| |
05.06.08, 13:05
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Verkkokauppa.com
Ostin verkkokauppa.com itselleni uuden Asus G2SG kanttevantietokoneen. Kun olin saanut koneen kotiini niin n. kahdenviikon sisällä alkoi ilmestyä outoja koneen sammumisia. Kone oli yleensä sammunnut itsestään kun olin kä'ynyt kaupassa tai muuten vaan ollut poissa koneen äärestä kauenmmin.
Epäilin asian johtuvan tavan mukaan jostain Windowsin viasta ja pyysin ystävääni tarkistamaan koneen. Ystäväni tarkasti koneen eikä löytännyt mitään vikaa ja konekkin näytti toimivan taas. Ajattelin että normaali Windows häiriö.
Noin 2 viikkoa tämän jälkeen kannettavani ei enää suostunnut lataamaan akkua ollenkaan ja rupesi sammuilemaan kesken käytön useasti päivässä.
Soitin Verkkokauppa.com ja kysyin mitä pitäisi tehdä. He antoivat minulle Asuksen numeron ja käskivät soittaa sinne lupailivat etta kone noudetaan kotoa ja palautetaan 4 päivässä. Olin hyvin iloinen asiasta että palvelu on näin ripeää, sillä tarvitsen konetta päivittäin ja ilman sitä menetän rahaa joka päivä.
Totuus oli toinen ja Asus ilmoitti että huoltoajat ovat 2viikkoa.
Soitin takaisin Verkkokauppa.com ja pyysin saada purkaa kaupan silla tarvitsen toimivan koneen, mutta he vaan ilmoitti ettei tämä sovi. Syyksi ilmoittivat että jos tietokoneeseen on asennettu käyttöjärjestelmä ja se on otettu käyttöön, niin sitä ei voi enää palauttaa.
Siinä vaiheessä kysyin että mitäs jos vika olisi käynyt ekana päivänä kun sain koneen.
Myyjä oli vähän aikaa hiljaa ja totes että ei käynyt ekana päivänä ja kone pitää huoltaa. Kaupan purku ei ole mahdollista.
| |
| | |
17.09.08, 19:58
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | Verkkokauppa.com täysin asiatonta
Itse tappelin aikoinaan Verkkokauppa.comin kanssa selvästä takuuasiasta ja totesin, että toiminta on kerrassaan törkeää ja kohtuulliseen ratkaisuun ei päästy. Enpä näe paljoa valoa asiassasi, kun vastapuolena on Verkkokauppa.com. Toivottavasti asiasi alkaa olla jo nyt pikku hiljaa käsitelty (>4 kk). Muille voisin varoitukseksi todeta, että jos haluaa pelata venäläistä rulettia tietotekniikkaostosten kanssa, niin terve menoa vain Verkkokauppa.comiin.
| |
| | |
02.10.08, 15:17
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) | Verkkokauppa.com hoitaa harvoin huollot
Jokaisessa verkkokaupan tuoteselosteessa muuten lukee, että kuka hoitaa huollot. Jokaisella valmistajalla on yleensä Suomessa diili siitä, kuka huoltaa tuotteita, joten jälleenmyyjän voi harvoin munata huoltotilanteissa, sillä ne oikeat munaajat löytyvät valmistajien "virallisista" huoltajista, kuten tuossa Asuksen hommassa oli.
| |
| | |
05.11.08, 10:17
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) | Enää en käy tuossa liikkeessä
Niin se hoitaanee harvoin huollot, mutta huijaakohan huoltaneensa ja veloittaa sen 50€..
ja liekköhän tässäkin vika miksi tavara on vähän rikkinäistä.
*Suoratoimitukset Tallinnasta*
| |
| | |
09.12.08, 15:06
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) | Missä luuhaa?
Tilasin verkkokauppa.comista tossa 3 päivää sitten pelin ja tarkistin tuolta postin sivuilta että se oli lähtenyt liikkeelle mutta ei...siellä se oli vielä rekistöröityneenä hesaan O.o
| |
| | |
14.02.09, 22:12
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) | homo-liitto
ilkka liittoutuisi vesa keskisen kanssa.
| |
| | |
25.02.09, 22:59
|
#7 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 02/2009
|
"He antoivat minulle Asuksen numeron ja käskivät soittaa sinne lupailivat etta kone noudetaan kotoa ja palautetaan 4 päivässä."
En tiedä keksitkö päästäs ton vai oliko siel sit joku tyhmä myyjä töissä, mutta yksi tuttavani on töissä kyseisessä yrityksessä ja he eivät ikinä lupaa mitään tollaista. Asuksen koneet huolletaan Hollannissa. 4pv huolto on täysin mahdottomuus. Juuri toi n. 2vkoa on oikea aika, mut toki riippuu siitäki, kuinka nopeasti menee sinne Hollantiin perille, kuinka nopeasti osaavat sen korjata ja kuinka nopeasti tulee takaisin Suomeen. Oletko varma, ettet vain vahingossa kuullu väärin? Ehkä myyjä sanoi "neljätoistapäivää". Jokainen meistä joskus kuulee väärin. Oli miten oli, noin se asia ainakin menee.
| |
| | |
15.05.09, 18:16
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) | verkkokauppa.com
itse tilasin kyseisestä paikasta navigaattorin. Navigaattori toimi n.viikon kunnes löi ohjelmat jumiin. soitin verkkokaupaan ja kysyin asiasta jolloin minulle sanottiin että muillakin valmistajilla on vikoja laitteisssaan, ettei kyse ole vaan tästä kyseisestä laitteesta. ja että lähettäkää laite huoltoon. myyjä oli jo tuolloin todella töykeä sanoissaan. lähetin laitteen huoltoon. Lähetin laitten postin kautta kuten minun käskettiin. laite pakattiin asianmukaisesti. Odotin viikkoja ja soittelin laitteen perään josko se olisi saatu huollettua. Laitetta ei löytynyt. Syytettiin postia. kävin postissa ja tein katoamis ilmoituksen. Taas odoteltiin viikkoja. laitetta ei edelleenkään löytynyt. Lähetin korvaus hakemuksen postiin. Posti ilmoitti että verkkokauppa.com on vastuussa lähetyksistä ja että korvaukset tulisi hakea sieltä. Verkkokaupasta syy vieritettiin takaisin postille. Siitä alkoi sähköpostien lähettely. Verkkokauppa.com pyytää postin henkilökuntaa ottamaan heihin yhteyttä asian selvittämiseksi. Olen pyytänyt heitä ottamaan yhteyttä ja odottelen edelleen asian selviämistä. Aikaa on kulunut nyt kolme kuukautta siitä kun ostin navigaattorin. Jos asiaan ei pikapuoliin saada selvyyttä vien asian kuluttaja asiamiehelle. Miettikää tarkkaan kannattaako ostaa laite kuitenkin lähikaupastasi... takuu ainakin toimii! Tulee varmasti halvemmaksi kuin kolmen kuukauden soittelut, sähköposti rumbat ja postituskulut!
| |
| | |
09.06.09, 18:10
|
#9 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 02/2009
| Verkkokaupan uhri
Itse ostin eilen ADSL-modeemin ja tänään palautin sen koska se ei yksinkertaisesti toiminut.
pyysin rahoja takaisin kun tarvitsen toimivan modeemin samointein,
mutta huollon kanttura väitti:
"kun tiedät että laite ei toimi niin olet ottanut sen käyttöön, joten palautus ei ole mahdollinen." siis mitä vittua,
paskana oleva laite otettu muka käyttöön.. se on otettu paketista mutta ei sitä kyllä oo käytetty kun ei se perkeleen modeemi oo tominut.. | |
| | |
13.10.09, 16:58
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) | WTF
[viesti moderoitu]
Viimeinen muokkaaja Plaza-tiimi; 26.03.10 08:52.
| |
| | |
26.11.09, 21:46
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) | Aivan käsittämätöntä touhua Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Challe Itse ostin eilen ADSL-modeemin ja tänään palautin sen koska se ei yksinkertaisesti toiminut.
pyysin rahoja takaisin kun tarvitsen toimivan modeemin samointein,
mutta huollon kanttura väitti:
"kun tiedät että laite ei toimi niin olet ottanut sen käyttöön, joten palautus ei ole mahdollinen." siis mitä vittua,
paskana oleva laite otettu muka käyttöön.. se on otettu paketista mutta ei sitä kyllä oo käytetty kun ei se perkeleen modeemi oo tominut.. | Juuri tämä kävi itsellenikin. Myöntyivät (muka) kuitenkin, ottivat laitteen huoltoon, mutta väittivät ehjäksi ja laittoivat laskun perään. Kysyin mitä tämä tarkoittaa, mutta suhtautuivat yliolkaisesti ja uhkasivat ulosotolla. Sitten tuli karhu. Minulle ei annettu mitään mahdollisuutta osoittaa laitteen toimimattomuus. Näköjään he tiesivät sen rikkinäiseksi, kunhan vain väittivät ehjäksi. Tietävät sen, että harva viitsii viedä tätä asiaa kuluttajariitalautakuntaan. Viekää saman tien asia poliisille. Wreck O' kaman touhu on yhtä laillista kuin nigerialaiskirjeet - siis nuo aiheettomat laskut.
| |
| | |
16.12.09, 10:46
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) | Toimimaton espressokeitin De Longhi Verkkokaupasta
Ostin marraskuussa Verkkokaupasta De Longhi ESAM 4200 S Magnifica integroidun espressokeittimen. Laitoin koneeseen veden ja kahvinpavut ja olin todella hämmästynyt, kun uusi laite ei käynnistynyt lainkaan, vaan punainen merkkivalo syttyi palamaan. Avasin huoltoluukun oven ja painoin Push-nappia ja kone käynnistyistyi sen verran, että se laski kuppiin kuumaa vettä. Sitten alkoivat valot taas vilkkua.
Käyttöohjeen mukaan kone oli likainen ja vaati puhdistusta.
Soitin De Longin korjamolle, ja he sanoivat koneen olevan sökö ja kehoittivat pyytämään rahat takaisin.
Vein koneen Verkkokaupan huoltoon ja kerroin vian ja että haluan peruuttaa kaupan.
Kone on ollut nyt huollossa kolme vikkoa eikä mitään ole kuulunut, ei konetta eikä rahoja.
Onko vika Verkkokaupassa vai De Longhissa vai molemmissa?
| |
| | |
15.04.10, 10:15
|
#13 (linkki)
| | (Vierailija) | Takuuhuolto 4 kk
Vein joulun aikaan kameran objektiivin takuuhuoltoon Verkkokauppa.comiin, ja sen luvattiin palaavan huollosta 1-2 viikon kuluessa; kaupasta luvattiin ottaa yhteyttä, kun objektiivi on saapunut. Hyvä juttu, ajattelin!
Odottelin aikani, kului viikko, toinenkin, eikä kuulunut mitään. Otin sitten helmikuun puolella Verkkokauppaan itse yhteyttä, kun mitään ei edelleenkään ollut ilmoitettu. Vastaus tuli parin päivän päästä: objektiivini oli salaperäisesti kadonnut huoltoreissulla! Tietenkään aivan samanlaista putkea ei ollut enää saatavilla, mutta minulle luvattiin tilata uusi vastaava. Jäin odottamaan ilmoitusta uuden putken saapumisesta, tässä vaiheessa korvista tuli jo jonkun verran höyryä...
Odotin taas aikani, ja otin uudestaan Verkkokauppaan yhteyttä (maaliskuun lopulla). Kävi ilmi, ettei sitä uutta putkea ollut vieläkään tilattu, mutta taas huollosta pyydeltiin anteeksi ja sanottiin, että nyt se on tilattu, ja tulee varmaan viikon kuluessa. Vaihtoehtoisesti voisin purkaa kaupan ja saada rahat takaisin - muuten hyvä, mutta kadonnut putki oli ns. kittiputki, ja minun pitäisi tässä tapauksessa palauttaa myös kameran runko, johon olen jo ehtinyt hankkia yhtä sun toista lisävarustetta. Eli suostuin vielä odottamaan, mitä muutama päivä enää tässä tuntuisi. Vannoin kyllä mielessäni, etten enää koskaan, missään tilanteessa asioi Verkkokauppa.comin kanssa...
Nyt on kaksi viikkoa kulunut putken tilaamisesta, kaikkiaan kolme ja puoli kuukautta koko ruljanssiin. Uutta objektiivia ei vieläkään ole kuulunut, ja alan vahvasti epäillä, että ei sitä ihan äkkiä kuulukaan. Tällä hetkellä mietin, pitäisikö suosiolla ottaa kuluttaja-asiamieheen yhteyttä tai purkaa kauppa. Hermot ovat menneett jo ajat sitten, olen laittanut kameran valmistajalle (Sonylle) katkeraa palautetta ja kiroan joka päivä kurjaa tuuriani. Ja odotan sitä saamarin putkea...
| |
| | |
01.03.12, 23:20
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) |
TV.. 1-2vk, yhtäkkiä 2-4vk..parin viikon odottelun jälkeen s-postia verkkokauppaan.
Vastaus: "menee vielä 2-3 viikkoa".
Noh. Nyt on mennyt 6 viikkoa eikä vaivauduta vastaamaan s-postiin eikä mihinkään.
Ilmeisesti lopettaneet asiakaspalvelunsa kokonaan.
| |
| | | | |