Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Kirjat etusivu
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Lukeminen
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
05.02.11, 23:21   #1 (linkki)
Taka
(Vierailija)

Mielensäpahoittaja

Onko kokemuksia ko. kirjasta? Arvostelut ovat ainakin olleet hyviä. Itse olen vielä kirjaston varausjonossa..reilu 160 vielä ennen minua :( Suosiota ainakin tuntuu kirjastovarausten perusteella olevan.
  Vastaa viestiin

09.02.11, 13:25   #2 (linkki)
Phyl
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Taka Näytä viesti
Onko kokemuksia ko. kirjasta? Arvostelut ovat ainakin olleet hyviä. Itse olen vielä kirjaston varausjonossa..reilu 160 vielä ennen minua :( Suosiota ainakin tuntuu kirjastovarausten perusteella olevan.

Sympaattinen ja lämmin pieni kirja. Kannattaa ehdottomasti lukea.
  Vastaa viestiin
21.02.11, 15:42   #3 (linkki)
vasen jalkaterä
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Phyl Näytä viesti
Sympaattinen ja lämmin pieni kirja. Kannattaa ehdottomasti lukea.

Kyllä, minunkin mielestä kannattaa lukea, mutta en sanoisi sympaattiseksi. Pieni kyllä, fyysisesti, alle 200 sivua. Mielestäni kirja on hauska, jos satiirista pitää. Etenkin kirjan I osa oli parempi. Tai ehkä hotin kirjan liian nopeasti ja aloin lopussa puutua? Olisi pitänyt varmaan lukea pari lukua per ilta eikä hotkaista 100 sivua kerralla.
  Vastaa viestiin
14.03.11, 16:09   #4 (linkki)
Phyl
(Vierailija)

Mahtaisko vasen jalkateräsi kertoa, miksi se ei mielestäsi ole sympaattinen?
  Vastaa viestiin
04.04.11, 09:23   #5 (linkki)
Satu
(Vierailija)

mielensäpahoittaja

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Phyl Näytä viesti
Mahtaisko vasen jalkateräsi kertoa, miksi se ei mielestäsi ole sympaattinen?
Yleensä kai sympaattisella tarkoitetaan jotain positiivista - olen ymmärtänyt, että kirja on aika "pessimistinen" sävyltään. Että kaikki tuntuu pahoittavan päähenkilön mielen ( en siis ole lukenut kirjaa, ainoastaan kritiikkejä ja mielipiteitä ja lainauksia) . Voihan sekin olla jonkun mielestä sympaattista, mutta tuo lämpö ja positiivisuus, joka omasta mielestäni sanaan "sympaattinen" liittyy, tuntuvat puuttuvan päähenkilön mielenmaisemasta? Mutta ilmeisen nokkelasti kirjoitettu, kaikesta päätellen!
  Vastaa viestiin
06.04.11, 10:41   #6 (linkki)
oikaise kuvasi
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Satu Näytä viesti
Yleensä kai sympaattisella tarkoitetaan jotain positiivista - olen ymmärtänyt, että kirja on aika "pessimistinen" sävyltään. Että kaikki tuntuu pahoittavan päähenkilön mielen ( en siis ole lukenut kirjaa, ainoastaan kritiikkejä ja mielipiteitä ja lainauksia) . Voihan sekin olla jonkun mielestä sympaattista, mutta tuo lämpö ja positiivisuus, joka omasta mielestäni sanaan "sympaattinen" liittyy, tuntuvat puuttuvan päähenkilön mielenmaisemasta? Mutta ilmeisen nokkelasti kirjoitettu, kaikesta päätellen!

Mielensäpahoittaja on ehdottomasti sympaattinen ja positiivinen kirja. Se on lempeän ironinen. Mielensäpahoittajallakin on tärkeitä ihmisiä, kuten poika, ystävä ja edesmennyt vaimo.

Lue kirjasta edes yksi pakina, niin tiedät sen olevan nimenomaan hyväntahtoinen ja elämänmakuinen. Se saa ihmisen nauramaan itselleen.
  Vastaa viestiin
10.04.11, 18:48   #7 (linkki)
Phyl
(Vierailija)

Kiitokset edelliselle, että selvitit kirjan sympaattisuutta. En jaksanut käydä siitä jankkaamaan, jos ihminen ei ymmärrä sympaattisuuden merkitystä ja vivahteita, saa olla ymmärtämättä.
Tosin makuasioita nämä ovat.
Mutta edelleen olen sitä mieltä, että kirja on todella sympattinen. Kannattaa lukea ja todeta se.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku