| |  | | |
29.12.08, 23:04
|
#1 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 06/2006
| Anna-Leena Härkönen
sain "pukilta" härkösen kirjan -ei kiitos- mikä oli aivan mahtavaa luettavaa. luin sen reilussa päivässä kun en malttanut lopettaa. tietääkö joku onko kaikki härkösen kirjat yhtä hyvää luettavaa vai voiku joku suositella jotain tiettyä??
kiitos nim. kirja fani
| |
| | |
30.12.08, 10:04
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) |
Itse olen saman kirjan puolivälissä, illalla hain kirjastosta. En ole vielä vakuuttunut, mutta täytyypä palata asiaan kun olen koko kirjan lukenut. Härkösen kolumnit ovat lehdissä mahtavia, mutta kirjat eivät kuitenkaan ole jostain syystä minua imaisseet mukaansa.
Mutta luepa Härkösen Juhannusvieras. Jos tykkäsit Ei kiitos -kirjasta, pidät varmaan tästäkin.
| |
| | |
30.12.08, 10:06
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minusta Härkösen kirjat ovat tasavahvaa laatua aiheesta riippumatta. Ehdottomasti lukemisen arvoisia! Kirjailijan muuhun tuotantoon tutustumisen voi aloittaa vaikkapa Häräntappoaseesta, se on raikkaasti kirjoitettu ja valloittava tarina, oikeastaan jo klassikko omassa genressään. Myös Härkösen kolumnikokoelmat (esim. Kauhun tasapaino ja Palele porvari) ovat tosi hilpeää luettavaa.
| |
| | |
31.12.08, 12:15
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) |
Olen lukenut vain kaksi Härkösen kirjaa, Juhannusvieraan ja Loppuunkäsitellyn. Kumpikaan ei vakuuttanut, esim. Juhannusvieraassa tapahtui vaikka mitä vaikkei siinä oikein tapahtunutkaan. Liian "tasapaksua" omasta mielestäni, vaikkakin teksti helppolukuista ja kevyttä. Näihin kokemuksiini olen sanonut ei kiitos kirjalle Ei kiitos.
| |
| | |
31.12.08, 19:51
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) |
Härkösen kirjat ovat helppolukuista viihdettä, mitään syvällistä niistä ei löydy esim- Loppuunkäsitellyssä itsemurhateemaa olisi voinut laajentaa ja syventää mutta lopulta se latistui vain pintapuoliseksi tarkasteluksi. En ole lukenut kaikkia hänen teoksiaan, mutta paras tähän mennessä on ollut esikoisromaani Häräntappoase. Kaiken kaikkiaan Härkönen on hyvä ammattikirjailija aivan kuin kollegansa Tervo ja Paasilinna eli luettavaa tekstia on kirjassa kuin kirjassa.
| |
| | |
13.01.09, 20:31
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) |
Olen lukenut kaikki Härkösen kirjat, tätä viimeistä lukuunottamatta. Tykkään kovasti.
| |
| | |
18.01.09, 16:53
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) |
Härkösen tyyli on kirjasta toiseen aika lailla sama. Hyvä kirjoittamaan kolumneja, mutta yrittääkö keräillä irtopisteitä rohkeudesta käyttää ronskia kieltä kirjoissaan?
| |
| | |
23.01.09, 11:34
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) | Samaa mieltä! Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja Minusta Härkösen tyyli on kirjasta toiseen aika lailla sama. Hyvä kirjoittamaan kolumneja, mutta yrittääkö keräillä irtopisteitä rohkeudesta käyttää ronskia kieltä kirjoissaan? | Muuten Härkösen kirjat on ok, mutta en tykkää minäkään hänen ronskista tyylistään. Hän itse sanoo haluavansa puhua asioista suoraan, ilman mitään kaunisteluja ja kiertelyjä ja kaarteluja, mutta jotenkin se vaikuttaa teeskentelyltä, tosiaan ikään kuin irtopisteiden keräämistä "rohkeudesta". Suomessa kun ollaan, niin täällä kuuluu olla ronski. Ja miksi karkea tyyli mielletään jotenkin suoraan puhumiseksi…. Miten niin "nussia" on yhtään sen suoremmin sanottu kuin "rakastella".
| |
| | |
28.01.09, 15:29
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) | Helmet
Vuonna 2008 HelMet-kirjaston halutuimpien teosten joukossa oli runsaasti uutta kotimaista kaunokirjallisuutta. Tuukka Järvi Puistolan kirjastosta kokoaa HelMet-kirjaston halutuimpien teosten listauksia. Hän kertoo, mitä muuta viime vuoden listaukset ja tilastot kertovat
| |
| | |
28.01.09, 15:41
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) |
Anna-Leena Härkösen kirja Ei kiitos kuuluu kioskille. Härkönen on muuten julkkis, mutta romaaniksi tosi köykänen. Seksiä on ja kiroilua.
Seksi oli kyllä kirjan aihekin, mutta kirjassa oli pelkkää fyysistä tarvetta ei lainkaan pitkäaikaiseen parisuhteeseen kuuluvia muita tunteita.
| |
| | |
28.01.09, 15:51
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja kioskille kuuluu Anna-Leena Härkösen kirja Ei kiitos kuuluu kioskille. Härkönen on muuten julkkis, mutta romaaniksi tosi köykänen. Seksiä on ja kiroilua.
Seksi oli kyllä kirjan aihekin, mutta kirjassa oli pelkkää fyysistä tarvetta ei lainkaan pitkäaikaiseen parisuhteeseen kuuluvia muita tunteita. | Kansan maulle emme voi mitään. Kirja on viime vuoden halutuin kirja pääkaupunkiseudulla.
En kuulu tuohon kirjan varaajien joukkoon. Aihe ei vain kiinnosta.
| |
| | |
10.02.09, 00:56
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) |
Niin, onhan se tosi kansanomaista olla kiinnostunut seksistä...
| |
| | |
10.02.09, 10:13
|
#13 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja prinsessa ruususella linna Niin, onhan se tosi kansanomaista olla kiinnostunut seksistä... | Olen jo aiemmin kommentoinut tässä viestiketjussa Ei kiitos kirjasta. Luin kirjaa vähän aikaa sitten Kirjasto kympissä. Sitten ex-työkaveri käveli ohi ja jäin lörpöttelemään hänen kanssa. Tarjosin kirjaa hänelle luettavaksi. Kirja oli bestsellerhyllyssä. Nainen kiitti ja sanoi ei kiitos. Hän kyllä tiesi kirjeen aihepiirin. Ehkä 60+ yksin elävä ja elämäänsä tyytyväinen eläkeläinen ei tunne tarvetta eläytyä kirjan maailmaan.
Härkösen kirjassa oli erittäin nautittava kohta saksan tunnilta. Luin tekstiä ja hekottelin itsekseni kirjaston lukusalissa. Samalla kuikuilin jonotusnumerovalotaulua.
Minunkin tekisi mieli kohentaa ruostunutta saksaa. Ties vaikka kohtaisin siellä nuoren ja komean miehen. Mutta muutkin kielet kiinnostavat.
Näin Anna-Leenan ennen joulua Stockalla. Pieni ja hento nainen. Vaikka itsekin olen pieni, niin tunsin itseni isoksi. En kuitenkaan henkisellä tasolla.
Postiluukku kolahti. Toivottavasti nyt tuli kaivan kaivattu ilmoitus nettitilauksesta. Jos joku haluaa tietää tuliko, kerron asiasta muutaman viikon päästä. Malttakaa odottaa vaikka elämmekin digiaikaa.
| |
| | |
10.02.09, 10:17
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) | kirja ei kirje
Korjaan edelliseen höpinään tulleen virheen ettei kriitikkoni taas käy huomauttamassa asiasta. Kirjalla ja kirjeellä lienee pieni sävyero minä tietenkin poislukien. Kirjoitan kirjeetkin liian pitkinä jaarituksina lennokkaalla käsialalla.
Armahdan Ellejä. Posti toi kaivatun ilmoituksen. Kohta kipaisen paikalliseen postiin.
Onneksi sitä ei aiota lakkauttaa kuten Espoon Olarissa. Sympatiani sinne, jos joku asuu niillä nurkilla.
| |
| | |
14.02.09, 12:53
|
#15 (linkki)
| | (Vierailija) | Ihan totta Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja posti toi.. Korjaan edelliseen höpinään tulleen virheen ettei kriitikkoni taas käy huomauttamassa asiasta. Kirjalla ja kirjeellä lienee pieni sävyero minä tietenkin poislukien. Kirjoitan kirjeetkin liian pitkinä jaarituksina lennokkaalla käsialalla.
Armahdan Ellejä. Posti toi kaivatun ilmoituksen. Kohta kipaisen paikalliseen postiin.
Onneksi sitä ei aiota lakkauttaa kuten Espoon Olarissa. Sympatiani sinne, jos joku asuu niillä nurkilla. |
Armahda jatkossakin. En tule tälle palstalle lueskelemaan sinun henk.kohtaisesta elämästäsi vaan etsimään mielipiteitä kirjoista. Alepan olet onneksi unohtanut.
Ryhdy vaikka kirjoittamaan omaa blogia, siinä saat tuhjentää mieltäsi yllinkyllin.
| |
| | |
14.02.09, 13:35
|
#16 (linkki)
| | (Vierailija) | "kriitikolleni"
"Ryhdy vaikka kirjoittamaan omaa blogia, siinä saat tuhjentää mieltäsi yllinkyllin."
Ehkä olet lukenut liikaa juttujani, kun kirjoitit tuhjentaa sana uulla. Tuhnis voisi jatkossa olla Tyhnis.
Koeta hyvä ihminen muuttaa asennettasi elämään. Miksi kirjoittaisin blogiin kun
en lue muidenkaan blogeja. Jotkut tykkäävät jutuistani ja jotkut eivät.
Miksi ihmeessä luet viestejä, joista saat itsesi huonolle tuulelle?
Täällä kirjastossa on iso pöytä täynnä poistettavia kirjoja. Kuka noitakaan kirjoja kaipaa?
| |
| | |
14.02.09, 15:07
|
#17 (linkki)
| | (Vierailija) |
kirjoistaan, seksi on ainoa aihe josta kirjoittaa eli on keskenkasvuisten
unelmaviihteen tekijä
| |
| | |
20.02.09, 20:56
|
#18 (linkki)
| | (Vierailija) |
Jotenkin se naisen vonkaaminen ei oikein tuntunut aidolta. Hyvä yritys, mut meni överiksi.
Olen samaa mieltä kiroilun ja alatyylin kieliasun suhteen, sensaatiohakuisuutta.
Sopii nuorelle kirjailijalle, mut ei enää keski-ikäiselle. | |
| | |
13.03.09, 22:49
|
#19 (linkki)
| | (Vierailija) |
Olen itse lukenut Kauhuntasapainon, Heikosti postitiivisen, Avoimien ovien päivä ja Loppuunkäsitelty. Erityisesti Lopppunkäsitelty kosketti minua, luin sen muutamassa tunnissa kun en voinut jättää kesken kun oli niin hyvä.Anna-Leena osaa omalla persoonallisella tavallaan kirjoittaa. Toisia miellyttää, toisia ei. Minusta on hyvä, kun joku uskaltaa sanoa asiat niin kuin ne on ja laittaa itsensä likoon.
| |
| | |
20.03.09, 14:18
|
#20 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 03/2009
|
Olen lukenut Härkösen kaikki muut kirjat paitsi Juhannusvieraan, jonka sain käsiini vasta hetki sitten. Heikosti positiivinen ja Loppuunkäsitelty löytyvät myös kirjahyllystä. Ei kiitos -kirjasta tykkäsin erityisen paljon. Aihe osui ja upposi. Mutta olisi voinut olla muitakin tunteita, ei pelkkää kiimaa.
| |
| | |
28.03.09, 21:20
|
#21 (linkki)
| | (Vierailija) |
Härkösen kirjoissa on ollut ainakin minulle mieluista luettavaa, Tämä viimeisin Ei kiitos ei vaan ollut kiinnostava puhumattakaan mukaansa tempaava. Aihepiiri oli jotenkin ihan vieras mutta seksi ja kiima ei sitä tehnyt. Naisen problematiikka ei vaan avautunut minulle. En jaksanut lukea loppuun.
| |
| | |
21.08.11, 14:41
|
#22 (linkki)
| | (Vierailija) | anna-leena härkösen kirjat Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja minä*82 sain "pukilta" härkösen kirjan -ei kiitos- mikä oli aivan mahtavaa luettavaa. luin sen reilussa päivässä kun en malttanut lopettaa. tietääkö joku onko kaikki härkösen kirjat yhtä hyvää luettavaa vai voiku joku suositella jotain tiettyä??
kiitos nim. kirja fani |
eihän sun tartte pukkia odotella, käy kirjastosta ja lue kaikki härkösen kirjat. kannattaa.
| |
| | |
06.09.11, 14:31
|
#23 (linkki)
| | (Vierailija) | kirjoitustyyli Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mä luin ja ahdistuin Jotenkin se naisen vonkaaminen ei oikein tuntunut aidolta. Hyvä yritys, mut meni överiksi.
Olen samaa mieltä kiroilun ja alatyylin kieliasun suhteen, sensaatiohakuisuutta.
Sopii nuorelle kirjailijalle, mut ei enää keski-ikäiselle. | Hyvin sanottu. Ellien toisella palstalla oli vänkäämistä Härkösen uusimmasta kirjasta.
Tykkään kirjailijan Anna-kolumneista. Mutta kirjan lukeminen ei ole minua varten.
| |
| | |
20.09.11, 09:56
|
#24 (linkki)
| | (Vierailija) | Muistaako joku?
Minua on jäänyt vaivaamaan Anna-Leena Härkösen kommentti jonka luin joskus jostakin lehdestä. En saa sitä millään mieleeni mutta asia oli että miten ihmisen ei ole pakko kestää toiselta ihmiseltä mitä vaan ja että jos tuntuu pahalta niin sellaiset ihmiset pitää karsia omasta elämästä pois. Harmittaa miksi en kirjoittanut sitä ylös. Muistaako joku miten se meni. Se oli niin hyvin sanottu.
| |
| | |
20.09.11, 12:02
|
#25 (linkki)
| | (Vierailija) |
Härkönen kirjoittaa helppoa viihdettä, yhden kirjan olen lukenut kokonaan eli Häräntappoaseen. Ei kummoinen, ja joitain osia olen lukenut eräästä toisesta, en pidä tuollaisesta kevyestä eli viihdekirjallisuudesta.
| |
| | | | |