| Kritiikkiä kriitikoista
Kritiikkiä kriitikoista
Mitä me teemme kriitikoilla? Vanha sanonta kuuluu, että maku-asioista ei pidä kiistellä. Mitä tekevät kriitikot? Arvostelevat kilpaa toistensa kanssa siitä mikä on hyvää tai huonoa. Muistakaa ihmiset tämä: Se on vain kriitikon henkilökohtainen mielipide, ei yleinen mielipide! Minä viittaan kintaalla kriitikoiden mielipiteille. Minulla on kaksi korvaa ja kaksi silmää sekä niiden lisäksi aivot. Ne kyllä kertovat mitä kannattaa katsoa, kuunnella tai lukea. Olen oman itseni herra. En ole koskaan elämässäni tarvinnut kriitikkoa pitämään minua kädestä, tehdessäni valintoja musiikin, elokuvien tai kirjojen suhteen. Mitä me teemme kriitikoilla, jotka esittävät kritiikkiä kritiikin vuoksi? Emme mitään! Se kun on yhtä tyhjän kanssa. Loppu kaneetiksi todettakoon, että jos jokainen ihminen käyttäisi omia aivojaan tehdessään valintoja elokuvien, musiikin ja kirjojen suhteen, niin silloin emme enää kulkisi kriitikoiden talutus-nuorassa. Olemme irtaantuneet meitä manipuloivan kriitikko-lauman ikeestä. Olen puhunut.
Terveisin: Desperado kaukana jossakin ja kuitenkin niin läheltä...
P.S. Boikotoikaa kriitikkoja!
|