| Re: Kotimaista?
Minäkin pidän Leena Lehtolaisen kirjoista, joista olen lukenut kaikki tuoreinta lukuun ottamatta.
Myös Anna-Leena Härkösen kirjat ovat koskettaneet minua paljon eri ikäkausina: nuorena Häräntappoase, Sotilaan tarina ja Akvaariorakkautta, aikuisena koko myöhempi tuotanto. Härköseltäkään en ole tosin ehtinyt lukea vielä uusinta teosta.
HH:n tavoin suosittelen lämpimästi Johanna Sinisalon Ennen päivänlaskua ei voi -kirjaa, joka oli hyvin sykähdyttävä lukukokemus.
Muita positiivisia kotimaisia tuttavuuksia ovat olleet mm. Regina Rask, Katja Kallio ja eritoten Virve Sammalkorpi, jonka jokainen kirja on ollut hieman erityylinen kuin aiemmat. Olen hankkinut myös Virpi Hämeen-Anttilan molemmat tähän mennessä ilmestyneet romaanit, mutta en ole ehtinyt vielä lukea niitä.
Jossakin vaiheessa luin enemmänkin suomalaisia kirjailijoita, mutta moni kirjoista ei tehnyt mitään kovin suurta vaikutusta. Ne tuntuivat jotenkin kalseilta ja jäivät etäisiksi, vaikka olivatkin taitavasti kirjoitettuja. En vain pystynyt samaistumaan niihin tunnetasolla.
|