| |
02.08.07, 08:01
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | MIKÄ ON KAUPPAKORIN TARKOITUS
Onko kauppakorin tarkoitus että kerätään TODELLISIA HINTOJA vai että joku KEHUMATTAPARAS laittaa surffailemalla hintoja. En ruikuta vaan olen yrittänyt pitää muutamien kantapaikkojeni hintoja yllä ennen kuin aloin ihmetellä että mistä sinne ilmestyy yksittäisiä hintoja joilla ei välttämättä ole todellisuuden kanssa mitään tekemistä, kunnes havaitsin että joku surffailee netissä ja pitää hintoja yllä. Vaikka kuinka syöttää netissä hintoja niin niissä näkyy unohtuvan korjailu kun tarjous ei ole voimassa ja hinnat puuttuu tuotteilta jotka useimmiten muuttuvat ja ovat kauppakohtaisia. Näitten muuttuvien hintojen ilmoittamisesta olisi kuluttajille eniten hyötyä. Kauppakorin hintoj
en ilmoittajiksi on houkuteltu arvontaan osallistmisella ja yksi arpa on ilmoitettu hinta.
Todellisten hintojen ylläpitämiseen ei tämänlainen toiminta ainakaan innosta eikä hintojen vertailuunkaan. Käyn enää katsomassa missä kehumattaparas on liikkunut ja muille naureskelee kuinka pöljiä olemme
| |
| | |
29.08.07, 21:47
|
#2 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 07/2007
| Eikä tarvii naureskella.....
Pikemminkin te saatte naureskella tällaiselle TODELLISELLE keräilijälle. Niin pöljä kuin minä voinkin olla, että minä osaltaan kuntoillakseni tällaisia määriä niitä todellisia hintoja aidosti ja varmasti kaupoista käyn 'hullun lailla' bongaamassa, se olkoon minun ongelmani. Mutta saattehan te nauraa ja minusta on mukavaa, että edes jotenkin saatan tuottaa muuten niin ikävystyttävään elämäänne pienen ilonpilkahduksen ;)
Näistä seuraavista luvuista voitte kuka tahansa nähdä, että tällaisiin lukemiin ette voi päästä hintoja kopsaamalla netistä tai pelkästään tarjouslehtiä lukemalla ja niitä kirjaamalla. Jos vähänkään olette katsellut näitä kirjaamisia eri puolilta Suomea, niin voitte jokainen huomata, että siellä on tosi paljon tällaisia haamukirjaajia, jotka eivät olle yhdessäkään kirjaamassaan kaupassa.
Kuten olen aikasemminkin kirjoittanut, teillä muilla ei ole aikaa ja viitseliäisyyttä tällaisiin suorituksiin ;) Tai voittehan te yrittää tulla yhtä pöljäksi kuin minä.
Elokuun 29. päivän iltaan mennessä kerättyjä hintoja:
kehumattaparas - 3080
Kong - 577
anonyymi - 357
amu - 297
A - 111
martti51 - 88
Sissi - 61
Tre - 56
Kroisos - 45
Vilijonka - 45
legion - 43
shoppingcart - 42
Felixus - 36
Perästä kuuluu vielä lisää, sen verran härskejä kommentteja olen lukenut minuun kohdistuvana. Ja nimenomaan sellaisilta kirjoittelijoilta joilla ei ole kanttia edes omaa nimimerkkiä tännekään palstalle kirjata, saatikka sitten tulla silmätysten tulla kohtaamaan vaikka kahvit lupasin pistää sillekin muka uskalikolle joka suutansa voi soittaa anonyymiyden suojassa.
Toivottaen teille vaan lisää voimia sinne oravanpyöräänne ;) se pöljä
kehumattaparas (so. pitää osata tulkita oikein)
| |
| | |
30.09.07, 16:38
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) | Ihmetelen
Katselin ensimäistä kertaa hintavertailua,Turusta. Omiin kokemuksiin perustuen tulin siihen tulokseen että listalla ei ole mitäänyhteyttä todellisuuteen,onkohan joku ketju palkannut mainoskeräilijät?
| |
| | |
30.09.07, 19:40
|
#4 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 07/2007
| Älä hermostu, ihmettele sinä vaan
Vai että Turusta, niin kai se on, että meissä turkulaisissa on jokin "Turun tauti" mutta toivottavasti se painaa enemmän toisia kuin meitä turkulaisia.
Ja tähän ihmettelemääsi asiaan voin omakohtaisesti sanoa, että kyllä siihen listaan on ainakin itselläni vankka ja realistinen amatööripohja. Ainoa yhtymäkohta minulla voi olla se eräänlainen addikti, joka voi vain tällaisella entisellä kauppiaalla olla. Sanontahan on aina kuulunut, etä "joka härjillä ajaa, se härjistä puhuu". Siltikään en aikoinani ollut sidoksissa mihinkään kauppaketjuun, enkä siksikään tunne mitään 'lukkarinrakkautta' mitään ketjua kohtaan. Tämä kiinnostukseni nykyistä hintakehitystä ja yrittäjien sekä yleensä johtajien yhä kiihtyvää ja lisääntyvää omaneduntavoittelua ja ahneutta kohtaan on herännyt jatkuvasti kohoavien hintojen vuoksi.
Vaikka ihmetteletkin, kuten olet saattanut perinteisesti minun lukemianikin ihmetellä, kyllä nämä Suomen kauppaketjut järjestävät omat hintaseurantansa aivan kaikessa hiljaisuudessa ja sisäisenä työnään, eikä todellakaan näin julkisesti. Eihän suomalaiseen kulttuuriin kuulu perinteisestikään tämänlaatuinen julkisuus.
Tästä älyttömästä 'mainoskeräilijän' hommasta en itse ole killinkinkään vertaa hyötynyt vaikka olen tuhansia hintatietoja tänäkin kesänä keräillyt ja vieläpä niitä suoraan kaupan hyllyreunoista tsekaten (kyllä muutamat nettipäivityksetkin aivan omatoimisesti). Jos joku tästä hyötyy esimerkiksi jonkin mahdollisen arvontapalkinnon toivossa, se on aivan tuurista kiinni. Kesän grillipalkinnonkin sai noin parin viikon ja 180 hintatiedon perusteella. Ei niihin palkintoihin ole minulla ollut mahdollisuuksia vaikka 'tuhansiin' olisinkin niitä jonkun ihmeen palkinnon toivossa kirjaillut. Aivan turhaa ;)
Itse ainakin toivoisin edelleen, että tällä sivustolla etenkin reilut, edes nimimerkit viitsisivät tätä tärkeätä talkoota jatkaa. Ja olisittepa sitten edes sen verran reilumpia, ettette sen anonymyiden taakse piiloutuisi. Vai torjutaanko sillä jotain kateutta? Tsemppiä ja hyvää syksyn jatkoa kaikille.
| |
| | |
23.04.08, 17:33
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) | Tarkoitus ja tarkoitus
Kauppakorin tarkoitus on ihan hyvä, julkistaa hintatietoja kuluttajille.
Nykyisessä Suomessa vaan on äidinkielenopetus aivan pielessä koska tämä uusi "tarkkailia" ei edes tekijän sanaa osaa kirjoittaa J-kirjaimella. Vai onko tämä uusi keräilijä suomenkielentunnillaan ollut hereilläkään. Onkohan sittenkään opetuksessa vika, jos se onkin oppilasaineksessa. Toivottavasti tämä uusi "tarkkailia" sentään tekee hintakirjaukset oikein eikä lukihäiriö vaivaa enää sillä tasolla.
| |
| | |
26.06.09, 12:03
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) | KAUPPIAAT SYÖVÄT RÖYHKEÄSTI KÖYHIEN PÖYDISSÄ
Suomalaisia on aina kyykytetty ja viilattu linssiin järkähtämättömien kartellien voimalla.
Suomesssa vallitsee näennäinen demokratia. Viranomaiset väittävät tilastojen avulla ulkomaalaisille tarkkailijoille että kaikki on ok (vrt. tilastokeskuksen virallinen työttömien määrä verrattona totuuteen.), mutta kansalaisille kerrotaan että esim. tavallinen peruna onkin herkkua.
Mutta tiet ovat kapeampia ja vaarallisempia kuin muissa pohjoismaissa, ihmioikeuksien loukkauksia tapahtuu jatkuvasti, lasten, sairaiden vanhusten, vammaisten ja
naisten ja autoilijoiden asema on retuperällä. Ja suomi maksaa niistä loukauksista toistuvasti eulle sakkoja veronmaksajien rahoista.
ALV -muutoksen tulo on aiheuttanut Pirkka -tuotteisiin puolet vähemmän sisältöä.
Aiemmin vihannespakkaus oli 400 gr ja hinta 0,39 e, nyt tuotteen sisällön paino on 200 gr mutta hinta sama, pussikokoa ei ole edes
viitsitty vaihtaa, vaan sama 400 gr pussi tuntuu puolityhjältä. Samoin valmisruoissa, eineksien koko on puolittunut, pussin koko koko on sama, samoin hinta.
Tuntuu linssiin viilatulta kassalla kun ostat makaronilaatikon ja tajuat maksun jälkeen että sisältöä on vain puolet aiemmasta,
samassa paketissa.
- Olen sitä mieltä että suoralla vihaisella kansalaistoiminnalla päättäjät pikaisesti vastuuseen, keinoja kaihtamatta.
Vähittäiskauppiaat ja koko tukkuporras syövät röyhkeästi köyhien pöydästä. Ennenvanhaan isot mafiosot (KOP) suomessa höpöttivät julkisissa mediossa että suomi on pohjolan japani.
-melkein oikein meni, mutta pohjolan bulgaria olisi totuudenmukainen.
Ylen uutiset ovat hämmästyttävän paljon samankaltaisia kuin pohjois-korean TV-uutiset. - Paljon asiaa luonnosta ja linnunpoikasista, DDR -tyyppisestä urheilusta ja epäolennaisuuksista,
mutta oikeista ongelmista ei puhuta halaistua sanaa. Niitä olisivat suomessa 1) TYÖTTÖMYYS, 2) KÖYHYYS, 3) RUOKA-APU, 4) NÄLKÄÄNÄKEVÄT, 5) HYLÄTYT LAPSET, 6) VÄKIVALTA,
7) ITSEMURHAT, (auto ajautui tuntemattomasta syystä vastaantulevien kaistalle) 8) VANHUSTEN HOITAMATTOMUUS, 9) SYRJÄYTYNEISYYS, 10) VÄLINPITÄMÄTTÖMYYS LÄHIMMÄISISTÄ,...
- EN USKALLA JATKAA LISTAA, ILMEISESTI JO POLIISI KOLKUTTAA OVELLE!
| |
| | | | |