| |  | | |
22.11.07, 15:54
|
#51 (linkki)
| | (Vierailija) |
Missä julkisella puolella siivooja tienaa 1800 e/kk? Kerro puts plank heti ja laita myös yhteystiedot.
| |
| | |
22.11.07, 16:41
|
#52 (linkki)
| | (Vierailija) | Se on ihan normaali
Minimipalkka nähtävissä esim ilta lehdessä (eilinen) Tarkalleen 1836e brutto
| |
| | |
22.11.07, 16:41
|
#53 (linkki)
| | (Vierailija) |
Talousassistentin (sisäinen laskenta) tehtävissä tienaat ainakin Helsingissä reippaasti.
| |
| | |
22.11.07, 17:00
|
#54 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja puts plank puppua 1200e brutto kun siivoojanakin saa 1800 brutto | Kyseessä onkin apuraha, joka on verotonta. Eli netto.
Mutta se tarkoittaakin taas sitten sitä, ettei ole oikeutettu työttömyysturvaan. Apurahakauden päätyttyä (jotka yleensä kestävät 3-12 kk) on heittäydyttävä sosiaalitoimiston asiakkaaksi, ellei puoliso elätä tai muuta rahoitusta saa. Näin toimii kunnon tietoyhteiskunta.
| |
| | |
23.11.07, 17:34
|
#55 (linkki)
| | (Vierailija) |
Sais nyt edes kuussa käteen 1500 mutta kun jää siihen tonniin... mutta tarkasti kun elää niin riittää mutta eipä sillä paljoa juhlita.....
| |
| | |
23.11.07, 18:31
|
#56 (linkki)
| | (Vierailija) | tonnin
Tonnin saa käteen jo pelkällä työttömyys ja sossun,kelan korvauksilla. Vaikea uskoa,että joku viittii tehdä töitä tonnilla. En minä ainakaan. Joo kyllähän tonnilla elää ei siinä mitä,mutta että töitä?
| |
| | |
23.11.07, 18:38
|
#57 (linkki)
| | (Vierailija) |
Etsivät Tanskaan call centeriä vuorotyöhön. Liksa 3800 euroa.
| |
| | |
25.11.07, 15:27
|
#58 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Äitihahmo Psykologin vähimmäispalkka on toi summa | Aivan, ja psykologit jos ketkä ovat koulutettuja, naisvaltaisella alalla, ja jäivät vielä ilman tasa-arvoerää tämän syksyn neuvotteluissa! Psykologin työtä arvostavat ainakin asiakkaat/potilaat, ja varsin monet yhteistyötahotkin. Psykologit hankkivat suureksi osaksi omalla kustannuksellaan kalliit ja aikaavievät terapia- ym. jatkokoulutukset (jotka sisältävät kalliin oman terapian ja työnohjauksen), ja palkkaa kunnalta saa pahimmillaan tuon 2500 - 2600 e. Tässä menevät nyt monet tehyläiset ohi, eikä heillä lopultakaan ole kuin entinen opistotasoinen koulutus. Nykyään suositaan teknistä osaamista, ei monimutkaisempaa ihmissuhdeosaamista. Psykologin peruskoulutus kestää n. 6 vuotta ja sen päälle erikoistumis- tai terapiakoulutukset 4 - 6 vuotta. Ts. koulutus määrältään ja laadultaan vastaan lääkärin koulutusta ja palkkaa saa noin puolet (jos sitäkään) lääkärin palkasta.
| |
| | |
21.12.07, 23:09
|
#59 (linkki)
| | (Vierailija) | markkinointiduuni
Muutama vuosi sitten olin markkinointisuunnittelijan hommassa, palkka 2 660/kk brutto. Jos olet merkonomi, kiinnostaisiko jatko-opinnot tradenomiksi (oma taustani)?
| |
| | |
22.12.07, 18:51
|
#60 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kyllä minulle aineenopettajana jää 20 vuoden työkokemuksella käteen tuo 2500 €. Ja huomio, että olen nainen.
| |
| | |
28.12.07, 00:01
|
#61 (linkki)
| | (Vierailija) |
8 vuotta alalla ollut toimistosihteeri.
| |
| | |
28.12.07, 12:13
|
#62 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Mirkkiz 8 vuotta alalla ollut toimistosihteeri. | Saa siis 2500 käteen! Höpö höpö ja vielä kerran höpönhöpö. | |
| | |
28.12.07, 14:03
|
#63 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kuka on sanonut että KÄTEEN? Haloo!
| |
| | |
28.12.07, 14:35
|
#64 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 12/2007
| konttorirotaksi Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja Täti neuvoo Jos et kykene nyt hallitsemaan kulujasi, et kykene siihen edes suuremmalla palkallakaan.Ne kulut kyllä kasvaa palkan mukana. | Tämä on kyllä taas tällaista juputusta. Jokainen on itse vastuussa menoistaan. Itselleni on käynyt päinvastoin. Tulot nousseet ja kulut pienenneet; esim. myin auton pois ja käytän julkisia, vaihdettiin asunto pienempään, shoppailen vähemmän vaatteita jne. Sitä on tullut tarkaksi rahoistaan ja sijoittaa / tallettaa harkiten.
Toimistosihteerinä (laaja toimenkuva) yksityisellä saa tuon 2500. Rakennusala käy myös kuumana. Markkinoinnin työt on kilpailtuja, mutta liksat suht hyviä. Itselläni markkinointivastuullisena 3300€/kk +edut, valmistuin tradeksi 1,5 vuotta sitten. Työtäkin hakiessa kannattaa ehkä hieman miettiä onko oma duuni suhdanteista riippuvainen. Voihan se mono taantuman yhteydessä heilahtaa kenen tahansa kohdalla, mutta tietyillä aloilla / toimenkuvilla herkemmin. | |
| | |
28.12.07, 16:26
|
#65 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Haloo?! Kuka on sanonut että KÄTEEN? Haloo! | No haloo haloo, ei vain taida olla ketään siellä päässä kotona kun pitää haloota huudella - keksi nyt edes jotain hieman uudempaa!
Olisiko selvempää jos aina summista puhuessanne mainitsisitte puhutteko brutosta vai netosta!
| |
| | |
28.12.07, 22:16
|
#66 (linkki)
| | (Vierailija) |
Aivan kaistapäinen ketju. Kirjoittajat eivät todellakaan tiedä mikä on BRUTTO ja mikä NETTO- palkka. Aika köyhää jos ei edes alkeita osata.
Sitten kun verot on otettu....
Ennen kuin verot on otettu....
| |
| | |
31.07.08, 22:47
|
#67 (linkki)
| | (Vierailija) | Jo on kumma.... Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja matalapalkkainen akateeminen Kopioin tuolta Parlamentti-palstalta tämän Kuntatyönantajien sivuilta löytyneen palkkalistauksen. Tästä käy ilmi, että esimerkiksi erikoislastentarhanopettaja ja esikoulun luokanopettajat - joihin vaaditaan akateeminen tutkinto - tienaavat vähemmän kuin valtaosa sairaalan henkilökunnasta. Eli toki palkkaa saa lisää pyytää, mutta kannattaisi miettiä perusteita vaatimuksille. Pieni palkka kun ei ole totta kuitenkaan... Harva toisen asteen - tai nykyään ammattikorkeakoulututkinnon - suorittanut tienaa yhtä hyvin kuin sairaalassa työskentelevät.
apulaisosastonhoitaja 2 713 euroa
apuhoitaja 2 261 euroa
ensihoitaja 2 712 euroa
erityislastentarhanopettaja 2 283 euroa
erikoissairaanhoitaja 2 321 euroa
esikoulun luokanopettaja 2 157 euroa
sairaala-apulainen 1 871 euroa
perushoitaja 2 236 euroa
sairaanhoitaja 2 487 euroa | Jos katottas vähän realistisesti: Moniko valittaja vaihtaa CP-vammaiselta vaipat monta kertaa päivässä? moniko kuuntelee uhkauksia joko itseensä tai perheeseen liityen työaikana? onko sairaalassa yhtä pitkät palkalliset kesälomat kuin opettajilla?monko perheellinen on keskeytymätöntä kolmivuorotyötä? ...Jos itse punnitsen esim näitä niin en päivääkään olisi Malmin tai Peijaksen tai tai missään muuallakaan töissä. Kutsmusammatti vai mtä. Itse olen sairaanhoitajan mies ja tienaan mielelläni vähemmän kuin vaimoni ja olen ylpeä siitä, että vaimon on sairaanhoitaja. Aina löytyy niitä joilla on kaikki hunosti jos ei huono palkka niin naapuri tai.....
| |
| | |
01.08.08, 07:02
|
#68 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja kerro heti Missä julkisella puolella siivooja tienaa 1800 e/kk? Kerro puts plank heti ja laita myös yhteystiedot. | Lukaise: http://www.taloussanomat.fi/omatalous/2008/07/14/katso-huippuansiot-ja-kurjimmat-palkat/200818075/139
"Työntekijöiden säännöllisen työajan kuukausiansiot ovat alimmillaan keskimäärin noin 1 600 euroa kuukaudessa.... Näin vähän tienaavat Tilastokeskuksen mukaan yksityisillä aloilla miehistä ja naisista esimerkiksi maa- ja metsätalouden avustavat työntekijät sekä pesu-, valkaisu- ja värjäyskoneiden hoitajat.... Lisäksi yksityisellä puolella naisista noin 1 600 euroa ansaitsevat muun muassa puutarha-alan työntekijät sekä sanomalehtien ja mainosten jakajat.... Kuntapuolella alle 1 600 euroon jäävät kummastakin sukupuolesta sanomalehtien ja mainosten jakajat, valtion töissä ei kukaan." | |
| | |
01.08.08, 10:14
|
#69 (linkki)
| | (Vierailija) |
Hei, mistä oikein revitte noin huonoa palkkaa?
Mä oon vasta oik.yo. ja oon kesätöissä eräässä suuressa pankissa, jossa saan bruttona 2600 e/kk. Tietty oon ollut täällä jo muutaman kesän, palkka on noussut samalla... :D
| |
| | |
01.08.08, 10:24
|
#70 (linkki)
| | (Vierailija) |
Selitys; sä oot blondi ja sun pomo on mies :)
| |
| | |
01.08.08, 11:06
|
#71 (linkki)
| | (Vierailija) |
Ohoh, no se on kyllä totta :D Mut tuskin vaalealla hiustenvärillä on mitään merkitystä palkkaan....
| |
| | |
01.08.08, 11:52
|
#72 (linkki)
| | (Vierailija) |
Tyypillistä. 20 vuotta talossa ollut pankkitäti saa tuon maks. 2600 ollessaan taulukkopalkan viimeisessä sarakkeessa. Rahoitusalalla maksetaan tuota blondi- ja munalisää. Mutta sellainen tämä yhteiskunta on :)
| |
| | |
01.08.08, 13:47
|
#73 (linkki)
| | (Vierailija) |
Pankkitädille tiedoksi että en ihmettele palkkaasi jos aivotyöskentelysi on samaa tasoa kirjoituksesi kanssa! Ootko hieman kateellinen kun et ole päässyt työelämässä eteenpäin, tosin en yhtään ihmettele miksi....
Ja kerro missä työehtosopimuksessa on blondi- ja munalisä...vai oisko niin että se on vain ajatuksena omassa tyhjässä päässäsi!
| |
| | |
01.08.08, 22:00
|
#74 (linkki)
| | (Vierailija) |
Entisenä yksityisenä lastenhoitajana (pph-pätevyys) tienasin 1300€/kk.
Joltakin palstalta luin että toimistopuolen ansiot voivat jäädä jopa 1200€/kk! Onko totta? | |
| | |
01.08.08, 22:07
|
#75 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja köyhä hoitsu Entisenä yksityisenä lastenhoitajana (pph-pätevyys) tienasin 1300€/kk.
Joltakin palstalta luin että toimistopuolen ansiot voivat jäädä jopa 1200€/kk! Onko totta? | Totta on. nimim. toimistosihteeri brutto 1 157 e | |
| | | | |