| Toimistosihteerin työt ja palkka??
Mitä mieltä olette?
Olen taloushallinnon oppisopimusopiskelija opiskelua n. 2v takana. Olen ollut aikaisemmassa työssa yli 20v ( ei taloushallinnon työtä) En ole pääkaupunkiseudulta.
Teen toimistotyötä itsestään (ei muita toimistotyöntekijöitä) yrityksessä, jossa on yht. 7 työntekijää minä mukaan lukien, hoidan myynti- ja ostoreskontraa, tarkoitus ottaa palkanlaskenta haltuun piakkoin.
Teen siis ihan kaiken mitä toimistotyö pitää sisällään (kirjanpitoa en vielä tee, tilitoimistoon teen kyllä kansion kirjanpitäjälle) + kaiken maailman juoksevia asioita ja siivoukset.
Työnantajan mielestä työpanokseni, aktiivisuuteni tiedon hankkimisessa, ahkeruuteni ja osaamiseni kehitys on erinomaista ja sillointällöin hän siitä mainitseekin.
Nyt palkka on kuukaudessa ihan vähän yli 1700 euroa, eikä nousua ole luvassa. Mielestäni se on matala suhteessa työtehtäviini, vaikka oppisopimusopiskelija olenkin.
Tehtävät ovat kuitenkin kohtuu vaativia ja kaikki asiat pitää opetella käytännössä itsestään, vastuuta toisinsanoen kyllä riittää ja selvittelyä. Työtehtäviä tulee lisää kokoajan oppisopimuskoulutuksen opetuksen etenemisen myötä.
Plussana tässä pidän että tieto työpaikalla täytyy oikeasti hankkia itse, jolloin oppiminen on mielestäni tehokasta, vaikkakin välillä toivoisi joltain kokeneemmalta neuvoa.
Haluaisin tietää minkälaista palkaa vastaavista työtehtävistä maksetaan muille,
eli kaipaan tietoa verratakseni omaa tulotasoa työtehtäviini.
Tietoa haluava
|