| |  | |
26.01.10, 22:04
|
#1 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 04/2007
| Vampyyri-kirjat
Heipä hei! pikaisella searchilla en löytänyt varsinaisesti tähän aiheeseen kuuluvaa ketjua, mutta nytpä siis avaamma semmoisen.
Joku ihme innostus iski tälläselle reilu parikymppiselle näihin vampyyrikirjoihin taas jonkin vuoden tauon jälkeen. Twilight saaga on luettu jo moneen otteeseen, nyt etsittäisiin uusia lukukokemuksia aiheesta! Suositelkaahan minulle kirjoja joissa vilisee vampyyreja!
| |
| | |
26.01.10, 22:41
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) |
Meilla tytto on kanssa hurahtanut vamppyyreihin ja muihin kammotuksiin. Twilight saaga on ehdoton! Minua nuo kirjat eivat erikoisemmin kiinnosta, mutta tassa listaa tyttareni suosituksista. Tytolla on ikaa 11v ja useimmat kirjoista ovat kirjaston teinihyllyssa. Toivottavasti on tarpeeksi karmivaa. En ole varma mita noista on suomennettu, mutta eikohan haulla loydy.
Rachel Caine: Morgaville vampires -sarja
Alex Duval: Vampire Beach -sarja
L J Smith : Nightworld -sarja
Darren Shan -kirjat
P C & Kristin Castin kirjat (niita en ole viela antanut oman tyttareni lukea)
Maggie Stiefvater: Shiver (ei vamppyyreja, mutta muutoin samaa linjaa)
| |
| | |
31.01.10, 19:10
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) |
J.R Wart: Black degger brotherhood
on kanssa hyvä, sarjan toinen osa ilmestyy suomeksi kuukauden sisään.
| |
| | |
31.01.10, 19:25
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) |
Anne Ricellä on useita vampyyrikirjoja, ainakin kahta eri sarjaa. Sookie Stackhouse -kirjasarja on kanssa hurjan suosittu tuttujeni kesken (Charlaine Harrisin kirjoittama), Laurell K. Hamilton on kirjoittanut Guilty Pleasure -kirjan jolle on käsittääkseni jatkoakin, ja Kelley Armstrong on kirjoittanu pari kirjasarjaa joissa kerrotaan vampyyreistä ja ihmissusista yms. Nämä kaikki on vähän aikuisempaan makuun kuin Twilightit eli erotiikkaakin on joissain enemmän tai vähemmän. Itse olen lukenut näistä Sookie Stackhouse -sarjan ja odotan innolla toukokuussa jatkoa sarjalle, samoin Anne Ricen Veren vangit olen lukenut. Kirjoittelen myöhemmin lisää jos tulee vielä jotain mieleen.
| |
| | |
02.02.10, 13:43
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) |
Luin vähän alle parikymppisenä Ann Ricen vamppyyrikirjaa, ja se oli aivan lumoava. Yhtenä aamuna heräsin siten, että olin asettanut unissani kaksi tyynyä pääni alle päällekkäin, makasin selälläni, ja kädet olivat rinnan päällä sillä tavalla käsivarret ristissä. Säikähdin ja lopetin kirjan lukemisen, mutta nyt 15 vuotta myöhemmin haluaisin kokeilla uudestaan. Josko nyt en olisi enää niin vaikutuksille altis ;)
Kyseessä oli siis muistaakseni ensimmäinen trilogiasta (?), johon kuuluu myös Interview with a vampire, josta on tehty se aika typerä leffa.
| |
| | |
02.02.10, 17:04
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) |
Älä nyt "veren vangit" elokuva oli aivan mahtava! sai nauraa ihan kunnolla..
| |
| | |
04.02.10, 21:05
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minä suosittelisin hiukan erilaista vampyyrikirjaa, nimittäin ruotsalaisen John Ajvide Lindqvistin Ystävät hämärän jälkeen (ruots. Låt den rätte komma in). Kirjassa ei ole mitään hempeitä teiniromansseja, mutta se on todella hyvä ja mukaansatempaava, jännä ja paikoin jopa vastenmielinen
Aika hyvä oli myös Elizabeth Kostovan Historiantutkija, tämäkin vähän ns. aikuisempaan makuun (eikä siis missään harlekiinisarja-mielessä, vaan ihan kunnollista kirjallisuutta, ei siis nuortenkirja). Ja Bram Stokerin klassikko Dracula kannattaa toki myös lukea, jos se on jäänyt välistä.
Lapsena tietty fanitin Pikku vampyyri -kirjoja, mutta ne nyt taitaa olla vähän eri kohderyhmälle :D
| |
| | |
05.02.10, 22:32
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) |
Oho, blancanievellä tuli paljon sellaisia mitä ei itselle juolahtanu mieleen. Tuosta Draculasta että sille on Dacre Stoker tehnyt jatko-osan nimeltä The Un-Dead, en ole itse vielä lukenut. On käsittääkseni itse Bram Stokerille sukua tämä.
Sitten juolahti vielä mieleen että Stephen Kingihän on kirjoittanut kirjan nimeltä Pimeä puoli missä on käsittääkseni vampyyrejä, en tosin tätäkään ole ehtinyt lukea. Niin paljon on kaikkea mitä pitäisi lukea mutta niin vähän aikaa... :(
Ps, ne pikku-vampyyrit on ihan klassikoita, oon niitä näin aikuisiälläkin lukenut joskus nostalgiamielessä :D
| |
| | |
09.02.10, 20:38
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kingin Painajaisessa vilisee suorastaan vampyyreja. Luin sen joskun lukioikäisenä ja nukuin suunnilleen raamattu kainalossa monta yötä, niin paljon pelotti...
| |
| | |
11.03.10, 20:27
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) |
Nora Robertsilla on kolmiosainen sarja: Morriganin risti, Jumalten tanssi ja Hiljaisuuden laakso. Noitia, velhoja, muodonmuuttajia, vampyyrinmetsästäjiä ja vampyyreita kirjoissa vilisee.
| |
| | |
12.03.10, 20:42
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) |
se nora robertsin "kuuden piiri" on hyvä sarja, tosin sen sarjan luettuani näin eka kerran elämässäni unta vampyyreistä, yritin opettaa unessa vamppyyreja syömään banaaneja ihmisen veren sijaan..
| |
| | |
14.03.10, 19:10
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) | tässäkin yksi:
Tanith Lee; Pimeyden tytär.
| |
| | |
26.05.10, 21:10
|
#13 (linkki)
| | (Vierailija) |
Black Dagger Brotherhood -sarjaa suosittelen minäkin, kaikki mitä nainen haluaa: rakkautta, isoa lihasta, seksiä jne jne.. =D
Mutta siis, oikein mukaansatempaavia!
| |
| | |
27.05.10, 11:17
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja L3d Black Dagger Brotherhood -sarjaa suosittelen minäkin, kaikki mitä nainen haluaa: rakkautta, isoa lihasta, seksiä jne jne.. =D
Mutta siis, oikein mukaansatempaavia! |
:DD Tuota on monet lukevat tuttavani suositelleet, ja kirja on lainassa tällä hetkellä mutta en oo saanu aikaseks alottaa.
| |
| | |
27.05.10, 20:16
|
#15 (linkki)
| | (Vierailija) |
Black Dagger Brotherhood -sarjaan on käännettävänä jo kolmas osa ja kustantamon tietojen mukaan ilmestyy syksyllä.. :)
kannatta kirjan lukeminen alottaa siihen jääpi koukkuun ;)
| |
| | |
06.06.10, 21:36
|
#16 (linkki)
| | (Vierailija) | ...
Cassandra Claren Luukaupunki (City of Bones) on yksi missä vilisee kanssa vampyyrejä, ihmissusia ym. vaikka eivät ihan pääosassa olekaan. Toinen osa Tuhkakaupunki(City of Ashes) ilmestyy ilmeisesti syksyllä. Kolmannesta osasta (City of Glass) ei vielä tietoa, mutta suosittelen noita kyllä. Meiltä ainakin Lahdesta löytyvät kirjastosta myös englanniksi.
Sitten on myös Melissa Marrin kirjat Ilki Ihana ja Sala Kavala, joissa ei kyllä vampyyrejä, mutta muuten vähän samantyylisiä.
Ja sitten on tätä aivan juuri julkaistu P. C. Castin kirjoittama Merkitty (A House of Night-sarja), johon tulossa jatkoa ilmeisesti vielä tämän vuoden puolella ja englanniksi sarjaan taitaa kuulua ainakin 5 kirjaa muistaakseni. Sarja kertoo vampyyreistä ihan uudella tavalla.
| |
| | |
06.06.10, 21:58
|
#17 (linkki)
| | (Vierailija) |
Vampire Academy -sarja on nuorille aikuisille suunnattu. Valitettavasti sitä ei ole suomennettu, mutta kieli on helppolukuista. On mielestäni paljon parempi kuin Twilight, jossa rakkaustarina on niin sokerinen, niin sokerinen... Academyn rakastavaiset ovat paljon tummempisävytteisiä vaikkakin aivan yhtä kiihkeitä.
Sookie Stackhouse -sarja on yksi suosikeistani.
Ja sitten on ihan uusi kirja nimeltään Vitsaus, joka on trilogian ensimmäinen osa.
Ja vielä yksi uutukainen, jota en ole vielä saanut käsiini on nimeltään Ensimmäinen siirtokunta.
Geore R R Martin on myös kirjoittanut jonkun vampyyrikirjan, jonka nimeä en nyt muista. En ole kyseistä kirjaa lukenut, mutta jos se on yhtään normaalia Martinin tasoa, niin kannattaa ehdottomasti tsekata. Martin on yksi nykyajan parhaimpia fantasiakirjailijoita - aikuiseen makuun.
| |
| | |
03.05.11, 20:19
|
#18 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kannataa lukea vampyyripäiväkirja se on hyvä eka osa on aika huoneo mutta lopuu kohden parempi seuraavat osat on paljon parempia . Se on myös tv sarjana( joka on aivan ihana <3) mutta on myös kirjatkii luettava koska haluaa tietää millainen se on kirjana ja miten paljon sitä on muutettu. Kannataa kattoo ja lukea.
| |
| | |
26.10.11, 21:54
|
#19 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pipariina Heipä hei! pikaisella searchilla en löytänyt varsinaisesti tähän aiheeseen kuuluvaa ketjua, mutta nytpä siis avaamma semmoisen.
Joku ihme innostus iski tälläselle reilu parikymppiselle näihin vampyyrikirjoihin taas jonkin vuoden tauon jälkeen. Twilight saaga on luettu jo moneen otteeseen, nyt etsittäisiin uusia lukukokemuksia aiheesta! Suositelkaahan minulle kirjoja joissa vilisee vampyyreja! | kannattaa lukee yöntalo sarjaa kirjoittajat ovat: P. C. ja Kristin Cast
| |
| | |
02.11.11, 12:42
|
#20 (linkki)
| | (Vierailija) | Muutama suomalainen
Verenhimo - Suomalaisia vampyyritarinoita (kokoelma)
Veriveljet (e-kirja)
Verenjanoinen talvivieras (vampyyreita Oulussa)
| |
| | |
12.12.11, 13:55
|
#21 (linkki)
| | (Vierailija) |
Matt Haig: Radleyn perhe. Hykerryttävän hauska ja vähän jännäkin näin vanhalle ihmiselle. Luin sen eilen ahmimalla kannesta kanteen.
| |
| | |
16.12.11, 23:02
|
#22 (linkki)
| | (Vierailija) |
Toi vitsaus ja lankeemus ovat huippu kirjoja, odotan leffoja mielenkiinnolla ja ko. sarjaan tulossa kolmas kirja yö ikuinen.
Pakko myöntää, että aikamiehenä silti olen lukenut ja tykännyt twilight sarjan eepokset.
Lukijan korvien väliinhän hyvä ja huono määritellään. Aivan kuten toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä :D
| |
| | |
09.02.12, 15:16
|
#23 (linkki)
| | (Vierailija) |
P.C&Cristin Castin yön talo kirjasarja on sika hyvä kirja sarja! siitä on olemassa 8-9 kirjaa mutta tietääkseni vain 4 tai 5 kirjaa on suomennettu... :)
| |
| | | | |