Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Matkalaukku etusivu
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Matkalaukku > Harrastematkat > Lumiloma
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
29.01.07, 10:49   #1 (linkki)
suksee
(Vierailija)

alpit maaliskuu

Vieläkö alpeille kannattaa lähteä laskettelureissulle maaliskuun loppupuolella? Riittääkö lumi? Onko jokin paikka, joka on erityisen lumivarma? Minulla kun on kokemusta vain tammikuulta.
  Vastaa viestiin

29.01.07, 17:15   #2 (linkki)
alpit on ykkönen
(Vierailija)

alpit maaliskuu

Kannattaa lähteä vaikkapa Itävallan Obertauerniin. Kylä sijaitsee noin 1500 metrin korkeudessa ja on lumivarma, en usko että lumet ovat sulaneet sieltä vielä silloin. Viime talvena oltiin Badgastainissa maaliskuun puolessa välissä ja silloin oli vielä kylässäkin puoli metriä lunta, vaikka se onkin vain 800 metrin korkeudessa. Tänävuonna lunta on yleensäkin ollut hintsusti, mutta sitä tulee koko ajan lisää. Oltiin viime viikko Kirchbergissä Kitzbuhelin lähellä ja alkulomasta lunta ei ollut laaksossa senttiäkään, mutta ylhäällä 1800 metrin korkeudessa pääsi laskemaan. Viikon aikana lunta satoikin sitten ja koko maisema oli valkoinen kun lähdettiin pois. Kirchbergin kylä on noin 800 metrin korkeudessa. Maaliskuun lopulla on ainakin lämpimät kelit, aurinko lämmittää jo mukavasti päivällä. Itse uskaltaisin lähteä vielä maaliskuun lopussakin, mutta kannattaa seurata vaikkapa sportwetteria sivuilta www.wetter.at, siellä on tarkat lumitiedot.
  Vastaa viestiin
16.12.07, 14:05   #3 (linkki)
täällä olen ollut
(Vierailija)

Huhtikuun alussa ollaan oltu seuraavissa paikoissa:
Engelberg, Sveitsi
Innsbruck, Itävalta
Les Arcs, Ranska

Lunta on riittänyt, riippuu tietenkin vuodesta. Ja aikaisin aamulla pitää lähteä rinteeseen, iltapäivällä on jo sohjoa (+ ihanaa aurinkoa) !
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku