtenään siellä sun täällä. Normaalisti en niitä suosittelisi kenellekään, mutta aivan äärimmäisessä hädässä sekin on varmasti hyvä ratkaisu.
En usko, että kukaan vieras lainaa rahaa. Jos et tosiaan saa rahaa tutuilta, ota heti yhteys vuokranantajaan ja kerro tulevasta palkkapäivästä ja pyydä vuokranantajaasi laskemaan puuttuvalle summalle asianmukaisen koron. Näin saat nukuttua yösi, etkä hermoile turhasta, etkä myöskään käyttäydy huonosti vuokranantajaasi kohtaan.
| |
| | |
05.07.12, 02:05
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kiitos teille vinkeistä ja nou hätä, sain kun sainkin neuvoteltua jo eilen asiasta tai no oikeastaan vuokranantaja ehdotti tätä ratkaisua, kuulemma joskus aikaisemmalla asukkaalla ollut samankaltainen tapaus :)
Juuh ja totta, tuskin kukaan olisi lainannut näin nopeasti tuota summaa ja loppupeleissä se on pieni verrattuna esimerkiksi asuntolainoihin.. että voi neuvotella jonkun kanssa maksusta..
Ja jatkossa jos tulee samankaltainen tapaus, niin olen jo pomon kanssa sopinut, että vähentää sen summan palkasta.. jos tällasta sattuu joskus toisten käymään.. no kerrasta ainakin oppii eli tällä tarkottaen sitä, että osaa kysyä pomolta yms..
Itsellä kaikilla kavereilla on rahatilanne huonohko, ihan siis yleensä.. Heiltä kun kysyy esimerkiksi joskus ravintolaan syömään, niin tulee yleensä vastaus: "ei ole rahaa!" että sikäli olen paremmassa jamassa, koska yleensä itsellä on muutama satanen jossain kätkössä, mutta tällä kertaa olen ravannut alvariinsa hammaslääkärillä paikkaamassa hampaasta lähtenyttä palasta ja rahat mennyt siihen.. ja tosiaan koskaan aikasemmin ei ole näin tiukoilla ollut rahat, mutta onneksi on ymmärtäväinen pomo ja vuokranantaja, joka voi hätätapauksessa hieman joustaa.. :)
Ja ei itselläni ensimmäisenä tullut mieleenkään kysyä työnantajalta (koska juui olen vasta aloittanut), mutta onneksi täällä on viisaita ihmisiä neuvomassa.. Pistän nämä vinkit muistiin..
Mutta hyvää loppukesää teille molemmille, toivottavasti ei tule toistamiseen tällaista tilannetta! :)
| |
| | |
05.07.12, 10:35
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) |
Hyvä, että asia ratkesi jo! Arvasinkin, että ratkeaa, kun on kysymys lyhyestä ajasta ja pienestä summasta. Koska olen itsekin painiskellut rahavaikeuksien kanssa (pitkähkö sairausjakso muutama vuosi sitten) olen oppinut, että kaikkein tärkeintä on heti tarttua härkää sarvista ja soittaa/panna sähköpostia/kirjoittaa kirje. Kun asiat ottaa heti puheeksi, on niillä taipumus ratketa parhain päin, eikä tarvitse hermoilla ja menettää yöuniaan.
| |
| | |
09.07.12, 13:20
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) |
koitit kepillä jäätä jos joku hullu olisi ottanut tosissaan ja antanut apua olemattomaan pulmaasi. Juma, luuletko, että joku olisi niin hullu että antaisi rahaa. Tekaistu g-mailikin, oletk aika rohkea kerjäämisessäsi.
| |
| | |
12.07.12, 00:34
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sä teit sen taas koitit kepillä jäätä jos joku hullu olisi ottanut tosissaan ja antanut apua olemattomaan pulmaasi. Juma, luuletko, että joku olisi niin hullu että antaisi rahaa. Tekaistu g-mailikin, oletk aika rohkea kerjäämisessäsi. | Sulle voin ihan todeta, että ensinnäkin ei ollu tekaistu osoite ja toisekseen sain jo apua ongelmaani työnantajalta ja vuokraantaja on ymmärtäväinen.. ja kuten jo sanoin tuola aijemmin, niin mulla ei ole koskaan ennen tapahtunut tällasta tilannetta..
Ja ihan hyvin olisit voinu pitää sen suusi kiinne, koska asia on jo ratkennut, mutta luultavasti sulla tuli omantunnon tuskia, kun oli pakko vastata..
Asia on ratkennut ja mun puolesta tää ketju voi joutua unholaan.. tuskin tulen tätä enää tämän viestin jälkeen seuraamaan..
Mutta jos sun on pakko tänne tulla urputtamaan tilannetta, niin senkus.. omapahan ongelmas, että heität aikaa hukkaan, kun asia on ratkennut jo!!
| |
| | |
13.07.12, 17:42
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) |
Hyvä, että asiasi järjestyivät AP:)
Älä välitä em. ilkeistä kommenteista. Ihmisillä tuntuu olevan tänä päivänä niin paha olo, että syyttömiinhän se on purettava.
Oikein hyvää jatkoa, pärjäile!
| |
| | |
15.07.12, 18:02
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) |
"Jos jatkossa tulee samanlainen tilanne"...pistä hyvä ihminen vuokrasi automaattiveloitukseen samoin kuin muut pakolliset maksut ja muuten elät varojesi mukaan, niin eipähän enää tule samanlaista tilannetta!
| |
| | |
18.07.12, 22:31
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) | Mieti nokaas pidemmälle
Kannattaa oikeasti uhohtaa velalla maksaminen. Kun sen aloittaa, on tosi vaikea lopettaa. Puhu ensin jos on mahdollista saada vähän lykkäystä.
Tämä neuvo on paras. Jos lainaat velkoihin, et tule koskaan pärjäämään. Ja jos summa on noinkin vähän, niin sitä huonommin pärjäät tulevaisuudessa.
Joskus kannattaisi kuunella muitakin....
| |
| | | | |