Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plaza keskustelut – Plaza > Ellit > Työ ja yhteiskunta > Kahvitunnilla
Keskustelujen ohjeet

Vastaa viestiin

Työkalut Hae ketjusta
06.02.06, 09:18   #1 (linkki)
Kukkia???
(Vierailija)

Tohtorikaronkka

Tietääkö kukaan kuuluuko tohtorikaronkkaan viedä kukkia onnitteluna?

Sain elämäni ensimmäisen kutsun karonkkaan ja vaikka pukukoodista google antaa tietoja, tähän en vastausta löytänyt... Joten onko täällä palstalla kävijöillä kokemusta asiasta???
  Vastaa viestiin
06.02.06, 21:20   #2 (linkki)
litsi
(Vierailija)

Re: Tohtorikaronkka

kuulemma ainakin kauppakorkeen karonkassa on ollut tapana, mutta jonkun verran tiedekuntakohtaista. eikai se mikään etikettivirhe voi olla jos kukkia vie. mä kyllä veisin
  Vastaa viestiin
08.02.06, 10:32   #3 (linkki)
\s
(Vierailija)

No itse kyllä toivoin että olisin saanut ne rehut heti väitöstilaisuuden päätyttyä, että ne olisi ehtinyt heittää kotiin ennen karonkan alkua, mutta eiväthän kaikki sitä tajunneet. Kyllä sitten hatutti roudailla niitä pehkoja karonkan loputtua pitkin öisiä katuja. Taisi tulla rumimmat nakeltua pitkin katuojia.

Täytyy kyllä myöntää, että en suuremmin arvosta leikkokukkia. En ole koskaan ymmärtänyt, miksi ihmisten pitää joka välissä ojennella toisilleen kasvien sukupuolielimiä. Toivottavasti sinun väittelijäsi arvostaa kukkia enempi.
  Vastaa viestiin
08.02.06, 11:26   #4 (linkki)
?
(Vierailija)

Siis sinä tuon kirjoituksen perusteella tohtori?
Just jå. Ja et sitten taxilla kotiin mennyt?
  Vastaa viestiin
09.02.06, 10:26   #5 (linkki)
\s
(Vierailija)

Ei, en ole tuon tekstin perusteella tohtori. Vaan väitöskirjan.
  Vastaa viestiin
15.02.06, 08:40   #6 (linkki)
Hih
(Vierailija)

Aika pahan pistit takaisin, meinasi mennä aamukahvit väärään kurkkuun ;)
  Vastaa viestiin
20.02.06, 20:51   #7 (linkki)
=)
(Vierailija)

Aika paha=)
  Vastaa viestiin
23.02.06, 09:37   #8 (linkki)
Meillä näin
(Vierailija)

Meillä on tapana antaa kukat väitöstilaisuuden jälkeen olevassa kahvitilaisuudessa. Sieltä väittelijän sukulaiset vievät ne sitten väittelijän kotiin ennen karonkan alkua.
Eihän väittelijä jouda niitä kukkapuskia raahaamaan pitkin kaupunkia.
Jos/kun minun väitöstilaisuuteen tai karonkkaan tuodaan kukkia niin jätän ne sinne missä ne minulle annetaan. En totta toisesti raahaa kukkia kassikaupalla mukana väitöspäivänä.
  Vastaa viestiin
23.02.06, 17:35   #9 (linkki)
cochon
(Vierailija)

Jos viet kukkia, niin ehdottomasti väitöstilaisuuteen eikä karonkkaan. Juuri näistä mainituista syistä. Itse sain muutamia kukkia väitöstilaisuudessa ja koska en asu yliopistopaikkakunnalla, niin jätin ne sitten sunnuntai-iltana hotellihuoneeseen. Hieman kyllä harmitti. Kukkien antaminen on kaunis ele, varsinkin naisille.
  Vastaa viestiin
14.03.06, 13:22   #10 (linkki)
Tohtorin muija
(Vierailija)

Meille tuli kukkia kotiin kukkakaupan tuomana, ja väitöstilaisuuden jälkeen, kun väittelijä tervehti ja otti vastaan onnittelut. Karonkka pidettiin mahdollisimman miniminä, ja sinne ei enää tullut mitään, eikä tarvinnutkaan. Mielestäni paras tapa oli kukkakaupan lähetti, etenkin talvella on hankalaa isoja kimppuja kuljetella pitkin kaupunkia.
  Vastaa viestiin

27.03.06, 17:47   #11 (linkki)
väittelevä
(Vierailija)

Kukat ovat kaunis asia ja myös väitellyt on sellaiset ansainnut.
Kuten todettu, voi antaa heti väitöstilaisuuden jälkeen, on siellä varmaan muita yleisön edustajia samalla asialla.
  Vastaa viestiin
28.03.06, 13:34   #12 (linkki)
Ilmatar
(Vierailija)

Aika hyvä. =)
  Vastaa viestiin