Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Kauppakori > Yleistä Kauppakorista
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
13.08.07, 09:40   #26 (linkki)
todellinen keräilijä
(Vierailija)

Olet todellakin superihminen kun samaanaikaan vierailet Kainuussa ja Varsinais-Suomessa ja joka paikasta osuu silmään juuri sama hinta. Joten jatka vaan risteilyjäsi on todella vapaa maa juosta missä haluaa. Mutta jos hintojen merkitseminen perustuu nettiin niin tarkoitus muuttuu täysin siitä että keräilismme kauppareissullamme. Jos haluaa olla listan kärjessä niin voi sitä kopioida toisten hintoja niin paljon kuin lystää. Olen odottanut kannanottoa kannattaako keräillä vai kopioida?

J
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kehumattaparas
Terppa vaan!

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja todellinen keräilijä
[<aikaisemmin pidin (huhti-heinäkuu) yllä 4-5 kaupan hintoja ostosreissuillani ja tarkastin kun kuljin ohi mm vihannesten hinnat, Mutta into lopahti kun huomasin kehumattaparas netin ääressä seikkailun. Keskustelen hinnoista enää työpaikalla ja hiekkkalaatikolla
quote="visit"]huomenta!
kehumatta"paras" on taas käynyt aamuyöllä mm. oulussa.
paikallisten alkuasukkaiden ei taida kannataa laittaa hintoja ollenkaan kauppakoriin koska mäntästä tulevat ...oikeat... hinnat joka tapauksessa.. tosin pienellä viiveellä.
Kyllä tosiaankin edellisestä huomaa, sen kuinka teitä harmittaa, että minulla sattuu olemaan vielä tässä vapaassa Suomen maassa aikaa, mahdollisuus ja vapaus liikkua missä päin tahansa keräilemässä todellisiakin hintoja. Tuo viittaus olla enää keskutelematta hinnoista siellä työpaikalla on aika lapsellista puhetta. Ja vain sen vuoksi, koska minä saatan olla ahkerampi keräilemään niitä hintoja ja 'ratsaamaan' kauppoja. Mikset vielä 'todellinen keräilijä' polje jalkaasi lattiaan ja kiukuttele kunnolla, kuten pikkulapset konsanaan, ja vieläpä heittäisit suutuksissasi siellä hiekkalaatikolla kavereittesi silmiin hiekkaakin. Ette kai te tosiaankin molemmat, 'amu' ja sinä, voi olla niin pikkusieluisia, että olette kateellisia siitä, että minulla sattuu olemaan teitä enemmän aikaa tällaiseen 'älyttömään' harrastukseen.

Ja 'amulle' voin sanoa, että tosiaankin voin kuleksia missä päin maata tahansa ja nytkin olen tullut vähän kyläilemään muutamaksi päiväksi Oulun tullista tänne kainuulaisten 'ameriikkaan'. Onneksi meillä Suomessa on vielä liikkumisen vapaus pystytty säilyttämään. Se vapaus, jonka turvin minäkin saan toimia vaikka teitä kuinka toimeni harmittavat, koska ette pysty näitä hintoja niin perusteellisesti haeskelemaan. Teillä ei taida olla siihen aikaakaan, koska olette vielä 'työn orjina' ja joudutte uhraamaan aikaanne muuhunkin kuin kaupoissa juoksentelemiseen. Kyllä se vanha suomalainen sanonta pitää kirjaimellisesti paikkansa, että kateus vie kalatkin vedestä.

Ellei teillä riitä kanttia olla välittämättä minusta, niin jättäkää ihmeessä tämä homma enempää enää stressaamatta itseänne. Kyllä se tämäkin työstä käy vaikken itse sitä minkään palkan vuoksi teekään. Mutta se tässä on omalta osaltani hyvää, etten ota siitä stressiä teidän lailla. Yrittäkää oppia jotain tästäkin, ei tämä ole sen arvoista, että teidän kannattaisi yöunianne menettää, vaikka minä joskus saatankin valvoa ihan huvikseni, koska siihen olen jo saanut mahdollisuuden.

Hyvää kesänjatkoa ja lisää voimia teille kummallekin toivoen
se 'kehumattaparas'[/quote]

Vastaa viestiin
13.08.07, 15:13   #27 (linkki)

Rekisteröitynyt: 07/2007
Voi hyvät sykkyrät ;)

Terppa 'keräilijä'!

Super ja super, ei se ole mitään superia jos osaa käyttää nykyaikaisia mediavälineitä avukseen. Ja sitten, siis ensinnäkään, en tosiaankaan ole ollut missään Kainuun korvessa peräkylän Siwassa tarkastelemassa hintoja. Mutta sinä, joka et olletinkaan ole tutustunut tämän palvelun tarkoitusperiin, luuletko tosiaankin, että kaikkea julkista tietoa, jota meille on tarjolla eri medioiden kautta, pystyttäisiin muuten kattavasti julkaisemaan sentään aivan kaikkialle samanaikaisesti. Ei tosiaankaan. Siihen vapaaehtoisten suureen joukkoonhan tämän palvelun voima perustuu, että on tarpeeksi asian harrastajia, jotka pyyteettömästi käyvät hintoja tarkastelemassa ja niistä ilmoittavat. Se, että kuinka paljon on julkaistu juuri sitä 'julkista materiaalia' erilaisista hintatiedoista missäkin, sen löytäminen ja julkistaminen riippuu sitten vaan henkilön viitseliäisyydestä. Se julkistamistapahan (netistähän sinä tätäkin luet), ei vaikuta eikä muuta sitä palvelun alkuperäistä 'tarkoitusta' miksikään, vaan pikemminkin auttaa laajentamaan tiedon määrää. Valtakunnalliset hintakampanjathan ovat juuri tätä julkista tietoa, jota on kenelle tahansa tarjolla, ja niistähän ovat kauppaketjut taas vastuussa jos väärää tietoa julkaisevat. No, kaikkihan eivät halua sitäkään ottaa edes vastaan.

Tällaisen julkisen palvelun resurssithan eivät riitä pelkkien mainostulojen perusteella näin kattavan hintaseurannan toteuttamiseen. Siihen tarvitaan lukemattomien vapaaehtoisten joukkoa. Ei siihen riitä ne muutamat uteliaat aktiivit, jotka saattaisivat kerran viikossa pari hintaa kauppareisullaan vilkuilla. Kauppojakin on tämän seurannan piirissä enemmän kuin on meitä hintafriikkejä avustajia.

Vaikka minä en tällä hintakeräilyharrastuksellani haluakaan ansaita mitään tiedonjulkistamispalkintoa, se toimintani tuntuu sinua kiusaavan ylenmäärin. Mutta neuvoksi voin sanoa, että älä hyvä ihminen ota tällaista 'pöljää' niin vakavissasi, että siitä päänkivistystä itsellesi hankkisit. Ja vielä asiasta kolmanteenkin, siihen mainitsemaasi kopiontiin minun ei ole tarvinnut vielä tähän mennessä syyllistyä ;) Sen verran 'pöljä' olen, että itse juoksen kaupoissa ja julkisen tiedon perusteella teen sen työn, jotta keräämäni hintatiedon voin julkistaa.

Kuulutko muuten sinäkin siihen koulukuntaan, jossa kaikkinainen julkisuus halutaan peittää salailun sumuverhon taa?

P.S. Vieläkö pitää lisää valaista näitä tämän palvelun periaatteita, joita olen yrittänyt ainakin itselleni omalla tavallani sisäistää? Ja todellakaan mikään 'superihminen' en minäkään ole, vaikka osaan sinuakin provosoida ;)

Olet todellakin superihminen kun samaanaikaan vierailet Kainuussa ja Varsinais-Suomessa ja joka paikasta osuu silmään juuri sama hinta. Joten jatka vaan risteilyjäsi on todella vapaa maa juosta missä haluaa. Mutta jos hintojen merkitseminen perustuu nettiin niin tarkoitus muuttuu täysin siitä että keräilismme kauppareissullamme. Jos haluaa olla listan kärjessä niin voi sitä kopioida toisten hintoja niin paljon kuin lystää. Olen odottanut kannanottoa kannattaako keräillä vai kopioida?
  Vastaa viestiin
13.08.07, 17:01   #28 (linkki)
todellinen keräilijä
(Vierailija)

Poistun kanavalta

Kiva kun tulit Imatralla vastaan en ota ollenkaan stressiä vaikka keikutkin korissa ja pilkaat että avustivathan muutkin sinua elokuussa.

Lainaus:
Terppa 'keräilijä'!

Super ja super, ei se ole mitään superia jos osaa käyttää nykyaikaisia mediavälineitä avukseen. Ja sitten, siis ensinnäkään, en tosiaankaan ole ollut missään Kainuun korvessa peräkylän Siwassa tarkastelemassa hintoja. Mutta sinä, joka et olletinkaan ole tutustunut tämän palvelun tarkoitusperiin, luuletko tosiaankin, että kaikkea julkista tietoa, jota meille on tarjolla eri medioiden kautta, pystyttäisiin muuten kattavasti julkaisemaan sentään aivan kaikkialle samanaikaisesti. Ei tosiaankaan. Siihen vapaaehtoisten suureen joukkoonhan tämän palvelun voima perustuu, että on tarpeeksi asian harrastajia, jotka pyyteettömästi käyvät hintoja tarkastelemassa ja niistä ilmoittavat. Se, että kuinka paljon on julkaistu juuri sitä 'julkista materiaalia' erilaisista hintatiedoista missäkin, sen löytäminen ja julkistaminen riippuu sitten vaan henkilön viitseliäisyydestä. Se julkistamistapahan (netistähän sinä tätäkin luet), ei vaikuta eikä muuta sitä palvelun alkuperäistä 'tarkoitusta' miksikään, vaan pikemminkin auttaa laajentamaan tiedon määrää. Valtakunnalliset hintakampanjathan ovat juuri tätä julkista tietoa, jota on kenelle tahansa tarjolla, ja niistähän ovat kauppaketjut taas vastuussa jos väärää tietoa julkaisevat. No, kaikkihan eivät halua sitäkään ottaa edes vastaan.

Tällaisen julkisen palvelun resurssithan eivät riitä pelkkien mainostulojen perusteella näin kattavan hintaseurannan toteuttamiseen. Siihen tarvitaan lukemattomien vapaaehtoisten joukkoa. Ei siihen riitä ne muutamat uteliaat aktiivit, jotka saattaisivat kerran viikossa pari hintaa kauppareisullaan vilkuilla. Kauppojakin on tämän seurannan piirissä enemmän kuin on meitä hintafriikkejä avustajia.

Vaikka minä en tällä hintakeräilyharrastuksellani haluakaan ansaita mitään tiedonjulkistamispalkintoa, se toimintani tuntuu sinua kiusaavan ylenmäärin. Mutta neuvoksi voin sanoa, että älä hyvä ihminen ota tällaista 'pöljää' niin vakavissasi, että siitä päänkivistystä itsellesi hankkisit. Ja vielä asiasta kolmanteenkin, siihen mainitsemaasi kopiontiin minun ei ole tarvinnut vielä tähän mennessä syyllistyä ;) Sen verran 'pöljä' olen, että itse juoksen kaupoissa ja julkisen tiedon perusteella teen sen työn, jotta keräämäni hintatiedon voin julkistaa.

Kuulutko muuten sinäkin siihen koulukuntaan, jossa kaikkinainen julkisuus halutaan peittää salailun sumuverhon taa?

P.S. Vieläkö pitää lisää valaista näitä tämän palvelun periaatteita, joita olen yrittänyt ainakin itselleni omalla tavallani sisäistää? Ja todellakaan mikään 'superihminen' en minäkään ole, vaikka osaan sinuakin provosoida ;)

Vastaa viestiin
14.08.07, 10:28   #29 (linkki)

Leikkähän tämä, mutta

Kuten sanottu, eräänlaista medialeikkiähän se on tämäkin, mutta ei varmaan olekaan tarkoitettu kaikenmaailman tosikoille ;)

Hyvä suomalainen sanonta kuuluu; joka leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön. Olisinpa toivonut sinustakin sen verran vahvempaa 'leikkijää'.

Muille vahvoille konkareille toivotan edelleen intoa tähän, aivan hyvän idean kehittämiseen jatkossakin.
  Vastaa viestiin
14.08.07, 10:31   #30 (linkki)

Kiireessä kirjoitettu ;)

Pitihän sen otsikon tietysti olla: Leikkiähän tämä, mutta..

Jatkakaa
  Vastaa viestiin
14.08.07, 13:39   #31 (linkki)

Rekisteröitynyt: 06/2007
100000 hintatietoa rikki!

Eilen saavutimme ensimmäisen suuren virstanpylvään; palveluun on lisätty yli 100000 yksittäistä hintatietoa. Kiitokset kaikille aktiivisille tietojen päivittäjille, ilman teidän apuanne tämän palvelun ylläpito olisi mahdoton haaste.
100000 lisättyä hintatietoa tarkoittaa sitä, että vaikka yksittäisten kauppojen/tuotteiden hinnat eivät aivan pitäisi paikkaansa, saamme tuotteiden maanlaajuisen keskiarvon laskettua desimaalien tarkkuudella oikein.
Suuri kiitos vielä kaikille, jatketaan yhdessä hyvää työtä!

Terveisin
Ylläpito
  Vastaa viestiin
14.08.07, 19:25   #32 (linkki)

vähän turhauttavaa

moi kaikille!

otsikon mukaisesti vähän turhauttavaa ilmoitella hintoja jos netin avatessa huomaa jonkun todella kaukana asuvan kaverin laittaneen hinnat yöllä valmiiksi, vaikka kaikki ei olekaan oikein, eli niitä voi hiukan korjailla, ihmettelen sitä että miksi tämä ilmoittelutarve on niin suuri että on pakko päivittää 500 kilometrin pässä olevaa kauppaa vaikka juuri sitä päivitettäisiin paikallistenkin voimin.

se höpinä että on aikaa kiertää voi olla aivan totta mutta on vaikea uskoa että joku ajaisi 15 000 kilometriä viikossa että saa päivittää jonkun pikkukaupan tiedot toisella puolella suomea. rahatkaan tuskin riittävät jos kerran hintatiedot kiinnostavat :)

se on hyvä jos laittaa "uusia" hintoja uusiin kauppoihin tai päivittää vanhoja hiukan uudemmiksi, mutta mitä järkeä on laittaa joka yö sama hinta samaan tuotteeseen samaan kauppaan johonkin hiton kuuseen, missä ei oikeasti ole ikinä käynytkään.

jos ko. henkilö tästä taas provosoituu ja kirjoittaa vastineen, haluaisin oikean vastauksen eikä mitään ylimielistä soopaa täynnä kirjoitusvirheitä :) viittaan lukuisiin jälkeenpäin lähetettyihin korjauksiin.

ps. hieno juttu. 100 000 hintaa ilmoitettu, se on keskimäärin 1/kauppa ;)
  Vastaa viestiin
14.08.07, 20:08   #33 (linkki)

vielä lisää...

moi!

pikku vinkki, pienelläkin paikkakunnalla on kirjasto johon tulee valtavasti sanomalehtiä, eli säästä ihmeessä vähän bensarahoja ja käy hyödyntämässä tuota yhteiskunnan järjestämää palvelua :)

ps. googlettamalla näkee mm. missä kaupoissa on tullut "käytyä" ;)
  Vastaa viestiin
15.08.07, 03:53   #34 (linkki)

Mukavaa sanailua ;)

Terppa sinulle 'amu'!

"otsikon mukaisesti vähän turhauttavaa ilmoitella hintoja jos netin avatessa huomaa jonkun todella kaukana asuvan"
Äläpä nyt sinäkään turhaudu tästä leikistä. Ja toiseksi, tulepa kahville vaikka jonnekin Oulun keskustan kahvilaan keskiviikon tai torstain iltapäivän aikaan. Ellei se sovi, niin sitten vaikkapa klo 16 jälkeen ellet töittesi takia aikaisemmin ehdi. Tarjoan sinulle, ellen muuta niin ainakin 'mäkkärin' edullisen 'pahvikahvin' rupattelun lomassa. Saanpa silloin tilaisuuden itse sinulle näyttäytyä ja tutustua ehkä sinuunkin lähemmin, minkälaiselle persoonalle tämä aihe on näin paljon ajatuksia ja kirjoituksiakin kirvoittanut.

"kaukana asuvan kaverin laittaneen hinnat yöllä valmiiksi, vaikka kaikki ei olekaan oikein, eli niitä voi hiukan korjailla, ihmettelen sitä että miksi tämä ilmoittelutarve on niin suuri että on pakko päivittää 500 kilometrin pässä olevaa kauppaa vaikka juuri sitä päivitettäisiin paikallistenkin voimin"
Ja se, että mihin aikaan minä valvon ja hankkimiani hintojani kirjaan, kuten nyt pian tämänkin jälkeen teen, ei pitäisi sinua mitenkään häiritä vai niinkö tärkeänä tätä pidät, että pystyn sinun yöunesikin jo viemään. Ja mitä paikallisuuteen tulee, kuten sanoinkin, olen itsekin ns. paikalla ja voin kertoa sinulle, ettei minun tarvitse mihinkään 500 kilsan etäpäivityksiin ryhtyä.

"että saa päivittää jonkun pikkukaupan tiedot"
Niinpä niin, juuri tätähän itsekin teit viime kirjoituksen aikaansaatuasi tälle palstalle. Ja katsopa vaan omia kirjoituksiasi päivämäärällä 26.7. tämän ketjun alusta; "hinnastosta näkee ne tuotteet mitkä ovat samoja koko maassa, ja jos intoa riittää, miksei niitä voisi laittaa muidenkin paikkakuntien myymälään"
Mitä ne mielenliikutukset sinulla silloin ovatkaan olleet? Kysynpä vaan ;)

"se on hyvä jos laittaa "uusia" hintoja uusiin kauppoihin tai päivittää vanhoja hiukan uudemmiksi, mutta mitä järkeä on laittaa joka yö sama hinta samaan tuotteeseen samaan kauppaan johonkin hiton kuuseen, missä ei oikeasti ole ikinä käynytkään."
Kaupoista, joista lähes täysiä listoja olen tehnyt, niissä olen myös henkilökohtaisesti käynyt.
Ja tähän kohtaasi 'uusia hintoja', voin viitata YLLÄPIDON ohjeista kohdan 4d, jossa on näin;
"Mitä jos tuotteen kohdalla on jo (sama) hinta?
Ei haittaa, on nimenomaan kaikille eduksi että palvelun hinnat ovat mahdollisimman tuoreita. Eli jos sinulla on hintatieto joka on sama kuin jo palvelussa oleva, mutta päivämäärältään tuoreempi, niin se on ehdottomasti syöttämisen arvoinen!"

"jos ko. henkilö tästä taas provosoituu ja kirjoittaa vastineen, haluaisin oikean vastauksen eikä mitään ylimielistä soopaa täynnä kirjoitusvirheitä :) viittaan lukuisiin jälkeenpäin lähetettyihin korjauksiin."
Edellinen vihjauksesi kylläkin antaa jo viitteen siitä, ettet varmaan uskalla kohdata minua silmästä silmään. Toivonpa kuitenkin sinulle uskallusta tapaamiseen. Ja provosoitumisesta voin sanoa, että sitä en ole kokenut vähimmässäkään määrin, pikemminkin olemme viettäneet rattoisia hetkiä tämän sanailun merkeissä.
Ja mitä tulee kirjoitusvirheisiini, en itse tekstiäsi luettuani voi mitenkään kehua sinunkaan verbaliikkaasi, koska kirjoituksissasi et liiemmälti osaa käyttää pilkkuja, pisteitä ja isoja tai pieniä kirjaimia oikeissa paikoissaan.

P.S. En harrasta 'kuukkelointia' vaan käyn kuitenkin eniten paikanpäällä.
  Vastaa viestiin
21.08.07, 09:27   #35 (linkki)
yksi pöljistä
(Vierailija)

Terveisiä Ouluun

Kehumattaparas kertoi miten voi hintoja merkitä, joten ei muuta kuin perässä kulkemaan ja "uudet hinnat" tauluun. perjantaina päivittelin muutamia hintoja ajan tasalle ja nyt totean että Kong on käynyt eilen aika monessa paikassa pitkin Suomea keräilemäss ja päivittämässä . Hintatiedot eivät yhtään lisäänny jos kilpailemme kenen päivittämä tieto on uusin Meistä kai suurin osa toimii niin että reagoi kun hinta muuttuuu. eikä lähde joka kauppareissun jälkeen päivittämään koko kaupan valikoimaa Keväällä törmäsin näissä etäpäivittäjissä sellaiseen joka kävi pari kertaa viikossa muuttamassa hinnat korkeammaksi mitä kyseisessä kaupassa tuote maksoi ja minä vaihdoin samoin aina oikeaksi ja ihmettelin että jos se on kauppiaspäivitys niin miten hän voi itse kirjata väärin. Valitettavasti olin silloin sen verran tyhmä etten pistänyt ylös kuka tämä päivittäjä oli

Lainaus:
Terppa sinulle 'amu'!

"otsikon mukaisesti vähän turhauttavaa ilmoitella hintoja jos netin avatessa huomaa jonkun todella kaukana asuvan"
Äläpä nyt sinäkään turhaudu tästä leikistä. Ja toiseksi, tulepa kahville vaikka jonnekin Oulun keskustan kahvilaan keskiviikon tai torstain iltapäivän aikaan. Ellei se sovi, niin sitten vaikkapa klo 16 jälkeen ellet töittesi takia aikaisemmin ehdi. Tarjoan sinulle, ellen muuta niin ainakin 'mäkkärin' edullisen 'pahvikahvin' rupattelun lomassa. Saanpa silloin tilaisuuden itse sinulle näyttäytyä ja tutustua ehkä sinuunkin lähemmin, minkälaiselle persoonalle tämä aihe on näin paljon ajatuksia ja kirjoituksiakin kirvoittanut.

"kaukana asuvan kaverin laittaneen hinnat yöllä valmiiksi, vaikka kaikki ei olekaan oikein, eli niitä voi hiukan korjailla, ihmettelen sitä että miksi tämä ilmoittelutarve on niin suuri että on pakko päivittää 500 kilometrin pässä olevaa kauppaa vaikka juuri sitä päivitettäisiin paikallistenkin voimin"
Ja se, että mihin aikaan minä valvon ja hankkimiani hintojani kirjaan, kuten nyt pian tämänkin jälkeen teen, ei pitäisi sinua mitenkään häiritä vai niinkö tärkeänä tätä pidät, että pystyn sinun yöunesikin jo viemään. Ja mitä paikallisuuteen tulee, kuten sanoinkin, olen itsekin ns. paikalla ja voin kertoa sinulle, ettei minun tarvitse mihinkään 500 kilsan etäpäivityksiin ryhtyä.

"että saa päivittää jonkun pikkukaupan tiedot"
Niinpä niin, juuri tätähän itsekin teit viime kirjoituksen aikaansaatuasi tälle palstalle. Ja katsopa vaan omia kirjoituksiasi päivämäärällä 26.7. tämän ketjun alusta; "hinnastosta näkee ne tuotteet mitkä ovat samoja koko maassa, ja jos intoa riittää, miksei niitä voisi laittaa muidenkin paikkakuntien myymälään"
Mitä ne mielenliikutukset sinulla silloin ovatkaan olleet? Kysynpä vaan ;)

"se on hyvä jos laittaa "uusia" hintoja uusiin kauppoihin tai päivittää vanhoja hiukan uudemmiksi, mutta mitä järkeä on laittaa joka yö sama hinta samaan tuotteeseen samaan kauppaan johonkin hiton kuuseen, missä ei oikeasti ole ikinä käynytkään."
Kaupoista, joista lähes täysiä listoja olen tehnyt, niissä olen myös henkilökohtaisesti käynyt.
Ja tähän kohtaasi 'uusia hintoja', voin viitata YLLÄPIDON ohjeista kohdan 4d, jossa on näin;
"Mitä jos tuotteen kohdalla on jo (sama) hinta?
Ei haittaa, on nimenomaan kaikille eduksi että palvelun hinnat ovat mahdollisimman tuoreita. Eli jos sinulla on hintatieto joka on sama kuin jo palvelussa oleva, mutta päivämäärältään tuoreempi, niin se on ehdottomasti syöttämisen arvoinen!"

"jos ko. henkilö tästä taas provosoituu ja kirjoittaa vastineen, haluaisin oikean vastauksen eikä mitään ylimielistä soopaa täynnä kirjoitusvirheitä :) viittaan lukuisiin jälkeenpäin lähetettyihin korjauksiin."
Edellinen vihjauksesi kylläkin antaa jo viitteen siitä, ettet varmaan uskalla kohdata minua silmästä silmään. Toivonpa kuitenkin sinulle uskallusta tapaamiseen. Ja provosoitumisesta voin sanoa, että sitä en ole kokenut vähimmässäkään määrin, pikemminkin olemme viettäneet rattoisia hetkiä tämän sanailun merkeissä.
Ja mitä tulee kirjoitusvirheisiini, en itse tekstiäsi luettuani voi mitenkään kehua sinunkaan verbaliikkaasi, koska kirjoituksissasi et liiemmälti osaa käyttää pilkkuja, pisteitä ja isoja tai pieniä kirjaimia oikeissa paikoissaan.

P.S. En harrasta 'kuukkelointia' vaan käyn kuitenkin eniten paikanpäällä.
  Vastaa viestiin
29.08.07, 21:57   #36 (linkki)

Päivittämistä kerrakseen

Kyllähän sitä kaikenlaisia kirjaajia tosiaankin on tällä sivulla, mutta yhtä 'hullua' kuin minä olen, ei toista samanlaista löydy.

Kyllä minun pitää olla tosi pöljä kun tällaista kuntoilua harrastan ;)

Elokuun 29. päivän iltaan mennessä kerättyjä hintoja:
kehumattaparas - 3080
Kong - 577
anonyymi - 357
amu - 297
A - 111
martti51 - 88
Sissi - 61
Tre - 56
Kroisos - 45
Vilijonka - 45
legion - 43
shoppingcart - 42
Felixus - 36

Pitäisköhän pitää pari päivää taas vapaatakin hulluudestani ;)
  Vastaa viestiin
02.09.07, 11:55   #37 (linkki)
ZeroH
(Vierailija)

hahaaha

kehumattaparas pistäny oulun cittarin bonan hinnaksi 92 euroa :O
  Vastaa viestiin
02.09.07, 16:36   #38 (linkki)

Hahhaa itsellesi.....

Jos minä olenkin oikean hinnan kohdalla tehnyt näppäilyvirheen eli ns. pilkkuvirheen, jonka nyt olen korjannut, kiitos vinkistä, ja sinäkö olet sen verran pöljä, ettet osannut korjata sitä. Minä olen sentään osannut lukea oikean tuotteen hyllynreunushinnan oikein, mutta sinulla kun tuo lukihäiriö tuntuu vaivaavan niin paljon, että et pysty erottamaan kahdeksan kuukautisen purkkia pikkupurkista ja luet silloin vääriä hintoja ne vielä kehdaten kirjatakin, että hehhheehheee vaan...

Yritäpä tehdä tarkempia kirjauksia ja käyttää oikeita hintoja.
  Vastaa viestiin
03.09.07, 13:02   #39 (linkki)
yksi pöljistä
(Vierailija)

ETÄPÄIVITTÄJÄT

Katsokaa kun ilmoitatte hintoja ettei tule laitettua kauppoihin, jotka ovat lopettaneet jo aikoja sitten!!!!!
  Vastaa viestiin
03.09.07, 14:46   #40 (linkki)

Kiitos vinkistä

Niin, kiitti vaan, mutta se ongelma ei ole niitten etäpäivittäjien, vaan se on pikemminkin tämän järjestelmän YLLÄPIDON ongelma. Tästä systeemistä kun löytyy sellaisia kauppoja, jotka ovat jopa kahtenakin esiintymässä. Entisellä nimellä ja nyt kauppauudistuksen jälkeen uudellakin nimellä. Tämän taas paikalliset asiakkaat ja surffailijat kyllä huomaavat varmasti parhaiten.

Tänäänkin esim. TOSIHERRA on päivittänyt varmaan kaikkien Suomen Prismojen Raguletto-pastakastikkeen uusille hinnoille, eikä ole niinkään varmaa, pitääkö se kuitenkaan koko Suomen Prismoissa paikkansa. Mutta ehkä sillä TOSIHERRAlla onkin sellaista sisäpiiritietoa, jota hän käyttää hyväkseen ;)
Itse kuulin senkin SOK:lta, että esim HOK:n Prismojen hintojen ei todellakaan tarvitse päteä maan muissa Prismoissa, mutta kai TOSIHERRA on sen ottanut huomioon ettei tulisi tehtyä harhaanjohtavia kirjauksia.

Ja teille kaikille yksi kysymys; "Kuinka pian olette saaneet Kauppakorin YLLÄPIDOLTA vastauksen esittämäänne palautekysymykseen?" KIITOS jos viitsitte vastata ;)

HYVÄÄ SYKSYN ALKUA KAIKILLE AHKERILLE PÄIVITTÄJILLE, TSEMPATAAN ;) eikä nipoteta, eihän......
  Vastaa viestiin
03.09.07, 16:40   #41 (linkki)
yksi pöljistä
(Vierailija)

Keräily kaupasta

Jos bongailee hyllyjen laidasta niin ei tule päivitettyä kauppaa jossa ei ole käynyt eikä
tuotteita joita ei edes ole kaupassa
  Vastaa viestiin
05.09.07, 00:34   #42 (linkki)
vierailija "persikka"
(Vierailija)

"Bongailija"

Olen mielenkiinnolla seurannut tätä kauppakorin täydentämistä ja myös näitä keskusteluja.
Kyllä täytyy antaa kiitokset ja syllinen ruusuja "kehumattaparas" hän on todellinen bongailija. Hän näköjään tekee niin perusteellista "työtä" harrastuksena.
Ollaan iloisia kun joku jaksaa tehdä harrastuksena kauppiaille ilmaista mainosta.
Heitetään se kademieli roskakoriin ja kannustetaan toisiamme.
Tsemppiä kaikille toivottaa "persikka"
  Vastaa viestiin
06.09.07, 08:25   #43 (linkki)
yksi pöljistä
(Vierailija)

Nostan hattua

Kunnioitan ja ihailen kaikkia, jotka jaksavat bongailla hintoja kaupassa. Tiedän että vaatii paljon sadan hinnan kerääminen hyllyistä. . Tuhat hintaa on helppo kerätä kun 10 hintaa päivittää sataan K-kauppaan tai Siwaan. Olisi kiva kun näkyisi etäpäivittäjät erillisenä niin tietäisi suhtautua hintatietoihin varauksella eikä ihmetellä että näinkö itse väärin. Kauppiasmainontaa voidaan tehdä myös negatiivisesti, jos kauppaan menee väärin liian korkeat hinnat. Jos Kauppakori perustuu bongailtuihin hintoihin ja ilmoitettuihin puuttuviin ja lopettaneisiin liikkesiin, niin sillä on mahdokkisuus toimia jos olisi tarpeeksi paljon keräilijöitä. Yksittäiset syöttö- tai havaintovirheet korjaantuvat kun on käyttäjiä. Toinen vaihtoehto on se että kaikki perustuu vain etäsyöttöihin ja puhelinluettelosta poimittuihin kauppoihin
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku