Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Työ ja yhteiskunta > Kahvitunnilla
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
31.05.12, 09:53   #1 (linkki)
yksi pieni
(Vierailija)

Antakaa ihmisten elää elämäänsä

Tupakasta ollaan vouhkattu vuosikymmeniä, samaan aikaan huumeet valtaavat alaa meilläkin, suvaitsemattomuus ja ihmisten syrjintä lisääntyy.

Kipakka keskustelu eilen töissä jäi vaivaamaan, kun olin ainoa tupakoitisijoiden "puolustaja." Minua riepoo, kun ihmiset on ajettu ahtaalle, tupakan vuoksi ja samaan aikaan ihmiset tappavat toisiaan.
Itsemurhat ovat yleisiä. lapsia heitteillä nytkin 2vuotias jossain yksinään.
Mutta tupakka, ihmiset huutavat kuinka se pilaa käyttäjän keuhkot, no omat ovat.
Naapurin keuhkot, no sitä tulee välttää toki.
Olen huomannut, kuinka ihmiset salaa polttavat, vaikenevat jos lapsi polttaa, pahempaakin tähän maailmaan mahtuu.
Julkkikset ja päättäjät eivät halua esiintyä kuvissa tupakan kanssa, mitä kaksinaamaisuutta ja pelkoa.
Nämä yleensä vihreät kaikkea vastustavat osoittavat muka ylemmyyttään tupakoitsijoita ym. ihmisiä kohtaan kohtaan. Hututeltoissa vieraileva Haavistokin on varmasti huomannut kuinka huumavia lehtiä tugetaan huuleen ja erilaisia litkuja vedetään naamaan, maassa kuin maassa.
Mutta tupakka, voi kauheaa...

Siitä ei louskuteta, kuinka esim. Espoosta töissä käyvät joutuvat autobaanalla vetämään myrkkyä keuhkoihinsa autojoissa, (kesäkuumalla silmiä kirevelee jos rekka sattuu viereen) siitä ei puhuta kuinka eliitin lentomatkailu saastuttaa. Joka viikko Brysseliin ja takaisin, vaikka videoneuvottelut on keksitty.
Siitä ei puhuta että Itämeri on paskottu, kun kaljaa viedään Viroon ja ihmiset sitä sitten kärryineen kyöräävät takaisin.

Kaivokset saastuttavat, yletön kerskakulutus saastuttaa, turve- ja atomivoimalat ovat uhka, mutta TUPAKKA se on kaikkien hölmöjen aivoissa se pahin.
Itse poltin 30-vuotta sitten ja tiedän mitä se on, läheiseni eivät polta mutta en solvaa niitä jotka eivät pääse tupakasta eroon.

Jossain maassa on kai tehty eloite tupakoitsijoitten puolustamiseksi, toivottavasti meilläkin.

Toki he voisivat tumppinsa laittaa muualle kuin kuin kadulle, mutta on sinne ulosteen ja oksennuksen sekaan ne mahtuvat, ei niihin tumppeihin kompastu.
Haju toki on paha, mutta ei siihen kuole, sanoisin että inhottavaa pahansuopaisuutta koko ällöttävä vouhotus.
  Vastaa viestiin
31.05.12, 21:18   #2 (linkki)
no kappasta
(Vierailija)

Juu annetaan ihmisten kessutella itsensä hengiltä ihan rauhassa. Mitä nopeammin kuolevat sitä enemmän säästyy eläkerahoja.
  Vastaa viestiin
01.06.12, 07:30   #3 (linkki)
entisen röökaajan vaimo
(Vierailija)

mieheni oli aloittanut tupakanpolton 14 vuotiaana. Poltti 2-3 askia päivässä punaista mallua.
Aamuyskät 30 vuotiaana korjaantui tupakalla.
45 vuotiaana todettiin keuhkoahtaumatauti. Muita syitä ei ole kuin tupakka. Tupakointi loppui kertaheitolla diagnoosipäivänä. Liian myöhään.
Nyt 55:sena kulkee happipullon ja viiksien kanssa. Ei pysty nousemaan enää edes neljää rappusta ylöspäin lepäämättä välillä. Ei pysty kävelemään 50m pidemmälle yhtäjaksoisesti. Herää kymmeniä kertoja yössä kun ei pysty olemaan pitkällään, kun ilmaa ei vaan keuhkoihinsa saa. Olemme valvoneet kymmeniä öitä yhdessä ja itkeneet.

Tämä on kova paikka ihmiselle joka on ikävuodet 14-40 viettänyt ulkona maastossa kävellen jopa kymmeniä kilometrejä päivässä.

Mieheni ei tule näkemään 60 vuotispäiväänsä.
Kuolema hitaasti tukehtumalla on kauhea. Eläminen kun ei pysty hengittämään ja kun on koko ajan tunne että tukehtuu on kauheaa. Ehkä kauheampaa kuin se kuolema olisi.

Olen monta kertaa sanonut hänelle, että hän tekisi tosi hyvän työn jos kävisi kouluissa puhumassa nuorille tupakan vaaroista. Mutta ihminen joka koko ajan miettii sitä joko nyt joutuu tekemään itsemurhan kun ei kestä enää... niin eipä siinä ole voimia mennä.

Jos olisin sinä, niin minä puhuisin ja puhuisin tupakan vaaroista kaikille läheisilleni.
Mieheni kohtaloa ja oman elämäni viimeisiä 15 vuotta en toivo edes pahimmalle vihamiehelleni.

Minä itken kun kirjoitan tätä. Rakastan miestäni.

Tupakan vaaroja ei poista yhtään se että lentäminen saastuttaa, liikenne saastuttaa, kaivokset saastuttaa. Niin saastuttaa. Mutta ei se tupakan vaaroja poista eikä tupakasta sairastunutta ihmistä terveeksi saa.

Ehkä minä menen kouluihin puhumaan tupakoinnin vaaroista sitten kun mieheni on kuollut.
  Vastaa viestiin
01.06.12, 08:45   #4 (linkki)
no jaa
(Vierailija)

Kukaan suomessa ei polta siksi ettei tiedä tupakan vaaroista, niin tolloa ihmistä ei ole. No ehkä joku 5-v.
Väitän, että tupakka on huume joka palvelee ihmisessä jotain jota ilman hän ei oikein jaksa.
Kaikenlaiset nautintoaineet ovat pahasta, mutta miksi ihminen sortuu niihin?
Lääkärit polttavat, käyttävät lääkkeitä väärin ja viinakin maistuu, uskon ette tietämättömyydestä ole kyse.
Kuolemme kaikki, on monia syöpiä joissa ihminen miettii miksi, tupakan tietää jokainen mutta mitä se auttaa kun lähtö tulee. Toki muilla on helppo nokkia, että voi voi olisit elänyt piiikän hyvän elämän ja kuollut terveenä jos et olisi polttanut.
Isot yhtiöt tuottavat meille paskaruokaa, kaikki on mainpuloitu mutta siitä ei puhuta mitään, ei kerrota mitä syöpiä ne aiheuttavat.
  Vastaa viestiin
01.06.12, 17:39   #5 (linkki)
Vastenmielistä
(Vierailija)

Tupakoijat eivät huomioi muita: heidän vaatteensa tuoksuvat tupakalta, kun tullaa huoneeseen juuri tupakka polttaneena tuoksu tulee vahvasti mukana, naapuriparvekkeen tupakansavu tulee vieraaseen asuntoon missä vaikkapa vauva tai astmaatikko asuu, he sangen röyhkeästi lyhentävät työpäiväänsä menemällä toimistolla tupakoimaan...

Ihan sama jos tuhoavat keuhkonsa - kunhat eivät muita!
Suosin tiukkaa kuria heille!
  Vastaa viestiin
02.06.12, 11:10   #6 (linkki)
mielipiteeni
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vastenmielistä Näytä viesti
Tupakoijat eivät huomioi muita: heidän vaatteensa tuoksuvat tupakalta, kun tullaa huoneeseen juuri tupakka polttaneena tuoksu tulee vahvasti mukana, naapuriparvekkeen tupakansavu tulee vieraaseen asuntoon missä vaikkapa vauva tai astmaatikko asuu, he sangen röyhkeästi lyhentävät työpäiväänsä menemällä toimistolla tupakoimaan...

Ihan sama jos tuhoavat keuhkonsa - kunhat eivät muita!
Suosin tiukkaa kuria heille!
Itse en asu epäsosiaalisessa ympäristössä, olen ehä jäävi puhumaan. Yksi ystävistäni polttaa ja kaivan hänelle aina tuhkiksen, pesen sen ja asia ok. Hän on ihana ihminen, yritti jopa jonkin lääkkeen avulla lopettaa, onnistumatta.
Hänessä on kaikkea hyvää, jota tupakka ei tuhoa.

Viereisellä alakerran patiolla leskirouva polttaa, mutta pistän aina luukut kiinni, ei hän aina polta.
Kuivuvan pyykin nostan heti sisään, jos tupakka häiritsee.
Hänet ajettiin ahtaalle, ja hän polttaa sisällä ja haju tulee rappuun, eikä enää niin hyvä. Pomoni polttaa, ei ikinä "nuhassa" sairauslomalla, koska suurin vitutus kai lähtee kun pistää tupakaksi.
Vie säännöllisesti pukutakit, paidat ym. pesulaan, (huomaan kun ne roiukkuvat huoneensa naulakossa pesulan pusseissa) ja tuoksuu partavedelle.
Ehkä rouvansa avittaa, mutta mies ei haise.
Jos kärsisin, jättäisin ystävän, muuttaisin pois ja vaihtaisin pomon.
En itsekään ole mikään suloinen lintu, vaikka en polta. Hajuveteni sai jonku idiootin bussipysäkillä hulluksi. Onneksi vain se yksi kerta, piti vaihtaa pysäkkiä.
Sanoisin että tupakka suomessa on piilotettu tosi hyvin, ihan turhaa ja mielenköyhyyttä itkeä tupakasta.
Laivallakin myytiin vain kolme askia kerralla, ja nuuskaahan meilla ei myydä, viinaa ei tunneta, huumeita ei ole, ja me voidaan niin stanan hyvin.
  Vastaa viestiin
02.06.12, 11:21   #7 (linkki)
lainaus suomipalstalta
(Vierailija)

Hyvinhän me voidaan juu:

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mielipiteeni Näytä viesti
Sanoisin että tupakka suomessa on piilotettu tosi hyvin, ihan turhaa ja mielenköyhyyttä itkeä tupakasta.
Laivallakin myytiin vain kolme askia kerralla, ja nuuskaahan meilla ei myydä, viinaa ei tunneta, huumeita ei ole, ja me voidaan niin stanan hyvin.
Suomesta pumpataa kaikki rahat pois. Mitä tekee suomalaiset? Makaa kotona ulkomaalaisten lääkäreiden lääkitseminä. Sillä välin virolaiset ym ulkolaiset pumppaa rahat ulos harmaan talouden työmaillaan. Somalit ja muut pakolaiset lähettää osan rahoistaan joka kuukausi omiin maihin, venäläiset ostaa maat ja mannut, yritykset ja parhaat rantapaikat nyt ainakin, ruotsalaiset omii vanhainkodit ja minkäs maalaiset ne nyt kaivoksilla repii tantereet auki ja saastuttaa vesistöt. Rahat niistä häviää taivaan tuuliin. Urpilainen kiertää ympäri maailmaa jakamassa jos jotain vielä jää. (Itse se tekee niinkuin minäkin, että kun syö tulonsa niin vyötäröllä ne säilyy, niitä ei kukaan varasta ja näin on varmassa tallessa - toimii). Romanikerjäläiset tyhjentää mummojen taskut kauppareissuilla ja latvialaiset huushollit sillä välillä kun väki jonottaa arvauskeskuksessa lisää reseptiä mielialalääkkeisiin. Ja mitä se tekikään se sohvalla rohjottava mielialalääkkeitä napsiva joutilas suomalainen - se vaatii 2000 euron kansalaispalkkaa.
  Vastaa viestiin
02.06.12, 11:54   #8 (linkki)
mielipiteeni
(Vierailija)

Suomipalsta on kuulemma paska

" Ja mitä se tekikään se sohvalla rohjottava mielialalääkkeitä napsiva joutilas suomalainen - se vaatii 2000 euron kansalaispalkkaa."

mutta tässä on asiaa. Eikö niille riitä tonni ja ovat tyytyväisiä, jos 2000 sillähän minäkin jäisin heti kotiin. tekisin töissä kuprun ja jäisin lepäämään :D
  Vastaa viestiin
02.06.12, 13:43   #9 (linkki)
läheltä nähnyt
(Vierailija)

Kun nuorena aloittaa tupakoinnin kaveripiirissä, ei silloin tiedetä sen koukuttamisesta, ei ainakaan ennen tiedetty. Nyt asiasta puhutaan enemmän. Tiedän tarkkaan lopettamisyritysvaikeudet, jota olen seurannut läheiseni kohdalla. Kova halua on päästä eroon, jo on ollut kerran vuodenkin polttamatta, mutta tupakka on voittanut, ja monien kuukausien pätkiä on ollut useampiakin. Siinä ei auta asiantuntijan, läheisen tai työkaverin varoitukset ja saarnat. Moni tupakoimattomista ei varmaan usko, että he itse kärsivät kaikkein eniten riippuvaisuudestaan, mutta minä uskon, niin läheltä olen tätä kamppailua seurannut. Kun pohtii asiaa, niin kukapa mielellään talvipakkasella vetää palttoon niskaansa useamman kerran illassa ja lähtee sauhuttelemaan ja värjöttelemään pihalle pakkaseen. Kyllä se on suurempi riesa sille tupakoitsijalle kun meille tupakoimattomille. Jotkut pääsevät eroon helpommin, toiset eivät koskaan. Kyllä kaikki valistuneet ihmiset tietävät tupakoinnin vaarat, mutta ehkä sitä luottaa, ettei sairaus minun kohdalleni tule, tai ajatteleeko sitä koko sairastumista, sitä on hyvin vaikea sanoa.
Mutta tuomita ei voi ketään. Jokaisella meillä lienee omat riesansa elämässä.
  Vastaa viestiin
03.06.12, 11:31   #10 (linkki)
vaikeneminen on kultaa
(Vierailija)

Tuo on huonompi homma kun toimittajatkaan eivät varmaan suostu tekemään juttua/ohjelmaa tupakan vaaroista. Voisivathan ne tulla paikan päälle kuvaamaan miten hankalaa on elämä jos ei saa kunnolla happea ja mitä muuta ongelmia sen keuhkoahtaumataudin kanssa on. Mutta kun ei haluta pelotella ja järkyttää ihmisiä. Se ahdistaisi liikaa. Eikä tupakkayhtiötkään ehkä sallisi tuotteidensa mustamaalausta. Niinpä halutaan vaieta tupakoitsijan tuskalliset loppuajat. Kun ongelmaa ei näytetä sitä ei ole. Joku oli ahdistunut siitäkin että uutisissa näytettiin ruumiin jalat liinan alta ja se uutiskuva vaihdettiin. Ei ahdistavat asiat maailmasta katoa vaikkei niitä näytetä. Toimittajat uskottelevat niin itselleen ja muille. Ja saattaahan niistäkin moni polttaa niin on liian läheltä liippaava aihe.
  Vastaa viestiin

03.06.12, 11:32   #11 (linkki)
eroon ei pääse
(Vierailija)

Se on surullista katsottavaa kun keuhkosyöpäpotilas vetää vielä tupakkaa. On se kova huume.
  Vastaa viestiin
03.06.12, 12:24   #12 (linkki)
niin
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja eroon ei pääse Näytä viesti
Se on surullista katsottavaa kun keuhkosyöpäpotilas vetää vielä tupakkaa. On se kova huume.

juu pitää tsempata ja viedä tupakat pois, ettei vahingoita potilasta. Sairaaloissa näin on tehtykin, sanoisin että kuolevan ihmisen halveksimista.
  Vastaa viestiin
03.06.12, 13:17   #13 (linkki)
Milla D.G. Magia
(Vierailija)

Jotkut vetävät, jotkut eivät. Ja luulen, että hyvin harva vetää enää siinä vaiheessa. Keuhkosyöpä voi tulla vielä vuosienkin jälkeen tupakoinnin lopettamisesta. Keuhkosyöpä kehittyy yleensä pitkällä aikavälillä. Kannattaa lopettaa ajoissa. Mutta tiedän, että helppoa se ei ole. Me, jotka emme ole koskaan polttaneet voi tuntua helpolta, mutta sitä se ei ole. Tuomitseminen ja ilkkuminen ei ainakaan auta yhtään.
Ihan sama kun alkoholistia pyydetään lopettamaan juominen, niin sehän ei onnistu, kyllä jokainen tietää sen varmasti.
Kaikki tupakan- ja alkoholinvastaiset kamppanjat ovat hyviä ja niitä pitäisi lisätä ja niihin suunnata rahaa, ne voivat herättää nuoria lopettamaan ajoissa. Kouluissa ja missä vaan nuoret liikkuvat ja kokoontuvat pitäisi käydä puhumassa jne.
  Vastaa viestiin
03.06.12, 22:18   #14 (linkki)
helenashemu
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja no jaa Näytä viesti
Kukaan suomessa ei polta siksi ettei tiedä tupakan vaaroista, niin tolloa ihmistä ei ole. No ehkä joku 5-v.
Väitän, että tupakka on huume joka palvelee ihmisessä jotain jota ilman hän ei oikein jaksa.
Kaikenlaiset nautintoaineet ovat pahasta, mutta miksi ihminen sortuu niihin?
Lääkärit polttavat, käyttävät lääkkeitä väärin ja viinakin maistuu, uskon ette tietämättömyydestä ole kyse.
Kuolemme kaikki, on monia syöpiä joissa ihminen miettii miksi, tupakan tietää jokainen mutta mitä se auttaa kun lähtö tulee. Toki muilla on helppo nokkia, että voi voi olisit elänyt piiikän hyvän elämän ja kuollut terveenä jos et olisi polttanut.
Isot yhtiöt tuottavat meille paskaruokaa, kaikki on mainpuloitu mutta siitä ei puhuta mitään, ei kerrota mitä syöpiä ne aiheuttavat.
Paskaruokaa on kyllä kaupat pullollaan, nopeasti lämmitettävää ja täynnä lisäaineita. Ei me raukkaparka kuluttajat tiedetä mitä ne lisäaineet meille aiheuttavat kun niitä vuosikymmenet syömme. Syöpiä nyt ainakinja sokeritautia, tukkii suolistoa ja ihoa. Rasvataistelu riehuu. Asiantuntijat ja teollisuuden edustajat puolustavat kaikki etujaan, kuluttaja ei voi tietää ketä uskoa, rypsiöljyä sitä traktoriöljyäkö käyttäisi vai oliiviöljyä - kuuluisa Välimeren diettikö olisi parempi. Vasta eläköityään uskaltavat asiantuntijatkin kertoa totuuksia esim Antti Heikkilä. Sub kanava yllätti eilen lauantaina 2.6.12 mukavasti kun uskalsi näyttää valtavirrasta poiketen laadukkaan lyhytfilmin Helsingin Elävän ravinnon yhdistyksestä. siinä kolme kaveria kertoi ruokavaliostaan ja sen vaikutuksesta itseensä. Eräs kertoi jopa jonkun kaverin parantuneen MS taudista tämän ruokavalion avulla. Kumpa olisin nauhoittanut ko. ohjelman. Lisää laadukkaita ohjelmia TV :hen. Nykyään on ihan yllätys jos sattuu löytämään jonkun helmen ohjelmatarjonnasta. Yle on lähes hallituksen monikulttuurillisuuden propagandakanava.
  Vastaa viestiin
04.06.12, 07:54   #15 (linkki)
ei einestä
(Vierailija)

Ei ole pakko myöskään syödä valmisruokia. Ovat kalliitakin. Jokainen voi itse päättää, mitä syö. Vähällä rahallakin saa hyvää ja terveellistä, kun on viitseliäisyyttä.
  Vastaa viestiin
04.06.12, 10:58   #16 (linkki)
älä nipota valmisruoista
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ei einestä Näytä viesti
Ei ole pakko myöskään syödä valmisruokia. Ovat kalliitakin. Jokainen voi itse päättää, mitä syö. Vähällä rahallakin saa hyvää ja terveellistä, kun on viitseliäisyyttä.
Karppaus taas rajoittaa elämää. Et voi mennä juhliin toisten osoiteltavaksi kun tuo ei syö mitään kun ei sokeri ja viljat kelpaa, omituinen nirppanokka. Ulkomaille ei voi matkustaa kun ei voi hotelliin ostaa kattiloita ja kokkausvälineitä että voi itse tehdä ruoat kun valmis ei kelpaa ja ravintolaruokiin on sotkettu hiilareita. Ystävät ei viitsi kutsua kylään ronkelia kun ei sille voi mitään tarjota. Että paras vaan syödä normaalisti ja valmisruokiakin. Ei niihin kuole ja mitä sitten jos on kiloja. Voihan ne kantaa kauniisti kun opettelee ryhdikkään kävelyn eikä kumarru niiden läskiensä päälle.
  Vastaa viestiin
04.06.12, 18:50   #17 (linkki)
niin, niin
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja älä nipota valmisruoista Näytä viesti
Karppaus taas rajoittaa elämää. Et voi mennä juhliin toisten osoiteltavaksi kun tuo ei syö mitään kun ei sokeri ja viljat kelpaa, omituinen nirppanokka. Ulkomaille ei voi matkustaa kun ei voi hotelliin ostaa kattiloita ja kokkausvälineitä että voi itse tehdä ruoat kun valmis ei kelpaa ja ravintolaruokiin on sotkettu hiilareita. Ystävät ei viitsi kutsua kylään ronkelia kun ei sille voi mitään tarjota. Että paras vaan syödä normaalisti ja valmisruokiakin. Ei niihin kuole ja mitä sitten jos on kiloja. Voihan ne kantaa kauniisti kun opettelee ryhdikkään kävelyn eikä kumarru niiden läskiensä päälle.
Kai nyt poikkeustappauksissa voi syödä, mutta yleensä pyrkii omatekoiseen safkaan kotioloissa. Mauttomiakin ovat nuo einekset ja kalliita. Pikkuruinen pakkaus 3-4e, kyll siinä sievoisen summan säästää kun itse duunaa hyvää ja terveellistä kotiruokaa.
Kiloja voi tulla kotiruoastkin, riippuu mitä valmistaa.
  Vastaa viestiin
05.06.12, 07:53   #18 (linkki)
uskomatonta shittiä
(Vierailija)

oottekste ihan tyhmiä??

Mikään ruoka tai kutsuilla syöty yksi voileipä- ja täytekakunpala ei lihota ketään.
Se lihottaa kun safkaa mätetään suuhun kaksin käsin enemmän kuin kulutetaan.

Jos läskejä alkaa tulla, lisätään liikuntaa.. tai vähennetään ruuan määrää.
Tämä nyt pitäisi olla selvää jokaiselle täysi-ikäiselle ihmiselle.

Itse teen safkani lähitienoon kasviksista paljon mieluummin kuin mitä mättäisin napaani teollista shittiä. Saa paremman makuista safkaa ilman lisäaineita kun itse tekee.

Mitä tupakkaan taas tulee, on tosiasia että suuret ikäluokat koukutettiin röökiin mainonnalla ja röökaamisesta annetulla coolilla imagolla. Mainontaan käytettiin vuosittain miljoonia markkoja. Itsekin muistan varhaislapsuudestani julisteen jossa Malboro-mies ratsasti preerialla. Irtipääseminen vuosikymmenien tavasta ja huumeesta on taatusti vaikeaa

Keuhkoahtaumat yms. sairaudet kehittyy hitaasti vuosikymmenien saatossa ja tappaa myös hitaasti.

Mun mielestä kuolleiden röökaajien keuhkokuvat pitäisi ehdottomasti leväyttää kaiken kansan nähtäville. Niitä pitäisi näyttää peruskoulun yläasteikäisille kersoille.
Samaten juoppojen maksakiirroosikuvat yms.

Minusta on todella järjen köyhyyttä jos joku nykyaikana aloittaa tupakanpolton. Tupakoiva nuori on totaalinen idiootti joka ei välitä omasta itsestään tipan vertaa.
  Vastaa viestiin
05.06.12, 21:21   #19 (linkki)
totuus.
(Vierailija)

"Minusta on todella järjen köyhyyttä jos joku nykyaikana aloittaa tupakanpolton. Tupakoiva nuori on totaalinen idiootti joka ei välitä omasta itsestään tipan vertaa."

Kyllä ne välittävät, nykypäivänä on hyvin paljon tietoa saatavissa tupakan vaaroista, toista kun ennen muinoin. Mutta nuoret eivät usko, ja yleensähän sairastutaan vasta 50-60v. Ajatellaan, kyllä sitä on aikaa lopettaa ja pelastaa vielä terveytensä, mutta aika kuluu nopeasti ja tupakka koukuttaa yhä enemmän ja enemmän, ja lopulta eroon pääseminen on hyvin, hyvin vaikeaa, joskaan ei mahdotonta. Sama on alkoholin kanssa, joskin vielä paljon pahempi, siinä ei mene pelkästään terveys, vaan kaikkia muukin sen mukana.
  Vastaa viestiin
05.06.12, 22:54   #20 (linkki)
Voi-
(Vierailija)

kun alkoa ja tupakkaa ei olisi ikinä keksittykään, niin maailma olisi paljon parempi. Kyllä suurinosa perheongelmista, väkivallasta ja kaikesta pahasta on lähtöisin ALKOHOLISTA. Viina on viisasten juoma, ei sovi läheskään kaikille.
  Vastaa viestiin

06.06.12, 08:51   #21 (linkki)
Totta Mooses
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Voi- Näytä viesti
kun alkoa ja tupakkaa ei olisi ikinä keksittykään, niin maailma olisi paljon parempi. Kyllä suurinosa perheongelmista, väkivallasta ja kaikesta pahasta on lähtöisin ALKOHOLISTA. Viina on viisasten juoma, ei sovi läheskään kaikille.

Aivan totta, tupakka on ongelmallinen nautintoaine. Mutta alkoholi on huomattavasti pahempi. tuottaa monikertaisesti enemmän ongelmia yleismaailmallisesti. Tuota ei voi kukaan kiistää. Mut miksi alkoholi silti hyväksytään paremmin kuin tupakka, siinäpä kysymys.
Tietysti historiassa on erilaisia asioita suosiossa eri aikoina, nyt vihataan tupakkaa.
  Vastaa viestiin
07.06.12, 11:53   #22 (linkki)
ap
(Vierailija)

huumeiden aikakausi

En todellakaan puolusta, viinaa, tupakkaa, lääkeitä enkä huumeita, mutta on järjenköhyyttä mässyttää ja leikkiä maailmanparantajaa.
Ihmisillä on tarve seikoittaa päänsä, mikä syy kenelläkin. Joku herra vetää sikaria ja konjakkia lasista, tornissaan ja hän nautiskee.
Joku taas veneen alla vetää kossua pysäkseen lämpimänä.
Tupakasta on tehty syyllinen kaikkeen, näin peitetään todellisia ongelmia tässä yhteiskunnassa. Tupakkatehtaat valmistavat savukkeita, valtio myy mutta tupakan osto on tehty naurettavaksi.
Kassalla näytät numeron ja pam ja kassa pläjäyttää kaamen myrkkuaskin hihnalle, ja pieni lapsi näkee, ihan kauheaa, järkyttävää. Minäkin näen, se hullu osti punaista ämmää ;D

Tälle lapselle tarjotaan huumeita ja kaljaa jo ekaluokalla, huumeita saa tässä maassa helpommin kuin tupakkaa, haloo.
  Vastaa viestiin
07.06.12, 12:35   #23 (linkki)
aplle
(Vierailija)

Missä päin Suomea ekaluokkalaisille tarjotaan huumeita ja kaljaa?

Pitäisikö sinun jo vähentää noita kierroksiasi ja tuota yletöntä yleistämistä?

Keskioluen ja tupakan voisi poistaa ruokakaupoista täysin ja siirtää molemmat vaikkapa sinne Alkoon. Ei haittaisi minua yhtään.
  Vastaa viestiin
07.06.12, 12:55   #24 (linkki)
ihmisissä vikaa
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja aplle Näytä viesti
Missä päin Suomea ekaluokkalaisille tarjotaan huumeita ja kaljaa?

Pitäisikö sinun jo vähentää noita kierroksiasi ja tuota yletöntä yleistämistä?

Keskioluen ja tupakan voisi poistaa ruokakaupoista täysin ja siirtää molemmat vaikkapa sinne Alkoon. Ei haittaisi minua yhtään.
Minusta pitäisi puuttua siihen että ekaluokkalaista kiusataan koulumatkalla ja hänelle ladellaan tappouhkauksia.
  Vastaa viestiin
07.06.12, 17:36   #25 (linkki)
joo
(Vierailija)

joo vähennän kierroksia :)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ihmisissä vikaa Näytä viesti
Minusta pitäisi puuttua siihen että ekaluokkalaista kiusataan koulumatkalla ja hänelle ladellaan tappouhkauksia.

Totta, juuri siksi nyt suorastaan keuhkoan, koska tupakka sivuuttaa nyt monia todella vakavia ongelmia maassamme.
Juuri luin lehdestä kuinka kokoomuksen Taru Tujunen ei tiedä Kataisen pikkusikareista.
Voi kuinka kaksinaismoralistinen maa tämä Suomi on ja pahenee koko ajan.
Meillä töissä kyllä tiedetään kuka polttaa, ihan siis todella. Esimieheni ei toki sitä naurettavasti peittele, jota kunnioitan.

Jyrki Katainen on kuvattu savuke suupielessä, mutta herra peittää paheensa, miksi? Aikuinen ihminen, siis kaikkea saa tehdä mutta piilossa.
Tupakkaa saa meillä ostaa kaupasta, silleen piilosta ja polttaakin saa piilossa. Eikö tämä ole naurettavaa.
Kuinka tämä tiskin alta piilosta myynti muuten selitetään ulkomaalaisille, heh he hoono soomi tyttö kertoo kassalla, että täältä mun hameen alta saa jos tiedät salasanan ...
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku