Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Matkalaukku etusivu
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Matkalaukku > Harrastematkat > F1-matkat
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
07.05.06, 08:06   #1 (linkki)
Allu
(Vierailija)

Kuulonsuojaaminen, Hockenheim

Olemme menossa Saksan Hockenheimiin heinäkuun lopulla. Olemme ensimmäistä kertaa F1-kisoissa. Mukana on kaksi aikuista ja joukkio eri-ikäisiä poikalapsia.

Haluaisin tietoa kuulonsuojaamisesta, miten kova melu on katsomossa? Minkälaisia kuulonsuojaimia olisi syytä hankkia mukaan?

Vastaa viestiin

17.05.06, 12:36   #2 (linkki)
PariisinMatkaaja
(Vierailija)

Re: Kuulonsuojaaminen, Hockenheim

Melu on tosiaan kova.. Itse olin viime vuonna katsomassa Magny Coursin osakilpailua. Olimme saaneet etukäteen vinkin, että korvatulpat mukaan; ilman niitä olisikin kisan katsominen paikan päällä ollut sula mahdottomuus! Joillakin katsojilla näytti olevan ihan oikeita kuulosuojaimiakin =)
  Vastaa viestiin
17.05.06, 20:43   #3 (linkki)
käynyt
(Vierailija)

Ehdottomasti kunnon kuulosuojaimet. Mieluimmin läppämalli. Korvansisäiset sienet eivät oikein auta. Seisomopaikoille vai tulla juttuun ilman suojia. Ääni kulkeutuu aivan selkäytimeen kun lähestyt rata-aluetta.
  Vastaa viestiin
19.05.06, 12:05   #4 (linkki)
Liisa
(Vierailija)

Olimme eka kertaa F 1:ssä Imolassa viime kuussa ja kaikki varoittelivat kovasta metelistä ja käskivät ottamaan ehdottomasti jonkinlaiset kuulosuojaimet mukaan, kuten teimmekin. Mutta itse en niitä käyttänyt, koska mielestäni juuri autojen ääni on se, joka kuuluu autourheiluun! Autoja ei paljon ehdi nähdä, mutta äänet olivat ihania, etenkin ensin olleessa Porsche-luokassa ääni oli, kuin valtava ampiaisparvi olisi lähestynyt! Olimme Tosan mutkassa, johon formulat vähän jarruttivat ja sitten kiihdyttivät ylämäkeen, jolloin rajoittimien ""paukahdukset"", ( vai sanotaankohan niin?) kuuluivat sekä se IHANA ""vinkuminen"". Meillä kaikillahan on erilaiset korvat, toiset eivät kestä pientäkään ääntä, ja toisten korvat eivät ole ""moksiskaan"" metelistä, joten kannattaa varulta ottaa mukaan suojaimet, tosin niitä kyllä myytiin kisa-alueellakin. Olenkin kertonut tutuille, että minulle jäi eniten mieleen kisoista juuri ihanat äänet ja tietysti mahtava tunnelma myös. OIKEIN MUKAVAA MATKAA HOCKENHEIMIIN! Jäi tunne, että joskus vielä uudelleen...
  Vastaa viestiin
19.05.06, 13:06   #5 (linkki)
Ossi
(Vierailija)

Ensimmäisellä matkallamme olimme Barcelonan pääkatsomossa, jossa ilman korvatulppia ei tullut katsomisesta mitään. Vasta toisella matkalla Imolassa tajusin, että suurin syy siihen oli betonikatsomosta heijastuva meteli, jota ei Imolan hieman sivummalla olevissa katsomoissa ollut. Tosa-mutkassakin ääni leviää niin nätisti taivaalle, että tulppia ei edes tarvinnut. Mutta kuten sanottua, niin korvien herkkyys ihmisillä vaihtelee. Itse suosittelen ottamaan ainakin tulpat mukaan ja katsoa paikan päällä käyttääkö vai ei.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku