Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Kirjat etusivu
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Lukeminen
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
26.08.10, 09:20   #1 (linkki)

Rekisteröitynyt: 08/2010
kirjallisuuspiiri/lukukerho Joensuun alueelle?

Heippa!
Löytyisikö Joensuun lähiseudulta kirjallisuudesta kiinnostuneita ihmisiä,jotka haluaisivat istua iltaa ja keskustella kirjallisuudesta ,lukemistaan kirjoista ja jakaa näin hyviä ja huonoja lukuelämyksiä?
Itse luen paljon ja minusta olisi mahtavaa kehitellä ideaa muiden lukemisesta kiinnotuneiden kanssa..
  Vastaa viestiin

08.09.10, 22:38   #2 (linkki)
kuikui
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mimosa82 Näytä viesti
Heippa!
Löytyisikö Joensuun lähiseudulta kirjallisuudesta kiinnostuneita ihmisiä,jotka haluaisivat istua iltaa ja keskustella kirjallisuudesta ,lukemistaan kirjoista ja jakaa näin hyviä ja huonoja lukuelämyksiä?
Itse luen paljon ja minusta olisi mahtavaa kehitellä ideaa muiden lukemisesta kiinnotuneiden kanssa..

Oishan tuo kyllä ihan mielenkiintoinen idea, luen itsekkin paljon ja ois kiva jutella lukemistaan kirjoista enemmänkin, mutta löytyisikö osanottajia tarpeeksi? Ja antaisiko oma ujouteni periksi ja kykenisin lähtemään juttelemaan vieraitten ihmisten kanssa kirjoista? :)
  Vastaa viestiin
09.09.10, 13:11   #3 (linkki)

Rekisteröitynyt: 08/2010
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kuikui Näytä viesti
Oishan tuo kyllä ihan mielenkiintoinen idea, luen itsekkin paljon ja ois kiva jutella lukemistaan kirjoista enemmänkin, mutta löytyisikö osanottajia tarpeeksi? Ja antaisiko oma ujouteni periksi ja kykenisin lähtemään juttelemaan vieraitten ihmisten kanssa kirjoista? :)
niin, alukuunhan riittäisi kaksi ihmistä ja rauhallinen nurkkaus kahvilassa.. siitä se sitten lähtisi jos siitä jotain olisi tullakseen. Itse asun jonkin matkan päässä Joensuusta(siellä kyllä käyn viikottain) ja tuntuu,että tällä pikkukylällä ei paljon muusta keskustella kuin maataloudesta ja siihen liittyvistä ilmiöistä.Itse en ole edes sillä alalla,joten keskustelukaveria kirjoihin liittyen voi olla aika haastava täältä löytää. Elämä on seikkailu,jos joskus uskaltaa voi löytää arvaamattoman mukavia elämyksiä ja mistäs sitä tietää,ehkä löytää jopa ystäviä.
Minkälaisia kirjoja itse luet?
Mimosa
  Vastaa viestiin
14.10.10, 05:08   #4 (linkki)
kuikui
(Vierailija)

Tama vastaus nyt hieman viipyi erinaisista syista. Mutta niin, eihan sita alussa tarvita kuin kaksi ihmista joilla on sama mielenkiinnon kohde. Tunnen Joensuusta kylla yhden toisenkin lukutoukan joka varmaan kiinnostuisi lukukerhosta ja jonka voisin houkutella mukaan.

Itse luen kirjoja aika laidasta laitaan ja koen olevani aika kaikkiruokainen. Harlekiinit tosin jatan valiin ja samoin scifin, tosin jalkimmainen genre kiinnostaa kylla mutta koen etta aivot ei jaksa kaikkea tieteellista ja koneellista informaatiota. Ihmiskohtalot kiinnostavat enemman. Lempikirjailijoista voisin mainita Lois Lowryn jonka Anastasia-kirjoja luin ahkerasti nuorempana ja tykkaan niista edelleen, Augusten Burroughsin, Sarah Watersin, Jeffery Deaverin yms. Dekkarit on aika kova sana ja tykkaan (oma)elamakerrallisesta kirjallisuudesta. Dekkareista ei tosin valttamatta loyda niin paljon keskusteltavaa noin niinkuin lukukerhon puitteissa. Minkalaista kirjallisuutta luet itse?

Ai niin, sen verran pitaa mainita etta olen aika heikko lukemaan kotimaista kirjallisuutta jostain syysta. Sofi Oksaset olen lukenut ja Tuntemattoman sotilaan, unohtamatta Anni Polvaa mutta noin muutoin tietoni suomalaisesta kirjallisuudesta on aika hapeallisen olematonta :S
  Vastaa viestiin
19.10.10, 12:19   #5 (linkki)
edelliselle
(Vierailija)

Ai jaa, että oikein roskakirjakerho joensuuhun. Bravo.
  Vastaa viestiin
20.10.10, 09:30   #6 (linkki)
yes
(Vierailija)

Itse olen kanssa pohtinut että onki Joensuun aluella kirjallisuuspiiriä. en asu joensuussa mutta suht lähellä kuitenkin ja käyn aika usein kaupungissa.
Itse luen melkein pelkästään fantasia ja scifiä. mutta olisi mielenkiintoista saada hyviä vinkkejä muun alan kirjallisuuteenkin.
suomalainen kirjallisuus ei ole iskenyt ennakkoluulojen takia. (lähinnä että jos kirjallisuus on samallaista kun suomalaiset tv sarjat ei tasossa ole kehumista)
  Vastaa viestiin
21.10.10, 00:07   #7 (linkki)
kuikui
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja edelliselle Näytä viesti
Ai jaa, että oikein roskakirjakerho joensuuhun. Bravo.
Kiitos paivan ensimmaisista nauruista :D Mainio ja erittain asiallinen kommentti!

yes: Mukava huomata etta asiasta kiinnostuneita oisi enemmankin!

Vielakohan Mimosa82 seuraa tata ketjua, minulla kun meni niin kauan vastata viime kerralla. Omasta puolesta voin sanoa etta palailen Joensuuhun vasta joulukuun alussa enka ehdi siis sita ennen mahdolliseen lukupiiritapaamiseen.
  Vastaa viestiin
26.10.10, 09:37   #8 (linkki)
yes

Rekisteröitynyt: 10/2010
Näyttää vähän siltä että lukupiirin muodostuminen ei ole kovin vauhikasta.. tätä menoa ensimmäinen "kokoontuminen" menenee ensi vuoden puolelle.
mutta jos se hitaasti hyvä tulis :)
  Vastaa viestiin
02.11.10, 23:26   #9 (linkki)
kuikui
(Vierailija)

Niin, no jos muita innokkaita vaan loytyisi mukaan niin mikaanhan ei esta teita tapaamasta jo tassa kuussa ennenkuin mina ehdin mukaan :) Tosin aika hiljaista on tassa ketjussa...
  Vastaa viestiin
10.12.10, 19:32   #10 (linkki)
kuikui
(Vierailija)

Nostellaanpas tätä hieman ylöspäin. Oon palaillu Suomeen ja oisin valmis kokoontumaan ihmisten kanssa kirjojen ääreen jos muilla vielä innostusta riittää :) Joulukuu on tosin kiireistä aikaa monilla ja olen itsekkin pois paikkakunnalta jonkin aikaa, mutta eihän sitä tiedä jos aikataulut sopisi yhteen. Muussa tapauksessa voitaisi katella sitten tammikuussa asiaa.
  Vastaa viestiin
11.02.11, 09:21   #11 (linkki)
Heippa!
(Vierailija)

Mimosa82 ja kirjallisuuspiiri

Heippa,
eksyin tänne piiitkästä aikaa..hauska yllätys,että lukuintoisia olisi Joensuun seudulla:)
Toivottavasti luette ketjua vielä!
Itsellä ollut tapahtumarikas loppuvuosi ja tämän vuoden alkukin,mutta siis.
Luen hyvin monenlaista kirjallisuutta,myös suomalaista. esim.Petri Tammisen mitä onni on? Anna-leena Härkösen Ei kiitos,Ja eräs mieleenjäänyt olis Reidar Palmgrenin Jalat edellä ja Riku Korhosen Hyvästi tytöt.Toisaalta Riikka Pulkkisen Totta oli hyvä,sekä tietty Oksasen Puhdistus,siinä tuli aika monta suomalaista. Lisäksi lempikirjailijoitani ovat Ian McEwan(esim Lauantai) tai Siri Hustvedt(Kaikki mitä rakastin). DEkkareita luen myös.fantasiasta oikeastaan vaikutuksen ovat tehneet Tolkienin Taru sormusten herrasta ja Rowlingin Harry Potter.
Saataiskos helmikuulle tapaaminen aikaiseksi? Jokainen vois tuoda jonkun hyvän kirjan,jota haluaa suositella ja siitä lähdettäis,jos tapaaminen olis alkuillasta vois maistella vaikka punkkua samalla,niin "alkujännitys" häviäis,mutta ehdotelkaapa,mikäli ootte vielä kuulolla !
Mimosa

Lainaus:
Nostellaanpas tätä hieman ylöspäin. Oon palaillu Suomeen ja oisin valmis kokoontumaan ihmisten kanssa kirjojen ääreen jos muilla vielä innostusta riittää :) Joulukuu on tosin kiireistä aikaa monilla ja olen itsekkin pois paikkakunnalta jonkin aikaa, mutta eihän sitä tiedä jos aikataulut sopisi yhteen. Muussa tapauksessa voitaisi katella sitten tammikuussa asiaa.
  Vastaa viestiin
21.02.11, 19:22   #12 (linkki)
kuikui
(Vierailija)

Heh, mä jo luovutin kun ei tänne kukaan enää kirjoitellut! Mietin just kahvia keittäessä äsken että pitäiskö koota jonkinlainen lukupiiri jotain muuta kautta sitten, ehkä kysyä kirjastolta onko heillä jotain menossa tai voisko sitä kautta järjestää tms. Mut kiva että palasit vielä astialle :)

Mä oisin edelleen kiinnostunut kirjatapaamisesta, eli eiköhän järkätä sitten. Mulla jo aivot naksuttaa ja pyörii mielessä hurja määrä kirjoja mitä tekis mieli ottaa mukaan suositeltavaksi.... Mutta oon sitten tosi ronkeli ihminen kirjojen kanssa enkä niitä lainaile hyvillekään tutuille ennenkuin tiedän että pitävät lainaamansa kirjat hyvässä kunnossa ja järjestyksessä ja kirja palaa alkuperäisessä kunnossaan takaisin :P Mut voihan niitä muuten ottaa mukaan näytettäväksi. Siinä mielessä tapaaminen ois kiva järkätä esim kirjaston kahvilassa, että sieltä vois suunnata tiensä sitten kirjastoon ja lainata niitä kirjoja mitä muut suosittelee, jos niitä on saatavilla. Mut en usko että tarjoavat siellä sitä punkkua :D Eli voidaan kyl pitää ekaa miittiä mun puolesta jossain kahvilassa/baarissakin.

Mä muuten just tänään sain loppuun ton Riikka Pulkkisen Totta-kirjan, se oli ihan luettava, tekis mieli lainata se Raja kanssa. Aattelin että vois kerrankin lukea kaikki kirjat jotka oli Finlandia-ehdokkaana ja päättää ite että voittiko oikea...

Mut millonkas nähtäis?
  Vastaa viestiin
22.02.11, 20:14   #13 (linkki)
Moi
(Vierailija)

Mimosa82 ja kirjallisuuspiiri

Nonni,tähän ihan edistyy:)
Olen lähdössä reissuun ensi viikolla,joten taitaa olla parasta sopia eka tapaaminen maaliskuun puolenvälin paikkeille. Kiva kuulla sitten mitä pidit Riikka pulkkisen kirjasta. Suositeltavia minullakin on paljon mielessä. Voisi tehdä niin,että valitsee mukaansa jonkin yhden omista suositeltavistaan aina yhteen tapaamiseen,ettei montaa kerralla. Ja toki lainataan itse omat kirjamme,mikäli kiinnostus herää johonkin uuteen kirjaan. Itse aloitin juuri lahjaksi saamaani kirjaa Routahovi,jonka on kirjoittanut Anne Michaels,Mulle ihan uusi nimi.
Hyvä idea muuten tuo,että lukisi kaikki Finlandia-ehdokkaat läpi.En ole lukenut sitä viimeisintä voittanuttakaan vielä.
Mimosa
ps.olen unohtanut salasanani tänne,kun niin harvoin käyn,enkä ole vaivautunut uutta hankkimaan,siksi en ole kirjautuneena kun kirjoittelen

Lainaus:
Heh, mä jo luovutin kun ei tänne kukaan enää kirjoitellut! Mietin just kahvia keittäessä äsken että pitäiskö koota jonkinlainen lukupiiri jotain muuta kautta sitten, ehkä kysyä kirjastolta onko heillä jotain menossa tai voisko sitä kautta järjestää tms. Mut kiva että palasit vielä astialle :)

Mä oisin edelleen kiinnostunut kirjatapaamisesta, eli eiköhän järkätä sitten. Mulla jo aivot naksuttaa ja pyörii mielessä hurja määrä kirjoja mitä tekis mieli ottaa mukaan suositeltavaksi.... Mutta oon sitten tosi ronkeli ihminen kirjojen kanssa enkä niitä lainaile hyvillekään tutuille ennenkuin tiedän että pitävät lainaamansa kirjat hyvässä kunnossa ja järjestyksessä ja kirja palaa alkuperäisessä kunnossaan takaisin :P Mut voihan niitä muuten ottaa mukaan näytettäväksi. Siinä mielessä tapaaminen ois kiva järkätä esim kirjaston kahvilassa, että sieltä vois suunnata tiensä sitten kirjastoon ja lainata niitä kirjoja mitä muut suosittelee, jos niitä on saatavilla. Mut en usko että tarjoavat siellä sitä punkkua :D Eli voidaan kyl pitää ekaa miittiä mun puolesta jossain kahvilassa/baarissakin.

Mä muuten just tänään sain loppuun ton Riikka Pulkkisen Totta-kirjan, se oli ihan luettava, tekis mieli lainata se Raja kanssa. Aattelin että vois kerrankin lukea kaikki kirjat jotka oli Finlandia-ehdokkaana ja päättää ite että voittiko oikea...

Mut millonkas nähtäis?
  Vastaa viestiin
22.03.11, 16:52   #14 (linkki)
Haloo!
(Vierailija)

minne jäi kirjallisuuspiiri?

Jäikö tämän vain hyväksi ajatukseksi. Nyt olisin itse maisemissa,löytyykö vielä kirjakeskuteluista kiinnostuneita?

Keväisin terkuin

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Moi Näytä viesti
Nonni,tähän ihan edistyy:)
Olen lähdössä reissuun ensi viikolla,joten taitaa olla parasta sopia eka tapaaminen maaliskuun puolenvälin paikkeille. Kiva kuulla sitten mitä pidit Riikka pulkkisen kirjasta. Suositeltavia minullakin on paljon mielessä. Voisi tehdä niin,että valitsee mukaansa jonkin yhden omista suositeltavistaan aina yhteen tapaamiseen,ettei montaa kerralla. Ja toki lainataan itse omat kirjamme,mikäli kiinnostus herää johonkin uuteen kirjaan. Itse aloitin juuri lahjaksi saamaani kirjaa Routahovi,jonka on kirjoittanut Anne Michaels,Mulle ihan uusi nimi.
Hyvä idea muuten tuo,että lukisi kaikki Finlandia-ehdokkaat läpi.En ole lukenut sitä viimeisintä voittanuttakaan vielä.
Mimosa
ps.olen unohtanut salasanani tänne,kun niin harvoin käyn,enkä ole vaivautunut uutta hankkimaan,siksi en ole kirjautuneena kun kirjoittelen
  Vastaa viestiin
29.03.11, 10:33   #15 (linkki)
kuikui
(Vierailija)

Täällä ollaan kuulolla vielä, mie jäin oottelemaan että ilmottelet itestäs kun oot palaillu matkoilta. Flunssaa pukkas myös viime viikolla ni jäi nettailu vähemmälle. Mut mitenkäs myö nyt sumplittas mikä päivä kävis ja missä yms?
  Vastaa viestiin
02.04.11, 16:00   #16 (linkki)
hei
(Vierailija)

elikä..

Lainaus:
Täällä ollaan kuulolla vielä, mie jäin oottelemaan että ilmottelet itestäs kun oot palaillu matkoilta. Flunssaa pukkas myös viime viikolla ni jäi nettailu vähemmälle. Mut mitenkäs myö nyt sumplittas mikä päivä kävis ja missä yms?

..kiva kuulla,että oot "linjoilla"vielä:) Tää kevät on touhua täynnä,opiskeluja pakkautuu kahelle seur.viikolle enemmän kuin ehtis tehdä,mutta mulle kävis esim.14.pv torstai,15.pv perjantai tai 18.pv maanantai tapaamisen ajankohdaksi,miltäs kuulostaa? tarkkoja koordinaatteja, aikaa yms voisi sopia ehkä vähemmän julkisella forumilla. laitatko mailia kytosuo@hotmail.com.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku