Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Matkalaukku etusivu
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Matkalaukku > Harrastematkat > Sukellus
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
04.04.06, 15:16   #1 (linkki)
Minttu
(Vierailija)

Mistä löytyy

Parhaat snorklauspaikat?
  Vastaa viestiin

05.04.06, 15:40   #2 (linkki)
Snorklari
(Vierailija)

Re: Mistä löytyy

Vähäisen kokemukseni pohjalta sanoisin, että Etelä-Thaimaan Koh Rokin korallit kaloineen on upeinta, mitä olen pinnan alla nähnyt.
  Vastaa viestiin
05.04.06, 19:07   #3 (linkki)
Angel
(Vierailija)

Ehdottomasti Moalboal, Cebun saarella Filippiineillä!!!

Henkeä salpaavan värikästä, tuhoutumattomia värikkäitä koralleja ja paljon erilaisia kaloja. On myös erinomainen sukelluspaikka.

Pieni kylä, joka ei ole vielä pahoin turistoitunut, mutta jossa kuitenkin on sukellus ja snorklausmatkojen järjestäjiä.

Missään en ole nähnyt vastaavaa. Filippiineiltä löytyy myös monia muita hyviä kohteita.
  Vastaa viestiin
06.04.06, 07:54   #4 (linkki)
pirtsa
(Vierailija)

Hei Angel!
Haaveena on ensi talvena mennä juuri tuonne Cebuun.
Ja sukeltamaan. Millon itse olit siellä, mielikuvani on että
talvi on parasta aikaa mennä sinne, näinkö on?
Onko majotusta tarjolla hyvin, entäs hintataso?
Mitä muuta lähitienoilta löytyy, ajatuksena on olla
reissussa vain 2vkoa ja lentää suoraan Cebuun.
Elikkä muutakin varmaan keritään tehdä kun sukeltaa.
kyselee pirtsa
  Vastaa viestiin
06.04.06, 11:04   #5 (linkki)
Angel
(Vierailija)

Onnittelut hyvästä valinnasta!!!

Tosin itsestäni tuntuisi 2 vkoa ehkä vähän liian pitkältä ajalta viettää pikkuruisessa Moalboalissa, ellei sitten halua sukeltaa ja snorklata koko ajan. Lähistöllä on pari kivaa vesiputousta, missä on ihana käydä uimassa, mutta eivarsinaisesti sen kummempia nähtävyyksiä. Vaikka onhan se paikallisten ihmisten elämän seuraaminenkin jo nähtävyys sinänsä. Vedenalla on sitten senkin edestä nähtävää.

Philippiineillä on paljon hyviä sukellus ja snorklauspaikkoja ja itse saattaisin mennä ehkä johonkin toisaallekin vaikka osaksi aikaa. Tosin Moalboal on kyllä käsittääkseni yksi maan (ja maailman) parhaita sukellus/snorklauspaikkoja ja siinä on tosin se vaara, että kun käy Moalboalissa, niin sen jälkeen muut paikat ei tunnu enää miltää ;o) Näin on ainakin itselle käynyt, ja vaikka yritän välttää, niin aina sorrun vertaamaan muita paikkoja Moalboaliin, vaikka niin ei pitäisi tehdä, koska pettyy kumminkin.

Majoitustakin löytyy monen tasoista, riippuu mitä haluatte.
Hintataso on varsin edullista, tosin ""sukelluskylässä"" on tietenkin kalliimpaa, jos vertaa muuten paikallisen hintatasoon. Hintataso Philippiineillä yleisesti on vähän halvempaa kuin esim. Thaimaassa.

Itse olin siellä joulun tienoilla 2002, joten joltain osin tietoni voi olla jo vanhaakin. Sää oli tuolloin osan aikaa hieman pilvistä, mutta muuten ihan kelpo sää. Kannattaa selvittää netistä ""kuunkierrot"" eli vuorovesien vaiheet ja vaikutukset tuolla alueella sinä ajankohtana kun olette lähdössä. Olin muualla Filippiineillä snorklailemassa marraskuussa 2002 ja kun menin samaan paikkaa uudestaan tammikuun 2003 alussa, niin olikin aivan erilaiset olosuhteet juuri vuorovedestä johtuen.
  Vastaa viestiin
10.04.06, 07:23   #6 (linkki)
pirtsa
(Vierailija)

Kiitoksia vastauksesta. Täytyy varmaan tutkiskella mahdollisuuksia mennä myös jonnekkin muualle lähelle,
koska on tarkoitus sukellella päivittäin ehken viikon verran.
No ainakin tuli varmistusta siitä että paikka on hyvä veden
alla.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku