Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kynäilijätär Hei
Onko kenelläkään aikaisempaa kokemusta Oriveden opiston Kohti mestaruutta -kurssista?
Miten työskentely käytännössä tapahtui, tuliko kurssin muiden töiden ja oman käsikirjoituksen kanssa kiire vai riittikö aika hyvin?
Onko kurssin käyneet saaneet julkaistua käsikirjoituksiaan?
Kaikesta tiedosta kiittäen, Kynäilijätär läppärinsä ruudun takaa |
Vastauksestani ei ole paljoakaan hyötyä, pahoittelen. En päässyt kurssille, viimeksi kaksi vuotta sinne oli erittäin vähän hakijoita, kässärini ei vakuuttanut. Ohjaajana näyttää edelleen olevan Saara Kesävuori, käsittääkseni hyöty on paljolti kiinni ohjajasta. Mikä sopii yhdelle, ei välttämättä toiselle.
Katsoin sitä ohjelmaa kaksi vuotta sitten, tapaamisia oli noin kerran kuussa eli siinä oli se väliaika tehdä mitä tehtäviä sitten annettiinkin. Arvioin omalta osaltani silloin etukäteen, että olisi riittänyt, tosin päivätyö pitkine työmatkoineen vie aikaa. Mielestäni riittävyys on kiinni ihan siitä, miten paljon vapaa-ajasta voi antaa kirjoittamiselle, ei kurssin ohjelmasta sinänsä, tuo tapaamistiheys vaikutti sopivalta.
Nyt en ole hakemassa. Silloin hain novellikokoelmalla, nyt olen keskittynyt romaanikässäriin, joka on käytännössä valmis, paitsi ettei sellaisenaan tyydytä minua, hiontaa tarvitaan vielä. Tällä hetkellä olen sitä mieltä, että on ajankäytöllisesti taloudellisempaa panostaa arvostelupalvelun kautta saatuun palautteesen kuin vuoden kestävään koulutukseen. Mutta se johtuu paljolti siitä, että olen huomattavasti varmempi kirjoittaja kuin kaksi vuotta sitten.
Minuakin kiinnostaisi tietää, kuinka moni Kohti mestaruutta -koulutuksen käynyt on julkaissut. Ikinä ei ole tullut vastaan missään yhteydessä näitä. Kriittisen korkeakoulun kasvatteja kylläkin.