| |  | |
10.06.04, 10:21
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Sukellus punaisella merellä
Hei, olisiko kellään kertoa sukelluskokemuksia punaiselta mereltä. Siis hyviä Dive Centereitä, suositeltavia/mukavia Dive Mastereita ja kaikkea muutakin sukellukseen, hotelleihin, ruokaan ym. liittyvää. Onko jotakin Dive Siteja mitkä kannattaa ehdottomasti katsastaa? Järjestetäänkö millaisia useamman päivän laivareissuja tms. safareita? Mikä vuodenaika olisi paras?
Hurgada vai Sharm El Sheik? Vai kenties joku muu?
Mä oon viimeiset 5 vuotta kierrellyt ympäriinsä sukeltamassa ja nyt on vain 10 pvä lomaa, joten ajattelin kokeilla punaista merta kun on hieman lähempänä tätä kotosuomea.
Olen vain hieman kuullut juttua, että siellä aivan valtavasti sukeltajia jopa ruuhkaksi asti:) Olis kiva jos löytyisi joku sellainenkin vastaaja jolla olisi hieman laajempaa kokemusta kuin punainen meri ja Thaimaa;) siis vain vertailun vuoksi, mutta kaikki vinkit otetaan innolla vastaan! | |
| | |
13.06.04, 11:53
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | Re: Sukellus punaisella merellä
Sukelluskokemusta löytyy ainoastaan punaiselta mereltä, mutta jos kelpaa niin ole hyvä! Olen käynyt siellä 4 kertaa, 3 kertaa Sharmissa ja mielestäni paras paikka sukelluksia ajatellen varsinkin kun sinulla tuota kokemusta on. Hurghadassa sukellukset olivat lähinnä akvaario lilluntaa tai sitten oli vaan huono opas.. Marraskuu on ollut minun mieleen, kesällä liian kuuma ja taas keväällä oli vedet vilpoisat, 3mm. puvulla tuli kylmä! Sharmissa olen käyttänyt Sinai Diversin palveluksia siellä oppaat ovat tosi rentoja tyyppejä. Ruuhkaa ei ollut oppaat osasivat valita paikat hyvin, käyttivät sellasissakin paikoissa joita ei ole karttaan merkitty! Käy netistä katsomassa esim.www.diveglobal.com, sieltä löytyy tietoa Sharmin kohteista ja Dive centereistä
| |
| | |
21.06.04, 14:20
|
#3 (linkki)
kiitos Lilli vinkeistä, menen tutkailemaan netistä lisää tietoa.
oikein hyvää kesää ja sukelluksia sinulle:)
| |
| | |
25.06.04, 18:45
|
#4 (linkki)
Itse kävin El Gounassa sukeltelemassa helmikuussa ja voin suositella sitä. El Gouna sijaitsee n. 25 km pohjoseen Hurghadasta. se on mukava paikka jos kaipaa hieman rauhallista sukelluspaikkaa.. siellä ei ollut kuin 5 sukellusfimraa jotka kauppas palveluja ja niistä suosittelen Colona diversia.. www.colona.com
Skandinaavit ylläpitää sitä sukellusfirmaa ja tyyli sen mukasta.. rentoa ja hyvää palvelua.. suomalaista kouluttajaa ei El Gounas ollut.. mut jos taitaa englannin niin ei ole ongelma.. ja jos ruotsi sujuu niin ei mitään ongelmia.
HUrghada on sellanen länsimaisten massasukelluspaikka, jossa puskaradion mukaan on korallit jo kärsineet massasukellustamisen takia.. ja siellä niitä firmoja on joitain 12-15 joten voit kuvitella kun yhdellä saitilla on 12 venettä aamusta iltaan niin se ei voi tehdä hyvää meren eläimille.
El Gounasta järjestetään myös matkoja yhdelle maailman suosituimmalle hylkykohteelle.. Thistelgormille, joka oli toisenmaailmansodan aikainen rahtialus, jonka sakemannit upotti. alus sijaitsee 18-33 metrsin syvyydessä ja on yksi ehdoton sukelluskohde.. itse en tosin päässyt katsastaa piakkaa koska oli liian kova merenkäynti.. kantsii kysyä sitä paikanpäältä jos sitä ei mainita siel missään
Itse olen menossa Sharmiin luultavasti joulukuussa ja se kai kertoo jotain kuinka hienoa oli ainakin El gounassa sukeltaa.
Vuoden ajoista sen verran että tammi-helmi-maalis on kylmimmät kuukaudet.. itse olin helmikuussa ja en voi suomalaisena sanoa, että oli lämmintä.. 24 astetta lämpöä, mutta kylmä tuuli aavikolta ja mereltä ei tehnyt hyvää.. vilustuin jopa sillä reissulla.. kantsii kattoa netistä mitä lämpötiloja siel on..
Hyviä sukellusreissuja sulle.. toivottavasti tulee hyvä reissu :)
| |
| | |
04.04.05, 10:49
|
#5 (linkki)
Delfin 76, voitko suositella El Gounassa jotain hotellia joka olisi sukelluskeskusta (Colonna) lähellä? Onko El Gounassa mitään muuta tekemistä kuin sukeltamista? (Mukaan lähtee myös ei-sukeltajia.)
Olimme helmikuussa Sharmissa ja ihastuimme paikkaan ja sukelluskohteisiin siellä, mutta joku toinenkin paikka voisi olla mukava nähdä. (Sinai Divers ja Ghazala hotelli oli toimiva yhdistelmä, sukelluskeskus sijaitsi rannalla hotellin edustalla, joten kuljetuksia ei tarvinnut miettiä.)Kannattaako siis ensitalveksi buukata El Gounan matka, vai palata Sharmiin? | |
| | |
06.04.05, 23:12
|
#6 (linkki)
On tullut pari kertaa käytyä Hurghadassa. Mielestäni paras keskus hurghadassa on Colona divers jossa suurin osa henkilökunnasta on suomalaisia tai ruotsalaisia. Veppisivut -> www.colona.com.
Sukellus tuollapäin on ensiluokkaista ja henkilökunta ammattitaitoista ja mukavaa.
Sukellusten lisäksi kannattaa varata aikaa Luxorissa piipahtamiseen jossa voi käydä moikkaamassa mm. Tutankhamonia kuninkaiden laaksossa. Täällä muutama räpsy punainaiselta mereltä -> http://www.juhahaanpera.com/gallery/egypt2004 .
-Juha-
| |
| | |
16.04.05, 14:15
|
#7 (linkki)
El Gounassa sijaitseva Colona on Rihana Inn tai Resort-hotellien yhteydessä. Matkoja sinne tekee ainakin Finnmatkat. Ja ihan hyviä hotelleja ovat, tammikuussa testasin.
Suosittelen muutenkin Colonaa ja El Gounaa...siellä ei kyllä auringonoton lisäksi oikein muuta ole...muutamaa ravintolaa lukuunottamatta. Mutta bussilla pääsee edullisesti Hurgadaan mm. ostoksille.
| |
| | |
20.04.05, 11:59
|
#8 (linkki)
Kiitokset vinkistä! Hotelli näyttää Finnmatkojen nettisivujen mukaan ihan mukavalta!
Jostain olen lukenut että Rihanan ranta ei ollut oikein hyvä, että siitä ei pääsisi uimaan, vaan että ""kunnon"" rannalle joutuu menemään venekuljetuksella. Mitä mieltä olit Rihanan rannasta?
| |
| | |
02.02.06, 14:36
|
#9 (linkki)
Pohjois Hurghadasta sukellat monia samoja riuttoja kun El Gounasta, sukeltaminen tai snorklaaminen on vain halvempaa Hurghadassa. Esim. Dolphin house on ihan yhtä kaukana El Gounasta kun pohjois Hurghadasta.
El Gounassa olen sukeltanut Colonan kanssa ja Hurghadassa Prince diving centerin kanssa. Prince on pieni ja edullinen, mutta paljon hauskempi kun suuret firmat! Suosittelen.
| |
| | |
12.02.06, 18:54
|
#10 (linkki)
olen juuri sukeltamassa hurghadassa ja olemme vaimoni kanssa olleet myos sharmissa
hurghadan paikat ovat ehka hieman helpompia ja merenkaynti on vahemman kuoppaista
kohteessa riittaa katsottavaa vaikka kahdeksi viikoksi
golonna divers on mielestani hieman kallis (kai siina on sita skandinaavilisaa)
kay vaikka sivuilla
http://www.funnydivers.com/www/index4.htm
pojat puhuvat englantia, laitteet uusia, meno rentoa
ja laiva vuoden vanha ja iso ainakin 25 m joten merenkayntikaan ei ole ongelma
hinnat noin 25 % halvemmat kuin golonnadiverssilla
suosittelen lampimasti
ota vaikka yhteytta Nasseriin
terveisin tyytyvaiset dyykkaajat suomesta
| |
| | |
13.02.06, 13:40
|
#11 (linkki)
En käynyt koko Rihanan rannalla, mutta kun kanavat ovat tekosellaisia ja vesi vaihtuu vuoroveden mukaan, niin voin hyvin kuvitella, etten pulahtaisi Rihanan ""rannalle"". Itse uin altaassa ja sukelsin koko viikon, joten jäi se ilo kokematta.
| |
| | |
19.02.06, 15:49
|
#12 (linkki)
Minäkin sukelsin Prince diving centerin kanssa, www.prince-diving.com ja voin suositella niitä. Prince on puoleksi suomalaisomistuksessa, joten sillä saa palvelua paitis englanniksi myös suomeksi.
Princessä hinnat ovat halvempia kuin Colonalla, meno rennompaa (mutta ihan turvallista) ja sukellusryhmät ovat paljon pienemmät. Lounas sisältyy myös hintaan, toisin kuin Colonalla.
| |
| | | | |