Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Kauppakori > Päivittäistavarakaupat
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
12.07.10, 19:25   #1 (linkki)
Awnker
(Vierailija)

Netanttila ja reilupeli

Avasin noin 5 vuotta sitten anttilan verkkokauppaan itselleni tilin ja tilasin sieltä kotiteatterin. Tämän jälkeen en käyttänyt kyseistä tiliä vuosikausiin tilille kirjautuminen vaatii käyttäjätunnuksen sekä salasanan jotka olin itsekkin jo unohtanut.

Olikin suuri yllätys viimekesänä kun sain lapun postista että minulle on tullut paketti. Menin kyseistä pakettia noutamaan ja postista sanottiin että paketti on noudettu jo. No selvittelin asiaa ja joku oli saanut luotua minun henkilötiedoilla Netanttilaan TOISEN käyttäjätilin ja tilannut yli 4000 euron edestä tavaraa. Petoksen tehnyt henkilö ei kerennyt nostamaan onneksi kuin yhden miniläppärin postista ja loput sain peruttua.

Peruutusten yhteydessä anttilasta ilmoitettiin etten joudu maksamaan laskuja koska olen tehny rikosilmoituksen ja peruuttanut muut tilaukset. Noh noin 2 viikkoa myöhemmin tulee ensimmäinen lasku miniläppäristä. Soitan anttilaan ja sama homma siellä luvataan ettei laskuja tule enää. Menee muutama kuukausi ja taas tulee lasku ja tällä kertaa maksumuistutuksen kanssa. Vasta tämän jälkeen laskujen tulo loppui kun soitin anttilaan ja pyysin puhua laskureskontran esimiehen kanssa.

Vuosi tästä eteenpäin tulee kirje syyttäjältä jossai ilmoitetaan että syytettä ei voida nostaa vähäisten todisteiden takia. Syyllisiä on käytännön mahdoton tuomita vaikka he nostaisivat postista paketin omilla henkilötiedoillaan ja ilmoittasivat sinne puhelinnumeron jonka he ovat ilmoittaneet mm. poliisille.

Mitä netanttila tekee tilanteessa? Soitin anttilan laskureskontraan ja siellä täti ilmoitti puhelimessa että lasku on lähetetty perintätoimistoon ja sieltä ollaan yhteydessä minuun. Summa ei ole iso (noin 299e) mutta periaatteesta jo ärsyttää tämmöinen pelleily koska anttila on selvästi tehnyt virheen antaessaan avata minun tiedoilla toisen käyttäjätilin ja hyväksyneet puhelinnumeroksi prepaid liittymän vaikka vanhoissa tiedoissa on minun oma puhelinnumero.

Tämän perusteella suosittelen kaikille vahvasti joilla on joskus elämänvarrella hävinnyt ajokortti/kelakortti tai vastaava että ilmoitatte anttilalle ettei teidän nimissä saa tilata tavaraa eikä luoda käyttäjätunnuksia.

Tilanne voisi olla vielä 10 kertaa pahempi mikäli olisin ollut lomalla ja huomannut postin kirjeen vaikka viikon kuluttua ja varas olisi kerennyt nostaa kaikki tilaamansa tuotteet.
  Vastaa viestiin

Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku