Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Kirjat etusivu
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Lukeminen
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
18.09.08, 16:21   #1 (linkki)
Triiu
(Vierailija)

Mihin kirjat myyntiin?

Ensiksi, pahoitteluni jos olen ihan väärällä palstalla. Muuttolaatikoista vain purkautuu koko ajan ihan hyväkuntoista kirjaa, joille ei tässä asunnossa ole tilaa. Kokeilin jo kaupungin divaria, mutta ottavat vain kovakantisia kirjoja. Ei viitsisi poiskaan heittää...
  Vastaa viestiin

18.09.08, 18:46   #2 (linkki)
nöpönenä
(Vierailija)

Laita huuto.nettiin myyntiin. Ainoa ongelma on postikulujen selvittäminen mutta itse olen ainakin tehnyt mitä loistavampia kirja löytöjä tuolta! :) Paksut kirjat tosin voi mennä huonosti kaupaksi kun niillä ne postikulut nousevat pilviin mutta voi sekin onnistua jos kirjan huutaja on samalta paikkakunnalta niin treffaatte jossain ja teette vaihtokaupat kasvotusten.
  Vastaa viestiin
19.09.08, 11:31   #3 (linkki)
Stadissa
(Vierailija)

Outo divari teidän kaupungissa. Helsingissä pehmeäkantiset kelpaavat siinä missä kovakantisetkin.
  Vastaa viestiin
19.09.08, 12:15   #4 (linkki)
Luen ja kirjoitan
(Vierailija)

Kirppiksillä myynti kannattaa tai sitten ei

Minä + ukonketale on aiemmilta vuosilta saatu hyviä kokemuksia itsepalvelukirppareilla myynnistä, kokemuksia useammalta kirppikseltä Etelä-Suomesta. Miehen omistamista muistelmista, sotakirjoista tms suorastaan taisteltiin, riitti kun pisti hieman alemman hinnan juin jobbareilla, jotka makuutti niitä työkseen pöydillään. Kokemuksemme mukaan erityisesti miehet osataa kirjoja.

Nyt on tilanne muuttunut, yksi ja toinen hyvä myyntipaikka lopettanut ja kirpputoreilla, joilla puolestaan menee kaupaksi aikuisten ja nuorten hyvä vaate, ei kukaan edes hiplaa kirjalaatikoitamme.

Kerran kyllästyttiin nurkissa pyöriviin ylimääräisiin kirjoihin ja roudattiin useampi kassillinen helluntailaisten kirppikselle ja annettiin sinne, toivottivat herran siunausta.
  Vastaa viestiin
19.09.08, 12:36   #5 (linkki)
eul@@lia
(Vierailija)

En tiedä miten hyvin kirjat kirpparilla menee kaupaksi, kun en itse raaski yhdestäkään luopua. Ostan kylläkin paljon sieltä, kun divareiden hinnat ovat alkaneet kivuta uusien hintoihin. Minusta 12 euroa esim. tavallisesta kirjasta on jo aivan liikaa. Harvinaisuudet tai "kulttikirjat "ovatkin sitten eri juttu.
  Vastaa viestiin
26.09.08, 15:32   #6 (linkki)
näin täällä
(Vierailija)

Minä ostan kirjoja kirppikseltä ja myös myyn sitä kautta. Kirppispöytä maksaa täällä Järvenpäässä reilut 30 euroa ja tavaraa menee kaupaksi, kunhan pöytä on siisti eikä liian täyteen ahdettu. Ekaksi kannattaa toki kiertää pari kertaa kirppiksellä ja katsoa hintatasoa.

Valitettavasti kirjoista ei saa paljon mitään. Pitää olla tosi huippukirja, jotta siitä saa yli 5 euroa kappaleelta. Pokkareita saa jopa alle euron kappale (esim. Morgan Kane, Harlekiinit). Sitten on esim. Aku Ankan taskukirjat, jotka pyörivät aika tarkkaan 2,50 - 3,50 e/kpl hintahaarukassa.

Omalla kohdallani kaappitilaa on vähän, joten säilytän vain ne, joita haluan lukea vuodesta toiseen.

Helpohko ratkaisu on se, että myyt kirjat paketteina osoitteessa http://www.huuto.net mutta tosin siellä pitää vähän nähdä vaivaa (kirjasta otettava kuva, mietittävä hinta, otettava selvää postikuluista). Varsinkin kauempaa Suomesta ollaan innokkaita ostajia, kun ilmeisesti kirppiksiä ei ole niin joka nurkalla.

Jos kirjat eivät mene millään kaupaksi, niin on uskonnollisia kirppiksiä (esim. Fida lähetystori, Pelastusarmeija), joihin kirjat voi viedä ilmaiseksi. Itse olen vienyt Järvenpäässä kirjastoon, jossa on ovensuussa palautuspiste, jonne voi viedä ilmaiseksi kirjoja ja sieltä vastaavasti voi hakea itselleen kirjoja. Yritän siis pari kertaa myydä kirjoja ja sen jälkeen vien ne kirjastoon kierrätettäväksi.

Myös mahdollisesti päiväkodit (lastenkirjat, eläinkirjat), koulut (tietokirjat, nuorten romaanit) ja vanhainkodit ottavat kirjoja vastaan, jolloin kirjoista on iso apu pienten budjettien kanssa toimintaa pyörittäville laitoksille.
  Vastaa viestiin
27.09.08, 19:50   #7 (linkki)
Triiu
(Vierailija)

Taidanpa

kokeilla tota Huutonettiä ekaksi. Kiitos vinkeistä kaikille :=)
  Vastaa viestiin
27.09.11, 22:11   #8 (linkki)
liisa
(Vierailija)

vanha mitä

Wistrandin kotilääkäri käsikirja 1897
  Vastaa viestiin
28.09.11, 07:46   #9 (linkki)
Milla
(Vierailija)

Uusi palsta...

Tuonne Kirjaseurantaan on avattu muistaakseni maanantaina divari osuus eli sitä kannattaisi ehkä kokeilla? Mitä lukisin tänään? Kirjaesittelyt, kirja-arviot, kirjojen hintatiedot ja uutiset. Kirjaseuranta.fi
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku