Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Kirjat etusivu
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Lukeminen
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
03.05.07, 16:55   #1 (linkki)
Mira.
(Vierailija)

Milloin luette?

Olen seurannut tätä palstaa ja ihmetellyt miten ennätätte lukea näin paljon. Itse olen ilmeisesti aika hidas lukija. Työ ja perhe häiritsee tätä lukuharrastusta pahasti. Haaveilen ajasta, jolloin minulla olisi aikaa lukea kaikki haluamani kirjat.
  Vastaa viestiin

03.05.07, 18:16   #2 (linkki)

Rekisteröitynyt: 07/2006
Sijainti: Oulun seutu
Aamulla lähden seitsemältä, iltapäivällä olen kotona viideltä, lapsiakin useampi..Onneksi on mies, joka yhtä lailla tekee ja osallistuu tämän kotisirkuksen pyöritykseen. Luen työmatkoilla, illalla ja aina kun vain tilaisuus on, joskus pätkittäin, joskus ruhtinaallisesti tunnin tai useamman putkeen.
  Vastaa viestiin
04.05.07, 15:51   #3 (linkki)
kauramaa
(Vierailija)

Minä luen pääasiassa iltaisin sängyssä ennen nukahtamista. Todella harvoin olen niin väsynyt, että nukahdan ilman lukemistakin. Lukeminen rauhoittaa mukavasti ja uni tulee helpommin. Mies katsoo telkkarista 10-uutiset ja tulosruudun ennen kuin tulee nukkumaan, joten ehdin lukea noin puoli tuntia per ilta.

Joskus on sellaisia tilanteita, että olen yksin esim. koko viikonlopun. Silloin haen kassillisen lukemsita kirjastosta, istahdan sohvalle ja alan lukea. Ihana rauha, ei ole kukaan vaatimassa ruokaa tai huomiota, ei pauhaa telkkarit jne. Usein vasta illalla havahtuu, ja tajuaa ettei ole tullut syötyä koko päivänä. :)
  Vastaa viestiin
04.05.07, 17:14   #4 (linkki)
sasae kirjaamatta
(Vierailija)

Minäkin luen illalla sängyssä ennen nukahtamista. Viikonloppuna on ruhtinaallista, kun voi lukea aamullakin herättyä vähän aikaa, ennenkuin nousee ylös.
  Vastaa viestiin
04.05.07, 18:22   #5 (linkki)
m--u
(Vierailija)

Iltasella nukahtamiseen asti. Näin eläkkeellä ehtii lukea, mutta tätähän odotinkin, että saan olla vain omaan tahtiin ja lukea, lukea, ja tehdä mitä huvittaa.
Eläköön eläkeikä!
  Vastaa viestiin
07.05.07, 10:15   #6 (linkki)
ruokaa odotellessa
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja m--u
Iltasella nukahtamiseen asti. Näin eläkkeellä ehtii lukea, mutta tätähän odotinkin, että saan olla vain omaan tahtiin ja lukea, lukea, ja tehdä mitä huvittaa.
Eläköön eläkeikä!
Toissapäivänä luin kirjastosta lainaamaani kirjaa Tuula-Liina Varis/Pikkunaisia novellin Vihreät niityt. Odottelin ihanan tomaattikeiton kypsymistä.

Kotityöt ovat jääneet vähiin huushollissani. Aikuinen tytär taikoo ihania ruokia ja minä "tapan" aikaa lukemalla tai katsomalla telkkaria. Tietokone on rikki ja se on ihana asia.
  Vastaa viestiin
07.05.07, 13:21   #7 (linkki)
ruokapöydässä
(Vierailija)

Sinkkuna luen yleensä iltaisin ennen nukahtamista. Joskus illalla, jos on aikaa. viikonloppuisin päivällä, jos on aikaa.
Joskus nautin kirjasta samalla kun syön. Sinkkuna onnistuu, kun ei tarvitse noudattaa pöytätapoja.
  Vastaa viestiin
07.05.07, 13:53   #8 (linkki)
ammattilainen1
(Vierailija)

Olen nopea lukija, se on opiskeluaikana testattu. Luen useimmiten pitkiä pätkiä eli tulosta tulee kerralla. Joskus saatan lukea kirjan kerralla loppuun. Kun luen, en tee mitään muuta.
  Vastaa viestiin
08.05.07, 12:19   #9 (linkki)

Käyttäjän Tilpu avatari

Rekisteröitynyt: 05/2007
Sijainti: etelä-suomi
Yleensä luen iltaisin sängyssä. Vessassakin tulee luettua kuin myös bussia odotellessa ja joskus koulu-/työmatkoillakin, jos sattuu olemaan joku näppärän kokoinen kirja.
  Vastaa viestiin
08.05.07, 16:33   #10 (linkki)

Rekisteröitynyt: 06/2006
Illalla

Illalla sängyssä lukeminen on ihan must, ilman sitä en saa unta. Lukemiseksi on tuolloin kuitenkin valittava jotain kevyehköä luettavaa, usein naistenlehtiä. Viikonloppuisin vapaalla luenkin sitten paljon, varsinkin sunnuntaisin on ihanaa käpertyä viltin alle ja antaa kertomusten viedä mukanaan. Viime sunnuntaina luin muuten kertalukemalla Thomas Harrisin Nuoren Hannibalin, oli niin koukuttava kirja!
  Vastaa viestiin
08.05.07, 22:16   #11 (linkki)
z+
(Vierailija)

illalla ja viikonloppuna ja joskus jopa heti töiden jälkeen koko illan kun on oikein mielenkiintoinen kirja, niin ja jopa menee yöhön jos ei malta keskeyttää. Olen suht nopea lukija...
  Vastaa viestiin
09.05.07, 09:43   #12 (linkki)
aina aikaa kirjoille
(Vierailija)

Mä luen paria kirjaa usein samanaikaisesti.
Sitä "kevyempää" arki-iltaisin sängyssä ennen nukahtamista ja vaativampaan syvennyn viikonloppuisin. Minullakin saattaa mennä koko la-ip ja ilta kirjan kanssa ihan tosta noin huomaamatta:)
Olemme mieheni kanssa työssäkäyvä, lapseton pari. Me molemmat harrastamme kirjallisuutta, tietokonehommia (mies enemmän) yms. hiljaisia harrastuksia, joita tehdäään kotona.
Mä olen nopea lukija ja luen noin 2 kirjaa viikossa.

Vastaa viestiin
09.05.07, 09:50   #13 (linkki)
La mujer
(Vierailija)

Minä luen yleensä iltaisin. Hyvän kirjan parissa viihdyn pitkään yöhön, joskus olen valvonut jopa lähes koko yön. Syödessä luen kanssa, jos olen yksin kotona. Joskus otan kirjan bussiin.
  Vastaa viestiin
09.05.07, 13:46   #14 (linkki)
Luen joka arkipäivä...
(Vierailija)

...matkat töihin ja takas, yhteensä n. tunti/pv. Lisäksi viikonloppuisin (esim. aurinkoa ottaessa parvekkeella) 3-4 h/pv. Silloin tällöin myös arki-iltoina tulee luettua, mutta kuntoilu vie niin paljon aikaa, etten minäkään juuri ehdi arkipäivinä lukea. Tuo työmatkalukeminen vaatii keskittymiskykyä, kun muut matkalaiset hälisevät vieressä, mutta kyllä siihen tottuu, kun joka päivä lukee :)
  Vastaa viestiin
09.05.07, 15:56   #15 (linkki)
eilen lukenut
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja La mujer
Minä luen yleensä iltaisin. Hyvän kirjan parissa viihdyn pitkään yöhön, joskus olen valvonut jopa lähes koko yön. Syödessä luen kanssa, jos olen yksin kotona. Joskus otan kirjan bussiin.
Luin eilen kirjaa töissä, junassa, ratikkapysäkillä ja ratikassa. Sitten vielä kotona.
Caramba. Tänään tämä mujer jätti kirjan kotiin.
  Vastaa viestiin
26.06.07, 18:23   #16 (linkki)

Rekisteröitynyt: 05/2007
Sijainti: Oulu
Mie luen melkein kokoajan kotona ollessani. Viikolla pari-kolme tuntia iltasin ja aamulla puolesta tunnista tuntiin. Viikonloppusin sitten huomattavasti enemmän ja esim. juhannusyön vietin lukien (ai miten niin mulla ei oo elämää...?). Lisäksi kuuntelen äänikirjoja jonkun verran mp3:lla esim. töissä, jos oon yksin ja tekemässä jotain, joka ei ajatusta vaadi (tiskaamista tms.).
  Vastaa viestiin
10.07.07, 23:48   #17 (linkki)
lukuhoukka
(Vierailija)

Luen iltaisin ennen nukkumaanmenoa ja joskus aamupalaa syödessä. Samoin junassa tai lentokoneessa matkustaessa on mukava lukea kirjaa. Bussissa ei pysty, kun oksettaa, mut äänikirjat toimii silloin.

Toki joskus on niin hyvä kirja, et se tulee luettua yhteen menoon esim. partsilla lököillessä tai viikonloppuna sohvalla löhöillen.
  Vastaa viestiin
11.07.07, 09:24   #18 (linkki)
Maaruska
(Vierailija)

Kuten useat muutkin luen iltaisin ennen nukkumaanmenoa. Mulla on pienet lapset, ja tavaksi on tullut lukea heidän katsoessaan lastenohjelmia. Kun lapset ovat omassa pihassa hiekkalaatikolla, istun laatikon vieressä ja toisella silmällä luen, toisella seuraan lapsia.

Talvella en juurikaa lue vapaa-ajalla. Työni on sellaista, että joudun siinä paljon lukemaan, eivätkä silmät sitten sitä enää vapaa-ajalla jaksa.
  Vastaa viestiin
23.07.07, 13:49   #19 (linkki)

Käyttäjän Gilmoren tyttö avatari

Sijainti: Pääkaupunkiseutu
Luen aina, kun voin :-) Junaa/bussia/ratikkaa odottaessa, junassa/bussissa/ratikassa töihin mennessä ja töistä tulossa ovat ainakin sellaisia päivittäisiä "lukutuokioita", sen lisäksi lueskelen yleensä myös tv:tä katsellessamme, illalla ennen nukkumaan menoa ja kaikki ne mahdolliset muut väliajat, jolloin olen yksin kotona, eikä minulla ole muutakaan puuhaa. Esimerkiksi yksin ollessani en käytännössä koskaan avaa telkkaria, vaan vietän aikaani mieluummin kirjan parissa.
  Vastaa viestiin
23.07.07, 15:29   #20 (linkki)
??
(Vierailija)

Ihan kuten Gilmoren tyttö, aina kun on mahdollista. Jo lapset aikuisiksi kasvattaneena aikaa minulla on. Eli luen illat, viikonloput ja vapaapäivät. Kun mieheni on matkoilla, luen myös ruokaillessani, muuten pidän kirjan pois ruokapöydästä. Televisiota en avaa koskaan yksin ollessa ja miehenkin kotona ollessa usein luen, kun hän katsoo televisiota. Kirjoja kuluu viikossa keskimäärin viidestä seitsemään.
  Vastaa viestiin
24.07.07, 12:51   #21 (linkki)

Käyttäjän Gilmoren tyttö avatari

Sijainti: Pääkaupunkiseutu
Ah - täytyy tunnustaa, että minulla on sama "pahe" kuin ??:llä eli luen yksin kotona ollessani myös ruokapöydässä... Näin tein jo lapsena aina silloin, kun äidin silmä vältti.

Vastaa viestiin
24.07.07, 19:39   #22 (linkki)
Elluri
(Vierailija)

Minäkin luen monen muun tavoin illalla ennen nukkumaanmenoa ja vapaapäivinä myös aamulla heti herättyäni, siis kirjoja. Olen myös aikamoinen lehtifriikki, mutta niitä luen yleensä vain (yksin) syödessäni. Täytyy tunnustaa, ettei ruoka maistu oikein miltään, jos ei ole joku mielenkiintoinen lehti "kyytipoikana" ;)
  Vastaa viestiin
06.12.07, 02:37   #23 (linkki)
kuikui
(Vierailija)

Minulla on se ongelma että tällä hetkellä sosiaalinen elämä on kovin köyhää koska muutamat hyvistä ystävistä muuttivat syksyn alussa toiselle paikkakunnalle. Tästä syystä olen lukenut tänä syksynä kovin paljon. Eniten tulee luettua sängyssä ennen nukkumaanmenoa, siitä on oikeastaan tullut tapa. En osaa enää mennä sänkyyn ilman kirjaa kainalossa.

Kärsin ajoittain myös unensaantiongelmista, ja siitä että herään keskellä yötä enkä saa enää unta, ja tällöin kirja on ihan korvaamaton kaveri.
  Vastaa viestiin
10.12.07, 16:38   #24 (linkki)

Käyttäjän äippä66 avatari

Rekisteröitynyt: 09/2007
Sijainti: Pk-seutu
Kun on hyvä kirja menossa, niin meinaa huveta kaikki vapaa-aika. Yleensä luen ruoan jälkeen, sitten sängyssä tulee luettua joka ilta, ja useinmiten myös aamuisin. Ja valitettavasti minullakin on välillä tapana lukea ruokapöydässä :)
  Vastaa viestiin
12.12.07, 13:13   #25 (linkki)
miimutus
(Vierailija)

aamupalaa syödessä, bussissa, välituntisin, taas bussissa, kotona syödessä, aina tupakeilla, ehkä hiukan vielä jos ei muuta hommaa ja sitten vielä illalla ennen nukkumaan menoa, yleensä johonkin yhteen tai kahteen ellei oikein hyvä kirja jolloin saattee mennä aamu viiteen tai kuuten!

kai olen aika lukemiseen hullaantunut, uskokaa on mulla elämässä muutakin kuin kirjat mutta aina kaikki "turha"aika tulee käytettyä hyväksi kirjan muodossa..
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku