| |  | |
01.10.07, 14:40
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Terry Pratchett
Onko täällä ketään joka myöntää lukeneensa Terry Pratchettin kirjallisuutta ja mitä piditte?
ja onko teillä lempi hahmoa?
Itse olen lukenu melkein kaikki tähän asti käännetyt Kirjat ja tykkään ihan himona on niin erillainen ja hauska fantasia kirjailia ei ole perinteinen lohikäärme ja sankari vaan kiekko mailma jossa kaikki tapahtuu vaikka kirjat ovat erillisiä teoksia niissä vilahtelee hahmoja aikasimmista kirjoista..
Avaruudessa matka jättimäinen kilpikonna suurikaksonen jonka selässä on neljä elefanttia ja niiden selässä kiekkomailma..
Lempihahmot ovat Noita Muori Säävirkku ja Veleho Rincewind ne on vaan niin hupaisia
| |
| | |
04.10.07, 19:46
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | Kiekkomaaima-fani
Myönnän syyllistyneeni Kiekkomaailma- teosten lukemiseen sekä suomeksi, että englanniksi. Ne on nimittäin pakko lukea, heti kun ilmestyvät. Suosikkini hahmoista ovat lordi Vetinari ja Samuel Vimes. Mielestäni parhaat jutut koskevat yövartiostoa. Pratchettin huumori on omaa luokkaansa ja viittaukset eri asioihin nerokkaita. Pratchett vitsailee hienosti niin Hollywoodille kuin Prinsessa-saduille. Suosittelen Kiekkomaailmaa kaiken ikäisille. Itse ole niinkin vanha kuin 36! Ja fantasiakirjat parasta mitä tiedän.
| |
| | |
08.10.07, 15:20
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) |
Aaah Pratchett on kertakaikkiaan paras. En edes lue muuta fantasiaa, sellaista tosimielellä kirjoitettua, mutta pratchett... Tulinkin juuri googlaamaan, että mistä löytyy suomennettu tuotanto, jotta näen mitä kirjoja tällä hetkellä kokoelmastani puuttuu :) Läpsähtikin tällainen linkki.
Minäkin tykkään eniten Rincewindista ja niistä kirjoista, joissa ovat Säävirkku ja muut noidat. Mutta Vartiostotkin ovat kyllä hyviä. Miten voi miehellä riittääkin ideat? Niin paljon tehtailee kirjoja, mutta tarinat pysyvät tuoreina.
| |
| | |
16.10.07, 14:01
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mie en muistantkaa vartiostolaisia kapteeni Porkkanaa ja Savijaloilla kirjassa esiintyvää Iloinen Pikkuperä kääpiöitä hih
Kohtahan pitäisi ilmestyy uusi kirja Pojat urhokkaat tai suomalaisen kirjakaupan sivuilla on.
| |
| | |
19.10.07, 10:57
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) | Onkohan meitä?
Mietin omaa piiriäni ts. sukulaiset ja tuttavat että kukahan niistä ymmärtäisi Terry Pratchettia enkä keksinyt ainuttakaan. Ilmeisesti se vaatii poikkeuksellista älykkyyttä ja huumorintajua. Tai sitten siitä ei vielä ole tullut sellaista mediamylläkkää kuin Harry Potterista. Mitenkään vertaamatta. Rowling on lastenkirjailija. Pratchett on jumala ja tuleva kolminkertainen nobelisti mikäli minusta riippuu. Voin sanoa olevani Fani. Ja jos tietäisitte miten kyyninen vanha paska minä olen niin ymmärtäisitte että se on paljon se.
| |
| | |
23.10.07, 13:33
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) |
Sovitaan niin, että se vaatii poikkeuksellista älykkyyttä ;) Vertailun vuoksi, tykkäättekö Douglas Adamsin Linnunrata-sarjasta? Siinä on toinen kirjailija, johon ei saata kyllästyä.
| |
| | |
29.10.07, 19:00
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) |
Oma suosikkihahmoni on ehdottomasti Viikatemies, hahmon huumori on kaikessa lakonisuudessaan ihanan kuivaa.
| |
| | |
30.10.07, 17:23
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) |
Viikatemiehessä on se hauska homma et hää essiintyy meilkein jokakirjassa..
| |
| | |
30.11.07, 16:06
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) |
Pratchett on loistava! Aloitin aikoinaan Noitia maisemissa-kirjasta ja edelleen se on suosikkini. Hahmoista Nanny Auvomielen aatokset tunkeutuvat suoraan luihin ja ytimiin :) mahtavia eukkoja kyllä kaikki nämä noidat! Ja Viikatemies on kyllä myös mehukas hahmo. Samoin Kirjastonhoitaja. Näin joulun lähestyessä huomaan hyräileväni "ei itkeä saa, ei meluta saa. Joku voi tulla ikkunan taa, Karjupukki matkaan jo käy..." :D | |
| | |
13.12.07, 16:08
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) |
Saa nähdä montako kirjaa Terry Pratchett ehtii vielä kirjoittaa, kun hän tiedotteen mukaan sairastaa Alzheimerin tautia.
http://www.hs.fi/kulttuuri/artikkeli/Kirjailija+Terry+Pratchettilla+on+Alzheimerin+taut i/1135232568580
| |
| | |
14.12.07, 19:07
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) |
Voi ei! Toivottavasti monta, ja toivon että suomennoksia tulee tiuhaa tahtia.. Tosin puhuvat että kannattaisi lukea englanniksi myös nämä loistavat opukset.... :)
| |
| | |
14.12.07, 21:09
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) |
toivotaan että monenmonitusita kirjaa viel kirjottaa..
kannattashan ne englanniks lukea mutta kielipää ei riitä ihan kaikkien vitsien ymmärtämisee..
| |
| | |
16.12.07, 23:36
|
#13 (linkki)
| | (Vierailija) |
Pratchettit kannattaa ehdottomasti lukea englanniksi, sillä suomennoksissa (vaikka kohtuuhyviä ovatkin) puolet vitseistä menevät hukkaan siksi, etteivät ne yksinkertaisesti käänny. Kielipäästä ei tarvitse huolestua, siinähän se vain kehittyy.
Minunkin suosikkini on Kuolema ja olen lukenut käytännössä kaiken mitä Pratchett on kirjoittanut.
| |
| | |
27.01.10, 17:41
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) |
Miten kukaan voi kirjoittaa niin hienoa tekstiä? Nauran ääneen lukiessani yhä uudelleen ja uudelleen kiekkomaailma-sarjaa. Joka kerta kun luen minkä tahansa Pratchettin kirjoista uudelleen, siitä avautuu jotain uutta, jotain minkä olin ehkä missannut. Vetinariin ja Kuolemaan ei voi kyllästyä, Ritkulin ja kvestorin kanssakäyminen saa vatsalihakset kramppaamaan.
Älykästä, älykästä tekstiä.
| |
| | |
07.02.10, 21:49
|
#15 (linkki)
| | (Vierailija) | TP
Olen lukenut kaikki Pratchettit, jotka olen saanut käsiini suomeksi ja englanniksi.
Rakastan niitä ja ne kestävät useita lukukertoja helposti, eli kannattaa hankkia hyllyyn.
Lempi hahmojani ovat Muori, Rincewind ja Angua, vaikkakaan mikään hahmo ei ole vastenmielinen.
Suosittelen vakavasti tutustumista myös englanniksi luettuihin, Tony Robinsonin lukemiin äänikirjoihin.
| |
| | |
08.02.10, 08:42
|
#16 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 08/2008
| TP ja Alzheimer Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Maxime Olen lukenut kaikki Pratchettit, jotka olen saanut käsiini suomeksi ja englanniksi.
Rakastan niitä ja ne kestävät useita lukukertoja helposti, eli kannattaa hankkia hyllyyn.
Lempi hahmojani ovat Muori, Rincewind ja Angua, vaikkakaan mikään hahmo ei ole vastenmielinen.
Suosittelen vakavasti tutustumista myös englanniksi luettuihin, Tony Robinsonin lukemiin äänikirjoihin. | Viime ke tai to tuli Teemalta ensimmäinen osa TP:N Alzheimeriin liittyvästä dokumentista, eilen oli uusinta, kakkososa tällä viikolla siis Teemalla klo 21. Aivan mahtava, lukekaa hänen kirjojaan hartaudella, uusia ei liene monta luvassa. Itse en parin kirjan jälkeen koe niitä omakseni. Mutta kirjailija itse on huikea tyyppi.
| |
| | |
07.07.11, 22:16
|
#17 (linkki)
| | (Vierailija) | Offler Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rincewind Ilmeisesti se vaatii poikkeuksellista älykkyyttä ja huumorintajua. Tai sitten siitä ei vielä ole tullut sellaista mediamylläkkää kuin Harry Potterista. Mitenkään vertaamatta. |
Terry Pratchett on englannin myydyin kirjailija heti Rowlingin jälkeen, joten kyllä häntä jossakin arvostetaan.
*Olen samaa mieltä että Pratchett on jumala, hän todennäköisesti kysyisi, Offler vai Io
| |
| | | | |