| | |
26.07.07, 07:53
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Hintojen ilmoittaminen
Onko tarkoitus että ilmoitetaan samat hinnat koko maahan yhdestä paikasta kerätyistä hinnoista. Esimerkiksi kuten 24-25 päivä heinäkuuta 20 tuotetta joka ainoaan Suomen Stockmann Herkun myymälääm vai onko tarkoitus että hinnat kerätään todella myymälöistä
| |
| | |
26.07.07, 11:10
|
#2 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 07/2007
| stokkan hinnat
hinnastosta näkee ne tuotteet mitkä ovat samoja koko maassa, ja jos intoa riittää, miksei niitä voisi laittaa muidenkin paikkakuntien myymälään.
tulee pikemmin kattava hinnasto.
tällä hetkellä suurimmasta osasta kauppoja puuttuu lähes kaikki hinnat, joten ne eivät ole ollenkaan vertailukelpoisia keskenään. | |
| | |
26.07.07, 11:19
|
#3 (linkki)
|
| joku raja
tänään liikkeellä onkin todella innokas kaveri, laittaa samoja hintoja samana päivänä samoihin kauppoihin, mutta se taitaakin olla kehumattaparas :)
| |
| | |
27.07.07, 04:41
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) | Tosiaankin raja
Tosiaankin raja, minä sentään keräilen ne jopa päivittäin kauppojen hyllynreunailmoituksista, mutta kuten 'todellinen keräilijä' eilen sanoikin ja itsekin ihmettelin kun tämä 'amu' oulusta oli muka kerännyt aamun tunteina jo reilusti yli viisisataa hintaa. On siinä saanut lentää aikamoisesti jos se olisi todellinen keräilijä. Olen vaan huomannut että 'amulta' palaa pinna ja repeää pelihousut kun huomaa minun ahkeroineen edellisenä iltana muutamissa kaupoissa. Onneksi näitä kauppoja on piirissäni kymmenittäin ja minulla on enemmän aikaa kuin 'amulla'. Todellista tsemppiä muillekin paitsi 'ratsastaja amulle' !!
| |
| | |
27.07.07, 04:47
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) | Tosiaankin raja
Anteeksi että heitin edellisen tekstin ensin kirjautumatta vähän unenpöppöräisenä ;)
Jatketaanpa unia taas....
'amu' kyllä aamulla varmaan repii pelihousunsa ;)
Ja 'amulle' voin sanoa, ettei turhaan 'hullua yllytä'........
| |
| | |
27.07.07, 07:57
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) | Stokkan hinnat
olen huomannut ettei aina esim Helsingissä pidä hinnat edes yhteisilmoituksessa ilmoitetuista hinnoista paikkansa. Voi olla myymäläkohtaisia eroja ihan päivittäistavaroista ja tarjoukset voivat jatkua yhdessä myymälässä pitempään tai välttämättä kaikki tuotteet eivät kuulu jokaisen tuotevalikoimaan niin tästäkin tulee virheellistä tietoa
| |
| | |
27.07.07, 08:24
|
#7 (linkki)
|
| :)
huomenta kehumatta"paras"!
sinulla on tainnut yö kulua rattoisasti kun olet täällä joutanut roikkumaan, miten saat kerättyä mm. oulussa ja helsingissä yhtäaikaa 500 hintatietoa "oikeasti", puhumattakaan jostain pienemmistä kunnista ympäri suomea.
minä katsoin voimassa olevasta mainoksesta ne hinnat (kaikille yhteiset), joita en itse kaupasta hankkinut. en vaan olisi kehdannut sinun keräämiesi tietojen päälle laittaa omiani (samoja hintoja) samana päivänä --> ei mitään järkeä.
älä ota henkilökohtaisesti, minä innostuin aiheesta aluksi kovasti, koska ajattelin että voisi olla hyödyllistä tietää missä oikeasti on halvempaa, mutta tämä ei toimi. jonkun pitäisi päivittää hintoja joka päivä joka paikkaan. etkä edes sinä ole niin hullu. pikkukaupoista tulee tässä systeemissä vielä kalliimpia kun ne oikesti ovatkaan, koska niissä puuttuvat hinnat korvautuvat oletusarvoisesti kalleimmalla.
laitoin kokeeksi koneen ilmoittamaan joka päivä että missä on halvin olut, ja yllätys yllätys, vieläkin 10 halvimman joukossa suuri osa on juhannustarjouksia, hinnan vieressä pitäisi olla päivämäärä millon hinta on ilmoitettu.
en päässyt omalla tunnuksellani kirjoittamaan, joten väsäsin uuden
hyvää kesää toivottaen
amu
ps. itse aion seurata miten tämä tästä lähtee liikkeelle, mutta tämä on viimeinen päivä kun minulla itselläni on aikaa tähän paneutua, tulevaisuudessa laitan tietoja jos aikaa ja intoa löytyy. | |
| | |
27.07.07, 09:56
|
#8 (linkki)
|
| Huomenta vaan 'visit/amu'! Huomenta , tosiaankin 'amu'!
Niinpä olet sinäkin aikaisin herännyt, mutta et ole tänäkään aamuna muuta vielä ehtinyt tehdä kuin lukea Kalevaa ja Oulun mainoksia, käydä netissä. Ja sen jälkeenhän ei muuta tarvitakaan kuin alkaa kirjata mainosten hintoja. Kuten aamuyöllä kirjoitinkin, minä tunnen sinut.
[quote="visit"]huomenta kehumatta"paras"!
sinulla on tainnut yö kulua rattoisasti kun olet täällä joutanut roikkumaan, miten saat kerättyä mm. oulussa ja helsingissä yhtäaikaa 500 hintatietoa "oikeasti", puhumattakaan jostain pienemmistä kunnista ympäri suomea. Juuri noin, sitäpä sinä juuri olet harrastanut jo pitkän aikaa.
minä katsoin voimassa olevasta mainoksesta ne hinnat (kaikille yhteiset), joita en itse kaupasta hankkinut. en vaan olisi kehdannut sinun keräämiesi tietojen päälle laittaa omiani (samoja hintoja) samana päivänä --> ei mitään järkeä. Sepä se, etpä ole tainnut itse tosiasiassa montaakaan hintaa itse känyt kaupassa hyllynreunamerkinnöistä tarkastamassa. Minullapa on se mahdollisuus. Ja voinpa sanoakin, että oikein tähän paneutuessani voisin vaikka tuhansia hintatietoja kuukaudessa saada paikanpäältä.
älä ota henkilökohtaisesti, minä innostuin aiheesta aluksi kovasti, koska ajattelin että voisi olla hyödyllistä tietää missä oikeasti on halvempaa, mutta tämä ei toimi. jonkun pitäisi päivittää hintoja joka päivä joka paikkaan. etkä edes sinä ole niin hullu. Niinpä näyit innostuneen, mutta itse sen hyvän idean monistamalla vesitit.
Ja siitä voit olla jo nyt aivan varma, mitä teit. Ja kuten jo sanoinkin, "älä hullua yllytä".
pikkukaupoista tulee tässä systeemissä vielä kalliimpia kun ne oikesti ovatkaan, koska niissä puuttuvat hinnat korvautuvat oletusarvoisesti kalleimmalla. No tämä ohjelma on sentään sen verran fiksusti koodattu, että tässä voi valita haluaako vertailuhinnaksi korvata kalleimman vaiko keskiarvon. Nehän vähän molemmat kuitenkin vääristävät ilmoittamattomien liikkeiden tulosta, riippuu kumpaa käyttää.
Sinä se taidat olla vielä tämän oravanpyörän pyörittäjänä, minäpä saan ollakin jo 'lottovoittajana' ja nauttia hankkimistani 'eduista'. Että näin tässä jatketaan. Hyvää kesälomanloppua sinulle
terkuin 'kehumatta paras', ei kehumatta "paras" | |
| | |
27.07.07, 11:40
|
#9 (linkki)
|
| heh heh
vai tuntee mäntän mies minut :)
kaikkien kaupunkien hinnat kyllä....
ymmärrän nyt paremmin miksi aikaa tuntuu riittävän...
| |
| | |
01.08.07, 00:38
|
#10 (linkki)
|
| Kyllä Pöljä pitää olla ;)
Niinpä, niin. kaikkea hullua sitä ajankulukseen tekeekin.... mutta tulipahan tehtyä.
Muutama hintatieto tuli sentään teiltä muiltakin:
310707 klo 23.55 kertynyt rankinglista heinäkuulta - kehumattaparas 2076
amu 1572
anonyymi 819
poimija 217
inksa 177
scorpion 166
LeSu 158
anonyymi 148
jpn65 132
Torohuuli 128
Tre 107
Basilika 87
perheellinen 84
Nyt pitää pitää pari päivää kesälomaa, jos vaikka alkais aurinkokin paistaa. Kai sitä kuitenkin muutaman hinnan tulen vilkuilleeksi ensi kuussakin. Minkäs sitä uteliaalle luonnolleen voi ;)
| |
| | |
01.08.07, 07:08
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) | silmäilyä
Ihmettelen kovasti jos on silmäilty samalla ympäri maata ja laitettu hinta tuotteelle jota ei ole myymälässä vaan on tarjoustuote korvattu toisella tai kyseinen kauppa viettää synttäreitä ja myy tarjoustuotetta vielä halvemmalla kuin on yhteisilmoituksessa Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja kehumattaparas Niinpä, niin. kaikkea hullua sitä ajankulukseen tekeekin.... mutta tulipahan tehtyä.
amu 1572
anonyymi 819
poimija 217
inksa 177
scorpion 166
LeSu 158
anonyymi 148
jpn65 132
Torohuuli 128
Tre 107
Basilika 87
perheellinen 84
Nyt pitää pitää pari päivää kesälomaa, jos vaikka alkais aurinkokin paistaa. Kai sitä kuitenkin muutaman hinnan tulen vilkuilleeksi ensi kuussakin. Minkäs sitä uteliaalle luonnolleen voi ;) | | |
| | |
01.08.07, 15:13
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) | muut pöljät Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja kehumattaparas Niinpä, niin. kaikkea hullua sitä ajankulukseen tekeekin.... mutta tulipahan tehtyä.
amu 1572
anonyymi 819
poimija 217
inksa 177
scorpion 166
LeSu 158
anonyymi 148
jpn65 132
Torohuuli 128
Tre 107
Basilika 87
perheellinen 84
Nyt pitää pitää pari päivää kesälomaa, jos vaikka alkais aurinkokin paistaa. Kai sitä kuitenkin muutaman hinnan tulen vilkuilleeksi ensi kuussakin. Minkäs sitä uteliaalle luonnolleen voi ;) | Täytyy meidän muiden olla tosi pöljiä kun kehumatta paras yöllä kirjaa Mäntän hinnat ja aamupäivällä ehtii jo Tampereelle kiertää K-kaupat lidl ja poiketa vielä Valkeakoskellakin. onko todellakin tämä tarkoitus että roikutaan netissä ja laitetaan hintoja keräämättä niitä | |
| | |
01.08.07, 22:06
|
#13 (linkki)
|
| Tarkoitus ja keinot
Tällaisen hintaseurannan tarkoitushan on kiireisiä työläisiä ym. surffareita tietämään edes osan oman asuinalueensa hintatasosta. Harva teistä kuitenkaan joutaa ja viitsii ottaa selvää tässä laajuudessa mm. maakunnallisesta hintatasosta. Se on teille kaikille julkista tietoa jota kaupat muutenkin julkaisevat. Itse vielä kaupoissa juosseena en tästä 'pöljästä' harrastuksesta ole vielä senttiäkään hyötynyt, mutta onpahan ollut jonkinlaista ajankulua ainakin. Se, että missä kukin roikkuu, netissä vai muualla, kunhan ei tarvitse lähteä hirteen roikkumaan, kuten monet ovat tehneet oltuaan tarpeeksi kauan tämän oravanpyörän rattaissa.
Se miten oikeellista tietoa hankkii, on vain keinojen löytämistä tietojen suhteen. Sillehän ei taas voi mitään jos jotkut kauppiaat myyvät vieläkin halvemmalla kuin ilmoittelevatkaan mm. Keskon renkinä joutuessaan olemaan. Mutta jos sinä arvon lukija tiedät mahdollisista halvemmista hinnoista kuin julkisissa ilmoituksissa on, niin ilmoita hyvä ihminen siitä äläkä ruikuta. Kyllä te monet olette arvostelemassa, mutta kuka teistä panee paremmaksi, minulla 'pöljällä' on siihen ainakin aikaa. Lottovoittajana on mukava olla ;)
| |
| | |
02.08.07, 16:42
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) | "oikeellinen tieto"
Viimeksi tänään olen joutunut korjaamaan kehumattaparhaan jälkiä.
Ei ne hinnat ihan aikuisten oikeesti ole esim. kaikissa K-supermarketeissa samat ympäri Suomen.
| |
| | |
02.08.07, 16:44
|
#15 (linkki)
| | (Vierailija) | "oikeellinen tieto"
lisäyksenä edelliseen, olen siis joutunut korjaamaan hintoja ylöspäin...
| |
| | |
03.08.07, 00:25
|
#16 (linkki)
|
| Vielä oikeellisesta
Periaatteessa se oikeellinen hintatieto on se hinta, jonka sinä 'muukalainen' tai kuka tahansaa näkee hyllynreunassa merkityn ja siitä sitten sen maksaakin. Mutta jos sinä et olekaan sen vertaa hintatietoinen ja kriittinen, oikeuksiasi puolustava tyypillinen kuluttaja, joka alistuu kaikkeen mahdolliseen kauppiaan sanelupolitiikkaan, niin sehän sinun häpeäsi. Sinulla on oikeus vaatiaa kauppiasta täyttämään keskusliikkeen periaatteellisen hintasanenupolitiikan mukaisen ilmoitetun myyntihinnan noudattamisen.
Ikävä kyllä, suurin osa teistä kuluttajista, ette ole loppujen lopuksikaan kovinkaan tietoisia oikeuksistanne. Entisenä kauppiaana sen ikäväkseni tiedän. Jo vuosikymmeniä on keskusliikkeet harjoittaneet sekä kauppiasrenkejä että kuluttajia kohtaan uskomatonta rahastusta. Tällaisia lausuntoja voisitte kuulla monelta menneitten vuosikymmenien lopettaneilta kauppiailta.
Että tsemppiän vaan teille tämän oravanpyörän pyörittämiseen ;)
| |
| | |
03.08.07, 06:15
|
#17 (linkki)
| | (Vierailija) | HYLLYSSÄ OLEVAT HINNAT
Jos on tarkoitus että hyllyn ja ilmoituksen hinta vastaavat toisiaan niin tällöin tulee nimenomaan kyse paikallisuudesta ja todellisista keräilijöistä kyse. Kilpailutilanne on joillakin paikkakunnilla niin ankara että hinnat ovat alhaisempia kuin valtakunnalliset tarjoukset ja viereessä saattaa olla liike joka jalansijaa saadakseen lähtee voimakkaalla hitakilpailulla. Se on varmaan kauppiaan etu että ilmoitetaan myös kauppiaalle virheelliseti jääneestä hinnasta., koska jos asiakkaalla on mahdollisuus niin se äänestää jaloillaan.. Sinulle kehumattaparas joten en ole sinua nähnyt eilenkään Vihdissä Klaukkalssa Raisiossa Tammpereen ympäristössä melkein joka putiikissa tiirailemassa hintoja ehkä olet saattanut poiketa tarkastamaan Mäntän ja Vilppulan hinnat että satunnainen matkailija saa oikeita tietoja. Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja kehumattaparas Periaatteessa se oikeellinen hintatieto on se hinta, jonka sinä 'muukalainen' tai kuka tahansaa näkee hyllynreunassa merkityn ja siitä sitten sen maksaakin. Mutta jos sinä et olekaan sen vertaa hintatietoinen ja kriittinen, oikeuksiasi puolustava tyypillinen kuluttaja, joka alistuu kaikkeen mahdolliseen kauppiaan sanelupolitiikkaan, niin sehän sinun häpeäsi. Sinulla on oikeus vaatiaa kauppiasta täyttämään keskusliikkeen periaatteellisen hintasanenupolitiikan mukaisen ilmoitetun myyntihinnan noudattamisen.
Ikävä kyllä, suurin osa teistä kuluttajista, ette ole loppujen lopuksikaan kovinkaan tietoisia oikeuksistanne. Entisenä kauppiaana sen ikäväkseni tiedän. Jo vuosikymmeniä on keskusliikkeet harjoittaneet sekä kauppiasrenkejä että kuluttajia kohtaan uskomatonta rahastusta. Tällaisia lausuntoja voisitte kuulla monelta menneitten vuosikymmenien lopettaneilta kauppiailta.
Että tsemppiän vaan teille tämän oravanpyörän pyörittämiseen ;) | | |
| | |
04.08.07, 05:51
|
#18 (linkki)
|
| hinnat ja hinnat
huomenta kaikille!
täytyy sen verran puolustaa kehumattaparasta että kaveri ainakin on saanut hintoja ilmoitettua useaan kauppaan missä niitä muuten ei olisi ollenkaan. sama se onko kyseessä paikallinen erikoistarjous vai ei, joku lähtöhinta olisi hyvä olla että saisi jonkun käsityksen ko. kaupan hintatasosta.
sitten kun 100 miljoonaa suomalaista (tarkoittaa paljon) laittaa joka päivä tietoja koriin, ei ole niin väliä yksittäisellä kirjaajalla, eikä sillä että joku tuote myydään jossain vielä halvemmalla kun mitä mainoksessa luvataan.
| |
| | |
04.08.07, 08:36
|
#19 (linkki)
| | (Vierailija) | kAUPAN HINTATASO
Jos kirjaan netistä tai tarjouslehdistä löytyviä hintoja niin se ei kerro kaupan hintatasosta mitään Voin ajatella että onpas kallis tai halpa kauppa, mutta kun astelen sisään niin tilanne on toinen. Suomi on onneksi vapaa maa ja on kilpailua eikä jokaisessa niemennotkossa tarvitse myydä samoja tuotteita, Keskon liikkeissä poikkeamat johtuvat minkätason renki on suhteessa Keskoon ja osuustoiminnallisissakin liikkeissä riippuu liikepaikasta ja kaupanhoitajasta mitä tarjotaan Pääkaupunkiseudulla on esim S-Marketteja jotka ovat ruoka- ja hygienituotteiden kohdalta valikoimiltaan Prismojen tasoa ja noudattavat hintoja naapurikaupan mukaan kun taas jossain "takahikiällä" ei ole kilpailua tai on joku paikallinen toimittaja/tuottaja jota kysytöään niin sen tuotteita on myös valikoimissa tai ikärakenne sanelee mille tuottelle on kysyntää. Jos näen "hinta ei ilmoitettu" niin voin arvuutelle onko kyseistä tuotetta mutta jos se on ilmoitettu niin oletan että sitä myös löytyy kaupasta. Kävi kesälomalla että ihmettelin missä teillä löytyy jotain tuotetta niin todettiin ettei meillä ole sitä edes myynnissä samoin olen törmännyt kun olen hakenut tietoisena kuluttajana ja hinnanseraajana Lidl:stä jotain niin on todettu että oli meillä myynnissä vain kyseisen tarjousviikon vaikka kyseistä tuotetta löytyy isommista liikkeistä joka päivä mutta pinemmissä liikkeissä otetaan vain rajoitettu määrä ja rajoitetuksi ajaksi. Pitää suorittaa melkoista salapoliisityötä jos yrittää saada selville kuka yrittää todella ilmoittaa myös löytyvät tuotteet ja kuka tehtailee ilmoituksien varassa Hanko-Utsjoelle saakka. Täytyy sanoa että olen bongannut muitakin mutta he operoivat pinemmässä määrin ehkä vain haluavat arvan kilpailuun. Todella ilmoittamalla ja bongaamalla saadaan käsitys hinnoista ja myös ilmoitettaisinn kauppiaalle jos on virheitä hyllyhinnoissa ja jos vielä ostamme tuottteen niin vertaisimme kassakuittia, sillä kassahintakin voi vielä poiketa hyllystä tai ilmoituksesta Asun alueella jossa minulla on suhteellisen sama matka useampaan likkekeskittymään ja olen joskus tarkastanut onko ilmoitettu kyseisen tuotteen hintaa ja perille päästyäni olen todennut matkani turhaksi.. Toivottavasti löytyisi lisää todellisia keräilijöitä Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja visit huomenta kaikille!
täytyy sen verran puolustaa kehumattaparasta että kaveri ainakin on saanut hintoja ilmoitettua useaan kauppaan missä niitä muuten ei olisi ollenkaan. sama se onko kyseessä paikallinen erikoistarjous vai ei, joku lähtöhinta olisi hyvä olla että saisi jonkun käsityksen ko. kaupan hintatasosta.
sitten kun 100 miljoonaa suomalaista (tarkoittaa paljon) laittaa joka päivä tietoja koriin, ei ole niin väliä yksittäisellä kirjaajalla, eikä sillä että joku tuote myydään jossain vielä halvemmalla kun mitä mainoksessa luvataan. | | |
| | |
05.08.07, 01:28
|
#20 (linkki)
|
| Tervetuola vaan!
Kuten sanottu, tervetuloa vaan tänne kirjaamaan myös kaupan tarjousilmoituksia, kuten itsekin teen, käyn myös bongaamassa muutamien lähialueeni kauppojen hintoja aika perusteellisesti. Myös joskus tulevaisuudessa saatan tehdä hyvinkin perusteellisen hintakatsauksen muidenkin käymieni paikkakuntien kaupoissa, ihan vaan ajankulukseni ja jos tästä addiktin ;) itselleni otan. Ja toivottavasti te muutkin myöhemmin päivitätte näitä hinnastoja ajantasalle enemmän ja nopeammin.
Se on kyllä pakko todeta, että keskusliikkeet ilmoittelevat kyllä aika usein alennettuina sellaisia tarjoustuotteita, joita tosiaankin saattaa puuttua sieltä kaupan hyllystä. Useimmiten ne ovat pitkäaikaistarjouksia, joita löytyy sieltä sitten hiukan myöhemmin seuraavan täydennyskuorman tultua kaupan varastoon, ellei sen tuotteen kohdalla ole ollut todellisia toimitusvaikeuksia.
Mm. tällaisella hintaseurantatoiminnalla me nykyiset kuluttajatkin saisimme itsellemme takaisin enemmän joukkovoimaa kilpailuttamaan kauppaa hintojaan ja siten vaikuttaen omaan elintasoomme edes hiukan. Mutta loppujen lopuksihan on kuitenkin jokaisesta itsestään kiinni, paljonko haluaa itse tuhlata omasta elannostaan ylikorkeisiin hintoihin, jos niihin on varaa. Viimekädessä kuitenkin 'artisti maksaa' tämän olemattoman kilpailun, joka on härskisti nostanut hintoja nykyisellä euro-ajallamme. Vai voitteko sanoa, etteikö hintataso olisi nuossut euron vaikutusaikana?
Nyt haastankin teidät kaikki tästä hintaseurannasta kiinnostuneet yhteisiin 'talkoisiin', jossa jokainen katsoisi ja kirjaisi edes yhden uuden hinnan päivässä omasta lähikaupastaan eikä vaan keskittyisi alituiseen purnaamiseen suomalaiskansalliseen tapaan. Ei tällaisilla arvonnoilla mitään todellista merkitystä hintasoomme ole. Mutta pienenä kannustimena se saattaa olla vaivannäöstä, josta emme muuta palkkaa saa.
Tehdään yhdessä joskus jotain järkevääkin eikä aina vaan nälvitä toisiamme!
Hyvää kesän jatkoa!!
| |
| | |
05.08.07, 01:34
|
#21 (linkki)
|
| Anteeksi kirjoitusvirhe
Anteeksi kirjoitusvirhe edellisen viestin alussa. Hiukan väsyneenä kirjoittelin sen ja tarkoituksenihan oli sanoa tietenkin TERVETULOA VAAN!
Ja nyt taas välillä lepäämään ja odottamaan lisää asiallista keskustelua aiheesta. Toivon myös sitä, että itsekin jatkossa pystyisin siihen, koska en tosiaankaan ole paras ;)
| |
| | |
05.08.07, 03:48
|
#22 (linkki)
|
| kysymys kuuluu????
kumpi on parempi, ei mitään hintaa tuotteesta vai hinta jonka kauppias on ilmoittanut ja sitä on siihen hintaan lähiaikoina myyty, vaikka ei olisikaan juuri sillä hetkellä hyllyssä? tai on jostain syystä myynnissä johonkin muuhun hintaan.
..siitäkin huolimatta että hinnan on ilmoittanut joku ulkopaikkakuntalainen..
ehkäpä kuitenkin jo ilmoitettua hintaa ei kannata lähteä "etäpäivittämään"
| |
| | |
12.08.07, 04:35
|
#23 (linkki)
|
| hinnat ok
huomenta!
kehumatta"paras" on taas käynyt aamuyöllä mm. oulussa.
paikallisten alkuasukkaiden ei taida kannataa laittaa hintoja ollenkaan kauppakoriin koska mäntästä tulevat ...oikeat... hinnat joka tapauksessa.. tosin pienellä viiveellä.
| |
| | |
12.08.07, 09:45
|
#24 (linkki)
| | (Vierailija) | samaa mieltä
[<aikaisemmin pidin (huhti-heinäkuu) yllä 4-5 kaupan hintoja ostosreissuillani ja tarkastin kun kuljin ohi mm vihannesten hinnat, Mutta into lopahti kun huomasin kehumattaparas netin ääressä seikkailun. Keskustelen hinnoista enää työpaikalla ja hiekkkalaatikolla
quote="visit"]huomenta!
paikallisten alkuasukkaiden ei taida kannataa laittaa hintoja ollenkaan kauppakoriin koska mäntästä tulevat ...oikeat... hinnat joka tapauksessa.. tosin pienellä viiveellä.[/quote] | |
| | |
13.08.07, 00:08
|
#25 (linkki)
|
| Otsanauha kireälläkö?
Terppa vaan! Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja todellinen keräilijä [<aikaisemmin pidin (huhti-heinäkuu) yllä 4-5 kaupan hintoja ostosreissuillani ja tarkastin kun kuljin ohi mm vihannesten hinnat, Mutta into lopahti kun huomasin kehumattaparas netin ääressä seikkailun. Keskustelen hinnoista enää työpaikalla ja hiekkkalaatikolla
quote="visit"]huomenta!
paikallisten alkuasukkaiden ei taida kannataa laittaa hintoja ollenkaan kauppakoriin koska mäntästä tulevat ...oikeat... hinnat joka tapauksessa.. tosin pienellä viiveellä. | [/quote]
Kyllä tosiaankin edellisestä huomaa, sen kuinka teitä harmittaa, että minulla sattuu olemaan vielä tässä vapaassa Suomen maassa aikaa, mahdollisuus ja vapaus liikkua missä päin tahansa keräilemässä todellisiakin hintoja. Tuo viittaus olla enää keskutelematta hinnoista siellä työpaikalla on aika lapsellista puhetta. Ja vain sen vuoksi, koska minä saatan olla ahkerampi keräilemään niitä hintoja ja 'ratsaamaan' kauppoja. Mikset vielä 'todellinen keräilijä' polje jalkaasi lattiaan ja kiukuttele kunnolla, kuten pikkulapset konsanaan, ja vieläpä heittäisit suutuksissasi siellä hiekkalaatikolla kavereittesi silmiin hiekkaakin. Ette kai te tosiaankin molemmat, 'amu' ja sinä, voi olla niin pikkusieluisia, että olette kateellisia siitä, että minulla sattuu olemaan teitä enemmän aikaa tällaiseen 'älyttömään' harrastukseen.
Ja 'amulle' voin sanoa, että tosiaankin voin kuleksia missä päin maata tahansa ja nytkin olen tullut vähän kyläilemään muutamaksi päiväksi Oulun tullista tänne kainuulaisten 'ameriikkaan'. Onneksi meillä Suomessa on vielä liikkumisen vapaus pystytty säilyttämään. Se vapaus, jonka turvin minäkin saan toimia vaikka teitä kuinka toimeni harmittavat, koska ette pysty näitä hintoja niin perusteellisesti haeskelemaan. Teillä ei taida olla siihen aikaakaan, koska olette vielä 'työn orjina' ja joudutte uhraamaan aikaanne muuhunkin kuin kaupoissa juoksentelemiseen. Kyllä se vanha suomalainen sanonta pitää kirjaimellisesti paikkansa, että kateus vie kalatkin vedestä.
Ellei teillä riitä kanttia olla välittämättä minusta, niin jättäkää ihmeessä tämä homma enempää enää stressaamatta itseänne. Kyllä se tämäkin työstä käy vaikken itse sitä minkään palkan vuoksi teekään. Mutta se tässä on omalta osaltani hyvää, etten ota siitä stressiä teidän lailla. Yrittäkää oppia jotain tästäkin, ei tämä ole sen arvoista, että teidän kannattaisi yöunianne menettää, vaikka minä joskus saatankin valvoa ihan huvikseni, koska siihen olen jo saanut mahdollisuuden.
Hyvää kesänjatkoa ja lisää voimia teille kummallekin toivoen
se 'kehumattaparas'
| |
| | | | |