Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Kirjat etusivu
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Lukeminen
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
31.12.05, 19:00   #1 (linkki)
Banaanin kuori
(Vierailija)

Kamalin kirja..

Mikä on Kamalin/huonoin kirja minkä olet lukenut?
  Vastaa viestiin

01.01.06, 14:44   #2 (linkki)
No huh
(Vierailija)

Re: Kamalin kirja..

Erinomaisen vastenmielinen tapa aloittaa uusi aihe; töksäyttää kysymyksellä.

Jos olisit kohtelias, mainitsisit ensin mikä on kamalin kirja, minkä itse olet lukenut, ja kyselet sitten muiden kauhukokemuksia.
  Vastaa viestiin
15.03.06, 11:09   #3 (linkki)
m
(Vierailija)

Kamalin kirja, minkä jo pitkän aikaa sitten luin, oli Mikael Torfasonin Maailman tyhmin isä. Kirjassa ällöttävästi kuvattuja seksifantasioita, kirjan juoni tyhmä ja päähenkilö vastenmielinen ja epäsympaattinen!! Jotkut kirjat saa huonolle tuulelle kirjoittamistavan vuoksi, jahkataan, puhutaan itsestään selvyyksiä, tehdään liian pitkiä virkkeitä, joita mahdotonta seurata tai sitten juoni on liian pitkäveteinen tai sitä ei ole. Eipä tule mieleen ihan yhtä ärsyttävää kirjaa heti. Huonoja tai tylsiä (omasta mielestä!) on tullut luettua, mutta silloin ne jäävät kyllä yleensä kesken.
  Vastaa viestiin
15.03.06, 11:41   #4 (linkki)
Stella Artois
(Vierailija)

En tiedä kamalasta, mutta Lisa Jewellin Hyvät bileet on varmaan eräs rasittavimmista lukemistani kirjoista. Henkilöhahmot olivat idiootteja, juoni veteli mutkia suoremmiksi kuin formulakuski ja kirjan yleinen tunnelma oli pinnallinen mitä ärsyttävimmällä tavalla.

Heitin kirjan nurkkaan sen jälkeen kun olin saanut luettua sen loppuun, niin ärsyttävä se oli.

Vastaa viestiin
18.03.06, 20:33   #5 (linkki)
Em
(Vierailija)

Olisin vastannut että Lisa Jewellin hyvät bileet, jos olisin ikinä saanut sen luettua loppuun. Stella, miten ikinä kykenit siihen? Mulla loppui hermo 40 ekan sivun jälkeen.

Pahinta kirjan kanssa oli alatijatkuva tirkistelyn tunne, ikään kuin olisi raotettu ovea sellaiseen maailmaan, jossa ihmisillä ei ole ainoatakaan ajattelemisen arvoista asiaa mielessään, ei yhtään mielikuvitusta, eikä yhtään kiinnostusta tehdä asialle mitään. Puhun nyt siis sekä kirjailijasta, kirjan henkilöistä sekä niistä, joita ""ajatellen"" kirja oli kirjoitettu. Brr.

Aika hirveänä lukijoiden aliarvostamisena olen pitänyt myös Diana Gabaldonin sarjaa, mutta sen lukeminen sentään oli nopeaa.. =)
  Vastaa viestiin
19.03.06, 00:09   #6 (linkki)
Stella Artois
(Vierailija)

Em: En itse asiassa tiedä, miten jaksoin kirjan loppuun. Kai minussa asuva pieni optimisti kuvitteli, että se kääntyy vielä paremmaksi. Ei sitten kääntynyt, ja lopulta sinnittelin kirjan loppuun pelkällä tahdonvoimalla.
  Vastaa viestiin
19.03.06, 11:58   #7 (linkki)
Utelias
(Vierailija)

No, löytyisikös ketjun aloittajalta nyt sen oman kamalimman kirjan nimi?

Tosiaan, tällainen töksähtelevä kysymys on melko epäkohtelias, mutta voit korjata käytöstäsi paljastamalla meille sen kaameimman...

Minä jossakin mielenhäiriössäni aloin lukea Hyvät bileet läpyskää, ja toden totta, sen kamalammaksi ei kirja enää voi muuttua!
  Vastaa viestiin
19.03.06, 16:57   #8 (linkki)
Titsa
(Vierailija)

On eri asia, onko kirja kamala vai onko se huono. Kamala on inhottava, ällöttävä, vastenmielinen, huono on vain huonosti kirjoitettu.

Sarjassamme huono tulee mieleen yksi suomalainen dekkari, jonka luin vuosia sitten, mutta jäi mieleen todella ala-arvoisena, huonosti kirjitettuna. Murhaaja tuli netistä.
  Vastaa viestiin
19.03.06, 18:28   #9 (linkki)
Stella Artois
(Vierailija)

Minusta tuo Hyvät bileet oli myös kamala, pinnallisen elämäntyylin- ja ihmiskuvauksensa johdosta.

Stephen Kingin ""Se"" oli minusta aikoinaan aika kauhea. Jostain syystä King haluaa aina laittaa kirjoihinsa perheväkivallan ja insestin kaltaisia kuvottavuuksia, vaikka vain viitteinä. Tuollaiset teemat ovat aina ahdistaneet minua aivan suunnattomasti.
  Vastaa viestiin
19.03.06, 19:38   #10 (linkki)
Julma
(Vierailija)

Mun on nyt kerrottava teille, että ehdottomasti kamalin koskaan lukemani romaani on Seitsemän veljestä. En kiistä sen kulttuurista arvoa (kaiken lisäksi olen itse kirjallisuuden opiskelija), mutta lukukokemuksena hirveä.
  Vastaa viestiin
19.03.06, 23:24   #11 (linkki)
Truu
(Vierailija)

Joel Gross: Raakelin kirjat

Kirja ei sinänsä ollut huono tai kamala, siitä vain jäi elävästi mieleen inkvisition kidutuskohtaukset. En muista juonta tai mitä muuta kirjassa tapahtui -vain miten ihmistä voi kiduttaa. Kamalinta asiassa on, että todennäköisesti joku on kärsinyt samalla tavalla.
  Vastaa viestiin
20.03.06, 11:26   #12 (linkki)
Apila
(Vierailija)

Tess Gerritsenin Kaksoisolento jäi kesken, koska oli liian kamala. Kirja ei siis silti välttämättä ollut huono, sitä en pysty arvioimaan koska en pystynyt lukemaan pidemmälle.

Hyvät bileet oli kieltämättä huono. Mutta onpa vastaan tullut muitakin huonoja hömppäkirjoja, eikö teille? ;o)

Huonointa kirjaa pitää miettiä vielä, ehkä palaan asiaan.
  Vastaa viestiin
20.03.06, 14:33   #13 (linkki)
Stella Artois
(Vierailija)

Olen lukenut huonoja homppakirjoja, mutta en yhta huonoa kuin Hyvat bileet. Pinnallista homppaakin voi tehda hyvin, esimerkkina vaikka ""Nanny: lastenhoitajan paivakirja"", mutta Hyvat bileet oli liian pinnallinen ja liian aivoton.

Se oli kuin joku Tiimarin halpispaasiaismuna verrattuna Mignon-munaan.
  Vastaa viestiin
20.03.06, 17:46   #14 (linkki)
Helmi
(Vierailija)

Mä luen kaikkea laidasta laitaan, ja hömppäkirjakin voi olla omalla tavallaan hyvä. Hyvät Bileet oli huono, mutta hirveesti en siltä odottanutkaan.

Mut yks suurimpia pettymyksiä oli monen suosittelema Diana Gabaldonin Muukalainen. Se oli yksinkertaisesti HUO-NO. Seksikohtaukset ihan turhia ja epäuskottavia. Juonen kulku sekavaa. Kahlasin sen läpi lukemalla n. joka kymmenennen sivun kun odotin että se paranee. Mut ei.

Kuten sanottu, makunsa kullakin.

Vastaa viestiin
23.03.06, 14:57   #15 (linkki)
Dana
(Vierailija)

Kirjoittajaa en muista, mutta se on Harhanäkyjen maailma.

Ja Juoksuhaudan tie.

Ja koko Jari Tervo tuotanto, paitsi Kallellaan.
  Vastaa viestiin
23.03.06, 20:31   #16 (linkki)
ei seuraa
(Vierailija)

Koskaan en enää lue seura-lehteä, niillä on todella silmään käypä vilkutus bannerissa. kuka on keksinyt vilkkuvat bannerit? ärsyttää.
  Vastaa viestiin
28.03.06, 16:12   #17 (linkki)
Eräs
(Vierailija)

Vuosien aikana jostakin syystä ollut periaatteena että aloitettuani lukemaan kirjaa, luen sen myös loppuun. Kerran on tähän mennessä kuitenkin käynyt niin että jäi luku kesken. Kirja ei ehkä ole huono tai kamala mutta en vaan saanut sitä luettua. Kirjailija ollut todella tuottelias ja teokset sisältävät varmasti kulttuuriarvojakin ja tämä on jäänyt toistaiseksi ainoaksi yrityksesksi tältä kertojalta.
Kyseessä on K.Päätalon ""Kunnan jauhot"".

Yritän vielä joskus ""taistella"" V.Kilven ""Alastalon salissa"".
  Vastaa viestiin
29.03.06, 10:20   #18 (linkki)
pikku-h
(Vierailija)

Montakin huonoa kirjaa olen aloittanut, ja kesken jättänyt.

Mutta jos pitää mainita jokin, jonka olen lukenut loppuun, niin kirjahyllystäni löytyy edelleen Hilary Normanin Unelmien hinta, oikein kaksiosainen kirja. Kirja tuli joskus puolivahingossa minulle kirjakerhosta, kun en älynnyt peruuttaa (tai luulin sen olevan parempi).

Joka ainoalla sivulla on niin kammottavia, pilkuntarkkoja kuvauksia ihmisten tunnetiloista, että tyhmäkin tajuaa tuskan raastavan ja ilon valtaavan ja mitä milloinkin. Sitäpaitsi kääntäjä on huippuluokkaa.

Kuunnelkaapa vaikka tätä, summanmutikassa valitulta sivulta:
"" Posket punoittaen hän kiskaisi Davidista silmänsä ja mietti, olivatko hänen tunteensa yhtä räikeän läpinäkyvät kuin tuntui; hän katsoi äitiinsä. Ilona sen sijaan ei katsonut häneen. Ilona oli melkein yhtä järkyttyneen näköinen kuin David, kasvoiltaan tuhkanharmaa ja liikkumaton, ja hänellä oli silmissään lasittunut kauhun ilme, jollaista tytär ei ollut aiemmin niissä nähnyt. Vapisten Krisztina siirsi katseensa Davidiin.""

Itse asiassa kirja kannattaa lukea, jos haluaa nauraa sydämensä kyllyydestä. ""...kiskaisi Davidista silmänsä...""
  Vastaa viestiin
19.04.06, 22:42   #19 (linkki)
Ebba
(Vierailija)

Olen jättänyt kesken ison kasan kirjoja, joista en ole pitänyt. Hyvät bileet on kyllä todella kaamea, mutta sen taisin lukea loppuun asti. Samoin ketjussa mainittu Murhaaja tulee netistä (tai jotain sinne päin), joka on kai Heleena Lönnrothin kirja, on ihan pohjalta. Suomalaisesta viihteestä muistelisin lukeneeni Johanna Marttilan kirjan, jossa vain syötiin koko ajan ja enimmäkseen makkararuokia.

Juha Vuorisen kirjoista en pahemmin pidä, Reijo Mäeltä en taida jaksaa enää yhtään kirjaa ja Jari Tervo on mielestäni yliarvostettu.

Yhden kammokirjan nimeä en muista, mutta se kertoi perheestä, jonka kaikki jäsenet olivat jotenkin friikkejä ja kiersivät sirkuksen mukana tms. näyttelyesineinä. Kamala kirja!

Elizabeth Georgen kirjat taas ovat loistavia mutta niin järkyttäviä, etten pysty lukemaan niitä toiseen kertaan.

Mutta Seitsemän veljestä on ihana!
  Vastaa viestiin
20.04.06, 22:20   #20 (linkki)
tulipa luettua
(Vierailija)

Kata Kärkkäisen ""Vangitse minut vapaaksi"" oli aika kamala. Onneksi on aika ohut kirja.
  Vastaa viestiin
21.04.06, 03:27   #21 (linkki)
tee
(Vierailija)

""Yhden kammokirjan nimeä en muista, mutta se kertoi perheestä, jonka kaikki jäsenet olivat jotenkin friikkejä ja kiersivät sirkuksen mukana tms. näyttelyesineinä. Kamala kirja!""

Tarkoitat ilmeisesti Katherine Dunnin kirjaa Petomaista rakkautta? Minä taas tykkäsin siitä. ;-)

Kamalin lukemani kirja on ollut varmaan Bret Easton Ellisin Alta nollan, jonka luin joskus nuorena. Sen jälkeen olenkin jättänyt kaikki kamalat tai muuten vain huonot kirjat surutta kesken, mukaan lukien yllä moneen kertaan mainitun Hyvät bileet.
  Vastaa viestiin
21.04.06, 12:29   #22 (linkki)
Stella Artois
(Vierailija)

Jannaa, miten Hyvia bileita haukutaan taalla ja joka paikassa todella paljon ja silti kirja ja kirjailija ovat ihan hyvin menestyneita. Maailma on taynna mysteereita.
  Vastaa viestiin
21.04.06, 18:43   #23 (linkki)
Kynsis
(Vierailija)

On moni muukin roskakirjailija menestynyt maailmalla ja rikastunut kirjoillaan, mutta ei se silti merkitse sitä, että automaattisesti silloin on _hyvä_ kirjailija.

Barbara Cartland esim. syyti uskomattoman kasan roskakirjoja, silti en voi unissanikaan kutsua häntä kirjailijaksi.

Minulle osui tuo hyvät bileet sattumalta käsiin, tapaan n. kerran puolessa vuodessa lukea jotain ihan kevyttä ja jotain yltiöromanttista.
Kevyt valintani oli limbo, en uskonut, että kukaan voi kirjoittaa sellaista. Taito sekin, tietysti.
  Vastaa viestiin
23.04.06, 20:46   #24 (linkki)
Julmalle
(Vierailija)

Etpä ole Julma tainnut montaa kirjaa lukea, jos 7 veljestä on kamalin lukukokemus
  Vastaa viestiin
25.04.06, 12:02   #25 (linkki)
mina
(Vierailija)

Bret Easton Ellisin Amerikan psyko oli ja on ala-arvoinen. Yksi niistä harvoista kirjoista joiden lukeminen on jäänyt kesken. Huonointa koko jutussa oli että olin ostanut kirjan, kun sillä oli ja on ns. kulttimaine.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku