| |  | | |
01.08.08, 13:25
|
#951 (linkki)
| | (Vierailija) |
Vastapainoa hömpälle: Lisa Ungerin Kauniita valheita. Viime vuonna ilmestynyt jännäri. "Mitä jos koko elämäsi olisi vain kaunista valhetta?" kysyy kirjan takakansi. En ole vielä päässyt alkua pidemmälle, joten en oikein osaa sanoa tästä juuta enkä jaata. Tartuin kirjaan mielenkiintoiselta vaikuttavan takakansitekstin perusteella.
| |
| | |
02.08.08, 20:54
|
#952 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 07/2006 Sijainti: Oulun seutu
|
Luin tänään Niina Revon Kaksi. En ole aiemmin hänen kirjojaan lukenut, mutta taannoin oli jossain lehdessä juttua ja sairastamastaan syövästä ja sen myötä yhdessä Laura Malmivaaran kanssa tehdystä kirjasta ja huomasin, etten tiedä hänen kirjoistaan mitään. Niinpä ajattelin tutustua kirjailijan aiempiin ja tästä ainakin pidin, ehkäpä tutustun lisääkin.
| |
| | |
03.08.08, 19:37
|
#953 (linkki)
| | (Vierailija) |
Lopetin juuri Alice Munron novellikirjan Karkulainen. Kolme muutakin kirjaa olen häneltä lukenut: Kerjäläistyttö, Hyvän naisen rakkaus ja kertomuskokoelma Sanansaattaja. Hyviä!
| |
| | |
03.08.08, 19:55
|
#954 (linkki)
| | (Vierailija) | Raskasta, mutta kiintoisaa
Minulla menossa Leif GW Perssonin trilogian kolmas osa: Putoaa vapaasti kuin unessa. Luettuani kaksi ensimmäistä (itsenäistä) osaa, oli pakko saada myös tämä 700-sivuinen päätösosa käsiini.
Hyvin naapurin Leif kirjoittaa, vaikka aihe on raskas ja moneen kertaan kaluttu - Olof Palmen murha. Vaikka aihe on rankka, kirjaan on sisällytetty paljon vinoa huumoria joka sopivasti piristää, juuri kun luulee, ettei jaksa enää sivuakaan.
| |
| | |
06.08.08, 11:51
|
#955 (linkki)
| | (Vierailija) |
Taru Väyrynen: Meren vaahto. Kiva kesäinen tunnelma ja ihana ympäristö. Hyvää lukemista omaa ulkomaanmatkaa odotellessa.
| |
| | |
07.08.08, 09:50
|
#956 (linkki)
| | (Vierailija) |
Tutustun suomalaisiin dekkarikirjailijoihin: tällä kertaa vuorossa Tuuli Rannikon Veriura.
| |
| | |
07.08.08, 12:50
|
#957 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 06/2006
|
Karin Fossumin uusin työn alla.
| |
| | |
07.08.08, 14:59
|
#958 (linkki)
| | (Vierailija) | eua@@lialle
Viitsitkö kertoa kun olet lukenut Tuuli Rannikon Veriuran mielipiteesi siitä. Itse en ole lukenut Ranikkoa, olisi mielenkiintoista tietää mitä tyyliä se on. | |
| | |
08.08.08, 08:12
|
#959 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 02/2007
|
Maru Lawson: Sillan luona. Pidin Lawsonin kirjasta Crow Lake - Takaisin kotiin, joten tämäkin lie hyvä lukea. Kanadalainen tarina.
| |
| | |
08.08.08, 12:58
|
#960 (linkki)
| | (Vierailija) |
Virginia Woolf: Majakka
| |
| | |
08.08.08, 13:49
|
#961 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mankellin uusin odottaa! Ihanaa, kun on kesän aikana tullut jo niin paljon uutuuksia ja syksyllä tulee lisää.
| |
| | |
10.08.08, 20:59
|
#962 (linkki)
| | (Vierailija) |
Augusten Burroughs: Dry
| |
| | |
11.08.08, 14:03
|
#963 (linkki)
| | (Vierailija) |
Luin tuon Torvikin kirjan, oli tavallaan myös aika rankka mutta sellaista elämä on ollut. Hieno kirja.
| |
| | |
11.08.08, 19:05
|
#964 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 11/2006
|
Mankellin Kiinailainen puolivälissä. Loistava kirja - miten joku osaa kirjoittaa niin erilaisia kirjoja ja silti aina yhtä hyviä. Joko ?? olet ehtinyt Kiinalaisen lukea? MItä pidit?
eul@@lia, myös minua kiinnostaa Rannikon tyyli. Kerrotko, millaisia dekkareita hän kirjoittaa.
| |
| | |
12.08.08, 12:18
|
#965 (linkki)
| | (Vierailija) |
Tuuli Rannikon kirja olikin Murhasalonki. Myös Veriura on lainattuna, mutta taidan lukea vähän myöhemmin.Sori sekaannus. Rannikon päähenkilönä on ainakin näissä uusimissa vakuutusetsivä, joka kylläkin joskus vähän keinotekoisesti liitetään rikoksiin. Ainakin uskoisin niin, enhän tiedä mitä tällainen henkilö oikeasti työkseen tekee! Teksti on mukaansa tempaavaa ja hyvää, juonenkäänteet mietittyjä.Helppoa ja nopeaa luettavaa. Ei kuitenkaan ihan yhden illan kirjoja. Välillä vähän ennalta-arvattavuutta on, mutta paljon dekkareita lukevilla varmaan näin usein käy. Muut henkilöhahmot ovat myös uskottavia ja aiheet mielenkiintoisia, tässä Murhasalongissa oli minua miellyttävää historiallista kytköstä.
| |
| | |
12.08.08, 13:51
|
#966 (linkki)
| | (Vierailija) |
Dean Koontzin uusin suomennos eli Odd Thomas - Luostarin kirous. Yliluonnollista kauhua ja omalaatuista huumoria. Tykkäsin kahdesta aikaisemmasta Odd Thomas -kirjasta, ja tämä kolmaskin on ainakin toistaiseksi vaikuttanut hyvältä. Olen ehtinyt lueskella sitä puoliväliin saakka.
| |
| | |
12.08.08, 18:48
|
#967 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 11/2006
|
Rawi Hage: De Niro's Game. Dublin Impac kansainvalisen kirjallisuuspalkinnon voittaja. Aika ihoon tuleva, ei ihan omanlaistani tyylia mutta eittamatta upea. Libanonista kertoo.
Kjell Westo: Missa Kuljimme Kerran. Olin odottanut taman lukemista kauan ja innolla. Mutta mutta. Teema oli hyva. Ajankuvaus upea. Mutta joitan kappaleita lukiessa jai mielikuva etta kirjailija halusi lahinna brassailla tekemallaan taustatyolla. Laskin yhdelta sivulta yli 20 erisnimea. Se koko jazz-era osuus oli puuduttava. Henkilot jaivat vahan ohkaisiksi eika mitaan syita & seurauksia pohdittu. Kaikesta huolimatta tykkasin!
| |
| | |
13.08.08, 10:03
|
#968 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 06/2006 Sijainti: Pääkaupunkiseutu
|
Anna Janssonin "Pääkallovaras" on parhaillaan kesken.
| |
| | |
13.08.08, 12:24
|
#969 (linkki)
| | (Vierailija) |
Viimeksi luin Pattersonin Neljäs heinäkuuta, ei ihan yltänyt aikaisempien tasolle. Viimeaikaisiin lukukokemuksiin kuuluu myös Jungstedtin Saaren varjoissa. Käsittääkseni Jungstedtiltä on suomeksi ilmestynyt kolme kirjaa ja nämä kaikki luettu. Voi kun tulisi pian uutta tuotantoa, samoin kuin Camilla Läckbergilta, jonka tänä vuonna ilmestynyt on (onneksi) vielä lukematta. Kivoja uusia (ainakin minulle) kirjailijoita Janssoneitten yms. lisäksi.
Eilen aloitin Petra Hammesfahrin Syysuhrin. Jos ei kerronta pian pääse vauhtiin taitaa kirja jäädä kesken.
| |
| | |
13.08.08, 12:34
|
#970 (linkki)
| | (Vierailija) |
Jatka Höh sinnikkäästi - minusta Syysuhri oli hyvä. En ollut aiemmin Hammesfahria lukenut, mutta pidin kovasti tuosta. Samoin Janssonin Pääkallovaras oli hyvä. Aiemmin en ollut oikein innostunut Janssonista, mutta nyt täytynee etsiä vanhemmatkin ja aloittaa alusta.
Mankell on muuten loistava! Ehkä jopa paras hänen kirjoistaan. Sitäkin voin suositella.
| |
| | |
14.08.08, 10:19
|
#971 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minä taas vaivoin sain luettua tuon Syysuhrin. Mielestäni teksti oli huonoa ja juonikaan ei ollut kummanen. Voisin kokeilla toista Hammesfahria, jos vaikka tuo eka vain ei jostain syystä minulle natsannut. Mikä muu häneltä kannattaisi lukea?
| |
| | |
14.08.08, 10:46
|
#972 (linkki)
| | (Vierailija) |
Terry Pratchett: Feet of Clay. Ensimmäinen Pratchettini.
| |
| | |
15.08.08, 17:45
|
#973 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 07/2006 Sijainti: Oulun seutu
|
Aloitin Mankellin Kiinalaisen eilen illalla, enkä meinannut päästä ollenkaan nukkumaan, kun en olisi malttanut jättää kirjaa. Pidän kovasti Mankellista, olen lukenut kaiken suomennetun, niin dekkarit kuin muutkin, ja tämä menee mielestäni kärkikastiin Italialaisten kenkien ja parhaiden Wallanderien joukkoon. Loistava kirja - onneksi on vielä sivuja jäljellä!
| |
| | |
17.08.08, 21:32
|
#974 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 07/2008
|
Anne Tyler: Avioliiton lyhyt oppimäärä. Alkukesästä luin häneltä Amerikan lapset ja aikoinaan tykästyin kovasti Päivälliseen koti-ikävän ravintolassa. Taidan lukea koko Tylerin tuotannon syksyn mittaan, jokin hänen kirjoissaan vetoaa muhun kovasti.
| |
| | |
18.08.08, 09:06
|
#975 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 02/2007
|
Sillan luona oli oikein hyvä perhetarina, liikuttava ja lämmin.
Vaihteeksi jännitystä, Sirpa Tabet´in Ovi. Pidän hänen tyylistään kirjoittaa jännittäviä tarinoita.
| |
| | | | |