| |  | |
12.08.11, 14:29
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Romantiikkaa, mutta ei "hömppää"!!!
Haluaisin lukea kirjoja, joissa on romantiikkaa! Mutta, valitettavan usein kun kirjastosta tarttuu mukaan joku rakkausromaani, se on valitettavaa hömppää, ja huonosti kirjoitettua. Opiskelen kirjallisuutta, klassikoita on tullut luettua paljon ja ns. vaatimukseni tekstiä kohtaan on korkealla. Joten, rakkauskirjojen klassikot olen todennäköisesti lukenut, olisiko teillä ehdottaa hyvin kirjoitettuja, syvällisiä rakkaustarinoita? Voi olla kotimainen tai ulkomainen, ja ihan vaikka antiikin kirjaalisuudesta nykypäivän uutuksiin! :)
En oikein osaa selittää tuota "hömppää", mutta toivottavasti teistä joku tajuaa :)
| |
| | |
12.08.11, 20:54
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) |
P.S Rakastan sinua
Aivan tajuttoman hyvä kirja, tarina alkaa sillä että naisen mies kuolee sairauteen!! Ja sen jälkeen se on pakko lukea loppuun
Ei oo mitään läpä läpä hömppää ja saa tunteet pintaan kellä vaan :)
| |
| | |
13.08.11, 18:55
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) |
Suosittelen luettavaksi raikasta, vasta tänä vuonna suomennettua teosta David Foenkinos: Nainen, jonka nimi on Nathalie.
Vanhoista suomalaisista Sally Salminen: Katriina.
Nicholas Evansilta kolme teosta: Hevoskuiskaaja, Tulisielut ja Suden läheisyys. Evansin teoksissa on paljon muuta kuin ihmisten välinen jännite.
| |
| | |
18.08.11, 13:49
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) |
Cecelia Ahernin (jolta siis myös tuo yllämainittu Ps. rakastan sinua) kirjoista ehdottomasti paras on "Sateenkaaren tuolla puolen" (alkuperäinen: Where Rainbows End).. Hömppää, mutta ainakin minussa herättää ihan oikeita tunteita ja henkilöihin samaistuu vahvasti. Ps. rakastan sinua oli ainakin suomeksi kovin tönkköä tekstiä, en tiedä onko se sitten suomennoksesta kiinni vai ihan alkuperäistekstistä.. Sateenkaaren tuolla puolen puolestaan toimii sekä suomeksi että englanniksi ainakin minulla erinomaisesti. Sellainen kirja, jota on vaikea laskea käsistä kun tarina vetää mukaansa. Ja mukana myös huumoria, paljon! :)
| |
| | |
18.08.11, 18:38
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) |
Austenit ja Brontet olet varmasti jo lukenut, mutta tällaisia keskenään aivan erilaisia kirjoja tuli mieleen:
Paul Auster: Oraakkeliyö
Tracy Chevalier: Tyttö ja helmikorvakoru
Carlos Ruiz Zafon: Tuulen varjo
Isabel Allende: Zorron tarina
sekä Jaakko Tapanisen toimittama kirja Taivaan laiturilla, joka sisältää Jaakko Haavion ja Kaisa Weckströmin seurusteluaikaisen kirjeenvaihdon 1920-luvulta (Tapaninen on heidän tyttärenpoikansa). Tämä on kirja, jonka lukemista voin suositella aivan jokaiselle :)
| |
| | |
29.08.11, 14:32
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) |
Rosamunde Pilcherin kirjat ovat romantiikkaa mutta ei imelää eli lapsellista sellaista. Kannattaa tutustua.
| |
| | |
29.08.11, 14:34
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mari Cecelia Ahernin (jolta siis myös tuo yllämainittu Ps. rakastan sinua) kirjoista ehdottomasti paras on "Sateenkaaren tuolla puolen" (alkuperäinen: Where Rainbows End).. Hömppää, mutta ainakin minussa herättää ihan oikeita tunteita ja henkilöihin samaistuu vahvasti. Ps. rakastan sinua oli ainakin suomeksi kovin tönkköä tekstiä, en tiedä onko se sitten suomennoksesta kiinni vai ihan alkuperäistekstistä.. Sateenkaaren tuolla puolen puolestaan toimii sekä suomeksi että englanniksi ainakin minulla erinomaisesti. Sellainen kirja, jota on vaikea laskea käsistä kun tarina vetää mukaansa. Ja mukana myös huumoria, paljon! :) |
Ahern ei osaa kirjoittaa ja jos ei olisi ex-pääminsterin tytär, ei kirjoja olisi ikinä julkaistu. Täyttä roskaa kaikki.
| |
| | |
29.08.11, 22:03
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) |
Joo mä oon kans käsittäny, et toi Ahernin kirja on just sitä huonostikirjoitettua hömppää.. Mutmut, kuka mistäkin tykkää, hyvä jos se on joillekin iskenyt :)
Kiitos tähänastisista ehdotuksista, olen ne jo pistänyt korvan taakse!
| |
| | |
30.08.11, 09:08
|
#9 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja zenza Joo mä oon kans käsittäny, et toi Ahernin kirja on just sitä huonostikirjoitettua hömppää.. Mutmut, kuka mistäkin tykkää, hyvä jos se on joillekin iskenyt :)
Kiitos tähänastisista ehdotuksista, olen ne jo pistänyt korvan taakse! |
lukijan aivoista mikä on hömppää ja mikä ei, siitä syystä myös hömpällä on "ymmärtäjänsä"!
| |
| | |
02.09.11, 15:14
|
#10 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja zenza Haluaisin lukea kirjoja, joissa on romantiikkaa! Mutta, valitettavan usein kun kirjastosta tarttuu mukaan joku rakkausromaani, se on valitettavaa hömppää, ja huonosti kirjoitettua. Opiskelen kirjallisuutta, klassikoita on tullut luettua paljon ja ns. vaatimukseni tekstiä kohtaan on korkealla. Joten, rakkauskirjojen klassikot olen todennäköisesti lukenut, olisiko teillä ehdottaa hyvin kirjoitettuja, syvällisiä rakkaustarinoita? Voi olla kotimainen tai ulkomainen, ja ihan vaikka antiikin kirjaalisuudesta nykypäivän uutuksiin! :)
En oikein osaa selittää tuota "hömppää", mutta toivottavasti teistä joku tajuaa :) |
Oletko koskaan lukenut Pirjo Rissasen kirjoja?
Tosin ne sopinevat paremmin ikäisilleni kypsille naisille, kuin nuorille.
Ovat mielestäni hyvin kirjoitettuja, kirjailija selvästi tuntee alueen josta kirjoittaa.
Romantiikka niissä on kätketty arkisiin tekoihin.
| |
| | |
02.09.11, 16:59
|
#11 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 07/2006 Sijainti: Oulun seutu
|
Zafonin Tuulen varjo on loistava tarina ja rakkaustarina samalla, suomalaisista tulee mieleen Virpi Hämeen-Anttilan Alastonkuvia.
| |
| | |
05.09.11, 07:21
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minäkin suosittelen tuota Tuulen Varjoa. Erinomainen tarina.
Jos kaipaat vähän eksotiikkaa/kurkistusta toisenlaiseen yhteiskuntaan, niin suosittelen lämpimästi Rajaa Alsanean 'Riadin Tytöt'. Kirjoitustyyli (tai suomennos?) ei nyt räjäytä tajuntaa, mutta minä luin kirjan ihan ahmien tarinaa Saudi Arabian naisten elämästä, rakkaudesta ja avioliitoista.
| |
| | |
07.09.11, 11:05
|
#13 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minä luen hyvin vähän romanttista kirjallisuutta, mutta mielestäni Kaari Utrion romaaneissa romantiikan mausteena on riittävästi asiaa eli historiallista ajan- ja miljöökuvausta.
| |
| | | | |