| |  | |
19.06.03, 10:30
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Meksiko/Playa del Carmen
Ensi tammikuussa olisi tarkoitus lähteä Meksikoon ja tiedustelisin onko kukaan sukeltanut siellä päin (Karibian merellä)? Punainen meri on koluttu, mutta Karibia olisi seuraava kohde eli antakaa hyviä vinkkejä minne kannattaa suunnistaa.
| |
| | |
23.06.03, 22:00
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | Re: Meksiko/Playa del Carmen
Olin -99 Meksikossa ja nimenomaan Play del Carmenissa. Siellä on upeat sukellus ""maastot"". Sieltä löytyy myös hyviä oppaita, jotka vie niille paikoille joihin porukka haluaa.
| |
| | |
29.07.03, 20:15
|
#3 (linkki)
Suosittelen. Aivan uskomattomat koralliriutat, väriloisto silmiähivelevä. Sukelluskeskuksia paljon joista valita. Kannattaa ilman muuta astua lauttaan ja käydä Cosumelissa sukeltamassa, joka on oikea sukeltajien mekka. Kannattaa opetella ainoastaa sana: HOLA !
| |
| | |
05.08.03, 10:19
|
#4 (linkki)
Kuullostaa mahatavalta! Osaatko suositella hyvää sukelluskeskusta ja mitä maksaa per sukellus? Ajattelin ottaa mukaan omat kamat vai kannattaako vuokrata sieltä? Enää viisi kuukautta :)
| |
| | |
11.02.04, 10:53
|
#5 (linkki)
Minäkin olen varmaan parhaan sukellukseni sukeltanut
Cosumelissa Meksikossa. Ja oli vain esittelysukellus,
sen jälkeiset kunnon sukellukset eivät sille ole vertoja
vetäneet. Olen suklannut Thaimaassa, Malesiassa ja Kreikassa myöhemmin. Värikkäitä koralleja, virta oli kyllä
ainakin meillä melkoinen. Miksi omat kamat, ihan noin niinkuin yleiskysymyksenä, paikasta riippumatta? Pukuhan on sivuasia noin lämpösissä vesissä, vai onko? Mutta tiedä
sitten niistä muista kamoista.
Onko kellään noin yleensä huonoja kokemuksia vuokrakamoista, peräti jotain turvallisuusriskejä.
Itse en omia kamoja omistakaan, enkä usein rinkan
kanssa reissaavana niitä voisi mukaan ottaakaan.
Mutta kerran seuramatkalla on omat räpylät ollut, nekin
kun aika paljon painaa. Tosiasiassa en niitäkään käyttänyt
kun toisella sukelluksella, musta mukavammat oli ne suklaus-
firman ""löysät"" räpylät jotka ei niin paljon painanu. Tietty
ei niihin niin paljo saa potkuvoimaa. Mutta enpä olekaa
ollenkaan kokenut sukeltaja.
Mikä muuten on paras sukelluspaikkanne, mitä suosittelisitte? Onko kellään kokemusta Sulawesistä Indonesiasta se kun on ensi kesän haaveena.
| |
| | |
20.02.04, 13:30
|
#6 (linkki)
Hyvä kysymys tuo omat sukelluskamat. Me miehen kanssa raahataan mukaan kaikki muut paitsi puvut: jos 20 metrissä on +28, ei kokovartalopukua tarvita. (Muuten: sukat on tarpeen lämpimässäkin, ainakin viimeksi Similanilla oli tarpeen 50 minsan sukelluksilla.)
Makuasiahan tämä, mutta omien kamojen kanssa on kivempi sukeltaa (muuten pakataan HYVIN kevyesti), ei sen järjellisempää syytä. Voi olla kohtalaisen varma toimivuudesta ja kunnosta (esim. Kyproksessa oli hyvä sukelluskeskus, mutta tosi kuluneet mutta kylläkin toimivat kamat).
| |
| | |
10.04.04, 13:34
|
#7 (linkki)
Oletkos jo reissannut Meksikossa? Eli löytyykö hyviä suklausvinkkejä, hintoja, firmoja joita suositella jne? Carmeniin mekin suuntaamme marraskuussa;)
| |
| | |
02.07.04, 13:25
|
#8 (linkki)
Lisään vielä,että Bookplus palvelun kautta tilasimme Meksikoon englanninkielisen sukellus/snorklaus kirjan, nimeä en nyt muista, mutta hakurobotilla tuolta sivuilta se löytyi! Todella hyvä kirja, paljon infoa Cancunista, Carmenista sun muista. Suosittelen!
| |
| | |
28.08.04, 20:13
|
#9 (linkki)
SUOSITUKSIA SUK.FIRMOISTA PLAYA DEL CARMENISTA KAIVATAAN,.LÄHTÖ 9.9.COZUMELISTA VARATTU JO 3 PV SUK PAKETTI PAPA HOGSILTA,ONKO KELLÄÄN KOKEMUSTA KYS.FIRMASTA.TERV.DONNA
| |
| | |
18.12.04, 15:25
|
#10 (linkki)
Nyt kun oma matka on jo (NYYH) takana, voin lämpimästi suositella!
Mieheni sukelteli siellä aikas tavalla, siinä Carmenin rannassa pariin otteeseen, riutalla ja Mama Vina hylyllä, olivat kuulemma upeita, mitä nyt virtaukset tekivät kiusaa ja kova tuuli muutenkin. Cozumelissa kävimme kanssa, sukellus/snorkalaamassa Palancarin riutalla seka Cenotes sukeltamassa eli luolassa; oli kuulemma mahtava kokemus ja ""pinnalta"" nähtynäkin tosi upeaa!! Hinnoista en nyt muista mitä kipale maksoi, me otettiin sellanen paketti, missä oli mulle DSD kokeilu suklaus, 2 rantasukellusta, 2 Cozumelia ja mulle siellä 3 snorkalauskohdetta niin tälle tuli hintaa varusteineen miinus snorklauskamat vajaa 400 euroa, kuljetuksineen ja lounaineen, semmoisissa hinnoissa ne näytti pyörivän siellä. Cenotes sukelluksissa oli huimia hintaeroja, niitä hintoja käytiin kaupungilla oikeen vertailemassa; suklausliikkeitä löytyy ihan Carmenin kävelykadun päästä vielä, sieltä löytyi kamaliikekin, sukelluskassin ostimme hiukan edukkaammin kuin Suomesta olisi saanut..Niin ja KUIVAPUVUT olisivat olleet siellä puolet halvempia kuin täällä!!
Varusteet olivat ihan ok, märkikset vähän kulahtaneita, oppaat asiansa osaavia, hyvät selostukset sun muut ja snorkaamiseenkin tuli opas mukaan, hyvä homma!!
Että hyvää matkaa itse kullekkin, kyllä siellä lomailla kelpasi!!
| |
| | |
24.06.05, 15:59
|
#11 (linkki)
Nostin tätä että edellinen kysyjä voi tsekata vastauksensa täältäkin!
| |
| | | | |