| |  | |
07.08.06, 08:19
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Pirjo Rissanen - huh huh
Otin kirjastosta kepeää kesäluettavaa (en muutenkaan lue mitään raskasta) eli pari Pirjo Rissasen kirjaa. Toisen luin, toisen jätin kesken alkumetreillä. Huh huh! Siirryin toiseen viihdekirjoittajaan eli Matti Remekseen (ei sukua Ilkalle) jota en ole pitänyt aiemmin kuin keskinkertaisena, mutta PR:n jälkeen tekstit tuntuivat olevan suorastaan viihdemaailman huipulta.
Miten joku saa aikaiseksi semmoista moskaa kuin PR? Ja voiko joku lukea sitä selvinpäin?
Jos haluatte perusteluita, niin ihmiskuvien kliseisyys ja tekstin pyöriminen vain ihmissuhhteissa. Ja kyllä minusta viihteessäkin ihminen voi jotenkin kehittyä sen tekstin myötä, edetä vaikkapa ihmissuhteissaan jos ei muuta. Se minkä luin puolipakolla oli nimeltään Syyslaulu ja kyllä siinä se päähenkilö oli koko ajan niin hemmetin nössö ja aikaansaamaton.
| |
| | |
07.08.06, 09:13
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | Re: Pirjo Rissanen - huh huh
Rissasen kirjoja lukee yhden,mutta sitten onkin jo liikaa! | |
| | |
07.08.06, 12:30
|
#3 (linkki)
Luin niitä joskus pari vuotta sitten. Ärsyttävässä määrin vahvistavat naiskuvaa että ihmisen elämä on vain ihmissuhteissa.
No ei sekään mitään mutta kun se dialogi on niin onnetonta ja sovinnaista. Ihmiset eivät oikeasti puhu niin etteivät koskaan tule edes vahingossa sanoneeksi jotain.
| |
| | |
10.08.06, 19:56
|
#4 (linkki)
Juuri tänä kesänä olen huomannut parinkin naistenlehden lööpeissä (toinen oli Eeva) kehuttavan "suosittu viihdekirjailija" Pirjo Rissasta. Luen paljon, tuttavani lukevat paljon, mutta KOSKAAN kukaan ei ole minulle kehunut tai suositellut Rissasta.
Enkä usko, että meistä KUKAAN on lukenut ainoatakaan hänen kirjaansa.
| |
| | |
10.08.06, 20:07
|
#5 (linkki)
Minäpä kuuntelin äänikirjana siivousurakan painikkeeksi kirjan Paju pieni. En juuri lue tuonsorttista kirjallisuutta, enkä sen kummemmin osaa kommentoida. Lukeminen olisi jäänyt muutamaan sivuun.
| |
| | |
10.08.06, 22:02
|
#6 (linkki)
Ahaa, no kait pitää lukea jokunen hänenkin kirjansa...jos vaikka olisinkin eri mieltä kanssanne???
| |
| | |
10.08.06, 23:10
|
#7 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 07/2006 Sijainti: Oulun seutu
| Re: Pirjo Rissanen - huh huh
Aina kannattaa olla eri mieltä :) ..olen lukenut pari Rissaselta, enkä niitä mitenkään huonoiksi moittisi.
| |
| | |
14.08.06, 09:24
|
#8 (linkki)
Kuka se on, en ole koskaan kuullutkaan? Taitaa olla joku romanttisen perushömpän tekijöistä vai?
| |
| | |
12.08.11, 10:14
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) | Muistot
Pidin melko vahvana kuvauksena nais-ihmisen elämästä suku yhtisössä ,jos suku on vielä sammumassa toivoahan on olen vanha ihminen kokenut yhtä ja toista kaikki tunteet on tuttuja täytyy mennä ostamaan äitienpäivä Kiitos Pirjo
| |
| | |
18.08.11, 20:34
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) |
...ei todellakaan selvinpäin. Ja päissäni en lue. Tosin en edes juo.
| |
| | |
07.09.11, 14:56
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kynsis Juuri tänä kesänä olen huomannut parinkin naistenlehden lööpeissä (toinen oli Eeva) kehuttavan "suosittu viihdekirjailija" Pirjo Rissasta. Luen paljon, tuttavani lukevat paljon, mutta KOSKAAN kukaan ei ole minulle kehunut tai suositellut Rissasta.
Enkä usko, että meistä KUKAAN on lukenut ainoatakaan hänen kirjaansa. |
En minäkään ihastunut Rissaseen, mutta ihmettelen moitetta kirjailijasta, jonka ainoatakaan kirjaa ei itse eikä kukaan tuttavakaan ole lukenut. Mistä voi silloin tietää, että kirjat ovat huonoja?
| |
| | |
08.09.11, 15:43
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) | ei löydy kirjastostani Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ihmeellistä En minäkään ihastunut Rissaseen, mutta ihmettelen moitetta kirjailijasta, jonka ainoatakaan kirjaa ei itse eikä kukaan tuttavakaan ole lukenut. Mistä voi silloin tietää, että kirjat ovat huonoja? | Äitienpäivä / Rissanen, Pirjo
Helsinki : Gummerus, 2011
Varauksia 18, kappaleita 127 17 kappaletta hyllyssä: Haukilahti aik, Herttoniemi aik, Kannelmäki aik sekä 14 muussa kirjastossa
Kotiseutuni kirjastosta kirjaa ei löydy tällä hetkellä hyllystä. Joten kyllä kirjoilla on lukijoita.
Jos joskus saan Rissasen kirjan käteeni niin lupaan lukea. Olen aina ollut kaikkiruokainen ja
juttujen perusteella hän kirjoittaa tärkeistä asioista.
| |
| | |
12.09.11, 20:21
|
#13 (linkki)
| | (Vierailija) | selailin kaupassa
Selailin uusinta kirjaa Anttilassa. Tuli tunne, että olen vaihtanut Pirjon kanssa ajatuksia elleissä tai jossain muualla. Sujuvaa kerrontaa.
| |
| | |
21.11.11, 22:01
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) | Suosikkini
Minä taas olen aina pitänyt Pirjo Rissasen kirjoista. Ne ovat viihdyttäviä, kuvaavat naisen elämää. Erittäin mukavaa luettavaa.
Kiertelin tässä taannoin lähikirjastossa. Luen paljon, mutta ajoittain lukemisen löytäminen on varsin työlästä kaikkien dekkarien keskeltä. Miksi murha, rumuus ja väkivalta ovat niin paljon arvostetumpaa luettavaa kuin elämä, ihmissuhteet ja - huh huh - rakkaus? Sitä tulee helposti leimatuksi köykäiseksi, jos tunnustaa mieluummin lukevansa rakkaudesta kuin murhamysteereistä.
Olen minäkin dekkarini ja monen muunkin lajin kirjallisuutta lukenut ja tulen lukemaan jatkossakin, mutta siitä huolimatta Pirjo Rissanen on ehdoton suosikkini.
| |
| | |
23.11.11, 11:22
|
#15 (linkki)
| | (Vierailija) |
Dekkareissa on arvoituksellisuutta, joka ainakin minua kiehtoo. On mukava käyttää aivojaan, vaikka fiktiivisen pulman ratkaisemiseksi. Monet dekkaristit (erityisesti pohjoismaalaiset) tuovat erinomaisesti esiin yhteiskunnan varjopuolía. Ne eivät kerro rumuudesta, vaan ihmisen raadollisuudesta, suvaitsemattomuudesta ja niin edelleen. Eivät lainkaan turhaa kirjallisuutta.
Rakkausromaaneillekin on varmaan sijansa. Rissasta olen lukenut pari - väliä noilla kirjoilla oli useita vuosia. Kumpikin oli mielestäni aika tyhjänpäiväisiä. En silti mitenkään tuota lajia halveksi. Kirjallisuuden rikkaus on monimuotoisuudessa. Donner on oikeassa - lukeminen kannattaa aina.
| |
| | |
19.02.12, 14:50
|
#16 (linkki)
| | (Vierailija) |
Olen lukenut kaikki Pirjo Rissasn kirjat, omistan ne kovakantisina.
Hän on mielestäni todella hyvä kuvaamaan naisen elämää, sitä aitoa ja oikeaa, kaunistelematonta.
Odotan että hän julkaisisi taas uuden kirjan jonka pääsisin ostamaan ja lukemaan.
| |
| | |
18.03.12, 01:44
|
#17 (linkki)
| | (Vierailija) | Pirjo Rissanen on minunkin suosikkini Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Leppävirralta minäkin Olen lukenut kaikki Pirjo Rissasn kirjat, omistan ne kovakantisina.
Hän on mielestäni todella hyvä kuvaamaan naisen elämää, sitä aitoa ja oikeaa, kaunistelematonta.
Odotan että hän julkaisisi taas uuden kirjan jonka pääsisin ostamaan ja lukemaan. |
Pirjo Rissanen kuuluu suosikkeihin hömppäkirjallisuudessa.
Pirjo Rissanen kirjoittaa hyvää ja sujuvaa viihdettä.
En lue dekkareita vaan romantiikkaa.
| |
| | | | |