Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Kauppakori > Yleistä Kauppakorista
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
20.06.07, 12:59   #1 (linkki)
Hemmo P.
(Vierailija)

Hyvä palvelu!

Hyvä! Kerrankin palvelu, jota voi itse päivittää, eikä tarvitse uskoa mainosherrojen ja satusetien kertomuksiin muka edullisista hinnoista!! Toivottavasti tästä palvelusta tulee suosittu! Käytetään itse päivittäin ja ollaan säästetty paljon jo pelkästään lähikauppojen hintoja vertailemalla. Merta edemmäs ei tietty kannat lähteä ns. kalaan...
  Vastaa viestiin

20.06.07, 13:07   #2 (linkki)
Äitykkä x3
(Vierailija)

Aktiivisia kuluttajia kaivataan

Hei!

Innostuin myös palvelusta, ja kaivoin viime päivien ruokaostoskuitit esille, jotta olisin voinut päivittää hintoja. Valitettavasti yksikään ostamamme tuote ei ole kuitenkaan hintavertailussa! Palvelua on siis tarpeen laajentaa. Aion ehdottaa uusia tuotteita ja pyrin jatkossa -tilaisuuden tullen- myös päivittämään hintatietoja nettiin. Jotta vertailu olisi riittävän laaja, palvelua pitää mainostaa myös kaikille tuttaville, jotta he aktiivisesti antaisivat vertailuhintatietoja.
  Vastaa viestiin
20.06.07, 13:19   #3 (linkki)
Maarina
(Vierailija)

Lisää tuoteitta

Samoin kävi minulle kuin Äitykälle. Juuri mitään meidän normaalisti valitsemiamme tuotteita ei ollut hintavertailussa. En voinut lisätä mitään uutta tietoa... :(

Tähänkö niitä toivomuksia sitten laitetaan niistä uusista tuotteista, vai minne?
Ehdotan ainakin laktoositonta rasvatonta maitoa / yleensäkin laktoosittomia tuotteita, 4kk ikäisten Bona / Piltti hedelmä- ja marjasoseita, danone vitalinea rasvattomia jogurtteja, currykalkkunafilee-leikkelettä, Pauligin Presidentti kahvia, Fanta free apple pear 1,5l limpsaa ja 10% fetajuustokuutioita.
  Vastaa viestiin
20.06.07, 15:31   #4 (linkki)

Rekisteröitynyt: 06/2007
Uusia tuotteita

Tämä on tosiaan oikea paikka ilmoitella palveluun toivottavista tuotteista ja kehitysehdotuksista. Valitettavasti ihan kaikkia päivittäistavarakaupan artikkeleista ei voida ottaa samanaikaisesti vertailuun, mutta pyrimme lisämään / poistamaan tuotteita toiveiden mukaan. Lisäksi palveluun tullaan lisäämään sesonkituotteita esim. Joulukinkku, piparit, mämmi jne. kun ne ovat ajankohtaisia.
  Vastaa viestiin
21.06.07, 10:07   #5 (linkki)
FiAsko
(Vierailija)

Hieno idea tämä sivusto

Ensi silmäyksellä sattui silmään yksi harhaanjohtavuus:
etusivulta on linkki "mistä löytyy maan edullisin (ja kallein) kahvi?".

Hämmästyin hintatasoa, kun itse käytän ainakin K-Citymarketeissa
myytävää Euro Shopper -suodatinkahvia, josta olen korkeimmillaan
maksanut 0,99 € / 500 g (joskus tarjouksena 0,79 €).

Havaitsinkin, että kahvimerkkejä on vertailussa hyvin rajoitetusti.
Eli tuo maininta "maan halvin kahvi" ei ole ihan kohdallaan.
  Vastaa viestiin
21.06.07, 11:23   #6 (linkki)

Tuotemerkeistä

Valitettavasti olemme joutuneet sulkemaan palvelusta pois kauppojen omat ns. private label -tuotteet. Muutoin vertailu eri kauppaketjujen välillä olisi mahdotonta ja tuotteiden pakkauskoot/laatu ei välttämättä vastaisi toisiaan.

Kahveista vertailussa ovat tällä hetkellä mukana Presidentti ja Juhla Mokka , joiden yhteenlaskettu markkinaosuus on yli 60% kaikesta kahvin kulutuksesta.
  Vastaa viestiin
21.06.07, 11:52   #7 (linkki)

Laajennettu valikoima omaan koriin

Hieno palvelu! Tosiaankin ensivisiitillä minua kiusasi nimenomaan rajoitettu valikoima. Voisiko omakori palveluun laittaa mahdollisuuden syöttää täysin itse valitsemansa tuotteet, joista voisi itse ylläpitää hintatietoja käyttämissään ostospaikoissa. Ymmärrän, että tämä ei välttämättä palvele julkisten korien hintatietojen kertymistä, mutta toisaalta palvelu voisi seurata omakori-palveluun kertyvää tuotevalikoimaa, ja koostaa julkisia koreja tämän tiedon prusteella. Tämä palvelu kuitenkin houkuttaa nimenomaan tiedostavia kuluttajia, jotka ovat hinta-, laatu- ja/tai ympäristötietoisia. Omasat ostoskoristani löytyisi enemmän luomu- ja joutsenmerkkituotteita.
  Vastaa viestiin
22.06.07, 11:17   #8 (linkki)
yh
(Vierailija)

Lisää tuotteita!

hyvä palvelu... kiitos ideasta. Toivottavasti tästä tulee suosittu. Itse ostan private label -tuotteita aina kun pystyn, mutta niitä ei tietenkään voi olla mukana hintavertailussanne, koska vaihtelevat kaupparyhmittäin.
Jokunen erikoistuote voisi olla listallanne: esim. laktoositon maitojuoma ja gluteeniton jauho tai gluteeniton pakasteleipä. Nämä tuotteet ovat kalliimpia kuin ns. normaalit eivätkä ole koskaan tarjouksessakaan. Kulutus on kuitenkin melko suurta, sillä keliakiasta ja laktoosi-intoleranssista kärsiviä on Suomessa paljon.
Kahveissa voisi tosiaan olla muitakin kuin mummojen suosimat Juhlamokka ja Presidentti... Nordqvist?
Reilun kaupan tuotteiden hintojen vertailu kauppakori.fissä ei ehkä ole järkevää (me jotka niitä ostamme, ostamme niitä vähän kalliimmasta hinnasta huolimatta), mutta ehkä sitäkin voisi harkita?
  Vastaa viestiin
22.06.07, 21:15   #9 (linkki)
Gina
(Vierailija)

Pieni ehdotus

kunhan tässä pääsee sisälle juttuun niiin ehkä jotain syntyykin.
niin se ehdotus
tulostettava taulukollinen lista tuotteista jotka kuuluu vertailuun, olis helppo kulkee kaupassa ja merkkailla, ei tarttis välttämättä ao tuotetta osaa.
  Vastaa viestiin
25.06.07, 11:14   #10 (linkki)

Tulostettava lista

Tulostettava lista on jo tekeillä ja saamme sen käyttöön tämän viikon aikana.
  Vastaa viestiin
25.06.07, 12:03   #11 (linkki)
no foodie
(Vierailija)

minä myös toivon lisää tuotteita

Olin innoissani tästä palvelusta, koska luulin sen listaavan oikeasti edullisia tuotteita. Valitettavasti en löytänyt listalta mitään käyttämistäni tuotteista, koska en ole vuosiin ostanut ns. merkkituotteita, koska vastaavan "yleistuotteen" saa huomattavasti halvemmalla. Makuaisti ja oma arvio sitten kertovat, onko "yleistuote" merkkituotteen veroinen ja ostopäätöksen voi sitten tehdä haluamansa kriteerin mukaan.
Ymmärrän vertailtavuuden vaatimukset, mutta haluaisin lidlin tuotteet kuitenkin mukaan.
  Vastaa viestiin
25.06.07, 15:41   #12 (linkki)
Kong
(Vierailija)

Yksikköhinnat?

Mielestäni eräiden tuotteiden osalta olisi huomattavasti järkevämpää ja selkeämpää käyttää yksikköhintaa nykyisen pakettihinnan tilalla. Vastaavastihan käytetään myös kilohintoja esim. vihannesten osalta.

Ongelmallisia tuotteita/hintoja ovat esim. talouspaperi (4 rullaa). Talouspaperia kun myydään monessa eri pakkauskoossa ja veikkaanpa, että esim. perhekoria ajatellen ostettavat pakkauskoot ovat huomattavasti suurempia kuin tuo 4 rullaa (8, 16 tai jopa enemmän). Yksikköhintojen pitäisi löytyä hyllynreunaetiketeistä ja ovat myös helposti itse laskettavissa.

Hintattietojen yhteyteen voisi lisätä myös lisätietokentän johon voisi tarvittaessa lyhyesti kommetoida ilmottamaansa hintaa. Esim. talouspaperipakkauksen kohdalla kuinka monen rullan pakkauksesta ilmoitettu yksikköhinta on saatu.

Muuten palvelunne on loistava ja toivottavasti hintojen ilmoittelijoita tulee runsaasti lisää, jotta homma saadaan oikeasti toimimaan.
  Vastaa viestiin
22.10.07, 12:55   #13 (linkki)
yksi anonyymi
(Vierailija)

Tulostettava lista

V<rokaa tulostettavaa listaa,jos aiotte käyttää sitä hintojen merkitsemiseen, niin voitte joutua vaikeuksiin kaupassa. Jouduin tänään puhutteluun että meidän liikkeesä kaikenlainen muistiin merkitseminen on kiellettyä ja lueteltiin litania lakia, joten kauppias menetti nekin sentit mitä minusta on vuosien varrella saanut
  Vastaa viestiin
23.10.07, 15:22   #14 (linkki)
Äkki Pikainen
(Vierailija)

Hämmästellen

Tuohan on juuri tyypillistä suomalaista kauppiaiden ymmärtämättömyyttä tätä palvelua kohtaan. Ja tuollainen kieltely muistiinpanojen tekemisestä ei varmaan ole laillistakaan, kyllähän meille kuuluu sekä sanan että kirjoittamisen vapaus vielä armaassa Suomen maassamme. Ilmoita nyt nyt pian meille muillekin se kauppa, että tiedämme vast'edes välttä sinne kauppaan menemistä. Tai oikeastaan minulle olisikin haaste juuri mennäkin sinne, saisinpahan kutsua sinne sen jälkeen poliisitkin turvaamaan ns. kansalaisoikeuksiani ;) Tähän saakka on riittänyt jo kahden metrin mittakin ;) eivätkä kaikenmaailman pikkupoikakauppaat ole uskaltaneet silmille hyppiä.
  Vastaa viestiin
23.10.07, 18:36   #15 (linkki)
yksi anonyymi
(Vierailija)

kAUPPA

K-Supermarket Jättijako Vantaa oli tätä mieltä asiasta
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>