| |  | | |
31.03.08, 10:40
|
#26 (linkki)
| | (Vierailija) |
Tietääkö kukaan paljonko Selectan automaatin lattessa (sokerilla/ilman) on kaloreita?
| |
| | |
31.03.08, 11:14
|
#27 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja veroissahan se tuntuu ^Joo ei väliä. Suomalaiset kansantaudit pysyköön edelleen ykköskuolinsyynä ja terveydenhuollon jonojen rasitteena. Veroissa me maksamme teidän sydän- ja kolesterolilääkkeenne. No itsepähän kuitenkin eniten tulet kärsimään. | 0,3 tai 0,4 yksikön nousu kolesterolissa ei ole mitenkään erityisen merkittävää. Ja naisella tuo kolesteroli saa muutenkin olla reippaasti yli tuon vitosen rajan ennen kuin riskit kasvavat merkittävästi. | |
| | |
31.03.08, 14:53
|
#28 (linkki)
| | (Vierailija) | Saludo
ja pannukahvina | |
| | |
27.08.10, 16:53
|
#29 (linkki)
| | (Vierailija) | Ne on nautintoaineita!
Kahvi ja tee ovat nautintoaineita ja ei sitä hintaa kannata tuon takia katsella turhan tarkkaan. Ei niitä kuitenkaan janoon juoda, vaan sen takia, että se on nautinnollista. Turussa kun asun niin ostan kahvit Turun Kahvipaahtimolta Cafe Artin kautta: Turun Kahvipaahtimo CaféArt
Vastaavaa laatua teen suhteen saa netistä mm. täältä: Jadepisara.fi - Kiinalainen teekauppa
Oma teesuosikkini löytyy tuolta: Punainen tee - Teevalikoima
Sieltä se Qimen Special joka on ainakin ton tekstin mukaan sama kuin Keemun mitä joskus näkee joissain kaupoissa. Vihreät teet on kanssa tosi hyviä, mutta jotenkin mulle maistuu paremmin kuitenkin nuo perinteiset.
| |
| | |
27.08.10, 17:06
|
#30 (linkki)
| | (Vierailija) |
Teelaaduista ehdottomasti parasta tuo ääniä saanut Chai tea.
Cafe au lait, eli kunnon maitokahvi: ehdottamasti kahvi lämpimään maitoon sekoitettuna.
| |
| | |
30.08.10, 08:48
|
#31 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 07/2006 Sijainti: Pääkaupunkiseutu
|
Paras kahvi on Robert Pauligin Watsa kahvi ja murukahveista Neskafé Red cup. Paras tee Typhoo.
| |
| | |
30.08.10, 09:49
|
#32 (linkki)
| | (Vierailija) |
Suomessa myytävät kahvit ovat aika huonolaatuisia. Kotiin ostan kuitenkin Juhlamokkaa, juodaan kupilliset aamulla. Töissä on myös samaa kahvia, keitän kahvini itse ja vain itselleni, mutta tosi harvoin. Tee ei maistu oikein mutta venäläistä teetä olen suodattanut töissä kun jotain täytyy juoda. En muista sen teen merkkiä mutta maahantuoja on Sergejeff, teeni ostan Stockalta.
| |
| | |
30.08.10, 09:50
|
#33 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jx Paras kahvi on Robert Pauligin Watsa kahvi ja murukahveista Neskafé Red cup. Paras tee Typhoo. | Typhoota saa vain Harrodsilta kalliissa tea caddyssä postitse tilaamalla, ja se on fermentoitua mustaa teetä eli ei hyvää. Paras aamutee on sencha, iltapäivällä maistuu genmai ja illalla valkoinen tee. Sadesäällä juodaan oolongia.
Paras kahvi on aina tummapaahtoista. Se juodaan joko pressona, espressona tai café au lait'na. Viimeksi mainittu on aamukahvi.
| |
| | |
30.08.10, 09:52
|
#34 (linkki)
| | (Vierailija) |
Vilnassa myydään muutamissa kahviloissa aivan ihanaa kahvia joka on vastajauhettua, pienissä pusseissa. Se on parasta mikä koskaan olen juonut. Samasta kahvista tekevät tietysti myös kahviloissa tarjottavat kahvit.
Roberts coffeen kahvit "kääntävät vatsani ylösalaisin" eli niitä en voi juoda lainkaan.
| |
| | |
30.08.10, 09:55
|
#35 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Jx Paras kahvi on Robert Pauligin Watsa kahvi ja murukahveista Neskafé Red cup. Paras tee Typhoo. | Pikakahvia juovat vain britit, jotka eivät kahvista mitään ymmärrä. Eivätkä hyvästä teestä.
| |
| | |
30.08.10, 10:29
|
#36 (linkki)
|
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Katariina K Vilnassa myydään muutamissa kahviloissa aivan ihanaa kahvia joka on vastajauhettua, pienissä pusseissa. Se on parasta mikä koskaan olen juonut. Samasta kahvista tekevät tietysti myös kahviloissa tarjottavat kahvit.
Roberts coffeen kahvit "kääntävät vatsani ylösalaisin" eli niitä en voi juoda lainkaan. | Oletko maistanut tuota Watsa kahvia? Se on tummapaahtoista ja vatsaystävällistä. Edellä mainitun johdosta olen siihen itse siirtynyt silloin, kun täytyy keittää oikeata kahvia. (En juo kahvia päivittäin).
| |
| | |
30.08.10, 13:21
|
#37 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Jx Oletko maistanut tuota Watsa kahvia? Se on tummapaahtoista ja vatsaystävällistä. Edellä mainitun johdosta olen siihen itse siirtynyt silloin, kun täytyy keittää oikeata kahvia. (En juo kahvia päivittäin). | Onko verenpaine koholla? Kannattaa jättää kahvi kokonaan ja siirtyä vihreään teehen.
| |
| | |
30.08.10, 13:51
|
#38 (linkki)
|
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viheriäinen Onko verenpaine koholla? Kannattaa jättää kahvi kokonaan ja siirtyä vihreään teehen. | On mennyt lähes parin vuosikymmentä ilman päivittäistä kahvin juontia. Aamulla mustaa teetä maidon kanssa ja töissä pari mukillista per päivä maustamatonta vihreää teetä. Kahvia useimmiten vain viikonloppuisin, mutta loma-aikoina voi mennä muulloinkin, muttei koskaan enempää kuin puolimukillista - kokonainen mukillinen.
Viimeinen muokkaaja Jx; 30.08.10 14:17.
| |
| | |
30.08.10, 14:07
|
#39 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Jx En ole lähes parinvuosikymmentä on mennyt ilman päivittäistä kahvin juontia. Aamulla mustaa teetä maidon kanssa ja töissä pari mukillista per päivä maustamatonta vihreää teetä. Kahvia useimmiten vain viikonloppuisin, mutta loma-aikoina voi mennä muulloinkin, muttei koskaan enempää kuin puolimukillista - kokonainen mukillinen. | Yritän ymmärtää, mitä tuossa lukee, mutta en tajua. Ilmeisesti virkkeen pitäisi kuulu näin: En ole pariin vuosikymmeneen mennyt paivittäin kahvia juomaan.
| |
| | |
30.08.10, 14:15
|
#40 (linkki)
|
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viheriäinen Yritän ymmärtää, mitä tuossa lukee, mutta en tajua. Ilmeisesti virkkeen pitäisi kuulu näin: En ole pariin vuosikymmeneen mennyt paivittäin kahvia juomaan. |
Vastaus oli aivan turha, joten poistin sen.
| |
| | |
30.08.10, 14:33
|
#41 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minusta Meiran reilun kaupan kahvi on parasta. Siinä ovat maku ja tuotteen etiikka kohdallaan.
Teetä en juurikaan juo, joten en osaa sanoa, mikä on paras merkki. Jotain reilun kaupan luomuteetä (mustaa) minulla tällä hetkellä on ja se on ihan ok.
| |
| | |
30.08.10, 16:11
|
#42 (linkki)
| | (Vierailija) | kk
Mökillä, viikonloppuisin juomme mieheni kanssa aina ehdottomasti pannukahvit. Vesi hellalle pannussa kiehumaan ja sitten kun kiehuu niin kahvit sekaan ja sitten pannumyssyn alle laskeentumaan. Ja sen pitää ehdottomasti olla Saludon pannujauhatusta.
Kotona keittelemme suodatinkahvit, merkeissä käytämme Saludoa, Juhlamokkaa ja Presidenttiä. (Sitä kuuluisaa Kultakatriina ei kumpikaan voi sietää. Kylässäkin heti maistamme, että kahvit on tehty siitä).
Kotona juomme kahvit vain aamuisin ja töissä kahvituntisin. Illat on pyhitetty teen juonnille. Mielimerkkimme on Liptonin Russian tee.
| |
| | |
31.08.10, 12:24
|
#43 (linkki)
| | (Vierailija) |
arabican papukahvia ja jauhan itse tarpeellisen määrän. papukahvit on vaan vietävän kalliita. Saa sellaisen jauhatuksen jonka itse haluaa.
| |
| | |
31.08.10, 20:00
|
#44 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja iuopupuo Mökillä, viikonloppuisin juomme mieheni kanssa aina ehdottomasti pannukahvit. Vesi hellalle pannussa kiehumaan ja sitten kun kiehuu niin kahvit sekaan ja sitten pannumyssyn alle laskeentumaan. Ja sen pitää ehdottomasti olla Saludon pannujauhatusta.
Kotona keittelemme suodatinkahvit, merkeissä käytämme Saludoa, Juhlamokkaa ja Presidenttiä. (Sitä kuuluisaa Kultakatriina ei kumpikaan voi sietää. Kylässäkin heti maistamme, että kahvit on tehty siitä).
Kotona juomme kahvit vain aamuisin ja töissä kahvituntisin. Illat on pyhitetty teen juonnille. Mielimerkkimme on Liptonin Russian tee. |
Käyttekö myös paskalla yhtä aikaa?
| |
| | |
01.09.10, 11:28
|
#45 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Papuja arabican papukahvia ja jauhan itse tarpeellisen määrän. papukahvit on vaan vietävän kalliita. Saa sellaisen jauhatuksen jonka itse haluaa. | me tilataan pavut ebaystä, 6-9kg kerrallaan, yleensä jotain lavazzaa.
| |
| | |
01.09.10, 13:41
|
#46 (linkki)
| | (Vierailija) |
kiitos vinkistä , menepä käväisemään ebayssa
| |
| | |
01.09.10, 18:25
|
#47 (linkki)
| | (Vierailija) |
Suomalaisia kahveja mitä niitä nyt on Presidentit Juhlamokat yms ei voi juuri kahviksi kutsua, kitkeriä tiskivesiä.
Arkikahvina Arvid Nordqvist "Reko". Herkutteluun Köwa-kahvit (eri makuja), maailman parhaita. Pressopannulla tehtynä, siinä on pannukahvin maku mutta ilman niitä puruja.
| |
| | |
01.11.10, 10:42
|
#49 (linkki)
| | (Vierailija) | pikakahvi Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Torinon tyttö Pikakahvia juovat vain britit, jotka eivät kahvista mitään ymmärrä. Eivätkä hyvästä teestä. | Olen siirtynyt kokonaan pikakahviin. Niissäkin on eroja varsinkin hinnoissa:)
| |
| | |
01.11.10, 14:34
|
#50 (linkki)
| | (Vierailija) |
Hyvä tee varsinkin flunssakauden jyllätessä on Clipperin antioksidanteilla ladattu vihreä tee echinacealla maustettuna. E ja ilmeisesti sitruuna peittää hyvin vihreän teen maun.
| |
| | | | |