Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Kaista etusivu
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Kaista > Elokuvat ja DVD:t
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
11.08.11, 16:14   #1 (linkki)
Darthe78
(Vierailija)

Mass Effect elokuva

Aktiivisena elokuvaharrastajana ja seikkailupelien ystävänä, mielenkiintoa on valtavasti Mass Effect elokuvaa kohtaan, tosin ymmärrettävää on valtava skeptisyys elokuva pelejä kohtaan, koska yksikään pelileffa ei ole saanut suurta suosiota ja menestystä. Ja kaiken lisäksi Mass Effect on scifi, joten se lisää haastavuutta saada se suurelle yleisölle, joista suurin osa on jaa... son avaruus juttu, siis paska. Jaa se on pelistä, son paska jne jne.

Eli ennakko asetelmat on elokuvaa vastaan valtavat, ja Casey Hudson tietää tämän, ja hän on kasannut melkoisen tiimin ja lukenut käsittämättömän paljon palautteita, kriitikoilta, pelaajilta, faneilta, asiantuntijoilta. Ja mitä tulee Biowaren sitoutumiseen pelien tarinan syvyyteen ja sisältöön, jotka on täysin oma lajinsa ja he ovat suvereenisti hallinneet kuten pixar animaatioiden kuninkuutta. Mutta Pixar myös alkoi aika paskaisista lähtökohdista, joskus on läpimurronkin aika, itse luotankin Mass Effect elokuvaan juuri valtavan pohjan ja maailman takia.

Ja monet kertovat että muissakin leffapeleissä on ollut valtava tausta tarina pohja, niin ne eivät pääse lähellekkään sitä syvyyttä mitä on Mass Effectissä kaikkine mahdollisuuksineen. Jo pelkät vaihtoehdot laajentavat pelikokemusta ja avartavat tarinaa, ja homma jatkuu seuraavassa osassa. Tekojen laajuus kasautuukin valtavana aineistona viimeiseen osaan, ja tätä ei missään muussa pelissä ole, se myös tarjoaa aivan mielettömän hyvät lähtökohdat käsikirjoittajille (ei kahlitse tarinaan, mutta ei vie pois myöskään itse asiasta).

Nyt olen lukenut että ensimmäinen leffa tulee sijoittumaan Ensimmäiseen Mass Effect osaan, ja minusta tämä on loistava ajatus, huomioiden että todennäköisesti Shepard tulee olemaan tärkeä osa elokuvan tarinaa, esim. Sauron sormusten herrassa oli itse pääjehu, joka ei varsinaisesti näy mutta on jatkuvasti vahvasti läsnä. On monta tärkeää liikkuvaa osaa ME maailmassa jotka on helppo sitoa itse elokuvaan ja muodostaa näin koskettava ja upea tarina vaikka trilogian muodossa, matka kohti suurta kohtaamista ja välien selvittelyä.

Eli mahdollisuudet uskomattomaan elokuvaan on olemassa, jos sen eteen tehdään paljon työtä ja Bioware tiimi ja Casay Hudson jaksaa uskoa tarinaan ja osaamiseensa, ja hyödyntää elokuvateollisuuden tarjoamia mahdollisuuksia ja osaamista.
  Vastaa viestiin

Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku