Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Matkalaukku etusivu
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Matkalaukku > Harrastematkat > Lumiloma
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
31.01.08, 11:05   #1 (linkki)
Jokuvaan24
(Vierailija)

Suomen Paras Hiihtokeskus Gallup (Kerro mielipiteesi)

Minun mielestäni Tahko on ykkönen, entä teidän mielestä =) ?
  Vastaa viestiin

04.02.08, 18:02   #2 (linkki)
Kiuru
(Vierailija)

Kokonniemi selkeästi =)
  Vastaa viestiin
05.02.08, 14:22   #3 (linkki)
LP

Rekisteröitynyt: 06/2006
Ylläs on ykkönen!

Saariselkä on kestosuosikkini myös. Nämä näin murtomaahiihtäjän näkökulmasta.
  Vastaa viestiin
20.02.08, 14:14   #4 (linkki)
lenkkari
(Vierailija)

Ehdottomasti Ylläs ja Äkäslompolon puoli.
  Vastaa viestiin
20.02.08, 16:13   #5 (linkki)

Sijainti: Turku
Ilonpilaaja?

Lienen ilonpilaaja, kun kitisen näistä nykyisistä hiihtokeskuksista. Luistelutyylin takia latua raivataan metrien leveydeltä, mikä on kesäaikaan aivan karmeaa katseltavaa. Pahimmillaan maastoa on myllätty 10 metrin leveydeltä luonnonsuojelualueella! Talvi ja lumi tietysti peittävät ruman maaston.

Mikäs siinä, onhan murtomaahiihto mukava laji. Vaan kun pohjoisen kasvattina liikkuu siinä ilmansuunnassa sulan maan aikaan, ovat tunnelmat lähinnä itkun ja raivon väliltä.
  Vastaa viestiin
22.02.08, 12:02   #6 (linkki)
LP

Retkiladut on pop

Itse hiihtelen pelkkää pertsaa ja mieluiten kapoisilla retkiladuilla, joten kyllä minuakin hirvittävät nämä hiihtokeskusten baanat... Levillä varsinkin on ollut sellainen fiilis kuin motarilla hiihtäisi :(
  Vastaa viestiin
25.03.08, 15:25   #7 (linkki)
i8uiui
(Vierailija)

jep

Ollaan ukkoni kanssa viiskymppisiä. Käymme kerran vuodessa jossain laskettelukeskuksessa. Koska laskettelemme ja kelkkailemme niin vain niitä keskuksia on kierretty. Ja kyllä se ykkönen kuulkaa on Levi. Vaikka sitä sanotaan hälinäpaikaksi, mutta siellä on tarpeeksi kuppiloita johon pysähtyä oluelle tai kahville. Kelkkareiteillä on kivoja kahviloita. Meikäläinen joka ei ole mikään tosi hyvä laskija löytää Leviltä muutakin kuin yhden rinteen jota laskea.

Rukalla on koettu puutteeksi se, että mökit on aina liian kaukana laskettelukeskuksesta. Haluamme laskettelupäivinä nauttia sen oluen ja muutenkin kulkea ilman että tarvitsee omaa autoa. Ylläs on aivan liian kuollut paikka meidän makuun. Me emme käy pahemmin iltaisin tanssimassa. On tainnut kulua pari talvea, ettei ole käyty kertaakaan, mutta ruokapaikoissa ja ravintoloissa pitää olla sen verran valinnanvaraa, ettei joka ilta tarvitse samassa paikassa syödä.

Levillä rinteet on hyvässä kunnossa. Ylläksellä ainakin silloin kun on käyty, ne on aina ollut puurolla ja sohjolla. Kun on päästy takaisin Leville siellä on rinteet hyvässä kunnossa.
  Vastaa viestiin
08.01.09, 16:18   #8 (linkki)
Rova-Jaska
(Vierailija)

Nämä ovat aina makuasioita

Satunpa itse pitämään Luostosta, ehkäpä sen vuoksi, että siellä minulla on ollut eniten tilaisuuksia hiihtää. En Yllästäkään sulje pois.
Leviä en voi arvostella, kun siellä olen liikkunut vain työhommissa kesäaikaan. Kesäisin olen kulkenut myös Pyhätunturin luontopolkuja.
Kaipaan rauhaa ja Luosto on vastannut hyvin tähän tarpeeseeni. Rauhaa löydän myös omalta rakkaalta Ounasvaaraltani, onneksi! Lunta on vain tänä talvena niin vähän, ettei varsinkaan luonnonpohjaisia latuosuuksia ole saatu auki. Kesäisin Oukku on se ykkönen.
  Vastaa viestiin
08.12.09, 16:02   #9 (linkki)
laudan omistaja
(Vierailija)

paras hiihtokeskus

Ehdottomasti Ylläs Äkäslompoloa myöten! Rinteissä on pituudeltaan ja tarjonnaltaan mukavasti valinnanvaraa ja laatua. Lisäksi Levin ja Rukan kaupallisuus ei ole yltänyt Ylläkselle saakka.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku