|
Paljon on reissattu sekä Kiinassa, että muualla Aasiaa/oseaniaa. Joulun tienoilla on tarkoitus lähteä joillekin pienille eksoottisille saarille, jos vaan saandaan täältä mainlandista järkevä lento. Hienoja paikkoja Nepal ja Kambodza, tietysti Vietnam ja Thaimaa.
Ihan vaan kaikille aasiattarille, kun olin kesällä Suomessa, minusta tuntui, että olin kaikille aasialaisille velkaa, että olen ollut niin kriittinen heidän maataan kohtaan. Suomessa ei toiminut nimittäin mikään. Yritimme tehdä pikku remppaa Suomen kodissamme. Voisin sanoa, että sain suorastaan asiatonta kohtelua ja hirveät toimitusajat kaikella. Ei saa tavaraa eikä miehiä. Sitten kuin sain, niin ne istuivat tupakalla tai tauolla tai olivat hakemassa yhtä naulaa ja silti laskuttivat ihan törkeitä hintoja. Kun vähän annoin ystävällishenkistä palautetta, eivät tulleet enää paikalle. Kaikki muukin meni ihan ketuiksi ja palkkioksi hirveät niskasäryt.
En tuntenut Suomea enää kotimaakseni, kun aika kultaa, että siellähän on niin mukavaa. Ei vaan kuitenkaan ole - monsessa muussakaan asiassa. Taidan muuttaa pysyvästi Aasiaan.
|